بهترین لپ تاپ برای بازی ماینکرافت ( Minecraft )

بازی Minecraft به امکانات خاصی نیاز ندارد، در ادامه شش مورد از بهترین لپ تاپ ها برای بازی ماینکرافت (Minecraft) را بررسی خواهیم کرد.

190
2

بازی Minecraft به امکانات خاصی نیاز ندارد، اما اگر می‌خواهید بازی را با ری تریسینگ (ray tracing) یا همان فناوری رهگیری پرتو اجرا کنید، به یکی از بهترین لپ تاپ‌ها نیاز خواهید داشت. در ادامه شش مورد از بهترین لپ تاپ ها برای بازی ماینکرافت (Minecraft) را بررسی خواهیم کرد. در این لیست می‌توانید یک لپ تاپ خوب برای خرید پیدا کنید.

Dell G3 به دلیل قیمت پایین و مشخصات سیستمی خوب بهترین پیشنهاد ما است. با این حال بسته به مشخصات مورد نظر و مقدار مبلغی که می‌توانید هزینه کنید، چندین گزینه دیگر نیز داریم.

همچنین این مطالب را هم مطالعه کنید:

8 دلیل این که مک بوک ها بهتر از لپ تاپ های دیگر هستند

کامپیوتر گیمینگ یا لپ تاپ گیمینگ: کدام را باید بخرید؟

بهترین لپ تاپ برای بازی ماینکرافت : Dell G3

1 بهترین لپ تاپ برای بازی ماینکرافت ( Minecraft )

Dell G3 همان چیزی است که شما برای ماینکرافت به آن نیاز دارید. این لپ تاپ یکی از معدودترین لپ تاپ‌های زیر ۸۰۰ دلار است که همراه با یک کارت گرافیک اختصاصی ارائه می‌شود و قدرت زیادی برای اجرای ماینکرافت و بیشتر بازی‌ها دارد. G3 به دلیل قیمت متعادل، کارایی و کیفیت ساخت یک انتخاب خوب برای ماینکرافت است.

مشخصات فنی مدل پایه این لپ تاپ اینتل i5-10300H، کارت گرافیک Nvidia GTX 1650 Ti ،۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی SSD 256 گیگابایتی است. این مشخصات بیشتر از مشخصات سیستم Minecraft است، بنابراین می‌توانید انتظار فریم ریت بالاتر از ۶۰ فریم بر ثانیه را در Full HD داشته باشید.

اگر مقداری پول دارید و می‌خواهید بازی‌های سنگین‌تری را نصب کنید، Dell پیکربندی را باIntel i7-10750H ، Nvidia GTX 1660 Ti ۶ GB GPU ،۱۶ GB RAM و حافظه هارد SSD GB ۵۱۲ ارائه می‌دهد. با این اوصاف اگر می‌توانید کمی بیش‌تر هزینه کنید ما Dell’s G5 یا G7 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. G5 دارای پردازنده AMD Ryzen 4000 با گرافیک Radeon است و G7 می‌تواند حداکثر تا پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 2070 پذیرا باشد. گزینه‌های دیگر شامل RTX 2060 و GTX 1660 Ti و GTX 1650 Ti می‌شود.

Dell G3 شاید قدرتمندترین لپ تاپ گیمینگ نباشد اما با توجه به قیمت زیر ۱۰۰۰ دلار گزینه بسیار خوبی است. این لپ تاپ ظاهری مناسب دارد و با توجه به سخت افزار داخل آن به طرز شگفت آوری نازک و سبک است.

بهترین لپ تاپ برای بازی ماینکرافت با ویژگی ری تریسینگ (ray tracing):  Razer Blade 15

2 بهترین لپ تاپ برای بازی ماینکرافت ( Minecraft )

سیستم مورد نیاز برای اجرای Minecraft RTX باید قدرت خیلی خوبی داشته باشد. Razer Blade 15 یکی از بهترین لپ تاپ مخصوص گیمینگ است و جدیدترین مدل های آن به کارت گرافیک های Nvidia RTX سری ۳۰ مجهز است و عملکرد بی نظیر و ری تریسینگ (ray tracing) ارائه می‌دهد.

گرچه Blade 15 گران است اما با توجه به مشخصات آن هنوز برای خرید منطقی است. پیکربندی پایه این لپ تاپ با پردازنده Intel i7-10750H و ۱۶ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و کارت گرافیک RTX 3060 ارائه می‌شود. این لپ تاپ به نمایشگر Full HD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز مجهز شده است. در Full HD با این پیکربندی می‌توانید انتظار بالای ۶۰ فریم بر ثانیه را داشته باشید.

اگر می‌خواهید به پیشرفته‌ترین نسخه ارتقا پیدا کنید، یک پردازنده مرکزی Core i7-10875H، یک پردازنده گرافیکی RTX 3080 و ۳۲ گیگابایت RAM، یک ترابایت SSD و یک نمایشگر 4K OLED دریافت خواهید کرد. اگر می‌خواهید Minecraft را در 4K با ری تریسینگ اجرا کنید، این تجهیزات برای شما مناسب است.

Blade 15 از کیفیت ساخت بسیار عالی و همچنین صفحه کلید دستگاه از نوع مکانیکی همراه با نور زیر صفحه کلید هفت رنگ (Aura RGB) می‌باشد. البته Razer فاکتور فرم نازک و سبک را به فاکتور افزایش گرما ترجیح داده است. این طراحی جمع و جور و فشرده در بیش‌تر موارد باعث افزایش گرما می‌شود، هرچند برای اجرای ماینکرافت بعید است که با آن مشکلی داشته باشید.

بهترین لپ تاپ ارزان قیمت برای بازی ماینکرافت : Acer Swift 3

3 بهترین لپ تاپ برای بازی ماینکرافت ( Minecraft )

ایسر، Swift 3 را با چندین پیکربندی متفاوت ارائه می‌دهد، بنابراین قابلیت‌های زیادی بیش از یک لپ تاپ ارزان قیمت دارد. ما یکی از جدیدترین لپ تاپ‌های مجهز به پردازنده Tiger Lake را پیشنهاد می‌دهیم که حدود ۷۰۰ دلار قیمت دارد. Swift 3 با جدیدترین پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل ۳ می‌تواند راحت و بدون دردسر Minecraft را اجرا کند.

این لپ تاپ با پیکربندی پردازنده Intel i5-1135G7 و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت SSD معرفی شده است و مجهز به پردازنده گرافیکی جدید Intel Iris Xe است که قدرت کافی برای اجرای بازی‌های سبک را دارد. در این لپ تاپ تراشه گرافیکی با پردازنده مرکزی ادغام شده است، که معمولاً برای بازی یک نکته منفی است. با این حال Xe قدرت کافی برای ۶۰ فریم بر ثانیه در بازی‌های AAA با رزولوشن پایین را دارد و می‌تواند بازی‌هایی مانند Minecraft را به راحتی اجرا کند.

صفحه کلید این لپ تاپ نیز خصوصاً با در نظر گرفتن قیمت، از ویژگی‌های قابل توجهی برخوردار است و عمر باتری در مقایسه با سایر لپ تاپ‌های این دسته، مناسب است. Swift 3 یک لپ تاپ مخصوص بازی نیست، بنابراین انتظار عملکرد عالی در همه بازی‌ها را نداشته باشید، اما قدرت کافی برای اجرای Minecraft و اکثر بازی‌های دیگر را در تنظیمات مناسب دارد.

مدل‌های Swift 3 مجهز به پردازنده AMD Ryzen 4000 برای گیمینگ بهتر است اما کمی قدیمی‌تر هستند، بنابراین ردیابی آن‌ها نسبت به لپ تاپ‌های مدل Tiger Lake دشوارتر است. مدل Acer Nitro 5 نیز وجود دارد که کمی گرانتر است اما دارای یک کارت گرافیک اختصاصی است. صرف نظر از مدلی که انتخاب می‌کنید، Acer Swift 3 یک لپ تاپ عالی برای Minecraft است.

بهترین لپ تاپ کوچک برای بازی ماینکرافت : Asus ROG Zephyrus G14

4 بهترین لپ تاپ برای بازی ماینکرافت ( Minecraft )

Asus ROG Zephyrus G14 با توجه به سخت افزار داخلی، یک لپ تاپ شگفت انگیز است. آخرین مدل این نوع لپ تاپ با پردازنده AMD Ryzen 9 5900HS، کارت گرافیک Nvidia RTX 3060 و ۱۶ گیگابایت رم، ۱ ترابایت حافظه SSD و صفحه نمایش ۱۴ اینچی 1440p با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز ارائه می‌شود. Zephyrus G14 با همه‌ی این امکانات فقط ۳/۵۳ پوند وزن و ۰/۷ اینچ ضخامت دارد.

Zephyrus G14 قدرت کافی برای اجرای جدیدترین بازی‌های AAA را دارد و یکی از بهترین لپ تاپ‌های مخصوص بازی در بازار است. بنابراین برای Minecraft نیز کاملا مناسب است. با Zephyrus G14 می‌توانید Minecraft را با رزلوشن 1440p و ۱۲۰ فریم اجرا کنید و حتی از ری تریسینگ (ray tracing) نیز پشتیبانی می‌کند.

Zephyrus G14 اگرچه یک لپ تاپ مخصوص بازی است، اما در قسمت‌هایی با مشکل روبرو می‌شود. کمی پر سر و صدا است، که با توجه به سخت افزار و اندازه آن باید انتظار آن را داشته باشید و صفحه کلید آن نیز کمی نامناسب و مستعد خرابی کلیدها است.

ولی هنوز معتقدیم Zephyrus G14 لپ تاپ بسیار خوبی است. اگر در وهله اول به بازی علاقه مند هستید، این تنها انتخاب برای یک داشتن یک لپ تاپ با قدرت کافی در ابعاد کوچک است.

بهترین لپ تاپ اپل برای ماینکرافت: M1 MacBook Air

5 بهترین لپ تاپ برای بازی ماینکرافت ( Minecraft )

کاربران Mac محدود به Minecraft: Java Edition هستند که نسخه اصلی Minecraft است که مدهای زیاد و سرورهای بزرگ چندنفره و قابلیت اتصال گیمرها را ارائه می‌دهد. متأسفانه نسخه Bedrock Edition، نسخه منتشر شده برای Xbox One و PS4، برای Mac در دسترس نیست. هنوز جاوا تجربه کامل Minecraft را ارائه می‌دهد و می‌تواند با تراشه جدید M1 اپل اجرا شود.

جدیدترین MacBook Air با تراشه یکپارچه M1 اپل ارائه می‌شود. پردازنده، گرافیک و RAM همگی در M1 جای می‌‌گیرند و به اپل اجازه می‌دهد تا از Intel که در خط تولید خود مدت‌ها استفاده می‌کرد جدا شود. اگرچه Minecraft برای پردازنده‌های اینتل نوشته شده است، اما بازی با اپل سیلیکون جدید نیز بسیار عالی اجرا می‌شود. Rosetta 2 به طور خودکار دستورالعمل‌های M1 را ترجمه می‌کند و هنگام بارگیری Minecraft برای اولین بار می‌توانید آن را به صورت رایگان نصب کنید.

MacBook Air به عنوان یک لپ تاپ خوب است. آخرین مدل آن نازک و سبک ساخته شده است و مجهز به یکی از بهترین صفحه کلیدهای موجود در بازار است. مدل پایه آن با ۸ گیگابایت رم، پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی هفت هسته‌ای و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD ارائه می‌شود. اگر توان هزینه بیشتر را دارید، می‌توانید این لپ تاپ تا ۲ ترابایت حافظه SSD به علاوه ۱۶ گیگابایت RAM خریداری کنید.

حتی با نسخه متفاوت Minecraft و یک برنامه مترجم متفاوت، بازی بدون نقص در M1 MacBook Air اجرا می‌شود. این لپ تاپ با تنظیمات مناسب می‌تواند بازی را بالاتر از ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. ممکن است در مدهای مختلف با مشکلات عملکردی روبرو شوید که از یک لپ تاپ نازک و سبک مانند MacBook Air این انتظار می‌رود.

بهترین لپ تاپ ۲ در ۱ برای ماینکرافت: Lenovo IdeaPad Flex 5

6 بهترین لپ تاپ برای بازی ماینکرافت ( Minecraft )

Lenovo IdeaPad Flex 5 ارزان‌ترین لپ تاپ این لیست است و قدرت کافی برای اجرای Minecraft را دارد. شما می‌توانید با قیمتی حدود ۶۰۰ دلار، لپ تاپی با مشخصات پردازنده AMD Ryzen 7 4700U با گرافیک Radeon یکپارچه، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت SSD تهیه کنید. 4700U قدرتمند‌ترین پردازنده APU است و قابلیت‌های زیادی برای Minecraft و چندین بازی دیگر ارائه می‌دهد. این لپ تاپ هنوز هم با گرافیک یکپارچه همراه است، بنابراین جدیدترین بازی‌های AAA نیز اجرا خواهد کرد.

با توجه به ویژگی ۲ در ۱، می‌توانید صفحه IdeaPad Flex 5 را وقتی بازی نمی‌کنید بچرخانید و از آن به عنوان تبلت استفاده کنید. Lenovo یک قلم دیجیتالی را ارائه می‌دهد که به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید و استفاده از برنامه‌‌هایی مانند Adobe Photoshop و Illustrator نیز آسان‌تر می‌کند. برای کار و جستجو IdeaPad Flex 5 با توجه به قیمت دارای یک صفحه کلید عالی است اما در سطح Dell XPS 13 نیست.

پیدا کردن یک لپ تاپ با این مشخصات و قیمت پایین مانند IdeaPad Flex 5 خیلی سخت است. این لپ تاپ می‌تواند Minecraft را بدون هیچ مشکلی، با فضای کافی اجرا کند. Lenovo همچنین نسخه اینتل IdeaPad Flex 5 را ارائه می‌دهد، اگرچه ما آن را برای Minecraft توصیه نمی‌کنیم. 4700U تراشه گرافیکی یکپارچه‌تری دارد، بنابراین می‌تواند Minecraft را بهتر اجرا کند.

آیا به یک لپ تاپ خوب برای Minecraft نیاز دارید؟

برای تهیه یک لپ تاپ خوب برای Minecraft نیازی به صرف هزینه زیاد نیست. Acer Swift 3 با قیمتی در حدود ۷۰۰ دلار، دارای قدرت کافی برای اجرای این بازی و استفاده روزمره است. اگر یک لپ تاپ خوب برای Minecraft می‌خواهید، دستگاهی که شامل یک کارت گرافیک اختصاصی است بسیار مناسب است.

مشخصات پیشنهادی برای اجرای Minecraft

مشخصات سیستم پیشنهادی Minecraft: Java Edition عبارتند از:

  • CPU : Intel Core i5-4690 3.5GHz / AMD A10-7800 3.5GHz یا معادل آن
  • رم: ۴ گیگا بایت
  • سیستم عامل Windows 10 or MacOS 10.13 High Sierra
  • گرافیک: Nvidia GeForce سری ۷۰۰ یا AMD Radeon RX سری ۲۰۰ با OpenGL 4.5 (به استثنای گرافیک یکپارچه)
  • فضای آزاد هارد: ۴ گیگابایت
  • حافظه نمایش: ۲۵۶ مگابایت

از کجا می‌توان فهمید که یک لپ تاپ می‌تواند Minecraft را اجرا کند؟

9 بهترین لپ تاپ برای بازی ماینکرافت ( Minecraft )

اکثر لپ تاپ‌های ویندوز و مک چند سال اخیر می‌توانند Minecraft را اجرا کنند. حداقل مشخصات مورد نظر نیاز برای اجرای ماینکرافت را در لپ تاپ خود بررسی کنید. اگر از مشخصات لپ تاپ خود اطلاع ندارید یا نمی‌دانید چگونه آن را با مشخصات سیستم ماینکرافت مقایسه کنید، می‌توانید از یک ابزار بررسی سیستم مانند Game Debate یا Can I Run It استفاده کنید.

هنگام خرید لپ تاپ برای Minecraft باید به دنبال چه چیزی بود؟

هنگام خرید لپ تاپ برای Minecraft، مهمترین چیز یک کارت گرافیک اختصاصی است. اگرچه می‌توانید Minecraft را با گرافیک یکپارچه اجرا کنید، اما مشخصات سیستم پیشنهادی، نیازمند کارت گرافیک اختصاصی Nvidia یا AMD است. اگرچه به کارت گرافیک خیلی خوبی نیازی ندارید، بنابراین می‌توانید با GPU چند سال پیش نیز کنار بیایید. در غیر این صورت اطمینان حاصل کنید که فضای ذخیره سازی کافی حداقل ۴ گیگابایت RAM برای هر مدی که می‌خواهید نصب کنید دارید.

حال که با بهترین لپ تاپ ها برای بازی ماینکرافت آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه برای “بهترین لپ تاپ برای بازی ماینکرافت ( Minecraft )

  1. ببخشید لپتاب R465FA-EB028 برای بازی ماینکرافت خوب هست یا نه؟

    • · 24 خرداد 1401 در 10:34

      آره خوبه ولی خب سیستم بالاتری هم بتونید تهیه کنید بهتر هست بیشتر ماینکرافت سرعت اینترنت نیاز داره چون گرافیک بالایی نداره اجراش با این سیستم هم شدنی هست

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس