آموزش افزایش سرعت گوشی های شیائومی

74
0
افزایش سرعت گوشی های شیائومی

تعداد تلفن های هوشمند میان رده در بازار بسیار بیشتر از پرچمداران است.  به دلیل مشخصات پایین این گوشی های هوشمند، تجربه سرعت پایین با این دستگاه ها امری رایج است.  با سخت افزارهای نه چندان عالی، حتی برنامه هایی که شاید خیلی هم سنگین نباشند می توانند باعث کاهش بازدهی گوشی هوشمند شوند.  علاوه بر این، ممکن است تجربه ای مشابه داشته باشید که زمان زیادی طول می کشد تا بسیاری از صفحات وب باز شوند.  با این حال، اگر از گوشی های هوشمند میان رده شیائومی استفاده می کنید، خوش شانس هستید.  راه های ساده ای وجود دارد که با آن می توانید سرعت گوشی هوشمند خود را افزایش دهید.  محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند شیائومی، گوشی های نه چندان گران قیمت آن هستند.  بنابراین، آنها با سخت افزار معمولی عرضه می شوند که می تواند باعث کاهش عملکرد آنها در هنگام استفاده شود. با این حال شما می‌توانید رابط کاربری MIUI را افزایش دهید و از هنگ کردن آن جلوگیری کنید. در این مقاله به آموزش افزایش سرعت گوشی های شیائومی می پردازیم.

افزایش سرعت گوشی های شیائومی

چگونه سرعت MIUI را افزایش دهیم؟

  1. Memory Extension را روشن کنید

 سازنده چینی گوشی، شیائومی، قابلیتی را به گوشی های هوشمند خود اضافه کرده است که می تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد.  این قابلیت افزایش رم است.  این شرکت از سال گذشته این ویژگی را برای دستگاه های خود منتشر کرده است.  این ویژگی از حافظه داخلی برای ایجاد فضای ذخیره سازی SWAP استفاده می کند.  اگر بتوانید این ویژگی را فعال کنید، می توانید سرعت سیستم MIUI  خود را افزایش دهید.  اگرچه مانند نسخه های اصلی نیست اما مطمئنا سرعت را افزایش می دهد.

افزایش سرعت گوشی های شیائومی
افزایش سرعت گوشی های شیائومی
  1. Auto Cache Cleaning را روشن کنید

 چه دستگاه شمایک گوشی هوشمند، تبلت یا حتی دسکتاپ باشد، پاک کردن کش برای بهبود عملکرد بسیار مفید است.  هنگامی که حافظه پنهان بیش از حد سنگین است، ممکن است باعث تاخیر در عملکرد دستگاه شود.  سرعت پر شدن حافظه پنهان بستگی به نحوه استفاده شما از دستگاه شما دارد.  با استفاده از ویژگی Auto Cache Cleaning ، پاک کردن کش بسیار آسان است.  دیگر نیازی به پاک کردن کش از طریق حالت بازیابی ندارید.

افزایش سرعت گوشی های شیائومی
افزایش سرعت گوشی های شیائومی

ویژگی Auto Cache Cleaning Xiaomi MIUI تضمین می کند که کش شما همیشه تمیز است.  هر زمان که صفحه گوشی هوشمند خود را قفل می کنید، این ویژگی حافظه پنهان را پاک می کند.  علاوه بر این، می توانید این ویژگی را به صورت دستی تنظیم کنید تا کش را در فواصل زمانی معینی پاک کند.  بنابراین، فارغ از اینکه سخت‌افزار شما چگونه است، از طریق پاک کردن حافظه پنهان اطمینان حاصل می کنید که تمام منابع محدود صرف انجام فرآیندهای مربوطه می‌شود.

  1. System app ads رامسدود کنید.

 هنگامی که MIUI system appخود را اجرا می کنید، ممکن است متوجه شده باشید که این سیستم دارای تبلیغات داخلی است.  توجه به این نکته ضروری است که این تبلیغات قسمتی از سخت افزاری را درگیر می کنند.  این بدان معنی است که می تواند باعث کند شدن گوشی هوشمند شما شود.  از آنجایی که این تبلیغات منابع سیستم را مصرف می کنند، می توانند باعث تاخیر در اجرای برخی از ویژگی ها شوند.  از آنجایی که این تبلیغات اغلب بسیار آزاردهنده هستند، شیائومی مشاهده آنها را اختیاری کرده است.

افزایش سرعت گوشی های شیائومی
افزایش سرعت گوشی های شیائومی

شما به راحتی می توانید تبلیغاتی را که به نظرتان جالب نیست مسدود کنید،بدین ترتیب دیگر این تبلیغات باز نخواهند شد.  برای انجام این کار، تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک DNS خصوصی ایجاد کنید.  “dns.adguard.com” را در ارائه دهنده DNS خصوصی وارد کنید.  سپس می توانید بررسی کنید که آیا این تبلیغات هنوز نمایش داده می شوند یا نه ، تا از این بابت مطمئن شوید.

  1. System Animations را خاموش کنید.

 این روش، می تواند برای هر سیستم عامل گوشی هوشمندی کارساز باشد.  برخی از ویژگی های گوشی های هوشمند یک ویژگی نه چندان کاربردی برای برای گوشی های هوشمند پایین رده هستند.  System Animations یکی از این ویژگی هاست.  غیرفعال کردن این ویژگی یک تاکتیک معمولی برای افزایش سرعت سیستم عامل است.  باید مطمئن شوید که مقیاس آن روی 0 یا 0.5 تنظیم شده است.

افزایش سرعت گوشی های شیائومی
افزایش سرعت گوشی های شیائومی
  1. فضای ذخیره سازی داخلی را تمیز نگه دارید.

 بدیهی است که وقتی فضای ذخیره‌سازی خود را با داده های ناکارآمد پر می‌کنید، به دردسر بخورید.  این به این دلیل است که بار ذخیره سازی به طور قابل توجهی بر کارایی تلفن هوشمند شما تأثیر می گذارد.  این مشکل مختص دستگاه‌های MIUI نیست، بلکه عموماً مربوط به تمامی گجت‌ها است.

افزایش سرعت گوشی های شیائومی
افزایش سرعت گوشی های شیائومی

وقتی حافظه داخلی پر شود، سرعت گوشی هوشمند کاهش می یابد.  در این مرحله ممکن است تاخیر و هنگی دستگاه را تجربه کنید.  می توانید با آزاد نگه داشتن فضای ذخیره سازی تا آنجا که می توانید از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری کنید.

منبع : gizchina

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس