مهمترین خبرهای ۲۰ آبان ۱۴۰۲

112
0
مهمترین خبرهای ۲۰ آبان ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۲۰ آبان ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۲۰ آبان ۱۴۰۲

رد صلاحیت ۱۳ نماینده فعلی مجلس

غلامرضا نوری قزلجه، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، جلال محمودزاده، علیرضابیگی، مسعود پزشکیان و علیرضا منادی سفیدان، رجب رحمانی، سمیه محمودی، احمد رسولی نژاد، مصطفی نخعی، سید ناصر موسوی لارگانی، رحمت الله فیروزی پور و محمد خدابخشی ۱۳ نماینده فعلی مجلس رد صلاحیت شدند. جلال محمودزاده نماینده مردم مهابادنماینده رد صلاحیت شده در خصوص رد صلاحیت خود گفت: رد صلاحیت شدم. متاسفانه در هیات اجرایی به استناد بند ۴ ماده ۳۳ رد صلاحیت شدم که جای تعجب است، زیرا این بند می‌گوید اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی محکوم شده‌اند در صورتی که من هیچ محکومیتی ندارم و هیچ زمانی در هیچ دادگاهی حضور پیدا نکردم و هیچ پرونده‌ای نداشتم.

امام جمعه کرج: مغرضان فعالیت های درست دولت را ضایع می کنند

مهمترین خبرهای ۲۰ آبان ۱۴۰۲

حسینی همدانی امام جمعه کرج گفت در این مسیر به تحلیل‌های بعضی از مغرضان نباید توجه کرد، زیرا این تحلیل‌های مغرضانه در تمام زمینه‌ها است همانگونه که فعالیت‌های درست دولت را چگونه ضایع می‌کنند بطوریکه استقبال پرشور مردم کردستان از رییس جمهور بعضی‌ها را خیلی عصبانی کرد.

نتانیاهو: کنترل نوار غزه را به گروه‌های «خارجی» تحویل نمی‌دهیم

نخست وزیر اسرائیل خطاب به سران مقامات محلی در شهرک‌های اطراف غزه مدعی شد، ارتش این رژیم پس از پایان این جنگ، کنترل نوار غزه را حفظ خواهد کرد. وی افزود که ارتش اسرائیل کنترل نوار غزه را حفظ خواهد کرد و آن را به گروه‌های «خارجی» تحویل نخواهد داد.

محمود عباس: آماده تحویل گرفتن مدیریت غزه هستیم

مهمترین خبرهای ۲۰ آبان ۱۴۰۲

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نوزدهمین سالروز مرگ یاسر عرفات، گفت که این تشکیلات آماده بر عهده گرفتن مدیریت غزه است. محمود عباس تأکید کرد: «هزگز با اشغال غزه یا اشغال بخش‌های از آن تحت هر عنوانی موافقت نخواهیم کرد».

متکی: اگر اصلاح طلبان نیایند، رقابت بین اصولگرایان سبب افزایش مشارکت می‌شود

منوچهر متکی رییس اجرایی شورای وحدت کشور با بیان این که در دولت قبلی در انتخابات مشارکت زیر ۵۰ درصد رسیدیم و این به دلیل عملکرد دولت گذشته بوده است، بیان کرد: رضایتمندی مردم از دولت عامل مشارکت در صحنه سیاسی و انتخابات می‌شود. متکی توضیح داد: رسیدن به فهرست نهایی بستگی به شرایط دارد یعنی اگر اصلاح طلبان همانند انتخابات ریاست جمهوری وارد عرصه نشوند، معتقدیم که رقابت بین اصولگرایان سبب افزایش مشارکت می‌شود.

تایید عمدی بودن حادثه کمپ لنگرود

وحیدی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عمدی بودن حادثه قطعی است؟، بیان کرد: بله، اینکه فردی از بیرون وارد مجموعه شده و مواد اشتغالزا را ریخته و موجب آتش‌سوزی شده، از نظر فراجا و دستگاه‌های اطلاعاتی قطعی شده است.

۲ جان باخته و یک مفقودی در سیل

محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به انجام عملیات سیل و آب‌گرفتگی از ۱۱ تا ۱۹ آبان و تا ساعت ۶ صبح امروز گفت: ۱۳ استان کشور شامل (اصفهان،خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، گلستان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد) متاثر از سیل و آبگرفتگی شده‌اند. در این حوادث دو ننفر جان باخته و یک نفر مفقود شده اند.

منصور ارضی: عده‌ای از هیئتی‌ها می‌گویند این‌ها در غزه شیعه نیستند، پس نباید کمک شان کنیم

منصور ارضی گفت: مرض بی درمانی در بین برخی هیئتی‌ها افتاده که می‌گویند این‌ها مسلمان نیستند و یا شیعه نیستند پس نباید به آن‌ها کمک کنیم! وی افزود: والله اگر این پیام مسلمانان در ما اثر نکند و منجر به کمک کردن به آن‌ها نشود، ده هزار سال هم برای حضرت زهرا سلام الله علی‌ها گریه کنیم ایشان یقه ما را خواهند گرفت.

پاسخ ظریف به توهین‌ها: ‏هرکسی از ظن خود شد یار من

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق در واکنش به تعابیر متفاوت از سخنرانی اخیر او در کانون وکلای دادگستری نوشت: هرکسی از ظن خود شد یار من؛ در دوسه روز پیشین واکنش‌های پرشماری بیشتر در نکوهش و برخی در ستایش گفته‌هایم در کانون وکلا پخش شده است که همه برپایه بخش‌هایی از پاسخ به پرسش گرداننده میزگرد و یا دو بزرگوار هم میزگردی و یا شنوندگان بوده است. امیدوارم کانون هرچه زودتر همه میزگرد را بارگذاری کند تا داوری‌های زودهنگام سامان یابد.

انتقاد مهاجرانی از ظریف: دست گل به آب داد

عطاالله مهاجرانی وزیر پیشین ارشاد در واکنش به اظهارات اخیر ظریف نوشت که چرا دکتر ظریف بعد از وزارت هر از گاهى دسته گل آب مى دهد؟! ماجراى دیپلماسى و میدان و درجه محبوبیت! ماجراى نابودى امکانات دفاعى کشور در برابر آمریکا و داستان تور بهنگام شدن اطلاعات… و اکنون: ماجراى خستگى مردم و حاکمان.

علم الهدی: سران استکبار، سازمان ملل و شورای امنیت انسان نیستند

مهمترین خبرهای ۲۰ آبان ۱۴۰۲

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تا به امروز، ۳۸ هزار ساختمان در غزه به‌طور کامل ویران شده که یک هجدهم همه منازل موجود در غزه است. جمعیت شهدا از ۱۰ هزار و جمعیت کودکان شهید از چهار هزار نفر گذر کرده و تصویری را در برابر بینش جهانیان قرار داده که همه را منقلب و متحول کرده است. تنها کسی هم که تکان نخورده، سران استکبار جهانی، سازمان ملل و شورای امنیت است. این‌ها هستند که انسان نیستند، زیرا فراتر از عاطفه دینی، حتی ذات انسانی هم آن‌ها را به جنبش در نمی‌آورد.

اسرائیل: جنگ ممکن است سال‌ها طول بکشد

به گفته یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل دولتش آماده جنگ علیه حماس در نوار غزه برای سال‌های آینده است. گالانت شامگاه پنجشنبه ۱۸ آبان (۹ نوامبر) گفت: «ارتش همه کسانی را که در قتل عام ۷ اکتبر در اسرائیل دست داشته‌اند، پیدا خواهد کرد. خواه یک هفته، یک ماه، یک سال و سال‌ها طول بکشد. ما همه آن‌ها را نابود خواهیم کرد.»

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس