بررسی کامل و دقیق ویژگی های iPhone 14 و iPhone 14 Pro

40
0
ویژگی های iPhone 14

اپل در رویداد “Far Out” خود به طور رسمی از آیفون 14 و آیفون 14 پرو رونمایی کرد. این مقاله حاوی همه اطلاعاتی است که نیاز دارید. دراین مقاله قصد داریم به بررسی دقیق ویژگی های iPhone 14 و iPhone 14 Pro بپردازیم.

اپل سرانجام در رویداد “Far Out” خود در ماه سپتامبر، آیفون 14 و آیفون 14 پرو را که مدت ها در انتظارش بودیم رونمایی کرد و ما چیزهای زیادی برای صحبت در مورد آن داریم. 

ویژگی های iPhone 14 و iPhone 14 Pro

اگرچه iPhone 14 معمولی شبیه مدل سال گذشته به نظر می‌رسد، اما با حذف شدن نسخه مینی، نسخه جدیدتر و بزرگتر “Plus” را دریافت می‌کنیم. با این حال، اپل مهم ترین تغییرات را برای مدل های Pro خود ذخیره کرد.

آیا آماده هستید تا ببینید چه چیزی در جدیدترین مجموعه آیفون اپل وجود دارد؟ در این مقاله ویژگی های جدید iPhone را بررسی می‌کنیم.

  1. Pill جایگزین Notch می‌شود

    ویژگی های iPhone 14
    ویژگی های iPhone 14

اپل مدل طراحی Notch را در سال 2017 معرفی کرد و اگرچه بسیاری از کاربران آن را پذیرفته‌اند، اما بیشتر آنها منتظر بودند تا اپل بالاخره این طراحی را کنار بگذارد و یک دوربین حفره دار زیر نمایشگر گوشی های خود قرار دهد.

متأسفانه، مدل های استاندارد آیفون 14 ظاهر نسل قبلی خود را حفظ می‌کنند، در بریدگی کوچک دوربین جلو، Face ID و سایر سنسورها قرار می‌گیرند. با این حال، مدل iPhone 14 Pro بریدگی خود را کاهش می‌دهد. اما مهندسان اپل همچنان با دوربین سوراخ دار یا زیر نمایشگر کار نکردند.

آنها طرحی قوسی به نام Dynamic Island ایجاد کردند. این طراحی دارای دوربین سلفی، سنسور Face ID و سنسور مجاورت است. علاوه بر این، iOS 16 به بهترین وجه از Dynamic Island برای نمایش اعلان ها و فعالیت های شما استفاده می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا تجربه‌ای بی نظیر داشته باشید.

  1. بهبود سیستم دوربین

ویژگی های iPhone 14
ویژگی های iPhone 14

مانند هر نسلی از آیفون، ما انتظار پیشرفت های تدریجی را در آیفون 14 داریم. یک سنسور اصلی بزرگ‌تر برای هر دو مدل استاندارد و پرو مشاهده خواهیم کرد. مدل استاندارد آیفون ۱۴ پیکسل های بزرگ‌تری دارند و در عین حال تعداد مگاپیکسل نسل گذشته را حفظ می‌کنند. با این حال، iPhone 14 Pro دارای حسگر بزرگ‌تر و مگاپیکسل بیشتری است، تا 48 مگاپیکسل برای دوربین اصلی.

اگرچه دوربین جلویی همان اندازه سنسور و تعداد مگاپیکسل را حفظ می‌کند، اما اپل دیافراگم بزرگتری برای عملکرد بهتر در نور کم به آن داده است. همچنین اکنون دارای فوکوس خودکار است که به شما امکان می‌دهد تصاویر سلفی واضحی داشته باشید، مهم نیست چقدر فاصله دارید، دور هستید یا نزدیک.

علاوه بر این، هر دو iPhone 14 و iPhone 14 Pro دارای یک حالت سینمایی بهبودیافته هستند که به شما امکان می دهد ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه یا 4K با سرعت 24 فریم در ثانیه ضبط کنید. آنها همچنین حالت اکشن را دریافت می‌کنند. حتی اگر در حال ضبط ویدیو دستی باشید، به شما ثباتی شبیه گیمبال می‌دهد.

  1. ویژگی های ایمنی جدید

ویژگی های iPhone 14
ویژگی های iPhone 14

اگر اپل واچ سری 7 یا جدیدتر دارید، احتمالاً با ویژگی های ایمنی مانند تشخیص سقوط و سنسور ضربان قلب آشنا هستید. با این حال، شما هیچ ویژگی مانند این در آیفون ندارید. یعنی تا الان نداشتید.

با آیفون 14، اکنون از تشخیص تصادف برخوردار هستید. این که آیا از آیفون 14 استاندارد استفاده می‌کنید یا آیفون 14 پرو، تلفن می‌تواند تشخیص دهد که شما در یک تصادف قرار داشتید. سپس به طور خودکار به خدمات اضطراری متصل می‌شود و موقعیت مکانی شما را ارسال می‌کند. اگرچه این سرویس در حال حاضر با برنامه OnStar’s Guardian در دسترس است، اما iPhone 14 دارای سخت افزار اختصاصی است که به آن امکان می‌دهد در تشخیص دقیق تر باشد.

یکی دیگر از ویژگی های پیشگامانه آیفون 14، SOS اضطراری از طریق ماهواره است. این قابلیت به آیفون اجازه می‌دهد در مواقع اضطراری مستقیماً به ماهواره ها متصل شود. به این ترتیب، حتی اگر پوشش تلفن همراه ندارید، می‌توانید با خدمات اورژانس تماس بگیرید. تلفن حتی به طور خودکار اطلاعات مورد نیاز برای مکان یابی و نجات شما را ارسال می‌کند.

طبق گفته اپل، این سرویس تا دو سال اول راه اندازی رایگان است. این بدان معناست که اپل می‌تواند در آینده برای آن هزینه کند. اما در عین حال، استفاده از آن برای هر دارنده آیفون 14 و آیفون 14 پرو رایگان است.

  1. یک پردازنده قدرتمندتر

ویژگی های iPhone 14
ویژگی های iPhone 14

اگر آیفون 14 پرو را خریداری می‌کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید این تراشه A16 بایونیک در سطح جهانی بر اساس فرآیند 4 نانومتری ساخته شده است و در عین حال قدرت بیشتری را ارائه می‌دهد. در واقع، اپل ادعا می‌کند که سریع ترین تراشه را در یک گوشی هوشمند دارد و همچنین ادعا دارد که A16 ۴۰ درصد سریع تر از رقبا است.

به هر دلیلی، اپل تصمیم گرفت آیفون 14 معمولی را به تراشه A16 مجهز نکند. در عوض، همان تراشه A15 Bionic های موجود در مدل های iPhone 13 و iPhone 13 Pro دریافت می‌کند.

  1. دیگر سینی سیم‌کارت وجود ندارد (در ایالات متحده)

آیفون 14 همچنین اولین نسل از آیفون است که سینی سیم کارت را حداقل در ایالات متحده حذف می‌کند. با استفاده از سیم‌کارت الکترونیکی، دیگر مجبور نیستید با کارت فیزیکی که حاوی اطلاعات شبکه شما است سر و کار داشته باشید. در عوض، اکنون اطلاعات از راه دور ارسال شده و در تلفن شما ذخیره می‌شود.

تعویض اپراتور اکنون فورا اتفاق می‌افتد، دیگر نیازی نیست منتظر سیم کارت جایگزین باشید. همچنین بسیار ایمن تر است. به این دلیل که اگر تلفن خود را گم کنید، دیگر خطری وجود ندارد که کسی سیم کارت شما را بردارد، آن را در دستگاه دیگری وارد کند و وانمود کند که شخص شماست.

آیفون 14 هم یک تحول و هم یک انقلاب است

با آیفون 14، هم به‌روزرسانی های تکاملی و هم ویژگی های جدید را دریافت می‌کنیم. برای مثال، اگرچه دوربین های آیفون یکی از بهترین ها به حساب می‌آیند، اما هیچ چیز پیشگامانه‌ای را ارائه نمی‌دهند، زیرا سایر دستگاه های اندرویدی رده بالا دارای ویژگی های مشابهی هستند.

با این حال، ویژگی های ایمنی پیشگامانه آن، مانند ارتباطات ماهواره‌ای اضطراری از طریق تلفن هوشمند و تشخیص تصادف و استقبال اپل از ، می‌تواند سایر سازندگان را به انجام همین کار تشویق کند.

makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس