بهترین بازی های VR در سال 2023

109
0
بهترین بازی های VR

وقتی یکی از بهترین هدست های واقعیت مجازی را دریافت کردید، باید بهترین بازی های واقعیت مجازی را دریافت کنید. هیچ راهی بهتر از روشن کردن هدست و گشتن در دنیای جدید تعاملی و همه جانبه برای شروع VR وجود ندارد. همه بهترین هدست ها می‌توانند از عهده بازی های VR برآیند – حتی اگر برخی پردازنده های ضعیفتری نسبت به بقیه داشته باشند. بهترین بازی های VR را در ادامه بشناسید.

لزوماً با بازی های VR به عمق کار نمی‌روید. تعداد زیادی بازی کاملاً جدید فقط VR طراحی شده‌اند، پورت بازی های محبوب کنسول و PC و همچنین فصل های جدیدی در فرنچایزهای آشنا در دنیای بازی وجود دارد. بنابراین اکنون مهم نیست که چه چیزی را ترجیح می‌دهید، در این لیست ما از بهترین بازی های واقعیت مجازی که می‌توانید در حال حاضر بازی کنید، چیزی برای شما وجود دارد.

برای هر عنوان، توضیحات مختصری اضافه کرده‌ایم که می‌توانید بازی را خریداری کنید تا خودتان آن را کامل تجربه کنید.

1. Cities: VR

اگر عاشق Cities: Skylines هستید، اما می‌خواهید به کلان شهر خود نزدیک‌تر شوید، Cities: VR برای شما ساخته شده است. همان گیم پلی اولیه طراحی و مدیریت یک شهر مانند بازی اصلی است، با این تفاوت که کنترل ها برای استفاده راحت تر در VR بازسازی شده اند.

اگر نسخه اصلی را خیلی طاقت فرسا می‌دانید، ارزش آن را دارد که به Cities: VR نگاهی بیندازید. اندازه محدود بازی به این معنی است که شما کمتر احتمال دارد که یک پراکندگی غیرقابل کنترل داشته باشید. به علاوه، اکنون می‌توانید شهر خود را در سطح خیابان کاوش کنید، به شما امکان می‌دهد نگاه دقیق تری به نحوه عملکرد خدمات عمومی و محله هایتان داشته باشید.

2. Hitman 3

بهترین بازی های VR
بهترین بازی های VR

اگر قبلاً قسمت سوم World of Assassination Trilogy را خریداری کرده‌اید، می‌توانید یک به‌روزرسانی رایگان دریافت کنید که VR را برای آن فعال می‌کند. اگر می‌خواهید با مامور 47 همراه شوید، درست مثل او که در میان جمعیت قرار می‌گیرد، این یک راه سرگرم کننده برای پیگیری ماموریت های مورد علاقه‌تان است.

البته توجه داشته باشید که نسخه PC VR اساساً همان نسخه قدیمی PSVR بازی است. این بدان معناست که مهم نیست که سخت افزار رایانه بازی شما چقدر بهتر باشد، تفاوت عملکردی زیادی را متوجه نخواهید شد. با انتظار داشتن گرافیک نسبتاً متوسط، وارد بازی شوید، سپس می‌توانید از مبارزات کاملاً لذت ببرید.

3. Jurassic World: Aftermath

فیلم Aftermath که اخیراً به‌روزرسانی شده است به شما امکان می‌دهد خرابه های پارک دایناسورها را که بین فیلم های اول و دوم این مجموعه راه اندازی مجدد شده کاوش کنید. در یک ماموریت در حین یافتن اطلاعات تحقیقاتی حیاتی از آزمایشگاه ها در آنجا گیر کرده‌اید، باید پازل ها را حل کنید و هر طور که می‌توانید از دست این جانوران پنهان شوید.

تعقیب شدن توسط مارمولک های قاتل ترسناک است، و این در حالی است که بازی در واقع با گرافیک سلولی خود بسیار واقعی تر به نظر می‌رسد. این یک تجربه بدیع برای طرفدارانی خواهد بود که به ظاهر واقعی‌تر فیلم عادت کرده‌اند. فرار از امکانات و جاذبه ها برای جلوگیری از دایناسورهای ترسناک، فرضیه هیجان انگیزی است که به هر گیمری الهام می‌بخشد.

4. Stride

Freerunning برای VR مناسب است و Stride آمده است تا جایگاه را پر کند. جهش، سر خوردن و از دیوار بالا رفتن در یک شهر چالشی جذاب است.

این یک بازی بسیار فیزیکی است که برای کنترل شخصیت شما به حرکات بازو زیادی نیاز دارد. این مشکل زمانی سخت می‌شود که بازی افراد مسلحی را وارد می‌کند که سعی می‌کنند شما را در حین دویدن به زمین بیندازد، اما شما یک سلاح برای حمله دارید. با حالت های بی‌پایان، زمان بندی شده و حالت داستانی در راه است، این یک بازی با پتانسیل فراوان برای هیجان های مجازی است.

5. Thumper

شما هرگز یک بازی ریتم مانند Thumper انجام نداده اید. هنوز هم زمان بندی صحیح ورودی های شما برای موسیقی ضروری است، خود محیط و آهنگ ها عامدا وحشیانه هستند و باعث می‌شوند هر مرحله مانند یک نبرد واقعی احساس شود.

در این بازی، باید هنگام تغییر خطوط و اجتناب از نقاط خطرناک یا حتی حملات دشمن، به درستی به لوازم موجود در مسیر ضربه بزنید. پس از انجام آن، می‌توانید به مرحله بعدی بروید یا دوباره برای کسب امتیاز بالا تلاش کنید.

6. Subnautica (PC)

با حالت VR Subnautica در فضای بی پایان سیاره 4546B غوطه ور شوید. گیم پلی بازی بقا که بر روی زیر آب متمرکز شده است، بسیار عالی عمل می‌کند و هدست شما در حالی که به عمق آب می‌روید، مانند کلاه غواصی احساس می‌شود. یادتان نرود که نفس بکشید.

هدف شما مانند بازی معمولی است – منابعی را جمع آوری کنید تا به شما امکان زنده ماندن را بدهد، و راهی خارج از سیاره پیدا می‌کنید. شما پایگاه ها و وسایل نقلیه خود را می‌سازید تا این کار را آسان تر کنید و از خود در برابر حیات وحش مهاجم محافظت کنید. به علاوه، در حین اینکه در حال یافتن زباله ها هستید، ممکن است با تکه هایی از روایت بازی مواجه شوید که تاریخچه سیاره را توضیح می‌دهد و بعد از سقوط سفینه فضایی‌تان در شرایط مرموز چه اتفاقی برای خدمه‌تان آمده است.

7. Microsoft Flight Simulator 40th Anniversary Edition

حتی بدون هدست واقعیت مجازی، مناظر خیره کننده و جزئیات دقیق هواپیمای این پرواز بسیار زیبا است. اما افزودن یک هدست به این ترکیب، Microsoft Flight Simulator 40th Anniversary Edition را بدون شک به یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی تبدیل می‌کند.

با دید اول شخص ارائه شده توسط هدست خود، می‌توانید تمام دکمه ها و سوئیچ ها را از نزدیک بررسی کنید و در هنگام برخاستن و فرود در فرودگاه های سراسر جهان، در میان ابرها پرواز کنید و مناظر زیر را تحسین کنید، سطح بیشتری از غوطه ور شدن را به دست آورید.

اگر در ابتدا برای شما سخت به نظر می‌رسد، بعد ها شگفت زده می‌شوید که این بازی چقدر به شما امکان کنترل می‌دهد. اگر چیز آرامش بخش تری می‌خواهید، می‌توانید فقط به بازی اجازه دهید تا از کارهای سخت برای شما مراقبت کند و از پرواز در اطراف لذت ببرید. اما اگر می‌خواهید احساس کنید که یک خلبان واقعی هستید، می‌توانید چرخ های آموزشی را بردارید و به دلخواه خود بازی کنید.

8. Star Wars: Squadrons

بهترین بازی های VR
بهترین بازی های VR

با نمای اول شخص از کابین X-Wing یا TIE Fighter، Star Wars: Squadrons جدیدترین و بهترین راه برای تجربه نبردهای فضایی است که در جدول زمانی سه گانه اصلی تنظیم شده است.

جنگنده انتخابی شما می‌تواند سفارشی شود تا بسته به ماموریتی که در دست دارید، ظاهر و عملکرد بهتری داشته باشد.

در سنت کلاسیک Star Wars، یک کمپین تک نفره نیز وجود دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید، با Rebels و Empire که هر دو جنبه های خود را از داستان دارند. اما اگر مبارزه با حریفان کنترل شده توسط CPU شما را راضی نمی‌کند، یک بازی چندنفره آنلاین نیز وجود دارد که می‌توانید موقعیت خود را به عنوان یک کاربلد ثابت کنید.

9. Falcon Age

در این بازی ماجراجویی شما و پرنده شکاری خانگی خود در برابر جهان هستید. سیاره خانه شما توسط یک ارتش از ربات ها تسخیر شده است و پس از فرار از زندان با دوست شاهین جدید خود، تنها کار منطقی این است که شروع به مبارزه کنید.

همانطور که شاهین شما از جوجه بزرگ می شود، ترفندها و توانایی های جدیدی را می‌آموزد تا به شما در راه کمک کند. به علاوه شما می‌توانید آن را در لباس های زیبا بپوشید.

با شاهین در یک بازو و باتوم بیهوش کننده در دست دیگر، وظیفه مقاومت به شما داده می‌شود تا مناطقی از نقشه را از کنترل ماشین آزاد کنید و امید را به جامعه ای بازگردانید که مقدار زیادی از آن باقی نمانده است. این یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی برای بازیکنانی است که سعی می‌کنند خود را در دنیای مجازی گم کنند، با داستان نشاط آورش که در دنیایی به زیبایی رندر شده است.

10. Vader Immortal: A Star Wars VR Series

در درون قلعه ای در سیاره Mustafar، احاطه شده توسط گدازه و سنگ سوزان، مشهورترین لرد در تمام کهکشان زندگی می‌کند. اگرچه شما فقط یک قاچاقچی معمولی را کنترل می‌کنید، اما باید به آن مکان نفوذ کنید و بدانید که Vader به دنبال چه چیزی است.

بازی در سه قسمت اتفاق می‌افتد و درگیر شدن شما در داستان به آرامی هر چه بیشتر می‌روید واضح تر می‌شود. مسیر شما به جلو توسط دشمنان مسدود شده است، که می‌توانید با شمشیر نوری و پازل های خود آنها را از بین ببرید، که باید به جای آن از اشیاء ذهنی و فیزیک خود برای تسخیر آنها استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از داستان فاصله بگیرید، می‌توانید بازی Lightsaber Dojo را باز کنید، جایی که می‌توانید هنر استفاده از سلاح ظریف خود را تمرین کنید.

11. Pistol Whip

ترکیبی از FPS و بازی های ریتم، Pistol Whip شما را به دنیایی با سبک هنری چشمگیر از اشکال ساده در رنگ های عجیب و غریب می‌برد. هنگامی که یک سطح را انتخاب می‌کنید، بازی بسیار ساده است: دشمنان را هدف گرفته و تیراندازی کنید، برای بارگیری مجدد به زمین اشاره کنید و با حرکت دادن سر از گلوله ها طفره بروید. شما روی ریل حرکت می‌کنید، اما تمرکز شما بر روی تیراندازی به دشمنان به ضرب آهنگ موسیقی متن بازی EDM است که به شما امتیاز بیشتری می‌دهد.

زمانی که در حال انجام کارهایتان هستید، در آن لحظه است که می‌توانید با انبوهی از اصلاح کننده های گیم‌پلی بازی شروع به بازی کنید یا DLC الحاقی Pistol Whip 2089 بازی را بخرید. این یک بازی است که می‌خواهید بارها و بارها آن را بازی کنید تا امتیاز بالای خود را ارتقا دهید یا از احساس ساخت رشته ای از هدشات ها به یک ریف باس مصنوعی سریع لذت ببرید.

12. Marvel’s Iron Man VR

بهترین بازی های VR
بهترین بازی های VR

در اینجا یکی از بهترین ها، اگر نگوییم بهترین بازی های واقعیت مجازی وجود دارد. شما کنترل لباس مرد آهنی را به دست می‌گیرید، به HUD آشنای آن خیره می‌شوید، موانع موجود در محیط را مرور می‌کنید و مشت ها را پرتاب می‌کنید و انفجارهای انرژی شلیک می‌کنید تا دشمنان خود را از بین ببرید. بازگشت به پایه شما می‌توانید کت و شلوار خود را سفارشی کنید (هنوز به صورت اول شخص) و جنبه متفاوتی از تجربه تونی استارک را به شما می‌دهد.

داستان جانبی نیز وجود دارد (البته اگر به چنین چیزهایی اهمیت می‌دهید، این یک داستان معمولی نیست). کمپین بازی، استارک و شرکت را در برابر هکر فوق شرور Ghost قرار می‌دهد، اما شخصیت های خوب و بد دیگر نیز ظاهر خواهند شد.

13. Half Life: Alyx

این بازی به شما این امکان را می‌دهد که پس از 13 سال دوری به دنیای Half-Life بازگردید. به جای گوردون فریمن، جای آلیکس ونس را بگیرید، قبل از رسیدن فیزیکدان بدشانس، در شهر مبارزه خواهید کرد.

این به معنای شرکت در تیراندازی با سربازان و دیگر دشمنان بیگانه و حل پازل هایی است که برای حل آنها به طرح کنترل VR جدید شما متکی است.

14. No Man’s Sky

بهترین بازی های VR
بهترین بازی های VR

این بازی معروف کاوش در فضا را می‌توانید روی هدست واقعیت مجازی نیز لذت ببرید. شما مستقیماً به قلب جهان های جدیدی که کشف می‌کنید برده می‌شوید یا می‌توانید بنشینید و واقعاً از انبوه فضا در کابین کشتی خود قدردانی کنید. از آنجایی که کهکشان بسیار عظیم است، هرگز چیزهای جدیدی برای دیدن و یافتن در جستجوی منابعی برای بهبود کشتی خود و سفر به مسافت های طولانی تری ندارید.

اگر به No Man’s Sky و به‌روزرسانی های متعدد آن از زمان راه اندازی دشوار آن توجه نکرده‌اید، ممکن است ندانید اکنون چه چیز دیگری را می‌توانید در بازی انجام دهید. بازی های چند نفره، مدیریت کشتی ها و ناوگان، ساخت پایگاه و موارد دیگر، همگی بخشی از توسعه های اخیر No Man’s Sky هستند و همگی با نسخه VR (خود بخشی از این توسعه ها) کار خواهند کرد. این راه ایده آل برای کشف بازی است، چه برای اولین بار باشد چه پس از صدها ساعت از نسخه اصلی.

15. Beat Saber

Beat Saber یک بازی ریتم سریع و جنبشی است که در آن بازیکن بلوک های کد رنگی را با ضرب آهنگ موسیقی در حال پخش در پس زمینه کاهش می‌دهد. با استفاده از دو کنترلر حرکتی، انگشت خود را به صورت عمودی یا افقی در هوا بکشید و گهگاهی کنترلر خود را در موقعیتی نگه دارید تا نقاط را جمع کنید.

Beat Saber با 10 آهنگ می‌آید. با این حال، بازیکنان رایانه شخصی می‌توانند از یک ویرایشگر آهنگ برای ایجاد آهنگ های سفارشی خود از داخل بازی استفاده کنند و با تغییرات سبک، حتی می‌توانند آهنگ های کاربران دیگر را دانلود کنند.

16. The Elder Scrolls V: Skyrim VR

بهترین بازی های VR
بهترین بازی های VR

برای بازی ای که در تمامی کنسول های اطراف در دسترس است، ترجمه کامل VR از حماسه تک نفره و جهان باز سال ۲۰۱۱ اجتناب ناپذیر بود. Skyrim VR به بازیکنان نگاه بسیار دقیق تری به دنیای Tamriel می‌دهد. این بازی دارای کنترل های حرکتی کاملاً ردیابی شده برای تجهیزات چپ و راست شما است، بنابراین می‌توانید شمشیر خود را بچرخانید و با استفاده از حرکات واقعی، حملات دریافتی را مسدود کنید.

تمامی الحاقات DLC که قبلا منتشر شده بودند، مانند Dawnguard و Hearthfire، با این نسخه از Skyrim عرضه می‌شوند. تنها نکته منفی این است که ارتقاء گرافیکی مشاهده شده در نسخه ویژه در نسخه VR Skyrim وجود ندارد، بنابراین برخی از تصاویر ممکن است کمی قدیمی به نظر برسند.

17. Doom VFR

Doom VFR بهتر است به عنوان اقتباس واقعیت مجازی از Doom (2016) به جای پورت کامل آن بازی در VR توصیف شود. این بدان معناست که Doom VFR دارای یک داستان و کمپین متفاوت است، با پویایی مبارزه با تغییراتی که با در نظر گرفتن VR طراحی شده است.

این عنوان به بهترین وجه برای تنظیم ایستاده یا در مقیاس اتاق مناسب است، زیرا بازی اغلب از شما می‌خواهد که نمایه خود را بالا و پایین کنید و به سرعت بچرخید تا با دشمنانی که از همه جهت می‌آیند مقابله کنید. این عنوان با استفاده از یک کنترلر، حرکت آزاد را اضافه می‌کند، اما بازی در ابتدا برای استفاده از سیستم انتقال از راه دور در هنگام پوشش مسافت های زیاد طراحی شده بود.

این دیگر جدیدترین عنوان Doom از زمان انتشار Doom: Eternal نیست. اما این در VR موجود نیست، که باعث می‌شود Doom VFR در حال حاضر بهترین گزینه برای دریدن شیاطین با حداکثر غوطه وری باشد.

18. Rec Room

Rec Room یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی برای بازگشت به عقب و آرامش یا برای مبتدیانی است که از ترس بیماری حرکتی از امتحان کردن بازی های شدیدتر محتاط هستند. این بازی یک جعبه ماسه بازی اجتماعی کم تأثیر و رایگان از مکان هایی برای رفتن، چیزهایی برای برداشتن و پرتاب کردن، اشیاء برای تعامل با آنها و برخی مینی ماموریت ها برای بازی انفرادی یا با دیگران به صورت آنلاین ارائه می‌کند. شما می‌توانید این عنوان را به صورت مناسب از حالت نشسته یا ایستاده بازی کنید و با مقیاس اتاق به خوبی کار می‌کند.

Rec Room اساساً به عنوان یک تجربه اجتماعی طراحی شده است، بنابراین انتظار داشته باشید افراد زیادی روی میکروفون حضور داشته باشند و خودتان در این گفتگو شرکت کنید. در اینجا دنیای بازی بی‌نهایت قابل پخش برای کاوش پیدا نخواهید کرد، اما Rec Room باید به افرادی کمک کند که قبل از اینکه به تجربه های عمیق تری دست یابند، از VR خود استفاده کنند.

19. Star Trek: Bridge Crew

در Star Trek: Bridge Crew، می‌توانید رویای خود را برای پیوستن به Starfleet با انتخاب چهار نقش کلیدی مختلف در کشتی USS Aegis برآورده کنید: کاپیتانی که اهداف را دنبال می‌کند و دستور می‌دهد. یک افسر تاکتیکی برای مدیریت سنسورها و تسلیحات. افسر هلم که مسیر و سرعت کشتی را کنترل می‌کند. یا مهندس که از مدیریت نیرو و هر گونه تعمیراتی که ممکن است Aegis نیاز داشته باشد مراقبت می‌کند.

هنگامی که شما در فضا کاوش می‌کنید، از خود در برابر دشمنان دفاع می‌کنید و از خطرات طبیعی دوری می‌کنید، خدمه پل به ارتباط مستمر با خدمه خود نیاز دارند. این بازی در حالت چند نفره آنلاین بهترین عملکرد را دارد، اما اگر به صورت آفلاین بازی می‌کنید، می‌توانید دستورات صوتی خاصی را برای سه خدمه هوش مصنوعی در حالت تک نفره صادر کنید.

20. Superhot VR

مانند Superhot اصلی، Superhot VR یک بازی پازل مبارزاتی است که در آن باید اتاقی پر از انسان های هوش مصنوعی دشمن را با استفاده از یک زرادخانه محدود و یک مکانیک کلیدی پاک کنید: فقط زمانی حرکت می‌کند که شما این کار را انجام دهید.

نسخه VR بازی در درجه اول یک تجربه ایستاده است. شما در اطراف محیط خود راه نخواهید رفت، اما باید بتوانید در فضایی که در اختیار دارید بچرخید و راهی پیدا کنید. شما می‌توانید سلاح ها را مستقیماً از دست دشمنان خارج کنید و می‌توانید گلوله هایی را به سمت گلوله های وارده شلیک کنید تا آنها را منحرف کنید. به طور کلی، Superhot VR یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی است که می‌توانید روی هر پلتفرمی بازی کنید.

چگونه بهترین بازی VR را برای خود انتخاب کنیم؟

قبل از خرید هر یک از بهترین بازی های واقعیت مجازی، باید مطمئن شوید که برای کدام سیستم مناسب است. برخی انحصاری برای رایانه شخصی، پلی استیشن یا متا یا سایر هدست ها هستند، بنابراین برای بازی‌ای که واقعاً قادر به انجام آن نخواهید بود هیجان زده نشوید.

نکته کلیدی دیگری که باید بررسی کنید این است که برای انجام بازی به چه فضایی نیاز دارید. برخی از آنها هنگام بازی در حالت نشسته خوب کار می‌کنند، اما برخی دیگر به شما نیاز دارند که بایستید، و برخی از آنها انتظار دارند که شما در واقع کمی در فضا حرکت کنید. اطمینان حاصل کنید چیزی که دوست دارید بازی کنید با تنظیمات VR شما کار می‌کند.

در نهایت، قانون طلایی هنگام آزمایش تعداد زیادی بازی در یکی از بهترین هدست های واقعیت مجازی این است که با نسخه های آزمایشی و رایگان شروع کنید. به این ترتیب می‌توانید تا حد امکان بدون هدر دادن پول برای چیزی که در نهایت دوست ندارید نمونه برداری کنید. همچنین، کتابخانه بازی موجود خود را برای عناوینی که قبلاً با VR سازگار هستند، بررسی کنید تا تجربیات بیشتری داشته باشید که نیازی به پرداخت مجدد برای آنها ندارید.

اگر به تازگی یک Quest 2 خریده‌اید، ابتدا این هفت بازی را بررسی کنید تا بازی کنید. برای PlayStation VR 2 کاملاً جدید، پنج بازی وجود دارد که باید ابتدا آنها را بازی کنید، اگرچه اگر احساس ماجراجویی می‌کنید، می‌توانید فهرست ما از همه بازی‌هایی که تاکنون برای هدست جدید PlayStation معرفی شده است را بررسی کنید.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس