اپلیکیشن های آموزش برنامه نویسی | آشنایی با ۵ اپیکیشن برای یادگیری برنامه نویسی

80
0
اپلیکیشن های آموزش برنامه نویسی

آیا شما هم می خواهید کد نویسی را از ابتدا یاد بگیرید اما زمان کمی دارید؟ این اپلیکیشن های آموزش برنامه نویسی ساده که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم فقط چند دقیقه از زمان شما را در طول روز اشغال می کنند.

اپلیکیشن های آموزش برنامه نویسی

هنگامی که یک زبان برنامه نویسی را انتخاب کردید که به آن علاقه دارید، یک مسیر طولانی در پیش خواهید داشت. مانند هر مهارت دیگری، کدنویسی نیاز به تمرین و حوصله زیادی دارد که باید با پشتکار وارد این مسیر شوید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که نمی‌دانید از کجا شروع کنید، ما شما را در این مقاله راهنمایی خواهیم کرد. پنج اپلیکیشنی که در ادامه معرفی کرده‌ایم، ابزار خوبی هستند تا به کمک آنها بتوانید با اصول و مبانی برنامه‌نویسی آشنا شوید.

آشنایی با ۵ اپیکیشن برای یادگیری برنامه نویسی

Grasshopper 

اپلیکیشن های آموزش برنامه نویسی
اپلیکیشن های آموزش برنامه نویسی

یادگیری جاوا اسکریپت با بازی و سرگرمی

پلتفرم : اندروید و ios

Grasshopper یک ابزار گیمیفیکیشن سرگرم کننده است که همزمان جاوا اسکریپت را به شما آموزش می دهد. لازم نیست برنامه‌نویس باشید تا به اهمیت جاوا اسکریپت پی ببرید. این زبان‌ برنامه‌نویسی در کنار CSS و HTML جزو سه هسته اصلی دنیای وب می باشند. این برنامه شما را با یک سری بازی سرگرم کننده همراه می کند که تمام آنها بر اساس کدنویسی هستند.

 هر سطح از بازی برای تقویت مهارت های برنامه نویسی شما با جاوا اسکریپت طراحی شده است.  این اصول در همه زبان های برنامه نویسی مشترک است.  دروس با “The Fundamentals” شروع می شود.

 مراحل بازی از معما ها و کوئیز های سرگرم کننده تشکیل شده اند.  شما به راحتی می توانید چند تا از آنها را در چند دقیقه یا کمتر بازی کنید. حتما یک یادآور روزانه برای انجام این بازی تنظیم کنید تا ، فراموش نکنید.

Mimo 

بیش از 23 دوره ی آموزشی برای زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف

پلتفرم : وب ، اندروید ، ios

Mimo یکی از کاربرپسندترین اپلیکیشن‌های آموزش برنامه‌نویسی است و زبان ها و فناوری های زیادی را در پلتفرم خود جای داده است. می‌توانید با HTML  شروع کنید و به زبان‌های پیشرفته‌تر مانند C# و Java بروید. میمو بسته به هدفی که دنبال می‌کنید، مباحث را به درس‌های بسیار کوتاه و چند دقیقه‌ای تقسیم کرده تا بتوانید برای ادامه کار اشتیاق بیشتری داشته باشید.

 می توانید یک زبان یا یکی از چندین تخصصی که شما را گام به گام به یک مهارت می رساند را انتخاب کنید. برای مثال اگر به زمینه ی هک و امنیت علاقه دارید، می توانید در عرض تقریبا هشت ساعت کلیه مقدمات لازم برای ورود به این حوزه پیچیده و عظیم را یاد بگیرید.

 مانند سایر برنامه های مشابه، با پیشرفت در درس ها، امتیاز و دستاوردهایی به دست خواهید آورد. Mimo یک دوره آزمایشی 7 روزه رایگان ارائه می‌کند، سپس می‌توانید یک برنامه اشتراک سالانه یا ماهانه را خریداری کنید.

SoloLearn

اپلیکیشن های آموزش برنامه نویسی
اپلیکیشن های آموزش برنامه نویسی

یادگیری کدنویسی در محیطی اجتماعی

پلتفرم : وب ، اندروید ، ios

شیوه ی آموزش SoloLearn  بر اساس قدرت یادگیری جمعی می باشد. این  اپلیکیشن در کنار درس‌های کوچک برنامه‌نویسی، یک بخش پرسش و پاسخ هم دارد که برنامه‌نویس‌های تازه کار می‌توانند در آن از تجربیات برنامه‌نویس‌های باتجربه بهره‌مند شوند.

با این نرم افزار می توانید HTML، CSS، JavaScript، jQuery، PHP، Ruby، Swift، C، C#، C++، Java و Python را یاد بگیرید. درس‌ها کوتاه هستند و می‌توانید با دیگر زبان‌آموزان نیز همکاری کنید و یکدیگر را به چالش بکشید.

خوشبختانه SoloLearn رایگان است. هر چند می‌توانید با پرداخت حق اشتراک و ارتقا به نسخه Pro، به امکاناتی نظیر تعیین اهداف آموزشی و تحلیل فعالیت‌ها در اپلیکیشن دسترسی پیدا کنید ، همچنین نسخه pro  فاقد تبلیغات است.

Encode

اپلیکیشن های آموزش برنامه نویسی
اپلیکیشن های آموزش برنامه نویسی

یادگیری برنامه‌نویسی در درس‌های کوچک

پلتفرم : اندروید ، ios

Encode محیطی تعاملی برای کدنویسی است، این به این معناست که شما یک رابط برای نوشتن و تمرین دریافت می کنید. این  اپلیکیشن هم مثل سایر اپ‌های این مقاله، آموزش های خود را در قالب درس‌های کوچک ارائه می‌دهد و برای تست مهارت‌های کدنویسی شما را به چالش می کشد.

 در حال حاضر، Encode زبان‌های پایتون، جاوا اسکریپت و زبان های نشانه‌گذاری مانند HTML و CSS را پوشش می‌دهد.  مفاهیم ارائه شده در Encode برای مبتدیانی که تازه شروع به کار کرده اند عالی است.

اپلیکیشن Encode برای iOS و اندروید منتشر شده و آموزش‌هایش را به طور کاملا رایگان ارائه می‌کند. اما تبلیغاتی نیز درون برنامه وجود دارد  اگر می‌خواهید تبلیغات را حذف کنید، می‌توانید Encode Plus را خریداری کنید.

Edabit

بیش از ۱۳۰۰ چالش کدنویسی

پلتفرم : وب

Edabit یک سایت رایگان است که قرار نیست به شما کدنویسی بیاموزد، بلکه به ارتقای توانایی «حل مشکل» شما در کدنویسی کمک می‌کند. مورد بعد اینکه سطح آموزشی آن فراتر از سایر گزینه‌های معرفی شده در این لیست است. بنابراین بهتر است کمی با اپلیکیشن‌های بالا کار کرده باشید تا بتوانید به سراغ آن بروید.

 این چالش ها توسط بهترین آموزش ها و مستندات وب پشتیبانی می شوند. هر چالش تکمیل شده نشان می دهد که شما مفاهیمی را که مورد نظر است،  به خوبی درک کرده اید. درغیر این صورت می توانید از آنها کسب تجربه کنید.

 Edabit یک میانبر عالی برای برنامه نویسی در دنیای واقعی است. حتی اگر هنوز مبتدی هستید، می‌توانید از Edabit و چالش‌های آن برای بهتر شدن در JavaScript، C#، C++، Java، PHP، Python، Ruby و Swift استفاده کنید. البته احتمالا در آینده شاهد گسترش این پشتیبانی به سایر زبان‌های برنامه‌نویسی هم باشیم.

آیا می توانید کدنویسی را در عرض چند دقیقه در روز یاد بگیرید؟

 پاسخ کوتاه: یک نه بزرگ است. یک کتاب یا یک دوره برنامه نویسی کاملترین و بهترین راه برای یادگیری و ورود به این حرفه است.

این گام های کوچک شروعی عالی برای کسانی است که به دنبال مهارت‌های علوم کامپیوتر هستند، به خصوص اگر هنوز کم سن و سال هستید.  اگر برای برنامه نویس شدن مردد هستید، یکی از این برنامه‌ها را بردارید و به مدت یک ماه آن را امتحان کنید.

 این برنامه ها شما را با سختی کدنویسی آشنا می کنند. آنها ممکن است دروازه ای به سوی شغل رویایی شما باشند. پس ادامه دهید و هر روز چیزهای جدید یاد بگیرید، همیشه چیزهای چالش برانگیزی برای یادگیری بیشتر وجود دارد.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس