بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس در سال 2021

119
0
بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس

رایانه شما به محافظت در برابر بدافزار نیاز دارد و ممکن است نرم افزار آنتی ویروس رایگان برای سیستم شما کافی نباشد. مجرمان سایبری روز به روز باهوش تر و خطرناک تر می شوند و راه حل هایی برای اقدامات امنیتی پیدا می کنند و به شبکه های امن راه می یابند. بنابراین حتی اگر از مرورگرهای امن و نرم افزارهای امنیتی استفاده میکنید همچنان باید مراقب باشید. اگر به دنبال یک آنتی ویروس رایگان هستید که حفاظت در برابر بدافزار یا شناسایی ویروس را ارائه دهد، یا به دنبال یک آنتی ویروس پولی با قابلیت های بیشتری هستید پوشش امنیتی گسترده اینترنت را در همه دستگاه‌های شما ارائه دهد و از سیستم شما در برابر باج‌افزار، فیشینگ، ویروس و بدافزار محافظت کند تا اخر این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس در سال 2021 بپردازیم.

اگر یک مجرم سایبری یا ویروس از لایه امنیتی سیستم شما عبور کند، می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند سرقت هویت شود. به همین دلیل است باید سریعا نرم‌افزار آنتی‌ویروس ویندوزی خود را نصب کنید و آن را مرتباً به‌روزرسانی کنید تا همیشه جلوتر از مجرمان سایبری باشید. نرم افزار آنتی ویروس یک ابزار ضروری برای حافظت از هویت است و این روزها اطلاعات شخصی زیادی در رایانه ها وجود دارد که بدون محافظت در برابر این تهدیدات به خطر می افتد.

بهترین نرم افزار آنتی ویروس برنامه ای است که شامل ویژگی هایی مانند حفاظت در برابر بدافزار، نظارت بر دانلودها و مشاهده فعالیت سیستم شما برای شناسایی نرم افزارهای مخرب و رفتارهای مشکوک است. همچنین یک مرورگر امن را نیز ارائه دهد.

اگر به دنبال نرم افزار محافظت از بدافزار و آنتی ویروس با بهترین ویژگی های امنیتی هستید،Microsoft Defender یک نرم افزار آنتی ویروس رایگان است و برای ویندوز 10 یک آنتی ویروس مناسب است. (مایکروسافت برای ویندوز 95، 98 و XP هیچ گونه حافظت داخلی ارائه نکرده است.). با این حال ایمن نگه داشتن اطلاعات شخصی و محافظت از حریم خصوصی فراتر از محافظت در برابر ویروس است، و اینجاست که داشتن یک نرم افزار آنتی ویروس به یک موضوع ضروری تبدیل شده است.

پکیج کامل حفاظتی نرم‌افزار AV می‌تواند سیستم عامل ویندوز شما و همچنین دستگاه‌های MacOS، iOS و Android شما را کنترل کند و شامل ویژگی های از جمله مدیریت رمز عبور، پشتیبان‌گیری آنلاین امن، حفاظت از سرقت هویت، VPN، کنترل والدین، محافظت از وب‌کم، حافظت در برابر فیشینگ و وب‌سایت‌های مخرب است. این نرم افزارها می توانند داده های شما را ایمن نگه دارند و از حریم خصوصی شما محافظت کنند.

برای انتخاب بهترین نرم افزار آنتی ویروس متناسب با نیازهای شما در این مقاله لیستی از بهترین آنتی ویروس ها برای ویندوز 10 که شامل برنامه های آنتی ویروس رایگان و اشتراکی هستند را معرفی میکنیم. علاوه بر ویژگی های امنیتی نرم افزار آنتی ویروس وجود یک شبکه خصوصی مجازی امن برای محافظت از ترافیک اینترنت شما، قابلیت مدیریت رمز عبور برای ردیابی فرایند ورود و یک برنامه پیام رسانی رمزگذاری شده برای ارتباطات شما، همگی برای محافظت از اطلاعات شخصی شما ضروری هستند.

بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس

Microsoft Defender

نسخه رایگان دارد. به صورت پیش فرض در ویندوز 10 وجود دارد.

نسخه پولی: Windows Defender Advanced Threat Protection با پرداخت هزینه در دسترس است.

اگر این نرم افزار آنتی ویروس را به روز نگه می دارید، از پسوردهای قوی استفاده کنید (با کمک ویژگی مدیریت رمز عبور)، ایمیل ها و لینک های مشکوک که ممکن است حملات فیشینگ باشند را نکنید احتمالا میتوانید از حملات باج افزارها و zero-day جلوگیری کنید. با نرم افزار رایگان آنتی ویروس  Microsoft Defender که روی ویندوز 10 اجرا می شود، یک شبکه ایمنی محافظت از بدافزار خواهید داشت. در واقع یکی از بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس است. (توجه داشته باشید که مایکروسافت نام Windows Defender را به Microsoft Defender تغییر داده و این سرویس را به سیستم عامل های دیگر نیز گسترش داده است.) این برنامه آنتی ویروس رایگان به طور پیش فرض در ویندوز وجود دارد و روشن است. مایکروسافت مرتباً به‌روزرسانی‌های جدید این نرم افزار را ارائه می‌کند.  Defender همچنین به شما امکان تنظیم سطح حفاظت، کنترل مسدود کردن برنامه های ناخواسته و محافظت از فولدرها و فایل ها در برابر حمله باج افزار را می دهد.

بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس
بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس

توجه داشته باشید که وقتی آنتی ویروس دیگری را نصب می کنید، ویندوز 10 به طور خودکار آنتی ویروس Windows Defender خود را غیرفعال می کند. اگر آنتی ویروس را حذف کنید، ویندوز 10 آنتی ویروس خودش را دوباره فعال می کند.

بهترین آنتی ویروس پولی برای ویندوز

Norton 360 with LifeLock Select

سیستم عامل: Windows 10 plus MacOS، Android، iOS

هزینه: 99 دلار در سال برای پنج دستگاه (سال اول)

Norton Security که اکنون NortonLifeLock نامیده می شود، دیگر بخشی از شرکت Symantec نیست و امتیاز بالایی را از AV-Test، AV Comparatives و SE Labs برای شناسایی ویروس و بدافزار کسب کرده است. آنتی ویروس نورتون نرم افزار امنیتی پیشرویی را برای رایانه ها، مک و دستگاه های تلفن همراه ارائه می دهد. محصولات آنها شامل Antivirus Plus، Norton Secure VPN، Norton 360 for Gamers، Norton 360 with LifeLock Select و غیره است. هزینه اشتراک پنج دستگاه برای Norton 360 با LifeLock Select معمولاً 99 دلار است، اما می‌توانید برای سال اول با 100 دلار اشتراک این نرم‌افزار را خریداری کنید و از حفاظت امنیتی برای رایانه، دستگاه‌های مک، اندروید، آیفون و آی پد برخوردار شوید. این پکیج امنیتی علاوه بر محافظت در برابر بدافزار و ویروس برای رایانه و موبایل،100 گیگابایت فضای پشتیبان گیری ابری، ابزارهای جستجو امن، VPN امن، مدیریت پسورد، کنترل‌ والدین و حفاظت در برابر سرقت هویت LifeLock و هشدار تقلب را ارائه می‌دهد.

بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس
بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس

بهترین جایگزین آنتی ویروس رایگان برای ویندوز

نسخه رایگان آنتی ویروس Bitdefender

سیستم عامل : Windows 10 plus MacOS، Android، iOS

قیمت : رایگان

نسخه پولی: 40 دلار در سال برای پنج رایانه

نرم افزار امنیتی ویندوز شناسایی ویروس ها، بدافزارها، نرم افزارهای جاسوسی و باج افزار را ارائه می دهد. Bitdefender Antivirus Free Edition به راحتی راه اندازی میشود و زمانی که به آن نیاز نداشته باشید میتوانید آن را غیرفعال کنید. حفاظتی که این نرم افزارآنتی ویروس ارائه می دهد، قوی است. آنتی‌ویروس Bitdefender بالاترین امتیاز را در تست امنیت شرکت AV Comparatives به دست آورده است. نسخه رایگان این آنتی ویروس یک کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز را پوشش می دهد. برای حفاظت بیشتر، می توانید Bitdefender Total Security یا Bitdefender Antivirus Plus را انتخاب کنید. پکیج اشتراکی این آنتی ویروس به شما حفاظت از پنج دستگاه (ویندوز، MacOS، iOS و Android)، کنترل های والدین و VPN را ارائه میدهد.

بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس
بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس

بهترین نرم افزار حذف بدافزار برای ویندوز 

Malwarebytes

سیستم عامل : Windows 10 plus MacOS، Android

نسخه رایگان دارد، پس از اتمام دوره آزمایشی 14 روزه

نسخه پولی: 30 دلار در سال برای یک دستگاه، 60 دلار برای دو سال برای یک دستگاه.

Malwarebytes از رایانه شما در برابر حمله ویروس و بدافزار محافظت می کند و در تست های امنیت و محافظت در برابر تهدیدات بدافزار امتیاز قابل قبولی کسب کرده است. این نرم افزار با هزینه 30 دلار در سال برای یک دستگاه حفاظت ارائه میدهد. همچنین برای پنج دستگاه (Windows، MacOS و Android  ) 64 دلار برای یک سال هزینه دارد. برای دریافت نسخه رایگان این آنتی ویروس نسخه آزمایشی 14 روزه را دانلود کنید.

بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس
بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس

McAfee Total Protection

سیستم عامل : Windows 10 plus MacOS، Android، iOS

هزینه: اشتراک یک ساله 85 دلار برای یک دستگاه، 50 دلار برای 5 دستگاه و 55 دلار برای 10 دستگاه.

اشتراک دو ساله: 35 دلار برای 5 دستگاه و 40 دلار برای 10 دستگاه.

آنتی ویروس McAfee ابتدا به تنهایی در دهه 80 راه اندازی شد. سپس در سال 2010 شرکت اینتل آن را خریداری کرد و دوباره در سال 2017 از اینتل جدا شد. این آنتی ویروس در ارزیابی‌های اخیر توسط AV-Test، امتیاز بالایی در حفاظت و عملکرد بدست آورده است.  McAfee Total Protection از پنج دستگاه در برابر ویروس ها و باج افزار محافظت می کند، وب سایت های مخرب را مسدود می کند و شامل مدیریت رمز عبور نیز است و قیمت 35 دلار (معمولاً 100 دلار) برای سال اول است. در صورت تمدید خودکار اشتراک به McAfee ID Theft Protection Essentials دسترسی خواهید داشت.

بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس
بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس

Trend Micro

سیستم عامل: Windows 10 plus MacOS، Android، iOS

هزینه: اشتراک یک ساله 40 دلار برای 5 دستگاه. اشتراک دو ساله 70 دلار برای 5 دستگاه.

این آنتی‌ویروس به دلیل تمرکز بر امنیت سازمانی شاید برای مشتریان معمولی شناخته شده نباشد. آنتی‌ویروس Trend Micro با ابزارهای Trend Micro Maximum Security به یک آنتی ویروس عالی تبدیل شده است. نرم افزار Trend Micro از AV-Test امتیاز بالایی برای شناسایی حملات و ویروس ها و بدافزارها کسب کرده است. اشتراک 10 دستگاهی Trend Micro برای رایانه و موبایل 90 دلار است، اما در حال حاضر 70 دلار تخفیف دارد.

بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس
بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس

ESET NOD32 Antivirus

سیستم عامل : ویندوز

هزینه: 90 دلار در سال برای پنج کامپیوتر

اگر به دنبال یک آنتی ویروس با نصب و استفاده آسان هستید، آنتی ویروس ESET NOD32 برای شما مناسب است. این آنتی ویروس در حفاظت در برابر ویروس و نحوه استفاده نمرات بالایی کسب کرده است. هزینه اشتراک پنج دستگاه برای یک سال 90 دلار، با 30 روز استفاده آزمایشی رایگان است.

بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس
بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس

Sophos Home

سیستم عامل: ویندوز و مک

نسخه رایگان دارد.

نسخه پولی: 45 دلار در سال برای 10 رایانه

نسخه رایگان آنتی ویروس Sophos Home به شما محافظت در برابر ویروس برای سه رایانه ویندوزی، ابزار ضد بدافزار و یک آزمایش 30 روزه از ابزار حذف بدافزار را ارائه می دهد.

بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس
بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس

آنتی ویروس Avast

آنتی ویروس Avast برای ویندوز در تشخیص بدافزار عملکرد خوبی دارد. اما گزارش ها و خبرهایی در سال 2019 مبنی بر اینکه Avast داده های کاربران را با افزونه های مرورگر و نرم افزار آنتی ویروس خود جمع آوری کرده و سپس داده های جمع آوری شده را از طریق شعبه Jumpshot در اوایل سال 2020 را فروخته است پخش شد. 

در پاسخ به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه این شرکت جزئیات فعالیت‌های آنلاین مشتریان خود را جمع‌آوری کرده و به فروش رسانده است، Ondrej Vlcek، مدیر عامل Avast، در بیانیه‌ای اعلام کرد که درک می‌کند که اقدامات شرکتش باعث ایجاد سؤالاتی شده است. برای رفع این مشکل، Avast جمع آوری داده های Jumpshot را در ژانویه 2020 خاتمه داد و عملیات خود را تعطیل کرد زیرا بیزنس های مربوط به جمع آوری داده ها با اولویت های حریم خصوصی Avast مطابقت نداشت.

بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس
بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس

گزارش‌های دیگری در سال 2019 توسط Avast مبنی بر نفوذ هکرها به شبکه داخلی آن و وارد کردن بدافزار به نرم‌افزار CCleaner، مشابه هک قبلی CCleaner در سال 2017 منتشر شد. شرکت Avast در بیانیه ای اعلام کرد امیدوار است که دیگر اتفاقی مشابه Jumpshot  رخ ندهد و Avast به عنوان یکی از بهترین نرم‌افزارهای آنتی ویروس به دوران اوج خود بازگردد.

آنتی ویروس Kaspersky

از آنجایی که این شرکت در چند سال گذشته در اخبار بوده است، اجازه دهید در مورد آزمایشگاه کمپانی Kaspersky صحبت کنیم، به ویژه در مورد ممنوعیت فدرال که آژانس های دولتی ایالات متحده را از استفاده از محصولات آنتی ویروس Kaspersky منع می کند.

آزمایشگاه Kaspersky که در مسکو مستقر است، سال ها برخی از بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس را برای مشتریان تجاری و خانگی تولید کرده است. اما در سال 2017 دولت ایالات متحده استفاده از نرم افزار Kaspersky را برای ادارات و آژانس های فدرال این کشور به دلیل ارتباط بین Kaspersky و دولت روسیه ممنوع کرد. قابل ذکر است که این ممنوعیت در مورد محصولات مصرفی آن اعمال نمی شود. مانند Huawei مستقر در چین، این سوال باقی می‌ماند: اگر دولت فدرال فکر میکند که این محصولات به اندازه کافی برای دستگاه‌هایشان ایمن نیستند، آیا مصرف‌کنندگان نیز باید از آنها اجتناب کنند؟

بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس
بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس

در بیانیه ای که به CNET ارسال شد، این شرکت گفت: آزمایشگاه Kaspersky هیچ ارتباطی با هیچ دولتی ندارد و این شرکت هرگز در فعالیت های سایبری شرکت نکرده و نخواهد کرد. آزمایشگاه Kaspersky معتقد است که هیچ مدرک عمومی دال بر تخلف از سوی دولت ایالات متحده ارائه نشده است و اقدامات دولت ایالات متحده علیه آزمایشگاه Kaspersky خلاف قانون اساسی بوده است.”

شرکت Kaspersky همچنان امتیازات و جوایز برتری برای شناسایی ویروس و بدافزار کسب کرده است و قیمت مناسبی دارد. در پایان با وجود اینکه تخلف های این شرکت در خصوص ارتباط با دولت روسیه اثبات نشده است، اما برای اطمینان بیشتر از بقیه آنتی ویروس های معرفی شده استفاده کنید.

نکاتی مربوط به انتخاب آنتی ویروس

برای انتخاب بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس برای سیستم عامل ویندوز باید به نکاتی توجه کرد. در ابتدا باید رایانه شما را ایمن نگه ‌دارد، منابع زیادی از سیستم را اشغال نکند، استفاده از آن آسان باشد و زمانی که به آن نیاز ندارید، بتوان آن را غیرفعال کرد.

کارایی :
یک نرم افزار آنتی ویروس باید سیستم را اسکن کرده و ویروس ها و بدافزارها را شناسایی کند. وب سایت ها و لینک های مشکوک را شناسایی کند تا شما را از مشکل دور نگه دارد. یک آنتی ویروس همچنین میتواند حفاظت در برابر باج‌افزار را ارائه دهد و رفتارهای غیرمنتظره‌ای را که ممکن است نشانه‌ای از ویروس‌ها و بدافزارهای جدید باشد را کنترل کند. شما نرم‌افزار آنتی‌ویروسی نیاز دارید که بتواند با موفقیت این تهدیدات ناشناخته را شناسایی کند.

سیستم را کند نکند:
اگر پس از نصب برنامه، وب‌سایت‌ها به کندی باز می‌شوند، برنامه‌ها به کندی دانلود یا باز می‌شوند یا کپی کردن فایل‌ها بیش از حد انتظار طول می‌کشد، ممکن است بخواهید سرویس دیگری را امتحان کنید. خبر خوب این است که همه آنتی ویروس هایی که معرفی کردیم یک استفاده آزمایشی رایگان ارائه می‌دهند تا برنامه آنتی ویروس را امتحان کنید، بنابراین اگر سیستم شما پس از نصب کند شود شاید بهتر باشد نرم افزار دیگری را انتخاب کنید.

هزینه و تخفیف :
قبل از خرید نرم افزار آنتی ویروس، تخفیف های موجود در وب سایت شرکت ها را بررسی کنید. راه دیگری برای صرفه جویی: قیمت هایی که در بالا گفتیم برای 10 دستگاه است -اگر شرکت آن بسته را ارائه کرده باشد – اما اگر نیاز به پوشش فقط سه یا پنج دستگاه دارید می توانید هزینه خود را با بسته های آنتی ویروس کاهش دهید. همچنین ممکن است در صفحه آمازون یک برنامه تخفیف پیدا کنید.

حریم خصوصی:
نرم افزار آنتی ویروس برای کارایی بیشتر باید بر آنچه که روی رایانه شما در حال رخ دادن است نظارت کند، رفتارهای غیرعادی را با سرورهای شرکت چک کند و حفاظت بانکی مناسبی را ارائه دهد. شرکت های آنتی ویروس گفته اند که برای محافظت از حریم خصوصی کاربران تا حد امکان داده های فنی را ناشناس می کنند. برای اطلاعات بیشتر سیاست‌های حفظ حریم خصوصی در وب‌سایت‌ شرکت ها موجود است، بنابراین بیانیه‌های حریم خصوصی آنها را بخوانید تا بدانید شرکت‌ها با اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید چه می‌کنند.

محافظت برای سیستم عامل های دیگر :
مایکروسافت بزرگترین هدف برای ویروس ها و بدافزارها است. سیستم عامل اندروید در رتبه دوم قرار دارد و تنها کمتر از 1 درصد از برنامه‌های نصب شده بر روی دستگاه‌های اندرویدی دارای Google Play Protect در دسته برنامه‌های مضر یا PHA هستند. تهدیدات MacOS و به خصوص iOS کم است، و تا حدی به دلیل کنترل شدید اپل بر فروشگاه های برنامه های خود است.  اگر برنامه‌ها را فقط از فروشگاه‌های برنامه Mac و iOS دانلود می‌کنید و هنگام کلیک کردن روی پیوندها و دانلود فایل‌ها مراقب هستید، نبود برنامه آنتی ویروس در دستگاه‌های اپل مشکلی برای شما ایجاد نمیکند.

فراموش نکنید که برای خرید و پرداخت هزینه در سایت های خارجی می توانید از سایت اول پرداخت استفاده نمایید.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس