آیا تعمیرات گوشی اپل شما با استفاده از قطعات اصلی بوده | تاریخچه تعمیرات گوشی آیفون

121
0
تعمیرات گوشی اپل

اپل ما را با ویژگی جدیدی که در iOS 15.2 عرضه می‌شود شگفت‌زده کرد. این ویژگی به شما این امکان را می‌ دهد تا ببینید آیا تعمیرات دستگاه شما با استفاده از قطعات اصلی اپل بوده یا تعمیرات قبلی با استفاده از قطعات نامناسب انجام شده است. اگر قصد خرید یک آیفون دست دوم دارید، این قابلیت می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید آیا دستگاه مورد نظر شما ارزش خرید دارد یا خیر. در این خبر به بررسی یک سوال می پردازیم: آیا تعمیرات گوشی اپل شما با استفاده از قطعات اصلی بوده ؟

تاریخچه تعمیرات گوشی آیفون

اپل این قابلیت را در یک متن پشتیبانی جدید که از طریق MacRumors منتشر شد تشریح کرد. با استفاده از این قابلیت می توانید بفهمید که آیا تعمیرات گوشی با استفاده از قطعات خاصی بوده که طراحی، آزمایش و تولید آن بر اساس استانداردها و کیفیت اپل بوده است یا خیر.

 تعمیرات گوشی اپل
تعمیرات گوشی اپل

در رابطه با اینکه چه نوع تعمیراتی را می خواهید بررسی کنید، و همچنین بر اساس مدل آیفون ، محدودیت هایی نیز وجود خواهد داشت. اگر XR ،XS ،XS Max ،iPhone SE (2nd generation) و نسخه های جدیدتر دارید، می توانید بررسی کنید که آیا باتری تعویض شده است یا خیر.

برای مدل های آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ می توانید بررسی کنید که باتری یا نمایشگر تعویض شده اند یا خیر.

و در نهایت برای مدل‌ های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ می‌توانید ببینید که آیا باتری، نمایشگر یا دوربین گوشی تعویض شده است و آیا قطعات اصلی هستند یا خیر.

اگر قطعه ای جایگزین شده باشد، بخش iPhone parts and service history را در تب About روی گوشی می‌بینید.  و در صورتی که روی گوشی تاکنون هیچ تعمیری انجام نشده است ، این گزینه را نخواهید دید.

 تعمیرات گوشی اپل
تعمیرات گوشی اپل

 اگر تعمیر گوشی با قطعات اصلی اپل باشد، در کنار قطعه ی تعویضی عبارت Genuine Apple Part را مشاهده خواهید کرد. در غیر اینصورت Unknown Part را خواهید دید، این به این معناست که  این قطعه، با یک قطعه غیر اصل جایگزین شده است، یا اینکه قبلا در آیفون دیگری استفاده شده یا نصب شده است، یا آن طور که انتظار می رود کار نمی کند.

منبع : howtogeek

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس