آنچه باید درباره بازاریابی آنلاین بدانید

بازاریابی آنلاین از طریق شبکه‌های دیجیتال و دستگاه‌های الکترونیکی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات بهره می‌برد.

65
0
باید درباره بازاریابی آنلاین بدانید

بازاریابی آنلاین از طریق اینترنت و دستگاه‌های الکترونیکی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات بهره می‌برد. در ادامه درباره انواع مختلف بازاریابی آنلاین و چگونگی استفاده از آنها برای کسب و کار خود آشنا خواهید شد.

بازاریابی آنلاین چیست؟

آنچه باید درباره بازاریابی آنلاین بدانید

بازاریابی آنلاین هنر و دانش فروش محصولات و خدمات از طریق اینترنت است. این هنر شامل یافتن استراتژی‌های بازاریابی است که برای بازار هدف شما جذاب باشد و به فروش منجر شود، در حالی که علم، تجزیه و تحلیل‌های لازم برای سنجش میزان موفقیت آن استراتژی‌ها است.

بازاریابی آنلاین چگونه کار می‌کند؟

بازاریابی آنلاین از انواع مختلف ابزار و تکنیک‌های دیجیتال، آنلاین و الکترونیکی برای رساندن پیام به مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می‌کند. این پیام ممکن است به صورت یک تصویر، یک قطعه متن یا یک ویدیو ساخته شود و در مکان‌های مختلفی منتشر شود. همچنین می‌تواند به طور خیلی ساده در رسانه‌های اجتماعی استفاده شود یا مانند یک استراتژی جامع و گسترده باشد که شامل چندین نوع از رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌های ایمیل، وب سایت‌ها و کانال‌های دیگر باشد.

نوع بازاریابی آنلاینی که برای کسب و کار شما مناسب خواهد بود، به ماهیت کسب و کار، عادات و مشخصات بازار هدف و میزان بودجه بستگی دارد. تحقیقات بازار، شما را به استراتژی مناسب یا ترکیبی از استراتژی‌ها برای فروش هدایت می‌کند، و سنجش دقیق عملکرد‌ها نشان می‌دهد که کدام استراتژی برای کسب و کار شما موفقیت آمیز‌تر خواهد بود.

آیا به بازاریابی آنلاین نیاز دارم؟

بازاریابی آنلاین به طور فزاینده‌ای برای انواع کسب و کار‌های کوچک مهم است. در گذشته، کسب و کار‌های محلی به طریقه سنتی و بدون استفاده از اینترنت فعالیت می‌کردند و بازاریابی اینترنتی را نادیده می‌گرفتند. با این حال، با تغییر عادات مصرف کننده، خریداران بسیار بیش‌تر از قبل در مورد خریدهای آنلاین تحقیق می‌کنند. در واقع، حتی در خرید‌های حضوری نیز احتمالاً در مورد یک محصول بصورت آنلاین از قبل تحقیق کرده‌اند. به طور کلی، همه‌ی کسب و کار‌ها باید بازاریابی آنلاین را در ترکیب بازاریابی خود قرار دهند وگرنه با خطر از دست دادن کسب و کار خود رو به رو خواهند شد.

انواع بازاریابی آنلاین

آنچه درباره بازاریابی آنلاین بدانید

تقریباً به تعداد روش‌های یافتن اطلاعات به صورت آنلاین، انواع بازاریابی آنلاین وجود دارد. با این حال، چند روش وجود دارد که منجر به موفقیت کسب و کار‌ها می‌شوند.

موتور جستجو

بازاریابی آنلاین شامل بهینه سازی موتور‌های جستجو (SEO) و بازاریابی موتور‌های جستجو (SEM) است. SEO فرآیند تنظیم دقیق متن و محتوا در وب سایت کسب و کار شما است تا وقتی مشتریان بالقوه شما عبارات جستجو را مطابق با پیشنهادات محصولات شما وارد کنند، وب سایت شما در لیست نتایج موتور جستجو در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد. بهینه سازی وب سایت شما برای عملکرد بهتر در نتایج جستجو هزینه‌ای ندارد و یک وب سایت با رده بالا می‌تواند تعداد زیادی ترافیک ارگانیک (ترافیک وب سایت که به طور طبیعی اتفاق می‌افتد) بدست آورد.

از طرفی دیگر، SEM یک استراتژی بازاریابی جستجوی غیررایگان است. وقتی کاربر با استفاده از یکی از کلمات کلیدی شما جستجو می‌کند، موتورهای جستجو مانند Google برای نمایش تبلیغ شما هزینه می‌گیرند. این هزینه‌ها، هزینه‌های پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) نیز نامیده می‌شوند. آمار SEM می‌تواند بازخورد خوبی در مورد اثربخشی تبلیغات شما ارائه دهد. به عنوان مثال، معیاری به نام نرخ کلیک تعداد دفعات کلیک بر تبلیغ شما نسبت به تعداد کل بازدید صفحه حاوی تبلیغ را به شما می‌گوید. این نرخ نشان دهنده میزان جذابیت تبلیغات شما برای افراد است.

تبلیغات آنلاین

آنچه باید درباره بازاریابی آنلاین

انواع مختلفی از فرصت‌های تبلیغات آنلاین وجود دارد. یک روش استفاده از بنرهای تبلیغاتی موجود در قسمت‌های مختلف صفحات وب است. گزینه‌های دیگر استفاده از تبلیغات بینابینی است، این گونه تبلیغات قبل یا بین مطالب نمایش داده می‌شوند. ارائه دهندگان مختلف شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک نیز تبلیغات خود را در پلتفرم خود به فروش می‌رسانند.

ایمیل

می‌توانید از ایمیل برای ارسال خبرنامه‌ها و محصولات سفارشی یا ارائه خدمات خاص به نیازهای مشتری استفاده کنید. همچنین می‌توانید مشتریان خود را با اخبار شرکت، رویدادهای آینده و پیشنهادات ویژه به روز نگه دارید.

هنگامی که لیستی از ایمیل مشتریان بالقوه خود که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند باشند را ایجاد کرده باشید، بازاریابی از طریق ایمیل راهی بسیار موثر برای دستیابی به آن‌ها است، زیرا پیام شما به صندوق ورودی ایمیل آن‌ها می‌رسد، جایی که آن‌ها احتمالاً آن را می‌بینند.

(همچنین شما می‌توانید مقاله‌ی ساخت لیست ایمیل تبلیغاتی را از سایت اول نیوز بخوانید.)

رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی آنلاین بدانید

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، لینکدین، اینستاگرام و پینترست همه فرصت‌هایی برای بازاریابی آنلاین هستند. وقتی این رسانه‌های اجتماعی بخشی از یک استراتژی کلی بازاریابی محتوا، که بر کیفیت و سودمندی محتوایی که برای نام تجاری خود ایجاد می‌کنید تأکید دارد باشند، بهترین عملکرد خود را دارند.

نکته: واژه‌ی “اجتماعی” را در رسانه‌های اجتماعی فراموش نکنید. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در مکالمه و ارتباط با مشتریان بهترین عملکرد را دارد. این مورد نسبت به ارسال تبلیغات برای محصولات یا خدمات به مشارکت فعال بیشتری نیاز دارد.

وبلاگ نویسی

ایجاد یک وبلاگ روش دیگری برای مکالمه با مشتریان و اطلاع رسانی به آن‌ها در مورد محصولات یا خدمات است. یک وبلاگ می‌تواند برای ارائه مشاوره و دریافت بازخورد مفید، مورد استفاده قرار بگیرد.

هرچه بتوانید محتوای تخصصی مربوط به کسب و کار خود را در وبلاگ خود به اشتراک بگذارید و به مشتریان ارائه دهید، برند شما در موقعیت یک منبع قابل اعتماد قرار خواهد گرفت. این می‌تواند به مشتریان کمک کند تا مایل به استفاده از پیشنهادات شما باشند.

نکات کلیدی

  • بازاریابی آنلاین استفاده استراتژیک از شبکه‌های دیجیتال و دستگاه‌های الکترونیکی برای ارتقای کسب و کار شما است.
  • بازاریابی آنلاین می‌تواند روش‌های مختلف دسترسی به مشتری مانند رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، وب سایت‌ها، وبلاگ‌ها و ترافیک موتورهای جستجو را شامل شود.
  • تقریباً هر کسب و کاری از بازاریابی آنلاین می‌تواند بهره ببرد؛ زیرا این یک روش عالی برای دستیابی بیشتر به مشتریان “آنلاین” است.

حال که با آنچه باید درباره بازاریابی آنلاین بدانید آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس