معرفی بازی hitman 3 | جدیدترین بازی مخفی‌ کاری هیتمن در دهه ی اخیر

244
0
بازی hitman 3

در بررسی هیتمن ۳ فرمول ترکیبی اکشن  – مخفی‌ کاری بازی هیتمن در دهه ی اخیر تاثیر زیادی دارد. این بازی ماجراهای زیادی را پشت سر گذاشته است. پس از اشتباه نگارشی داستان بازی Hitman: Absolution در سال ۲۰۱۲، کمپانی IO Interactive با راه ‌اندازی مجدد بازی در سال ۲۰۱۶ این مجموعه را به اصل خود بازگرداند. در واقع مجددا بازی هیتمن را همچون یک بازی سندباکس به تصویر کشید که شما را بیشتر به کشتن مردم تشویق می‌کند. در این مقاله به معرفی بازی hitman 3 می پردازیم.

معرفی بازی hitman3

بازی hitman 3 نیز در همان مسیر با همان موتور، مکانیک‌ها و سایر موارد موجود در نسخه ریبوت ۲۰۱۶، تقریبا همانند هیتمن ۲ سال ۲۰۱۸، کار خود را ادامه می‌دهد. با اینکه عناصر اصلی تغییر نکرده‌ اند. اما اهداف ماموریت موجود در این نسخه آزمایشی هستند. برای بازیکنان تجربه‌هایی را فراهم می‌کنند که قبلا هرگز در هیچ یک از نسخه‌های هیتمن وجود نداشته ‌است. این به این معنا است که این نسخه نسبت به نسخه‌های قبلی سورپرایزهای بیشتری دارد. درواقع باید بگوییم قرار است طرفداران خود را شگفت‌زده کند.

همچنین در این نسخه با برخی از بهترین سطوح کل سه گانه بازی مواجه خواهید شد. این سطوح شامل موارد ویژه ای مانند یک کلوپ شبانه پرجمعیت در برلین و یک معمای قتل در دارتمور انگلیس است. در آنجا مامور ۴۷ به طور همزمان نقش کارگاه و قاتل را بازی می‌کند. هر یک از این ماموریت‌ها و چند ماموریت دیگر شامل چالش‌های دیگری نیز هستند که باعث می‌شوند الگوی بازی هیتمن جدید و هیجان انگیز باقی بماند.

بازی hitman 3
بازی hitman 3

هیتمن ۳ از آن دنباله‌هایی نیست که چیزهای جدیدی را ایجاد کند. اما اگر قبلا از این بازی‌ها لذت برده اید و به جای اصلاحات اساسی از پیچیدگی‌ها و تغییرات کوچک در آن خوشحال می‌شوید، احتمالا این بازی شما را راضی و خوشحال خواهد کرد.

همچنین اگر تا به حال هیچ یک از بازی‌های هیتمن را تجربه نکرده ‌اید، این نسخه گزینه خوبی برای امتحان کردن آن است. هیتمن ۳ به شما امکان می‌دهد تا از طریق صفحه منو، تمام سطوح گذشته ی این سه‌ گانه را بازی کنید. بنابراین با یک بار دانلود می‌توانید کارتان را از نقشه‌های بازی ۲۰۱۶ آغاز کنید. سپس به مرحله نهایی همین نسخه بروید، درست مثل این است که هر ۳ بازی را دارید.

قیمت و تاریخ انتشار بازی hitman 3

نوع بازی: آخرین نسخه از ریبوت هیتمن

تاریخ انتشار: ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱

در چه پلتفرم‌هایی قابل اجرا است: PS5 و PS4 و Xbox Series X و Xbox Series S و Xbox One و Stadia و Nintendo Switch و PC

قیمت: نسخه استاندارد ۵۹.۹۹ دلار/ ۴۹.۹۹ پوند/ ۹۹.۹۵ دلار استرالیا است.

سفر به مکان‌های جدید در سراسر دنیا

مکان‌های جدید شامل آلمان، آرژانتین، دبی و سه مکان دیگر است.

سطوح جدید تجربی نسبت به تغییرات گیم ‌پلی بازی اولویت دارند.

هر مکان جدید- به جز یکی از آن‌ها- به مانند روش جدیدی برای بازی است.

بازی hitman 3
بازی hitman 3

نسخه جدید هیتمن

اگر تا به حال Hitman یا Hitman 2 را بازی کرده باشید، با اکثر تله‌های موجود در این نسخه آشنا خواهید بود. در این نسخه نیز ۶ سطح وجود دارد و در هر سطح باید شخصی را به قتل برسانید و با اینکه می‌توانید هر سطح را به راحتی در کمتر از شش ساعت به پایان برسانید، اما تمرکز اصلی بازی بر روی قابلیت بازی مجدد بوده و می‌خواهد که شما دوباره به هر مکان بازگردید و تمام امکانات موجود در آنجا را کشف کنید.

در ادامه با اسپویل‌های ریزی درباره برخی از مکان‌های موجود در نسخه جدید روبرو خواهید شد. اما بازی hitman 3 ما را به مکان‌های عجیب و غریب و جالب دیگری نیز می برد. با اینکه هیچ‌ یک از سطوح نتوانستند همانند سطح گران قیمت و پر امکانات Sapienza موجود در نسخه ریبوت اصلی هیتمن ما را شگفت زده کنند، اما باز هم سطوح موجود در این بازی چند راه جدید به سطوح عالی هیتمن باز می کند.

بازی hitman 3
بازی hitman 3

مکان‌های اصلی

خود مکان‌های اصلی به اندازه چیزی که در این بازی نشان داده می‌شود جذاب نیستند. کمپانی IO Interactive سناریوهای جدیدی ایجاد کرده است کا تاکنون در دو نسخه گذشته هیتمن ندیده‌ اید. پس می‌توان گفت که روش‌های جدید و هیجان‌انگیزی برای انتقال بازی به بازیکنان پیدا کرده اند. شما احتمالا در تبلیغات گسترده هیتمن ۳، دبی، اولین ماموریت بازی، را دیده ‌اید اما در این بازی به مکان‌های دیگری مانند دارتمور انگلیس، برلین آلمان و یک باغ انگور در آرژانتین خواهید رفت.

ماموریت Dubai مدل هیتمن را زیاد تغییر نمی‌دهد و پس از چند بار بازی متوجه خواهید شد که این سطح بسیار شبیه به سطح Paris بازی اصلی است و ساختاری مشابه و دو هدف جداگانه ولی سخت دارد. اما به هر حال چه از روش خودتان و یا چه با دنبال کردن مسیر داستان بازی ، برای رسیدن به هدفتان استفاده کنید، باز هم از این ماموریت‌ها لذت خواهید برد.

این بازی با ماموریت‌هایی مانند Dartmoor وارد مسیر اصلی خود می‌شود. در طول این ماموریت شما به یک صحنه قتل در حومه شهر انگلیس وارد خواهید شد. اگر خودتان انتخاب کنید، مامور ۴۷ به جای شخصیتی به نام Columbo نقش کارآگاه را بازی خواهد کرد. نیمی از این ماموریت شبیه فیلم Knives Out بوده و نیمی دیگر به داستان‌های آگاتا کریستی شباهت دارد. البته در کنار این‌ها می‌توانید نقشه قتل هدف را نیز اجرا کنید. اولین باری که این سطح را امتحان می‌کنید، جزو بهترین تجربیات کل این مجموعه برایتان خواهد بود.

بازی hitman 3
بازی hitman 3

این ماموریت به هیچ یک از ماموریت‌های قبلی هیتمن شباهت ندارد. این سطح بدون لو دادن چیزی، بهترین راه حل برای دستیابی به هدف اصلی را ارائه کرده و باعث شد که دهانمان باز بماند. امتحان کردن این بازی واقعا ارزشش را داشت.

ماموریت دارتمور نشان می‌دهد که معماهای قتل هیتمن از چه پتانسیل بالایی برخوردار هستند. همچنین چگونه چند معمای کوچک می‌تواند هیجان را در این مجموعه  بالا نگه دارد.

ماموریت The Berghain Butcher

ماموریت برلین سومین سطح بازی است و دومین سطحی ا‌ست که در آن دستیابی به اهداف کمی پیچیده خواهد شد.

نسخه بهتر ماموریت Colorado بازی هیتمن ۲۰۱۶ محسوب می‌شود.

یکی از فشرده‌ترین و جذاب‌ترین سطوح این مجموعه از بازی‌ها است.

برلین ماموریت بعدی است و دوباره اوضاع کمی پیچیده خواهد شد. شما در یک کلوپ شبانه آلمانی با داستانی به سبک موش و گربه، چند هدف را خواهید کشت. به نظر می‌رسد که موقعیت مکانی داستان براساس یک کلوپ شبانه بدنام به نام Berghain در پایتخت آلمان، ساخته شده است. قبل از شروع قتل‌ها به قسمت رقص خواهید رفت و میتوانید از این مکان لذت ببرید.

سطوح بعدی شامل Argentina و China  است، همچنین ماموریت نهایی در کوه های Carpathian است. اما قصد داریم که دیگر درباره این سطوح چیزی نگوییم و اجازه دهیم که خودتان آن‌ها را امتحان کنید. با این وجود، رویکرد کلی طراحی ماموریت‌ها به شکلی است که ماموریت‌ها باید به اندازه کافی متفاوت و جدید باشند و هیچگاه حس نکنید که کمپانی IO Interactive در حال تکرار ماموریت‌های قبلی است. معمای قتل دارتمور نمونه بارز این موضوع است اما رویکرد غیر معمول ماموریت برلین جهت ردیابی اهداف قتل نیز بسیار جدید و خلاقانه است.

تقریبا تمام ماموریت‌های هیتمن ۳ در حال امتحان کردن چیزهای جدید هستند و اغلب آن‌ها نیز موفق بوده ‌اند. با اینکه قالب داستانی برخی از سطوح این بازی به‌گونه‌ای‌ است که به اندازه ماموریت‌های موجود در نسخه‌های قبلی جهت بازی مجدد جذاب و هیجان انگیز نیستند، اما این بازی برای ایجاد حس سبک سندباکس، برخی از عناصر بازی را پیچ و تاب داده است.

تمرکز جدید بر داستان

کمپانی IO Interactive برای بازگویی نهایی، تاکید بیشتری بر داستان داشته است.

کات ‌سین‌های کامل پس از آزمایش اولیه در داستان هیتمن ۲، به این بازی بازگشته ‌اند.

خط داستانی از کات ‌سین‌ها خارج شده و به سطوحی بهتر از سطوح قبلی تبدیل می‌شود.

بعید است که شما تنها بخاطر داستان بازی، بازی‌های اخیر هیتمن را امتحان کرده باشید. اما کسانی که اینکار را کرده ‌اند از دانستن این موضوع که کمپانی IO Interactive عناصر داستانی قسمت آخر سه‌گانه World of Assassination یعنی هیتمن ۳ را ارتقا داده است، خوشحال خواهند شد. همچنین کمپانی سازنده به جای استفاده از ساختاری شبیه به کتاب‌های کامیک که در هیتمن ۲ شاهدش بودیم، در این نسخه از کات‌سین‌های کامل برای بیان کردن داستان‌های میان Diana و مامور ۴۷ استفاده می‌کند.

کات سین‌های بازی

کات ‌سین‌های بازی به اندازه هسته اصلی داستان جذاب نیستند. زیرا هسته اصلی داستان، از قدرت کنسول‌های بعدی استفاده نموده و جلوه‌های نوری فوق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورد. مخصوصا در صحنه‌های ماموریت کلوپ شبانه برلین و خیابان‌های نئونی چین شاهد این موضوع هستیم.

در مجموع سطح کلی جزئیات بازی هیتمن ۳ بسیار بالا می باشد به ویژه ماموریت دارتمور . در طول این ماموریت، ما در سالن‌های عمارت به جست و جو پرداختیم و شکاف‌های روی دیوارهای آن برای ما جذاب بود و حتی برخی از آثار هنری موجود در دیوار راه ‌پله ها را تحسین کردیم.

با اینکه احتمالا داستان این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی آنقدر چشمگیر نبود. اما بازهم ما حس می‌کردیم که با شخصیت‌های موجود در این نسخه ارتباط بهتری برقرار کرده ‌ایم. در واقع این ارتباط در سطح جدیدی رخ داد که قبلا آن را تجربه نکرده بودیم. نگارش سناریوی بازی از زمان ریبوت فرانچایز عالی بوده است. اما داستان این نسخه به نقطه اوج جدیدی دست یافته و ما از نحوه پایان یافتن آن خیلی هیجان‌زده شدیم.

نتیجه‌گیری

بازی هیتمن ۳ نسبت به نسخه‌های قبلی، ترکیب فرمول بازی را پیچیده‌تر کرده است. با اینکه خیلی از منطقه امن خود فاصله نمی‌گیرد، اما قطعا طرفدارانش از مکان‌های جدید موجود در این نسخه خوشحال خواهند شد. سطوح مختلف بازی به اندازه کافی از تنوع برخوردار هستند، نسخه سوم از تکرار دوری کرده است.

هیتمن ۳ به عنوان آخرین نسخه این سه ‌گانه، سطوحی کلاسیک و خط داستانی هیجان‌انگیزی را ارائه کرده است. با اینکه برخی از این ماموریت‌ها همانند ماموریت‌های ساپینزا یا میامی قابلیت بازی مجدد ندارند، اما باز هم شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مامور ۴۷ هنوز هم فوق‌العاده است.

 

5/5 - (5 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس