نحوه شروع و متوقف کردن ضبط صفحه نمایش در مک

35
0
شروع و متوقف کردن ضبط صفحه نمایش در مک

برای موارد مختلف میتوانید از قابلیت ضبط صفحه نمایش مک استفاده کنید. اسکرین رکورد یا ضبط صفحه نمایش از ساخت ویدیو تجاری گرفته تا آموزشی میتواند کاربرد داشته باشد. در این مقاله نحوه ضبط صفحه نمایش و متوقف کردن آن را توضیح میدهیم. با ما همراه باشید.

نحوه ضبط صفحه نمایش در مک با استفاده از ابزار Screenshot Utility

برای ضبط صفحه نمایش میتوانید از برنامه های ضبط شخص ثالث استفاده کنید، اما ساده ترین روش برای برای این کار استفاده از ابزار Screenshot Utility است. با این ابزار علاوه بر اسکرین شات میتوانید صفحه نمایش را ضبط کنید.

برای باز کردن این ابزار کلیدهای Cmd + Shift + 5 را روی صفحه کلید خود فشار دهید. در پایین پنجره ای ظاهر می شود و شامل دو گزینه Record Entire Screen و Record Selected Partion است. اگر Record Entire Screen را انتخاب کنید آیکون دوربین ظاهر می شود. اگر از بیش از یک نمایشگر استفاده می کنید، این گزینه را انتخاب کنید.

شروع و متوقف کردن ضبط صفحه نمایش در مک
شروع و متوقف کردن ضبط صفحه نمایش در مک

کافی است دوربین را به صفحه ای که می خواهید ضبط کنید منتقل کنید و برای شروع ضبط کلیک کنید. اگر Record Selected Partion را انتخاب کنید، گوشه‌های کادری را که باز میشود بکشید تا اندازه فریم را تنظیم کنید. همچنین می توانید کادر را به قسمت دیگر صفحه نمایش خود منتقل کنید.

با کلیک بر روی آپشن ها می توانید گزینه های مختلفی را برای ضبط صفحه نمایش انتخاب کنید. این گزینه ها شامل انتخاب میکروفون، مکان ذخیره سازی، ضبط کلیک‌های ماوس و موارد دیگر است. وقتی گزینه های مورد نظر را انتخاب کردید دکمه Record را بزنید تا ضبط شروع شود.

شروع و متوقف کردن ضبط صفحه نمایش در مک
شروع و متوقف کردن ضبط صفحه نمایش در مک

نحوه متوقف کردن ضبط صفحه نمایش در مک

برای توقف ضبط باید آیکون کوچک Stopرا در نوار منوی macOS پیدا کنید. زیرا پنجره ابزار اسکرین شات دیگر قابل مشاهده نخواهد بود. روی آن کلیک کنید تا ضبط صفحه نمایش متوقف شود.

نحوه متوقف کردن ضبط صفحه نمایش در مک
نحوه متوقف کردن ضبط صفحه نمایش در مک

همچنین می توانید Cmd + Control + Esc را فشار دهید تا ضبط متوقف شود. یا Cmd + Shift + 5 را فشار دهید و نوار اسکرین شات با گزینه ای برای توقف ضبط دوباره ظاهر می شود.

فایل ضبط شده به‌طور خودکار در دسک‌تاپ ذخیره می‌شود و پیش‌نمایش آن را در گوشه سمت راست پایین صفحه‌ می‌بینید (مشابه وقتی که از صفحه نمایش اسکرین شات می‌گیرید). اگر روی این پیش‌نمایش کلیک کنید، می‌توانید کل فیلم ضبط شده را ببینید و در صورت نیاز آن را برش دهید.

مزایای ضبط صفحه نمایش با ابزار Screenshot Utility

  • ابزار اسکرین شات از زمان macOS Mojave در macOS وجود داشت، بنابراین رایگان است و نیازی به نصب برنامه ضبط صفحه نمایش خارجی ندارد.
  • ویژگی‌های دیگر این ابزار عبارتند از میکروفون داخلی برای صدا، تایمر برای ضبط‌های زمان‌بندی‌شده و امکان نمایش کلیک‌های ماوس برای ضبط ویدیوهای آموزشی است.
  • می توانید از گزینه های AirPlay یا اشتراک گذاری از ویدیوی ضبط شده خود استفاده کنید.

نحوه ضبط صفحه نمایش در مک با استفاده از QuickTime Playe

یک روش دیگر برای ضبط صفحه نمایش در مک استفاده از QuickTime Player است. QuickTime Player از همان ابزار Screenshot utility که در بالا توضیح دادیم استفاده می کند، با این تفاوت که شما همه چیز را مستقیماً از برنامه QuickTime Player کنترل می کنید. این برنامه برای دستگاه های مک با نسخه های جدیدتر از macOS Mojave مناسب است.

برای ضبط با QuickTime Player برنامه را باز کنید، سپس File > New Screen Recording را از نوار منو انتخاب کنید. شما میتوانید گزینه های مختلفی را برای ضبط صفحه نمایش انتخاب کنید. می‌توانید مانند ابزار Screenshot گزینه های ضبط کل صفحه یا ضبط بخش از صفحه را انتخاب کنید.

نحوه ضبط صفحه نمایش در مک با استفاده از QuickTime Playe
نحوه ضبط صفحه نمایش در مک با استفاده از QuickTime Playe

هنگامی که گزینه های مورد نظر را تنظیم کردید با کلیک کردن روی دکمه Record ضبط را شروع کنید. برای توقف ضبط روی آیکون Stop در نوار منوی macOS کلیک کنید.

ویدیو ضبط شده بلافاصله باز می شود. شما می‌توانید آن را در صورت نیاز ویرایش کنید (با استفاده از ابزارهای Trim یا Rotate). پس از اتمام کار File > Save را انتخاب کنید یا Cmd + S را روی صفحه کلید فشار دهید تا ویدیو در مکان مورد نظر ذخیره شود.

مزایای ضبط صفحه نمایش با QuickTime Player

QuickTime Player نیز به طور پیش فرض بر روی مک شما نصب شده است، بنابراین کاملا رایگان است.

QuickTime Player ویژگی هایی مانند ویرایش اولیه ویدیو و ضبط صدا را ارائه می دهد.

می توانید از گزینه های AirPlay یا اشتراک گذاری از ویدیوی ضبط شده خود استفاده کنید.

QuickTime Player در مک‌های دارای نسخه‌های قدیمی macOS در دسترس است.

نحوه ضبط صدای سیستم در ضبط صفحه نمایش

دو ابزار قبلی فقط به شما امکان می دهند از میکروفون برای ضبط صدا استفاده کنید. اگر می‌خواهید یک صدا یا پادکست ضبط کنید، این ابزارها مناسب هستند، اما نمیتوانید صدای سیستم را ضبط کنید. خوشبختانه راه‌حلی وجود دارد که شامل نصب یک درایور صوتی رایگان در مک برای ضبط صدای سیستم در هنگام ضبط صفحه نمایش است.

نحوه ضبط صفحه نمایش در مک با برنامه های شخص ثالث

با دو ابزار بالا دیگر نیازی به برنامه دیگری برای ضبط صفحه نمایش ندارید مگر اینکه به ویژگی های بیشتری نیاز داشته باشید. اگر از ابزارهای داخلی راضی نیستید، OBS Studio یک نرم‌افزار رایگان برای ضبط صفحه‌نمایش است.

OBS Studio

OBS Studio
OBS Studio

هیچ ابزار رایگان ضبط صفحه نمایش به خوبی OBS Studio وجود ندارد. این برنامه ویژگی هایی را هم برای کاربران مبتدی و هم برای کاربران پیشرفته ارائه می دهد. شما میتوانید تمام ویژگی های ضبط صفحه نمایش خود را سفارشی کنید. همچنین می‌توانید از ویژگی‌های داخلی برنامه برای پخش مستقیم به چندین پلتفرم از جمله YouTube، Facebook، Twitch و موارد دیگر استفاده کنید.

به راحتی صفحه نمایش خود را ضبط کنید

شروع و متوقف کردن ضبط صفحه نمایش در Mac قبلاً پیچیده تر بود. اما همانطور که می بینید اکنون انجام این کار بسیار آسان است. شما به طور پیش فرض چندین گزینه برای ضبط صفحه نمایش در مک دارید و در صورت تمایل می توانید از ابزار شخص ثالث نیز برای انجام این کار استفاده کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس