معرفی بهترین اپلیکیشن‌های برنامه‌ ریزی روزانه برای اندروید و iOS

108
0
برنامه ریزی روزانه

اپلیکیشن های موبایل در برنامه ریزی های روزانه به شما کمک کرده و می توانند کارهای شما را به شما یادآوری کنند. در زندگی های پرهیاهوی امروزی، به خاطر سپردن امور و وظایف روزمره کاری دشوار است. ابزارهای متنوع با پیشرفت تکنولوژی برای رفع این مشکل توسعه یافتند که  کاربردی ترین آن ها اپلیکیشن های موبایل هستند.  در این مقاله از اول نیوز قصد داریم بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی روزانه را که به ساماندهی کارهای شما کمک می کنند معرفی کنیم.

فواید برنامه ریزی روزانه

  با استفاده از برنامه ریزی روزانه می توانید استرس خود را کم کنید و بهره‌ وری خود را افزایش دهید. در واقع زندگی دیجیتال امروزی باعث شده که به سادگی حواس کاربران پرت شود  و وقت خود را تلف کنند. این اپلیکیشن های برنامه ریزی روزانه می توانند دسترسی شما به وب سایت ها یا برنامه های خاصی را مسدود کنند و به افزایش تمرکز شما و کاهش حواس پرتی کمک کنند.

با استفاده از این برنامه ریزی های روزانه می توانید کارهای روزانه خود و زمان لازم برای انجام هر یک از آنها را مشخص کنید و این کار باعث افزایش بهره وری شما می شود. به کمک این اپلیکیشن ها می توانید برنامه روزانه یا هفتگی برای خود مشخص کنید و دیگر نگران عقب‌ افتادن کارهایتان یا فراموش کردن آن ها نباشید. همچنین وقتی که برنامه روزانه و هفتگی شما از قبل مشخص باشد دیگر استرس نداشته و با این برنامه منظم می توانید کارهای خود را طبق زمان بندی مشخص انجام دهید. با استفاده از این اپلیکیشن ها می توانید پروژه های کاری را زودتر از موعد تحویل داده و دیگر نگران انباشته شدن کارها روی دوش خود نباشید.

برنامه ریزی روزانه

بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه

۱. Todoist – بهترین برنامه برنامه ریزی روزانه

اپلیکیشن Todoist از محبوب‌ترین اپلیکیشن های برنامه ریزی روزانه اندروید و ios است که به شما در زمینه برنامه ریزی کمک می کند. این اپلیکیشن بر روی اندروید، ios ویندوز و مک قابل دسترسی است و حتی افزونه اختصاصی گوگل کروم هم دارد که شما می توانید آن را بر روی گوگل کروم خود نصب کنید. توسعه دهندگان این اپلیکیشن امکان تعامل آن با سایر سرویس ها مانند اسلک، الکسا و گوگل کلندر را هم فراهم کردند. Todoist برای مدیریت کارهای فردی مناسب است، اما نمی توان از آن برای مدیریت کارهای یک شرکت استفاده کرد.

برای استفاده از این اپلیکیشن ابتدا باید سیستم عاملی که می خواهید از این اپلیکیشن بر روی آن استفاده کنید را مشخص کنید و با توجه به سیستم عامل مورد استفاده، نسخه مورد نظر خود را دانلود و نصب کنید. هم چنین نسخه وب اپلیکیشن Todoist هم به صورت آنلاین قابل استفاده است. در این نرم افزار می توانید از حساب گوگل، فیسبوک و اپل خود برای ثبت نام استفاده کنید.

نام کاربری و رمز عبور خود را مشخص کرده و سپس در این نرم افزار عضو می شوید. اپلیکیشن Todoist چند تم رنگی مختلف دارد که با توجه به سیستم خود می توانید تم خود را انتخاب کنید و برای افزودن وظیفه گزینه add task در بالای هر صفحه را لمس کنید. پس از انتخاب گزینه add task در کادر عنوان وظیفه خود را وارد کنید و در سمت راست صفحه با لمس گزینه schedule برای وظیفه تاریخ و ساعت مورد نظر خود را وارد کنید.

اپلیکیشن Todoist 

 

مزیت های اپلیکیشن Todoist

یکی از موارد مهم که باید به آن توجه کنید تنظیم ساعت time zone  روی Asia/Tehran است. شما می‌توانید کارهای خود را پس از انجام شدن از لیست وظایف حذف نمایید. همچنین با افزودن برچسب اولویت هر وظیفه را مشخص کنید. این نرم افزار به صورت رایگان در اختیار همگان قرار دارد، اما برای فعال کردن ویژگی های بسیار خاص آن باید حق اشتراک بپردازید. با استفاده از نسخه رایگان این برنامه امکان ایجاد 80 پروژه را دارید و قابلیت‌ هایی مانند تکرار موعدهای مقرر و تعامل با سرویس های دیگر هم در نسخه رایگان فعال است. از مزایای این نرم‌ افزار می‌توان به محیط کاربر پسند و سادگی و راحتی کار با آن اشاره کرد. اگر به دنبال نرم افزار مدیریت زمان حرفه ای و در عین حال ساده با قابلیت‌ های کاربردی هستید اپلیکیشن Todoist انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

ویژگی های اپلیکیشن Todoist

  • Todoist: To-Do List & Tasks
  • قیمت: رایگان – با پرداخت درون برنامه‌ ای
  • سازنده: Doist Inc.
  • سیستم عامل: اندروید و iOS
  • حجم: 16 و 174 مگابایت

۲. اپلیکیشن برنامه‌ریزی TickTick

اپلیکیشن TickTick به شما کمک می کند که بتوانید کارهای روزانه خود را کنترل کنید و از زمان خود حداکثر استفاده را کنیم. وقتی که در اپلیکیشن شروع به نوشتن برنامه روزمره خود کنید متوجه می‌ شوید که  چه چیزی در اولویت لیست کارهایتان قرار دارد. هم چنین برای برنامه ریزی درسی هدف گذاری یا عادت هایی که دنبال کردنشان از اهمیت بالایی برخوردار هستند می توانید از اپلیکیشن TickTick استفاده کنید. برنامه ریزی در ضمیر ناخود آگاه شما باعث می شود که شما را در حال انجام امور درست در مکان و زمان درست تصور کند. وقتی کاری را که مشخص کردید به پایان می‌ رسانید امید و انگیزه شما بیشتر می شود. پس به جای به حافظه سپردن فعالیت هایتان بهتر است که مسئولیت این کار را به اپلیکیشن TickTick بسپارید.

ویژگی های اپلیکیشن TickTick

اپلیکیشن برنامه‌ریزی TickTick
از نکات مثبت اپلیکیشن TickTick استفاده آسان از آن است. این اپلیکیشن با رابط کاربری زیبا و در عین حال منظم باعث سرعت عمل کاربران شده و استفاده از آن هم بسیار راحت است. در این اپلیکیشن می توانید کارهای روزانه‌ تان را وارد کرده و پس از اتمام کارها آن ها را تیک بزنید. با این کار گزینه مربوطه علامت دار می شود که این علامت نشانه تکمیل کار است. هم چنین می توانید گزینه یادآور را برای وظایف خود فعال کنید. این اپلیکیشن با سیستم عامل اندروید و ios همخوانی دارد و نسخه وب آن هم قابل استفاده است. شما می توانید در هر مکان و زمان و با هر دستگاهی از آن استفاده کنید. همچنین یکی از قابلیت های جالب این اپلیکیشن میکروفون یادداشت صوتی است.

شما می توانید در بخش تاریخ و ساعت برای انجام هر یک از وظایف خود ساعت خاصی را مشخص کنید تا با زنگ هشدار آن فعالیت به شما یادآوری شود. همچنین می تواند کارهای خود را در قسمت تقویم با رنگ‌ های مختلفی مشخص کنید. با برنامه ریزی روزانه توسط اپلیکیشن تیک می توانید کارهای بیشتری را در زمان کمتر انجام داده و از هدر رفتن وقت آن جلوگیری کنید. این اپلیکیشن رایگان بوده اما برای استفاده از قابلیت های بیشتر می توانید نسخه پریمیوم آن را تهیه کنید.

  • TickTick:To-do list & Tasks
  • قیمت: رایگان – با پرداخت درون برنامه‌ ای
  • سازنده: Appest Inc.
  • سیستم عامل: اندروید و iOS
  • حجم: 27 و 212 مگابایت

برنامه یادداشت‌برداری گوگل Keep

۳. برنامه یادداشت‌برداری گوگل Keep

اپلیکیشن گوگل Keep یک سرویس جدید و بسیار قدرتمند در زمینه یادداشت برداری است. در اپلیکیشن گوگل Keep امکان ایجاد انواع چک لیست، وارد کردن صدا، عکس گرفتن و یادداشت کردن وجود دارد. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید افکار و دانسته های خود را از طریق یادداشت ها و عکس ها پیگیری کنید. در این اپلیکیشن ویجت هایی برای دسترسی سریع به اپلیکیشن از طریق صفحه اصلی دارد. همچنین می توانید برای یادداشت های خود تصویر قرار دهید. برای پیدا کردن سریع تر یادداشت ها می توانید آن ها را با رنگ های مختلف نمایش د هید در اپلیکیشن گوگل Keep  امکان دسته بندی کردن یادداشت ها و ایجاد انواع چک لیست ها وجود دارد. همچنین اگر دیگر به یادداشت و مطلب نیاز نداشته باشید می توانید آن را بایگانی کنید.

برنامه یادداشت‌برداری گوگل Keep

قابلیت های اپلیکیشن گوگل Keep

اپلیکیشن گوگل Keep از توابع قدرتمندی برای یادداشت کردن با صدا و رونویسی آن به صورت خودکار بهره مند است. در حال حاضر بیش از 500 میلیون کاربر از سراسر دنیا از این اپلیکیشن استفاده می کنند و این اپلیکیشن توانسته امتیاز 4.5 از 5 را کسب کند. در این اپلیکیشن می توانید دسته بندی های مختلفی را ایجاد کرده و به صورت خیلی مرتب کار نوشتن را انجام دهید.

فضای کاربری این اپلیکیشن بسیار زیبا بوده و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. البته این اپلیکیشن در ابتدا به عنوان دفترچه یادداشت عرضه شد اما در آپدیت های مختلف امکاناتی به آن اضافه شد که این اپلیکیشن را برای برنامه ریزی روزانه مناسب کرد. برای تمایز کارها و پروژه ها می توان از برچسب های مختلف استفاده کرد. در این اپلیکیشن امکان قرار دادن یادآور برای کارها وجود دارد. هم چنین اپلیکیشن گوگل Keep کاملا رایگان بوده و تمام ویژگی های آن در دسترس همگان قرار دارد.

  • Google Keep – Notes and Lists
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Google LLC
  • سیستم عامل: اندروید و iOS
  • حجم: 18 و 107 مگابایت

مایکروسافت To Do

۴. برنامه مایکروسافت To Do

اپلیکیشن Microsoft To Do یکی از نرم افزارهای مدیریت وظایف است که به شما در برنامه ریزی روزانه کمک می‌ کند. این اپلیکیشن به کاربران کمک می‌ کند تا کارهای روزانه خودشان را با استفاده از گوشی‌ های هوشمند و رایانه‌ های شخصی مدیریت کنن.د البته ایده این اپلیکیشن در ابتدا بر اساس یک نرم افزار دیگر به نام Wunderlist شکل گرفت که مایکروسافت چند سالی است که تیم سازنده Wunderlist را خریداری کرد. این اپلیکیشن در ابتدا با شکلی بسیار ساده و ابتدایی در سال 2017 منتشر شد و با آپدیت های بعدی ویژگی های بهتر و بیشتری به آن ها اضافه شد.

شما در این اپلیکیشن می توانید تسک های خود را اضافه کرده و تمامی تسک ها را یکجا ببینید. یکی دیگر از ویژگی های مهم اپلیکیشن Microsoft To Do دریافت نوتیفیکیشن است که در گوشی های اندرویدی و ios وجود دارد. در صورت تمایل می توانید نوتیفیکیشن را قطع کنید. این نوتیفیکیشن ها به شما اطلاع میدهد که امروز چه تسک هایی را باید انجام دهید. از قابلیت های جذاب دیگر این نرم افزار امکان پرینت گرفتن از لیست ها می باشد؛ یعنی شما می توانید با پرینت کردن لیست ها به صورت فیزیکی لیستی از کارهای خود در دست داشته باشید. در این اپلیکیشن به راحتی می توانید به تسک های انجام شده دسترسی داشته باشید و تسک های انجام شده و انجام نشده به صورت جدا از هم نمایش داده می شود.

مایکروسافت To Do

قابلیت‌ های اپلیکیشن Microsoft To Do

یکی از قابلیت‌ های اپلیکیشن Microsoft To Do ویژگی My Day است که کارهای مربوط به هر روز را برای کاربر تعریف می‌ کند و امکان شخصی‌ سازی آن به صورت دستی هم وجود دارد. در این اپلیکیشن امکان تعریف پروژه های گروهی و به اشتراک گذاشتن لیست وظایف با سایر افراد گروه وجود دارد. شما می توانید به هر پروژه یا تسک یک فایل با حداکثر حجم 25 مگابایت هم ضمیمه کنید.

  • Microsoft To Do: Lists & Tasks
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Microsoft Corporation
  • سیستم عامل: اندروید و iOS
  • حجم: 18 و 102 مگابایت

اپلیکیشن برنامه‌ریزی Any.do

۵. اپلیکیشن برنامه‌ریزی Any.do

اپلیکیشن Any.do از قدیمی ترین برنامه های برنامه ریزی روزانه است که امکانات مختلفی را به صورت رایگان و یا با پرداخت درون برنامه ای در اختیار کاربران قرار می دهد. البته باید بگویم که بیشتر قابلیت های ضروری و کاربردی این اپلیکیشن به شکل رایگان عرضه شده است و پرداخت درون برنامه ای برای ویژگی های اضافه تر است. اپلیکیشن Any.do مقام اول در میان بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه را از سوی نشریه  وال‌ استریت‌ ژورنال کسب کرده است و در میان عناوین منتخب گوگل پلی هم قرار دارد.

در اپلیکیشن Any.do می‌توانید کارها و وظایف خود را در دسته بندی های مختلف تقسیم بندی کنید. به طور مثال می‌ توانید دسته بندی هایی را برای موارد کاری، موارد شخصی یا فهرست خرید منزل تهیه کنید و برای هر کدام از آنها فهرست های مجزا بسازید. این عملکرد تا حد زیادی به سازماندهی بهتر کارها کمک می کند. یکی دیگر از قابلیت های خوب اپلیکیشن Any.do امکان دسته بندی کارها و وظایف بر اساس زمان است. شما می‌ توانید کارهای مربوط به امروز، فردا، هفته آینده را از یکدیگر جدا کنید و اپلیکیشن Any.do به صورت هوشمندانه با گذشت هر روز کارها را در فهرست زمانبندی جابه جا می کند.

قابلیت‌ های اپلیکیشن Any.do

اپلیکیشن برنامه‌ریزی Any.do
یکی دیگر از قابلیت‌ های اپلیکیشن Any.do قابلیت Any.Do Moment است که از آن می توانید برای بررسی سریع کل کارها و وظایف یک روز استفاده کنید. در این قابلیت می توانید به سرعت کارهای انجام شده را تعیین کنید، اگر تمایل دارید کاری را به روزهای آتی موکول کنید و در صورت نیاز برای هر کدام از آنها هشدار یادآوری قرار دهید. این قابلیت را می‌ توانید در هر زمانی از روز اجرا کنید. هم چنین می توانید برای آن زمانبندی اجرای خودکار قرار دهید. به طور مثال اگر ساعت 8 صبح کار خود را شروع می کنید می توانید زمان خودکار این اجرا را ساعت 8 صبح قرار دهید. در این اپلیکیشن می توانید با استفاده از کشیدن و رها کردن هر کدام از موارد فهرست را به روزهای مختلف منتقل کنید. شما می توانید با کشیدن یک انگشت روی یک مورد آن را انجام شده اعلام کنید.
اپلیکیشن Any.do امکان به اشتراک گذاری وظایف با دیگران را نیز دارد و شما می توانید در پروژه های گروهی هم از آن استفاده کنید. هر فایلی را می توانید به وظایف خود ضمیمه کنید و از طریق سایر گجت ها هم به آن دسترسی پیدا کنید. پروژه های بزرگ را می توان با اپلیکیشن Any.do به بخش های کوچکتر تقسیم کرد و با قرار دادن یادداشت کامل روی هر وظیفه تمام اطلاعات مورد نیاز برای انجام آن را حفظ کنیم. برای کارهای خود بر اساس زمان انجام هشدار یادآوری قرار دهید و برای اتفاقات تکرار شونده هم هشدار های تکرار شونده وجود دارد. از مزایای اپلیکیشن Any.do می توان به رابط کاربری زیبا و ساده، امکانات و قابلیت های عالی، پشتیبانی از پلتفرم های مختلف، امکان دسته بندی کارها در گروه های مختلف، امکان دسته بندی کارها بر اساس زمان اشاره کرد.

  • Any.do – To do list & Calendar
  • قیمت: رایگان – با پرداخت درون برنامه‌ ای
  • سازنده: Any.DO
  • سیستم عامل: اندروید و iOS
  • حجم: 46 و 198 مگابایت

۶. برنامه گوگل Tasks

برنامه گوگل Tasks

گوگل تسک یک برنامه فوق العاده برای مدیریت کارها برای تمام سیستم عامل هاست. از ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به رابط کاربری ساده، کنترل دقیق و روش های ساده برای مدیریت وظایف اشاره کرد. البته باید بگویم که گوگل تسک برای وظایف با زمان بسیار طولانی کاربرد مفید ندارد. نسخه اندروید و ios برنامه گوگل تسک وجود دارند که از نظر ظاهر و منو با هم متفاوت هستند. ممکن است که در ایران برای استفاده از این اپلیکیشن به فیلترشکن نیاز داشته باشید. در صفحه اصلی این برنامه با اضافه کردن تسک ها می توانید بر روی آیکون تقویم ضربه زده و تسک های خود را بر حسب زمان دوره و تعداد تکرار یادآوری مشخص کنید. همچنین تاریخ و ساعت شروع وظیفه را نیز تنظیم کنید و آن را ذخیره کنید.

در آپدیت های جدید اپلیکیشن گوگل تسک با تقویم گوگل ادغام شدند. گوگل تسک در حالت کلی رایگان است؛ اما اگر شما نیاز به ویژگی های بیشتری داشته باشید می توانید با پرداخت درون برنامه ای نسخه پریمیوم آن را تهیه کنید. بعد از ایجاد هر تسک یک چک باکس در کنار تسک قرار می‌ گیرد که شما با تیک زدن آن می توانید به اپلیکیشن بفهمانید که این تسک کامل شد. زمانی که چک باکس را علامت می زنید خط نشانی از روی متن عبور می کند تا نشان دهد که آن کار انجام شد. شما در این اپلیکیشن می توانید با یک نگاه تمام تسک های خود را در یک لیست بلند ببینید که این ویژگی کارآمد باعث سادگی کار شما می شود. باید به شما بگویم که نسخه رایگان این اپلیکیشن دارای تبلیغات است.

ویژگی های اپلیکیشن گوگل تسک برای برنامه ریزی روزانه

در این اپلیکیشن امکان اولویت بندی بین کارها هم وجود دارد. همچنین می توانید کارهایی را که قرار است به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا … انجام دهید را تکرار نمایید. این اپلیکیشن تعامل بسیار خوبی هم با سرویس های گوگل مانند جیمیل و گوگل کلندر دارد. در این اپلیکیشن به راحتی می توانید یک پروژه را تعریف نموده و تسک های مربوط به آن را در برنامه فهرست کنید. عملکرد سرویس گوگل Tasks شباهت بسیاری به برنامه گوگل Keep دارد. اپلیکیشن گوگل Keep از جنبه‌ های مختلفی بهتر از گوگل تسک به نظر می‌ رسد. اما گوگل تسک به دلیل تعامل مناسب با جیمیل هنوز هم مورد استفاده کاربران زیادی است.

  • Google Tasks: Get Things Done
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Google LLC
  • سیستم عامل: اندروید و iOS
  • حجم: 8 و 78 مگابایت

اپلیکیشن برنامه‌ریزی Things 3

۷. اپلیکیشن برنامه‌ریزی Things 3

اپلیکیشن Things 3  از بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی روزانه است که فقط نسخه ios آن ارائه شد. این اپلیکیشن رابط کاربری بسیار زیبایی دارد و امکان سازماندهی امور در دسته های مختلفی مثل مالی، کاری، خانوادگی و …. در آن وجود دارد. این نرم‌افزار با ایجاد تعادل بین سادگی، قدرت و  ویژگی های جدید باورنکردنی تعاملات لذت‌ بخشی را برای کاربران فراهم کرده است. بسیاری از کاربران می توانند در مدیریت برنامه های روزانه خود از این اپلیکیشن Things 3  در چندین دوره برنده جایزه بهترین نرم‌ افزار در جشنواره های مختلف شد.
شما می توانید تسک های خود را در این اپلیکیشن تعریف کرده، برای آن ها یادآور قرار دهید. اپلیکیشن Things 3 با تقویم سازگاری دارد. هم چنین می توانید در این اپلیکیشن فهرست کارهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اما بزرگ‌ ترین مشکل اپلیکیشن Things 3 عدم وجود طرح رایگان آن است و شما کاربران ios باید نسخه پولی این برنامه را خریداری کنید. این برنامه امکان استفاده بر روی آیفون و اپل واچ را دارد و نسخه های آن برای آیپد و اپل واچ به صورت جداگانه فروخته می شود. علاقه‌ مندان می‌توانند نسخه آزمایشی مک را در سایت thingsapp.com امتحان کنند.

  • Things 3
  • قیمت: 9.99 دلار
  • سازنده: Cultured Code GmbH & Co. KG
  • سیستم عامل: iOS & iPadOS
  • حجم: 103۱۰۳ مگابایت

سوالات متداول درباره بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه

بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه برای اندروید کدام هستند؟

اپلیکیشن‌ های Todoist و TickTick در کنار دفترچه یادداشت گوگل Keep از بهترین برنامه های اندرویدی هستند که شما می توانید برای برنامه ریزی روزانه از آن استفاده کنید.

بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه برای آیفون کدام هستند؟

اپلیکیشن‌های Todoist و TickTick همراه با اپلیکیشن Things 3 از بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه برای دستگاه‌ های اپل (لپ تاپ، آیفون، آیپد و اپل واچ) به شمار می‌ روند.

بهترین برنامه های برنامه ریزی روزانه رایگان کدام است؟

اپلیکیشن گوگل Keep و مایکروسافت To Do بهترین برنامه ها برای  برنامه ریزی روزانه هستند که نیازی به پرداخت حق اشتراک  هم ندارند و به صورت رایگان قابلیت های کاربردی را به شما ارائه می دهند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس