بهترین مانیتورهای اولتراواید در سال 2022

64
0
بهترین مانیتورهای اولتراواید در سال 2022

ارتقای تنظیمات خود با یک مانیتور فوق عریض می‌تواند تجربه بازی همه‌جانبه‌تری را ارائه دهد و در صورت نیاز به انجام چند کار در محل کار، فضای بزرگ‌تری در اختیار شما قرار دهد. بهترین مانیتورهای اولتراواید را در ادامه بررسی میکنیم.

هنگام انتخاب مانیتور جدید، نکات مهمی در مورد اندازه، وضوح و قابلیت های همگام سازی با کارت گرافیک شما وجود دارد. راهنمای ما برای بهترین مانیتورهای فوق عریض به شما ایده بهتری از ویژگی های محصولات موجود در بازار می دهد. انتخاب برتر ما سامسونگ CJ791 است زیرا زاویه دید منحنی و کیفیت تصویر خیره‌کننده دارد.

بهترین مانیتورهای اولتراواید در یک نگاه:

  • سامسونگ CJ791
  • Alienware AW3420DW
  • ال جی 34WK95U-W
  • Acer Predator Gaming X34
  • BenQ EX3501R
  • AOC CU34G2X
  • MSI Prestige PS341WU
  • ال جی 34WN80C-B

بهترین مانیتورهای اولتراواید سامسونگ CJ791

مانیتور اولتراواید سامسونگ CJ791
مانیتور اولتراواید سامسونگ CJ791

چرا باید این مانیتور را بخرید:

  • زیرا یکی از بهترین نمونه هایی است که نشان می دهد یک ultrawide چقدر می تواند مفید باشد.

این مانیتور برای چه کسانی مناسب است:

  • هرکسی که برای کار یا بازی یک مانیتور فوق عریض می خواهد.

چرا مانیتور اولتراواید سامسونگ CJ791 را انتخاب کردیم:

این مانیتور 34 اینچی یک قطعه سخت افزاری قابل توجه است. طراحی مناسب، بی دردسر و حرفه ای است. وقتی جلوی نمای منحنی فراگیر آن می‌نشینید، به نظر می‌رسد که قاب و پایه همگی ذوب می‌شوند.

این مانیتور را می توانید همه جا استفاده کنید زیرا می تواند به راحتی در کنار یک کامپیوتر رومیزی پر زرق و برق که با LED تزئین شده است یا یک محل کار قدیمی گرد و غبار در دفتر جای گیرد. اگر بخواهید آن را به دیوار نصب کنید، حتی با پایه های VESA کار می کند.

CJ791 سامسونگ کیفیت تصویر خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌کند، با رنگ‌های مشکی جوهری غنی و رنگ‌های زنده و واقعی که دید شما را از همه زوایا اشباع می‌کند.

محتوای ویدیویی غنی و روان است، به لطف نرخ تازه سازی 100 هرتز مانیتور و FreeSync AMD. این مانیتور از کاربردهای مختلفی پشتیبانی می کند، یک پورتDisplayPort، یک پورتHDMI، دو پورت Thunderbolt 3 و دو پورت USB-Aدارد.

به طور کلی، این سطح از کیفیت در یک صفحه نمایش استاندارد 16:9 فوق العاده خواهد بود. این واقعیت که روی یک صفحه نمایش عظیم 21:9 با منحنی عمیق قرار دارد، آن را واقعاً دیدنی می کند. Samsung CJ791 به سادگی نیازی به طراحی بیرونی پر زرق و برق ندارد. اندازه و وضوح تصاویر، آن را به خودی خود به یک نمایشگر تبدیل می کند.

مانیتور اولتراواید Alienware AW3420DW

مانیتور اولتراواید Alienware AW3420DW
مانیتور اولتراواید Alienware AW3420DW

چرا باید این مانیتور را بخرید:

  • زیرا یک مانیتور فوق عریض برای بازی با نتایج عالی است.

این مانیتور برای چه کسانی مناسب است:

  • گیمرهایی که بازی هایی را انجام می دهند که از نیاز به ابعاد بزرگتر دارند.

چرا مانیتور اولتراواید Alienware AW3420DW را انتخاب کردیم:

مانیتور اولتراواید 34 اینچی Alienware Dell یک مانیتور گیمینگ عالی است زیرا هر چیزی که یک گیمر ممکن است بخواهد از آن استفاده کند را دارد.

وضوح تصویر 3440 x 1440 همراه با پنل منحنی IPS (1900R) را دارد که رنگ‌های غنی و زوایای دید وسیع را تولید می‌کند. مکمل این پنل حداکثر روشنایی 350-nit و نسبت کنتراست 1000:1 است. این ویژگی باعث می شود تصاویر شما عالی به نظر برسند.

AW3420DW شامل شش دکمه منوی فیزیکی برای تغییر حالت های از پیش تعیین شده، اورکلاک خودکار، تثبیت تاریکی و کنترل روشنایی و کنتراست است.

در زیر لبه پایین نمایشگر، یک جک خروجی خط، یک جک هدفون، پنج درگاهUSB، ورودی DisplayPort 1.2 و ورودی HDMI 1.4 را خواهید دید.

مطابق با سنت Alienware، نوارهای LED قابل تنظیم روی ستون‌های زاویه‌دار در پشت و ایستاده قرار گرفته‌اند. گیمرها همچنین لوگوی محبوب سر بیگانه را خواهند دید که در پشت می درخشد.

حاشیه های مشکی صفحه نمایش در بهترین حالت حداقل هستند، در حالی که قسمت پشتی دارای روکش فلزی تیتانیوم است.

در نهایتAlienware AW3420DW دارای فناوری G-Sync انویدیا برای فریم‌های صاف و بدون پارگی است. همچنین دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز و زمان پاسخگویی دو میلی ثانیه است.

این یک گام جزئی نسبت به مدل قبلیAlienware AW3418DW است که نرخ تازه‌سازی 100 هرتزی پایین‌تری را ارائه می‌کند و زمان پاسخ‌دهی کندتر 4 میلی‌ثانیه را با 100 دلار کمتر ارائه می‌دهد.

مانیتور اولتراواید ال جی 34WK95U-W

مانیتور اولتراواید ال جی 34WK95U-W
مانیتور اولتراواید ال جی 34WK95U-W

چرا باید این مانیتور را بخرید:

  • این مانیتور یک وضوح فوق العاده بالا دارد که جزئیات را نشان می دهد.

این مانیتور برای چه کسانی مناسب است:

  • ویراستاران، عکاسان و کسانی که از ultrawide خود برای رسانه های سطح بالا استفاده می کنند.

چرا ما مانیتور اولتراواید LG 34WK95U-W را انتخاب کردیم:

اگر به یک پنل فوق عریض بدون کاهش وضوح بالا نیاز دارید، این مدل ال‌جی هر دو را ارائه می‌کند. یک پنل نانو IPS از وضوح بالای 5120 در 2160 این نمایشگر با HDR پشتیبانی می کند.

همچنین کاملاً مسطح است و هنگام در نظر گرفتن فضای فیزیکی برای آن (یا کمبود آن) به یک انتخاب مناسب تبدیل می شود.

با این حال، لازم نیست نگران اتصالات باشید. صفحه نمایش ال جی موارد زیادی از جمله یک پورت Thunderbolt 3، یک پورتUSB-C، دوHDMI، یکDisplayPort، یک USB-A upstream و دو USB-A downstream دارد.

اگر بخواهیم در خصوص اشکالش بگوییم این است که نصب روی دیوار برای این مانیتور توصیه نمی شود، زیرا ممکن است پورت ها را از دسترس خارج کند.

نصب روی دیوار همچنین ممکن است استفاده از جوی استیک مخفی را دشوار کند، که باید تنظیمات را تغییر دهید. با این جوی استیک می توانید حالت های تصویر و رنگ و اشباع را تغییر دهید، همینطور دمای رنگ را به صورت دستی تنظیم کنید.

آزمایش‌های ما نشان می‌دهد که علاوه بر وضوح بالا،LG 34WK95U-W از 90 درصد طیف رنگی AdobeRGB پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای خطای رنگی 1.1 و منحنی گاما 2.2 است که همه بهتر از بسیاری از مانیتورهای برتری است که بررسی کردیم.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که نرخ به‌روزرسانی استاندارد 60 هرتز است که بهترین گزینه برای برخی از انواع بازی‌ها نیست. این نمایشگر فناوری FreeSync یا G-Sync را ارائه نمی دهد.

در نهایت، اگر برای کار یا بازی به رزولوشن در سطح بالایی نیاز دارید، هیچ چیزی بهتر از ال‌جی 34WK95U-W در سراسر جهان برای ارائه آن وجود ندارد.

مانیتور اولتراواید Acer Predator Gaming X34

مانیتور اولتراواید Acer Predator Gaming X34
مانیتور اولتراواید Acer Predator Gaming X34

چرا باید این مانیتور را بخرید:

  • این مانیتور یک گزینه زیبا برای یک بازی فوق عریض با G-Sync است.

این مانیتور برای چه کسانی مناسب است:

  • گیمرهایی که فضای صفحه نمایش بیشتری می خواهند و از کارت های Nvidia استفاده می کنند.

چرا ما مانیتور اولتراواید Acer Predator Gaming X34 را انتخاب کردیم:

بسیاری از نمایشگرهای عریض عالی از فناوری G-Sync پشتیبانی می کنند. با این حال، اگر به دنبال بهترین مانیتور منحنی فوق عریض هستید که جعبه‌های بازی را مشخص کند، باید بگوییم که Acer Predator X34 همتایی ندارد.

وضوح 3440 x 1440 – و نرخ تازه سازی 100 هرتز اصلی (180 هرتز اورکلاک شده) دارد. روشنایی همچنین به 550 نیت می رسد و DisplayHDR 400 را در میان ویژگی های دیگر فعال می کند.

به لطف پنل IPS، صفحه نمایش Acer از زوایای دید فوق العاده ای برای کار و بازی مشترک برخوردار است. زمان پاسخگویی استاندارد 1 میلی‌ثانیه است، با اتصال‌های مناسب تا 0.5 میلی‌ثانیه، و رسیدن به 98 درصد طیف رنگی DCI-P3 نیز یک امتیاز مثبت برای محیط‌های بازی دلپذیر است. پورت ها شامل گزینه های زیادی مانند DisplayPort 1.4، HDMI 2.0، USB-C و USB-A 3.0 هستند.

فناوری G-Sync نه تنها به جلوگیری از پارگی صفحه کمک می‌کند، بلکه مهر تایید انویدیا را در سراسر Acer Predator Gaming X34 می‌زند. این مانیتور فوق العاده است و فوق عریض مورد علاقه ما برای بازی G-Sync است.

مانیتور اولتراواید BenQ EX3501R

مانیتور اولتراواید BenQ EX3501R
مانیتور اولتراواید BenQ EX3501R

چرا باید این مانیتور را بخرید:

  • این یک مانیتور حرفه ای و عالی با مشخصات رنگی فوق العاده است.

این مانیتور برای چه کسانی مناسب است:

  • خلاقان، ویرایشگران ویدیو، طراحان و غیره.

چرا مانیتور اولتراواید BenQ EX3501R را انتخاب کردیم:

EX3501R” بنکیو” ظاهری حرفه‌ای و ساده دارد و دلیل خوبی هم برای این ظاهر ساده دارد: این یک مانیتور برای حرفه‌ای‌ها است. دارای انحنای فوق‌العاده و غوطه‌وری 1800R است، اما تصور نکنید که دقت رنگ را فدای آن جلوه پیچیده می‌کند.

این مانیتور یکی از بهترین و دقیق ترین نمایشگرهایی است که تا به حال دیده ایم که در آزمایش ما از رقبای قدرتمند صفحه نمایش های رده بالای سامسونگ، دل و ال جی شکست خورده است.

با رزولوشن 3440 x 1440 وHDR، این 35 اینچی فوق عریض فضای صفحه نمایش زیادی را برای چندین پنجره یا یک جدول زمانی ویرایش بسیار طولانی دارد.

کنتراست 1100:1 و روشنایی بیش از 330 نیت دارد که سیاهی تیره و سفید روشن را به زیبایی ارائه می کند. اتصالات شامل HDMI، DisplayPort، USB-A 3.1 Gen 1 و USB-C است.

اگرچه این صفحه نمایش برای بازی طراحی نشده است، اما اگر می خواهید در ساعات غیرکاری کمی بازی کنید، مناسب است. این مانیتور دارای نرخ تازه سازی 100 هرتز و پشتیبانی از FreeSync برای جلوگیری از پارگی صفحه است.

BenQ EX3501R یک صفحه نمایش همه جانبه فوق العاده است، اما باید بگوییم در واقع صفحه نمایش فوق عریض مورد علاقه ما برای ویرایش ویدیو است.

مانیتور اولتراواید AOC CU34G2X

مانیتور اولتراواید AOC CU34G2X
مانیتور اولتراواید AOC CU34G2X

چرا باید این مانیتور را بخرید:

  • این مانیتور فوق العاده مقرون به صرفه است و شما را ناامید نمی کند.

این مانیتور برای چه کسانی مناسب است:

  • هر کسی که می‌خواهد نرخ تازه‌سازی بالاتری دریافت کند.

چرا ما مانیتور اولتراواید AOC CU34G2X را انتخاب کردیم:

اگر به برخی از مزایای یک نمایشگر فوق عریض، مانند فضای اضافی صفحه نمایش برای انجام چند کار، علاقه دارید، اما ترجیح می دهید در مقایسه با مدل های گران تر، در هزینه خود صرفه جویی کنید، این مانیتور AOC با قیمت مقرون به صرفه خود می تواند مناسب باشد.

صفحه نمایش 34 اینچی منحنی QHD هنوز یک انتخاب عالی است و مشخصات مناسب بازی از جمله نرخ به روز رسانی 144 هرتز که از Adaptive-Sync پشتیبانی می کند و زمان پاسخ 1 میلی ثانیه را دریافت می کنید.

AOC CU34G2X دارای طیف رنگی قوی است که 98٪ از طیف AdobeRGB را در بر می گیرد، بنابراین یک مدل بالقوه برای سازندگان و ویرایشگران نیز می باشد.

پورت های متعددی از جمله دو DisplayPort 1.4، دو HDMI 2.1 و چهار اتصال USB 3.2 دارد. همچنین چند حالت بومی مفید مانند کاهش سوسو زدن و نور آبی برای کمک به خستگی چشم در اینجا وجود دارد.

به طور کلی، این مانیتور یک انتخاب خوب برای صرفه جویی در هزینه بدون چشم پوشی از مزایای بیش از حد یک ultrawide است.

مانیتور اولتراواید MSI Prestige PS341WU

مانیتور اولتراواید MSI Prestige PS341WU
مانیتور اولتراواید MSI Prestige PS341WU

چرا باید این مانیتور را بخرید:

  • این یک مانیتور عالی و سازگار با طراحی است که فضای زیادی برای صفحه نمایش دارد.

این مانیتور برای چه کسانی مناسب است:

  • چند کار حرفه ای، به ویژه کسانی که به دقت رنگ در سطح حرفه ای نیاز دارند.

چرا ما مانیتور اولتراواید MSI Prestige PS341WU را انتخاب کردیم:

مانیتور پرستیژ MSI از نظر فنی یک مانیتور بازی نامیده می شود، اما این صفحه نمایش 34 اینچی دارای مشخصات عالی برای حرفه ای هایی است که برای پروژه های جدی (و شاید کمی بازی در زمان استراحت خود) به صفحه نمایش قابل اعتماد و مناسب کار خود نیاز دارند.

پنل Nano-IPS کیفیت بصری عالی و دقت رنگی را ارائه می‌کند که 98 درصد از طیف رنگی سینمایی DCI-P3 را پوشش می‌دهد، چیزی که هیچ یک از انتخاب‌های دیگر ما نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند.

رزولوشن 5120 x 2160 (فقط از طریق DisplayPort) به کار با جزئیات بیشتر کمک می کند.

حالت‌های اصلی Prestige PS341WU شامل تصویر در تصویر و تصویر به تصویر است تا انجام چند کار را آسان‌تر کند. این مانیتور دارای نرخ تازه سازی 60 هرتز و زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه است و دارای دو درگاه HDMI 2.0، یک پورتDispalyPort 1.4، یک درگاه USB-C با پشتیبانی از DisplayPort و سه اتصال USB-A 3.2 برای کار است.

مانیتور اولتراواید ال جی 34WN80C-B

مانیتور اولتراواید ال جی 34WN80C-B
مانیتور اولتراواید ال جی 34WN80C-B

چرا باید این مانیتور را بخرید:

  • مدلی مقرون به صرفه تر با بهینه سازی بصری عالی.

این مانیتور برای چه کسانی مناسب است:

  • کاربران علاقه مند به بهینه سازی برای رسانه های مختلف.

چرا ما مانیتور اولتراواید LG 34WN80C-B را انتخاب کردیم:

این مانیتور 34 اینچی ال‌جی برخی از عملکردها را ندارد تا کمی قیمت را پایین بیاورد و در عین حال برخی از ویژگی‌های بهینه‌سازی و بصری برتر، از جمله پشتیبانی از HDR10، پوشش 99 درصدی طیف رنگ sRGB و Dynamic Action Sync را ممکن می‌سازد.

صفحه نمایش IPS وضوح 3440 در 1440 را ارائه می دهد و دارای چندین حالت از جمله تثبیت کننده مشکی، حالت خواننده برای خستگی چشم و کاهش سوسو زدن است.

به‌روزرسانی ال‌جی 34WN80C-B از 60 هرتز فراتر نمی‌رود و زمان پاسخ‌دهی به 5 میلی‌ثانیه محدود می‌شود (تفاوت قابل توجهی نیست مگر در مواردی مانند بازی‌های رقابتی). اتصالات شامل USB-C، دوHDMI، DisplayPort و USB-A downstream می باشند.

اگر بدتان نمی‌آید که برخی از مشخصات اکشن گرا را برای صحت بصری و قیمت پایین‌تر معامله کنید، یک رقیب قوی است!

سوالات متداول جهت خرید مانیتور

آیا هزینه برای یک مانیتور فوق عریض ارزشش را دارد؟

نمایشگرهای فوق عریض جایگزینی برای تنظیمات چند مانیتور هستند. آنها قاب زشتی را که دو یا چند نمایشگر را تقسیم می کند حذف و تجربه ای تمیزتر و یکپارچه را ایجاد می کنند.

با مانیتورهای متعدد، می‌توانید قابلیت‌ها را با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال، می توانید یکی برای بازی و دیگری برای کار داشته باشید. در هر دو مورد، راه‌اندازی آن ها به شما کمک می‌کند تا هر چیزی را که نیاز دارید آسان‌تر کنید.

با یک نمایشگر فوق عریض، همه چیز باید در یک نمایشگر قرار گیرد. این امر به‌ویژه در بازی‌ها تأثیرگذار است، جایی که رزولوشن فوق‌العاده می‌تواند حتی بر کارت‌های گرافیکی سطح بالا نیز آسیب وارد کند.

همچنین باید ردپای فیزیکی نمایشگرهای فوق عریض بزرگ را در نظر بگیرید. آنها می توانند بزرگ باشند، بنابراین مطمئن شوید که میز و اتاق شما فضای کافی برای انطباق با اندازه دارند.

همچنین پخش رسانه ها مانند تلویزیون و فیلم را در نظر بگیرید. در حالت فوق عریض، ممکن است مجبور باشید نوارهای مشکی در امتداد لبه‌های صفحه نمایش را تحمل کنید، زیرا تعداد کمی از تولیدات رسانه‌ای را می‌گیرند که با نسبت‌های فوق عریض سازگار باشد.

آیا مانیتور اولتراواید برای بازی خوب است؟

در پاسخ باید بگوییم میتواند خوب باشد. اگرچه همه نمایشگرهای فوق عریض با در نظر گرفتن بازی طراحی نشده اند، اما آنهایی که هستند می توانند برخی از همه جانبه ترین تجربه های بازی را خارج از واقعیت مجازی ارائه دهند.

مانیتورهای منحنی، صفحه بزرگ و فوق عریض می توانند دید محیطی شما را به گونه ای فراگیرتر از مانیتورهایی با اندازه سنتی بپوشانند.

فقط توجه داشته باشید که همه بازی‌ها از وضوح فوق عریض پشتیبانی نمی‌کنند و این پیکسل‌های اضافی می‌توانند کمی بیشتر از حد معمول از کارت گرافیک شما را استفاده کنند.

چگونه صفحه نمایش را در یک مانیتور اولتراواید تقسیم کنیم؟

در مورد نحوه تقسیم صفحه نمایش انتخاب کاملا با شماست، اما می توانید در هر نسخه اخیر ویندوز به راحتی چندین پنجره یا برنامه را در جای خود قرار دهید.

پنجره را کلیک کنید و به هر لبه صفحه بکشید و آن را رها کنید تا در جای خود محکم شود. راه دیگر برای انجام این کار این است که با فشردن کلید Windows و هر کلید پیکانی پنجره را به آن قسمت از صفحه نمایش قفل کنید.

از آنجا، شما می توانید فضای اضافی را با پنجره های دیگر پر کنید. در صورت تمایل می توانید آنها را به صورت دستی نیز قفل کنید، فقط از همان روش بالا استفاده کنید.

هنگامی که همه چیز در جای خود قرار گرفت، می توانید برای تنظیم اندازه آنها روی خطوط تقسیم بین پنجره ها کلیک کرده و بکشید.

برخی از مانیتورهای فوق عریض راه‌حل‌های سخت‌افزاری قدرتمندتری ارائه می‌دهند، با این حال، بسته به هر سازنده می‌توانند متفاوت باشند. راهنمای نصب خود را برای جزئیات بیشتر بررسی کنید.

چه اندازه مانیتور اولتراواید بهترین است؟

هیچ پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد. هیچ اندازه مانیتوری را نمی توان گفت که برای همه مناسب است. این یک تصمیم ذهنی است که با توجه به فرد و کاری که می خواهد انجام دهد، متفاوت است.

برای اینکه تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما و موقعیت شخصی شما بهترین است، علاوه بر فضایی که باید استفاده کنید، باید برنامه خاص خود را نیز در نظر بگیرید.

مثلا بزرگترین مانیتورهای فوق عریض صفحه نمایش های 49 اینچی هستند، مانند CHG90 سامسونگ یا نمایشگر 49 اینچی Ultrasharp دل.

همانطور که می دانید نمایشگرهای کمتر از 49 اینچ معمولاً تراکم پیکسلی بهتری دارند، عامل مهمی که بر وضوح تصویر شما تأثیر می گذارد.

در حالی که خیال پردازی درباره داشتن یک صفحه نمایش بزرگ می تواند سرگرم کننده باشد، اما در واقعیت، داشتن بزرگترین صفحه نمایش در بازار برای به دست آوردن تأثیر کامل فیلم ها یا بازی ها واقعاً ضروری نیست. شما فقط به نسبت های مناسب نیاز دارید.

گزینه های 34 اینچی با نسبت تصویر 21:9 نقطه شروع خوبی هستند. از تجربه کامل فوق عریض لذت خواهید برد و آنقدر هم بزرگ نخواهد نیست که دیگر فضایی برای کار در میز نداشته باشید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس