مهمترین خبرهای ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

86
0
مهمترین خبرهای ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

هشدار دانشگاه آزاد درباره کشف حجاب دانشجویان

مسئول اجرایی سازی بیانیه رسالت تعلیم و تربیت اجتماعی دانشگاه آزاد در نامه ای تاکید کرد: اساتید ضروری است از باب حفظ حقوق عامه و تضمین کیفیت یادگیری، به افرادی که مبادرت به کشف حجاب در کلاس درس یا نقض سایر موارد مندرج در دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری می‌نمایند تذکر دهند. معاونت‌های آموزش موظفند این موضوع را با اساتید طرح نمایند.

سه دیدار رابرت مالی و نماینده ایران در سازمان ملل

دو مقام ایرانی به رویترز گفتند که پیشرفت‌هایی بین ایران و آمریکا حاصل شده، اما هنوز هیچ توافق حتمی و قریب الوقوعی به دست نیامده است. یک مقام ایرانی دیگر گفت، رابرت مالی نماینده ویژه امریکا در امور ایران و امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، در هفته‌های گذشته حداقل سه بار ملاقات کرده اند، اما جزئیاتی درباره این دیدار‌ها ارائه نکرد.

۷ جان باخته و ۵۹ مصدوم در طوفان و سیلاب دو روز گذشته

مهمترین خبرهای ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

روابط‌عمومی اورژانس کشور اعلام کرد بر اثر طوفان و سیلاب در دو روز گذشته ۵۹ نفر مصدوم شدند و ۷ نفر هم جان خود را از دست دادند. بر این اساس، در استان تهران بر اثر تندباد ۲۷ نفر مصدوم شدند که ۱۸ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند و ۹ نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند، در استان اصفهان نیز بر اثر سیلاب ۳ نفر جان خود را از دست دادند و ۹ نفر نیز مصدوم شدند، همچنین در محور کندوان استان مازندران نیز ۲ نفر بر اثر ریزش سنگ مصدوم شدند.

مذاکرات محرمانه ایران و امریکا در عمان

اکسیوس از گفتگوهای غیرمستقیم و محرمانه میان ایران و آمریکا در عمان خبر داد. به گفته سه منبع مطلع در این خصوص، علی باقری کن، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران نیز در هیئت ایرانی حضور داشت. به گفته این منابع، مک گورک مشاور ارشد بایدن در حوزه خاورمیانه و مقامات ایرانی با یکدیگر ملاقات نکردند. دو طرف در مکان‌های جداگانه‌ای حضور داشتند و مقامات عمانی بین آنها رفت و آمد داشتند و پیام‌هایی را ارسال می‌کردند. هدف مذاکرات هم دستیابی به تنش زدایی در بحث برنامه اتمی، منطقه و نقش تهران در جنگ اوکراین بوده.

مجوز آمریکا برای تأمین هزینه‌های حجاج ایرانی از پول‌های تهران در عراق

«فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی او، در حاشیه نشست وزیران ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش در ریاض با یکدیگر گفتگو کردند. در این دیدار عراق از امریکا بابت اجازه برای تأمین هزینه‌های حجاج ایرانی از پول‌های تهران در بانک‌های عراق تشکر کرده است. فواد حسین خطاب به بلینکن گفت: حل مشکل بدهی‌های بغداد به ایران بر فرایند برق‌رسانی در عراق تاثیر مستقیم دارد.

ادعای امریکا: برنامه «تولید پهپاد طراحی ایران در روسیه»

آمریکا می‌گوید همکاری‌های نظامی ایران و روسیه رو به گسترش و در حال تعمیق است و از جمله روسیه در حال ساخت کارخانه‌ای است تا پهپاد‌های طراحی ایران را در خاک خود تولید کند. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، با در اختیار گذاشتن تصویری ماهواره‌ای از کارخانه ادعایی در منطقه ویژه اقتصادی آلابوگا در روسیه، گفت روسیه در حال دریافت اطلاعات و تجهیزات لازم از ایران است.

پایان رزمایش اسرائیل برای تمرین «جنگ با ایران در چند جبهه»

رسانه‌های اسرائیل از پایان یافتن رزمایش بزرگ نظامی اسرائیل در روز پنج‌شنبه، ۱۸ خرداد، خبر دادند که تمرکز آن بر احتمال بروز «جنگ چند جبهه‌ای با ایران و نیروهای نیابتی تهران در خاورمیانه» بود.به‌ نوشته تایمز اسرائیل، تمامی واحدهای قوای نظامی در ارتش در عملیات رزمایش مشارکت کرده و بخشی از نیروهای ذخیره نیز به آن فراخوانده شده بودند. همچنین تعدادی از نیروهای آمریکایی نیز در این رزمایش شرکت کردند.

مانور نظامی طالبان با «سلاح‌های سنگین» در نزدیکی مرز ایران

مهمترین خبرهای ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

خبرگزاری دولتی باختر به نقل از محمدنبی ملاورور، فرمانده واحد مرزی طالبان در نیمروز گزارش داده که «نیروهای کندک (واحد) سوم سرحدی نیمروز تمرینات نظامی و آزمایشات سلاح‌های سنگین را انجام دادند.»این مقام طالبان هدف از این تمرینات را «کسب تجارب بیشتر برای ده‌ها تن از مجاهدین [افراد طالبان]، نیروهای امنیتی و سرحدی توسط استادان مسلکی در شهر زرنج» انجام شده است.

حمله با تیغ موکت بری به امام جماعت مسجدی در مشهد

طی چند روز اخیر فیلمی در فضای مجازی از حمله فردی به امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) منطقه هاشمیه مشهد منتشر شده است. براساس پیگیری‌ها در این حمله فرد ضارب با تیغ موکتبری برشی برگردن امام جماعت مسجد زده ‌که خوشبختانه تیغ با شاهرگ برخوردی نداشته است. مسئول روابط عمومی فرمانداری مشهد گفت: فیلم منتشر شده مربوط به حدود ۱۰ روز قبل است و ضارب روحانی مشهد در بازداشت به سر می‌برد.

نامه ۳۵ عضو مجلس نمایندگان آمریکا برای کلید زدن مکانیسم ماشه

سی‌وپنج قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رهبران کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان (تروئیکای اروپا)، سه عضو اروپایی توافق هسته‌ای (برجام) خواستند مکانیسم ماشه را ذیل برجام علیه ایران فعال کنند. در این نامه ادعا شده است که «تخطی‌های ایران از برجام – فعال کردن سانتریفیوژ‌های پیشرفته و پیدا کردن تخصص در زمینه غنی‌سازی اورانیوم در سطح تسلیحاتی- بازگشت‌ناپذیرند. حتی اگر درباره توافق جدید مذاکره شود، اجازه دادن این که ایران بند‌های غروب توافق پیشین را حفظ کند، باعث خواهد شد که هر توافقی بی‌فایده شود.»

پایان همکاری فردوسی‌پور با صداوسیما؟

برنامه فوتبال ۱۲۰ برنامه تلویزیونی زنده‌ای بود که هر پنجشنبه‌شب از شبکه ورزش پخش می‌شد. این برنامه که به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور و اجرای حمید محمدی روی آنتن می‌رفت، به بررسی اتفاقات و حواشی پیرامون فوتبال جهان به‌خصوص فوتبال اروپا می‌پرداخت. اما پنجشنبه گذشته آخرین قسمت از این برنامه نیز به پایان رسید تا فوتبال ۱۲۰ آخرین پروژه عادل فردوسی‌پور بعد از تعطیلی برنامه ۹۰ در صداوسیما نام بگیرد. در پایان این برنامه ، مجری چیزی درباره فصل جدید نگفته است.

طرح ۳۷ فقره اتهام علیه ترامپ

مهمترین خبرهای ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در ارتباط با پرونده نگهداری اسناد محرمانه پس از خروجش از کاخ‌سفید با ۳۷ فقره اتهام روبرو شده است.کیفرخواست صادره علیه دونالد ترامپ همچنین نشان می‌دهد که او پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری خود اسناد «محرمانه هسته‌ای» نگهداری کرده است. در اعلام جرم دادستانی فدرال آمریکا علیه دونالد ترامپ آمده است: «اسناد طبقه‌بندی‌شده‌ای که ترامپ در کارتن نگهداری می‌کرد شامل اطلاعاتی درباره ظرفیت دفاعی ایالات متحده و کشورهای خارجی و برنامه‌های هسته‌ای آمریکا بود.»

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس