آپگرید بازی های PS4 | ارتقا بازی های PS4 به نسخه های PS5 به صورت رایگان

55
0
آپگرید بازی های PS4

به لطف ویژگی های خاص و سازگاری عالی کنسول جدید سونی، می‌توانید اکثر بازی‌های PlayStation 4 را در PlayStation 5  هم بازی کنید. اما برخی از ناشران پا را فراتر گذاشته و به شما اجازه می دهند بازی های PS4 را به نسخه های PS5  به صورت رایگان ارتقا دهید. در این مقاله به آپگرید بازی های PS4 می پردازیم.

آپگرید بازی های PS4 به PS5

این کار به شما امکان می‌دهد با رزولوشن 4K و با سرعت 60 فریم در ثانیه، بازی های PS4 را بازی کنید. همچنین لودینگ بازی کوتاه تر بوده و بازی روان تری را تجربه خواهید کرد.

یکی از بازی‌های مهمی که به‌روزرسانی شد، Final Fantasy 7 Remake بود. این بازی در ماه ژوئن منتشر شد و همچنین به‌روزرسانی نسل بعدی برای دارندگان فعلی رایگان است، اما اگر بازی را در ماه مارس از پلی‌استیشن پلاس دریافت کرده اید، این امکان دیگر برای شما وجود ندارد. محتوای Yuffie  نیز 20 دلار هزینه دارد و فقط در PS5  در دسترس است.

آپگرید بازی های PS4
آپگرید بازی های PS4

بازی دیگری که اخیرا ارتقا یافته است، Doom Eternal بود. گرافیک بالاتر و قابلیت اجرا با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه اضافه شده است، اما نمی‌توانید بازی خود را از نسخه PS4  به PS5 منتقل کنید.

رسیدن به نسل بعدی

 PS5 در حال حاضر در دسترس است. مدل دیجیتالی 400 دلار قیمت دارد و مدل دارای دیسک درایور 500 دلار است.

ارتقاء بازی شما به طور خودکار یا از طریق یک به‌روزرسانی معمولی انجام نمی‌شود، بنابراین به راحتی نمی‌توانید نسخه PS4  یک بازی را در PS5  جدید خود ادامه دهید. شما باید به صفحه بازی در شبکه پلی استیشن بروید و ارتقا به نسخه PS5  را انتخاب کنید. اطلاعات اضافی برای نسل بعد را دانلود کنید.

همچنین اگر دیسک بازی PS4  دارید، می‌توانید آن را به نسخه ‌ی PS5  ارتقا دهید، البته در صورتی که PS5  دارای دیسک درایور خریداری کرده باشید. برای تجربه نسخه PS5  همیشه باید از دیسک PS4 استفاده کنید. نسخه دیجیتال به شما امکان ارتقا را نمیدهد. شما همچنان آپدیت PS5  را از PSN  دانلود خواهید کرد، اما به دیسک مخصوص PS5  نیاز نخواهید داشت. از دستگاه PS4 برای احراز هویت استفاده خواهید کرد.

اگر PS5  دیجیتالی را انتخاب کردید و دیسک بازی را دارید، نمیتوانید آن بازی را تجربه کنید.

البته توجه کنید:

 برخی از بازی های PS4 هنوز به نسخه ی PS5 ارتقا پیدا نکرده اند.

نسخه‌های نسل بعدی فایل‌های بزرگ‌تری خواهند بود، بنابراین حافظه بیشتری را در SSD کنسول اشغال می‌کنند.

در نهایت با یک لیست جدید از تروفی ها مواجه خواهید شد (فهرست هر نسخه جداگانه است).

فایل های ذخیره‌ شده ی چند بازی منتقل نخواهند شد. برخی از آنها از شما می‌خواهند که فایل را به صورت دستی از نسخه PS4  بارگذاری کنید تا بتوانید به آن در PS5  دسترسی پیدا کنید.

تغییر سیاست در رابطه با بازی های اول شخص

سونی در ابتدا گفت که Horizon Forbidden West  به شما اجازه ارتقای رایگان از PS4  به PS5  را نمی‌دهد مگر اینکه نسخه گران‌تر Digital Deluxe، Collector’s  یا Regalla Edition را خریداری کنید. اما بعداً حرف خود را تغییر داد و گفت هر کسی که نسخه PS4  را بخرد، حق ارتقای رایگان به PS5  را دارد.

با این حال جیم رایان، رئیس پلی‌استیشن نیز تایید کرد که ارتقای بازی های اول شخص، قیمت بالاتری دارد.

 او در یک پست وبلاگی اعلام کرد که بازی های اول شخص انحصاری برای ارتقا از نسخه ی PS4 به نسخه ی PS5 هزینه ای در حدود ۱۰ دلار خواهد داشت. و این هزینه شامل GOD OF WAR و HORIZON  بعدی خواهد شد.

ارتقاهای رایگانی که اکنون می توانید دریافت کنید

برخی از بازی ها برای ارتقا از شما می خواهند که یک نسخه (گران تر) از بازی را بخرید:

Call of Duty: Black Ops Cold War  تنها در صورتی قابل ارتقا است که بسته 70 دلاری یا نسخه Ultimate  ۹۰ دلاری را خریداری کنید. قیمت نسخه PS5  آن ۷۰ دلار است.  نسخه PS4  ۶۰ دلار است.

اگر نسخه PS4  را ارتقا دهید، بازی Death Stranding Director’s Cut  برای شما ۱۰ دلار هزینه خواهد داشت. که 24 سپتامبر منتشر شد.

اگر نسخه اصلی PS4  را ارتقا دهید، Ghost of Tsushima Director’s Cut  برای شما ۳۰ دلار هزینه دارد.

 Marvel’s Spider-Man Remastered فقط با نسخه نهایی مورالس ۷۰ دلاری در دسترس است. از نظر فنی ارتقاء داده نمی‌شود، اما می‌توانید فایل های ذخیره خود را از نسخه PS4  منتقل کنید.

ارتقاء های رایگانی که در آینده منتشر خواهند شد:

 _Cyberpunk 2077 اواخر 2021.

 _Far Cry 6  ۶ اکتبر 2021.

For Honor — اعلام خواهد شد.

 Ghostrunner _۲۸ سپتامبر 2021

 Horizon Forbidden West_۱۸ فوریه 2022.

Kena Bridge of Spirints _21 سپتامبر 2021.

 Monster Boy And Cursed Kingdom _ اعلام می شود.

 Praey For The Gods_اعلام خواهد شد.

 Riders Republic _ ۲۸ اکتبر 2021.

 The Witcher 3: Wild Hunt _اواخر ۲۰۲۱.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس