قاضی تسویه حساب 30 میلیون دلاری برای پرونده چک کردن کیف کارکنان اپل را تایید کرد

38
0

پیشنهاد اپل برای پرداخت 30 میلیون دلار برای حل و فصل شکایت چک کردن کیف کارکنان، روز دوشنبه توسط قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده تایید شد و به یک جنگ حقوقی تقریبا یک دهه ای پایان داد. تسویه حساب 30 میلیون دلاری برای پرونده چک کردن کیف کارکنان اپل!

این توافق توسط قاضی William Alsup از دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا تأیید شد. به این ترتیب، اپل پرونده یک دادخواست طولانی مدت که برای اولین بار در سال 2013 تشکیل شد را بست.

Alsup در تأییدیه خود اینگونه نوشت: “این دادگاه تشخیص داده که این تسویه حساب، جبران خسارت مالی قابل توجهی را برای همه اعضای این گروه از شکایت تسویه حساب ارائه می کند، و تشخیص داد که چنین جبران خسارتی زمانی منصفانه، معقول و کافی است که در برابر خطر طرح دعوی قضایی بیشتر مرتبط با مسائل مربوط به خسارات متعادل باشد.”

منشا این شکایت از یک سیاست کوچکی است که طبق آن کارکنان اپل ملزم هستند که قبل از کارت زدن برای خروج از محل کار، کیف ها و وسایل شخصیشان چک شود. در ابتدا اینگونه مطرح شد که کارکنان باید برای زمان صرف شده برای بررسی های امنیتی، که ممکن است تا 45 دقیقه پس از پایان شیفت های آنها هم طول بکشد، حقوق دریافت کنند.

اپل از آن زمان این سیاست را متوقف کرده است. در سال 2015، این شکایت نشان داد که Tim Cook، مدیر عامل اپل از این سیاست بی اطلاع است.

اگرچه شکایت گروهی اصلی در سال 2015 رد شد، اما این تصمیم مورد تجدید نظر قرار گرفت. این نبرد حقوقی در فوریه 2020 به اوج خود رسید، زمانی که دادگاه عالی کالیفرنیا رای داد که اپل باید برای زمان صرف شده در بررسی های امنیتی به کارمندان خود حقوق پرداخت کند.

این تسویه حساب 30.5 میلیون دلاری به گروهی که شامل 14683 کارمند اپل ساکن کالیفرنیا است پرداخت خواهد شد. این بزرگترین تسویه حساب در پرونده جستجوی امنیتی در تاریخ این ایالت است.تسویه حساب 30 میلیون دلاری برای پرونده چک کردن کیف کارکنان اپل!

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس