اپل ششمین نسخه بتای توسعه دهنده را برای tvOS 16 منتشر کرد

17
0
tvOS 16

اپل ششمین نسخه بتای tvOS 16 را برای برنامه‌ نویسان آزمایش‌ کننده منتشر کرده است که جدیدترین نسخه ی آن هم اکنون برای اپل تی ‌وی‌های شرکت ‌کننده قابل دانلود است.

جدیدترین نسخه ها را می ‌توان از طریق مرکز توسعه ‌دهنده اپل برای کسانی که در برنامه آزمایشی ثبت ‌نام کرده‌اند، یا از طریق به ‌روزرسانی‌های Over-the-air در دستگاه‌ هایی که نرم ‌افزار بتا را اجرا می‌کنند، دانلود کرد. نسخه‌ های بتا عمومی معمولاً ظرف چند روز پس از نسخه‌ های توسعه ‌دهنده، از طریق وب ‌سایت برنامه نرم‌افزار بتا اپل منتشر در دسترس قرار میگیرند.

نسخه ششم جایگزین بتای پنجم از 8 آگوست در دسترس قرار گرفت، در حالی که چهارمین نسخه ی بتای tvOS 16 در 27 جولای منتشر شد. سومین بتای اپل از tvOS 16 در 6 جولای بین آزمایش کنندگان توسعه دهنده توزیع شد.

دومین بتا در ۲۲ ژوئن منتشر شد، در حالی که اولین بتا پس از معرفی watchOS 9 اندکی پس از سخنرانی WWDC در ۶ ژوئن ظاهر شد.

انتظار می ‌رود نسخه ‌های عمومی نهایی تمامی سیستم‌ عامل‌های نقطه عطف اپل تا پاییز منتشر شوند. ششمین نسخه بتا tvOS 16 شماره ساخت 20J5366a است که جایگزین پنجمین نسخه 20J5355f شده است.

در حالی که اپل به طور مستقیم به tvOS 16 در طول خود WWDC اشاره نکرد، هنوز تعدادی بهبود در سیستم عامل ست تاپ باکس وجود دارد. پشتیبانی از HomeKit، پشتیبانی از فرمت HDR 10+، یک برنامه کنترل از راه دور جدید، پشتیبانی از کنترلر Nintendo Switch و سایر اصلاحات رابط کاربری در راه است.

بتای جدید همچنین برای HomePods شرکت کننده در برنامه بسته بتا AppleSeed در دسترس است.

AppleInsider و خود اپل اکیداً به کاربران توصیه می‌کنند که نسخه‌های بتا را روی دستگاه‌های « حیاتی» یا اولیه نصب نکنند، زیرا احتمال از دست دادن داده ‌ها یا مشکلات دیگر وجود دارد. در عوض، آزمایش ‌کنندگان باید نسخه‌ های بتا را روی دستگاه‌های ثانویه یا غیر ضروری نصب کنند و مطمئن شوند که قبل از به ‌روزرسانی، پشتیبان‌ گیری کافی از داده‌های مهم را انجام داده اند.

آیا تغییری در بتای جدید پیدا می کنید؟ در توییتر در @AppleInsider یا @Andrew_OSU با ما تماس بگیرید، یا به اندرو ایمیلی به آدرس [email protected] ارسال کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس