آپدیت iOS 15.1 اپل | هر آنچه در مورد ios 15 باید دانست

38
0
آپدیت iOS 15.1

این آخرین آپدیت نرم ‌افزار iPhone است و ما قرار است هر آنچه لازم است بدانید را به شما بگوییم. همچنین با انتشار اولین نسخه بتای iOS 15.2، نگاهی کوچکی نیز به آن می اندازیم. در این مقاله به بررسی آپدیت iOS 15.1 اپل می پردازیم.

آپدیت iOS 15.1 اپل

اپل ماه گذشته iOS 15 را به همراه چهار گوشی جدید آیفون 13 و 13 مینی و آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس به صورت عمومی منتشر کرد. اکنون آپدیت سیستم عامل جدید یعنی iOS 15.1 منتشر شده است. (همچنین با اولین نسخه بتا توسعه دهنده آپدیت، نگاهی کوتاه به iOS 15.2 نیز می اندازیم.) iOS 15 هنگامی که عرضه شد، ویژگی ‌های جدید و بهبود یافته‌ متنوعی را به همراه داشت. در ماه اول، ما شاهد چند تغییر کوچک بودیم، از جمله یک اصلاح امنیتی، اما همچنان هیچ آپدیت بزرگ و قابل توجهی در خود نداشت.

با این حال، با عرضه iOS 15.1 ( اولین ارتقاء اصلی اپل به آخرین نسخه اصلی سیستم عامل اختصاصی برای همه دستگاه های آیفون ) ما در نهایت برخی از ویژگی های جدیدی را که منتظرش بودیم را دریافت کردیم. در اینجا بر اساس تجربه عملی خود با iOS 15.1 بتا، هر آنچه که شما باید در مورد راه اندازی بدانید را توضیح داده ایم.

تاریخ انتشار iOS 15 

اپل iOS 15.1 را در روز دوشنبه 25 اکتبر منتشر کرد.

دانلود iOS 15.1 

برای دانلود آپدیت iOS به Settings > General > Software Update بروید. حجم فایل دانلودی در حدود 1.4 گیگا بایت است. توصیه می کنیم قبل از شروع دانلود از دستگاه خود بکاپ بگیرید. این امن ترین حرکت قبل از هر آپدیت بزرگی است.

ویژگی های iOS 15.1 برای آیفون 

آپدیت iOS 15.1 سرانجام پشتیبانی از SharePlay و همچنین ضبط ویدئو ProRes را برای iPhone 13 Pro و Pro Max اضافه می کند. نسخه بتا 15.1 همچنین شامل امکان آپلود کارت واکسیناسیون شما در کیف پول اپل است. (در اینجا نحوه ذخیره سوابق واکسن کووید-19 در تلفن خود آورده شده است.) رفع باگ ها نیز طبق معمول باید در این آپدیت وجود داشته باشد.

ویژگی FaceTime SharePlay 

اپل تبلیغات زیادی در مورد ویژگی SharePlay خود منتشر کرد یک ارتقاء برای FaceTime که به شما امکان می دهد صفحه نمایش خود را در حین تماس به اشتراک بگذارید و همچنین به دوستان و خانواده شما اجازه می دهد برنامه های تلویزیونی و موسیقی مشابه شما را همزمان پخش کنند. با این حال، این ویژگی در ماه گذشته با iOS 15 عرضه نشد و بسیاری از دارندگان آیفون منتظر بودند بدانند که چه زمانی می توانند از SharePlay استفاده کنند. SharePlay اکنون با آپدیت 15.1 منتشر شده است.

آپدیت iOS 15.1
آپدیت iOS 15.1

پشتیبانی ProRes 

بزرگترین جذابیت های آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس، دوربین های فوق العاده آنها است. ویژگی ویدیویی ProRes به شما کمک می‌کند تا با به حداقل رساندن میزان فشرده‌ سازی ویدیوهایتان، بیشترین بهره را از ویدیوها ببرید و همچنین کیفیت تصویر در ویدیوهایتان را حفظ می کند. اگر دوست دارید قبل از به اشتراک گذاشتن عکس های خود ویرایش خلاقانه ای روی آنها انجام دهید، این ویژگی عالی عمل می کند. ProRes در iOS 15.1 گنجانده شده است.

دانلود نسخه های بتا iOS بعدی 

برای آزمایش نسخه های بتا نرم افزار اپل، ابتدا باید در Beta Software Program اپل ثبت نام کنید. توجه داشته باشید که نسخه‌های بتا نرم ‌افزار باگ های زیادی دارند و بهینه ‌سازی نشده ‌اند، بنابراین توصیه می‌کنیم نسخه‌های بتا را در یک دستگاه اضافی دانلود کنید، نه تلفن، تبلت یا لپ ‌تاپ اصلی‌تان. هنگامی که در برنامه شرکت کردید، باید configuration profile را از اپل دانلود کنید. سپس باید بتوانید آخرین نسخه بتا را با رفتن به Settings > General > Software update و انتخاب Download and Install پیدا کنید.

آخرین نسخه بتا برای اپل iOS 15.2 است و اکنون برای آزمایش کنندگان و توسعه دهندگان در دسترس است. به گفته GSMArena، نسخه اولیه سیستم عامل یک خلاصه نوتیفیکیشن باز طراحی شده، آپدیت هایی برای تماس ‌های اضطراری و چند تغییر مرتبط با حریم خصوصی را با App Privacy Reports ارائه می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد iOS 15 و آیفون های جدید، بررسی iOS 15 ما را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید در مورد تمام ویژگی ‌های ضروری حریم خصوصی و راهنمای ما در مورد اینکه آیا باید آیفون 13 را ارتقا دهید یا نه، مطالعه کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس