چرا انتخاب زنان به عنوان رهبر ( لیدر ) ریسک بیزینس را کاهش می دهد؟

امروزه همه ما با انواع خطرات قرن بیست و یکم روبرو هستیم در ادامه به انتخاب زنان به عنوان رهبر و ریسک بیزینس می‌پردازیم.

35
0
چرا انتخاب زنان به عنوان رهبر ( لیدر ) ریسک بیزینس را کاهش می دهد؟

امروزه همه ما با انواع خطرات قرن بیست و یکم روبرو هستیم از پاندومی کرونا گرفته تا تغییرات آب و هوا، انتخابات سیاسی، خطرات اقتصادی، شغلی و افزایش خشونت‌های سیاسی و بسیار مهم است که هر یک از ما با روش‌های مختلفی این خطرات را شناسایی و مدیریت کنیم. در ادامه به انتخاب زنان به عنوان رهبر و ریسک بیزینس می‌پردازیم.

افرادی که به بیماری‌های علاج ناپذیر مبتلا می‌شوند دیگر توصیه پزشکان خود گوش نمی‌دهند و خود را برای مدیریت بیماری آماده می‌کنند. بسیاری از سربازان شجاع برای محافظت از یهودیان در برابر اردوگاه‌های نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم با بسیاری از خطرات مواجه شدند و از جان خود گذشتند. بسیاری از ما حتی فکر شرکت کردن در ورزش‌های سخت و مخاطره آمیز را نمی‌کنیم. مانند ورزش ژیمناستیک که Simone Biles برنده چند مدال طلا در این ورزش شده است.

چرا انتخاب زنان به عنوان رهبر ( لیدر ) ریسک بیزینس را کاهش می دهد؟

1 چرا انتخاب زنان به عنوان رهبر ( لیدر ) ریسک بیزینس را کاهش می دهد؟

مدیران رده میانی شغل آینده دار خود را در شرکت‌های آمریکایی رها می‌کنند و پس انداز و شهرت حرفه‌ای خود را برای راه اندازی استارتاپی که ممکن است قبل از اینکه به یکی از استارتاپ‌های یونیکورن و موفق تبدیل شود شکست بخورد، به خطر می‌اندازند. طبق Investopedia تقریبا ۹۰٪ از استارت آپ‌ها طی یک دوره ۱۰ ساله شکست می‌خورند. اما سوالی که مطرح است این است که اگر یک استارتاپ را به مدت ۱۰ سال فعال نگه داشته باشید، آیا این واقعا یک شکست است؟

Wucker همچنین توضیح می‌دهد که دریافت و درک ریسکی که تجربه میکنیم متکی به انتخاب‌ها و تصمیم گیری‌های ما است و می‌گوید: “چقدر خطر در هویت و شخصیت ما نهفته است.”

او این موضوع را “risk fingerprint” نامیده است، شبیه خطوط منحصر به فرد انگشتان و می‌گوید ریسک “ترکیبی از ویژگی‌های شخصیتی، تجربیات و محیط‌های اجتماعی است که یک جز اصلی از هویت هر فرد است.”

به همه تصمیماتی که گرفته‌اید فکر کنید، از جایی که می‌خواهید برای شام بروید، آیا در هنگام شیوع بیماری از ماسک استفاده می‌کنید، چه زمانی رانندگی می‌کنید، آیا ورزش می‌کنید اگر بله چند بار در هفته، با چه کسی ازدواج کرده‌اید، کجا کار می‌کنید، چه شغلی می‌خواهید، کجا به مدرسه می‌روید و برای چه درس می‌خوانید، یا اینکه آیا می‌خواهید راهی برای پرداخت قبض‌های خود بدون نیاز به کار کردن پیدا کنید.

افراد خلاقی وجود دارند که با ساخت یک نمایش یا آهنگ جدید یا طراحی لباس یا نقاشی یا نمایش تلویزیونی یا فیلم جدید همیشه در حال ریسک کردن هستند. و این لیست ادامه دارد زیرا شما می‌توانید در هر زمینه‌ای خلاق باشید. به ازای هر لین-منوئل میرندا که برنده جایزه “نبوغ” مک آرتور، جایزه پولیتزر، سه جایزه تونی و سه جایزه گرمی برای تئاتر موزیکال همیلتون شده است، صدها شاید هزاران نفر از هنرمندان، نمایشنامه نویسان، نوازندگان و خوانندگان با وضع مالی خیلی ضعیف منتظرند که به یک موفقیت بزرگ دست یابند.

خطر در مقابل فرصت

2 چرا انتخاب زنان به عنوان رهبر ( لیدر ) ریسک بیزینس را کاهش می دهد؟

Wucker سوالی را مطرح کرده است که “چرا بعضی از ما در جایی که دیگران فرصت را می‌بینند به خطر فکر می‌کنیم؟ دلایلی که ما برای مواجهه یا نادیده گرفتن خطرات و فرصت‌های پیش رو خود انتخاب می‌کنیم، می‌تواند به اندازه‌ای که بدیهی باشد بسیار تعجب آور نیز باشد. بسیاری از عوامل در درک و رتبه بندی خطرات اثر می‌گذارند از جمله جمعیت شناسی، تربیت، انتخاب شغل، دین، جغرافیا، فرهنگ، تجربیات گذشته، نسل‌ها، رسانه‌ها، فرایندهای تصمیم گیری، طراحی سازمانی و غیره را می‌توان نام برد. ” Wucker ادامه می‌دهد که: “قد شما، شکل ظاهرتان، حال امروزتان، زبانی که صحبت می‌کنید و موسیقی که گوش می‌دهید نیز نقشی بزرگ‌تر از آنچه تصور می‌کنید در این موضوع دارد.”

ممکن است بگویید، “نه، من یک مهندس یا مدیر هستم و کاملا منطقی هستم.” Wucker می‌گوید، “حتی افرادی که خود را بسیار منطقی می‌پندارند توسط احساسات، سوگیری‌های شناختی و تغییرات هورمونی دچار تغییرات روحی می‌شوند، این تأثیرات ناخودآگاه میزان حساسیت ما را نسبت به خطرات شکل می‌دهد: یعنی چقدر احتمال دارد که چیزی را خطرناک تشخیص دهیم.”

زنان، مردان و خطرات

3 چرا انتخاب زنان به عنوان رهبر ( لیدر ) ریسک بیزینس را کاهش می دهد؟

از آنجا که نحوه مواجه و مدیریت ریسک تابعی از ویژگی‌های جمعیت شناسی، تجربیات و محیط‌های اجتماعی ما است، بنابراین زنان و مردان این کار را متفاوت انجام می‌دهند. به عنوان مثال مردان می‌توانند شب‌ها به تنهایی بدوند، با خطر کمتری مواجه شوند در حالی که اگر زنی که این کار را انجام می‌دهد در معرض خطر حمله قرار گیرد. در تجارت نیز این اتفاق می‌افتد.

زنان دقیقاً مانند مردان براساس مهارت‌ها، ارتباطات و ایده‌های خود یک بیزنس را شروع می‌کنند. با این حال طبق گفته First Round Capital و Shelli Porges بنیانگذار و مدیر مشترک The Billion Dollar Fund (“TBDF”)، مشاغل تحت مالکیت زنان بازدهی زیاد ۶۳ درصدی از سرمایه گذاری نسبت به شرکت‌های متلعق به مردان دارند، هنوز هم بیزنس های متعلق به زنان برای تأمین بودجه سرمایه گذاران بیشتر در تلاش‌اند. بر اساس آمار مجله Harvard Business Review، فقط ۲/۳ درصد از بودجه سرمایه های خطرپذیر در سال ۲۰۲۰ به شرکت‌های متعلق به زنان اختصاص یافته است (Pitchbook گزارش داد در سال ۲۰۱۹ این میزان ۲/۸ درصد بوده است یعنی بالاترین حد خود).

اما چرا این میزان اینقدر کم است؟ زیرا سرمایه گذاران مرد و حتی بسیاری از سرمایه گذاران زن، زنان را به عنوان بنیانگذار، برای شرکت‌ها ریسک بیش‌تری می‌دانند.

اما در حقیقت زنان فاكتورها را با دقت بیش‌تری می‌سنجند، آمادگی بیش‌تری دارند و “وقت آن است كه به این شواهد واضح و آمار رو به رشد توجه كنیم كه زنان در مدیریت ریسك بهتر عمل می‌كنند.”

یک مطالعه توسط Q McCallum، مشاور علوم داده مستقر در ایالات متحده نشان داد که زنان بیشتر از مردان برای جلوگیری از خطرات شناخته شده و ناشناخته در زمینه‌های خارج از تخصص خود از مشاوره به عنوان یک استراتژی هوشمندانه کاهش ریسک استفاده می‌کنند.

مردان اغلب وانمود می‌کنند که مشکلات به سادگی رخ نخواهد داد. از آنجا که لیدرشیپی یا رهبری درباره مدیریت ریسک به طور مسئولانه است، به همین دلیل می‌توان گفت زنان برای این کار بهتر هستند.

حال که دلایل انتخاب زنان به عنوان رهبر و کتهش ریسک بیزینسی را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دین کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس