توقف فروش تمام محصولات مایکروسافت در روسیه

56
1
توقف فروش تمام محصولات مایکروسافت در روسیه

همان طور که می دانید، شرکت مایکروسافت بزرگترین شرکت تکنولوژی در دنیا می باشد که سالانه محصولات بسیاری را در بازار جهانی عرضه کرده و بسیاری از شاخه های مختلف فناوری، وابسته به تولیدات و محصولات این شرکت می باشند.

شرکت مایکروسافت، برای آن که بتواند از آسیب های ناشی از ادامه جنگ بین اوکراین و روسیه جلوگیری کند، چند روز پیش اعلام کرد که فروش تمامی محصولات خود را در کشور روسیه، ممنوع کرده است.

مایکروسافت بر این باور است که این اقدام در راستای تحریم علیه کشور روسیه پس از حمله به اوکراین است. پس از تنش های سیاسی اخیر روسیه، بسیاری از شرکت ها ارائه محصولات و خدمات خود را در این کشور متوقف نموده اند و اکنون نیز، مایکروسافت با اعلام این که فروش محصولات خود در روسیه را متوقف می کند، به جمع این شرکت ها ملحق شده است.

واکنش مایکروسافت نسب به جنگ بین روسیه و اوکراین

رئیس و نایب رئیس مایکروسافت، برد اسمیت، در راستای اتخاذ تصمیمی تحریم علیه روسیه موضع خود را کاملاً روشن کرده و می گوید که “ما امروز اعلام می کنیم که فروش جدید محصولات و خدمات مایکروسافت در روسیه را به حالت تعلیق در می آوریم. در حال حاضر، شرکت ما قصد دارد تا چندین گام تاثیر گذار در پاسخ به جنگ در اوکراین بردارد که یکی از این اقدامات، تعلیق فروش محصولات جدید به روسیه می باشد.”

اسمیت ادامه می دهد که مایکروسافت در حال همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده است و اطمینان حاصل می کند که تحریم های اخیر علیه روسیه ادامه داشته باشد. اسمیت مدعی است که توقف تجارت با کشور روسیه، با تصمیمات تحریمی دولت مطابقت دارد.

همچنین، برد اسمیت در ادامه بیان می کند که در این جنگ، کشور اوکراین را تنها نخواهد گذاشت. او اعلام کرد که شرکت مایکروسافت قصد دارد تا برای کمک به اوکراین و دفع حملات سایبری روسیه، خدمات آنلاین خود را به صورت گسترده در این کشور ارائه دهد و نیاز پخش کننده های اوکراینی به تجهیزات دیجیتالی و آنلاین را دلیلی برای این کمک رسانی می داند.

با این حال، اسمیت فاش نکرد که مایکروسافت تا چه مدت از تجارت با روسیه خودداری خواهد کرد، اما احتمالاً تا زمانی که تحریم های ایالات متحده علیه کشور روسیه در واکنش به تهاجم اخیرش به اوکراین اعمال شود، تحریم های مایکروسافت نیز ادامه خواهد داشت.

پیش بینی آینده ای سخت برای صنعت فناوری روسیه با توقف فروش تمام محصولات مایکروسافت در روسیه

با توجه به نفوذی که مایکروسافت در سرتاسر جهان دارد، ممنوعیت ارائه محصولات در روسیه مطمئناً به صنعت فناوری این کشور آسیب می رساند. در پی این اتفاق، کشور روسیه قادر به خرید سیستم عامل های جدید ویندوز یا سخت افزار رسمی مایکروسافت مانند سرفیس نخواهد بود.

نحوه واکنش شهروندان و شرکت های فناوری روسیه هنوز مشخص نیست، اما احتمالاً آنها سه مسیر برای انتخاب، پیش روی خود خواهند داشت. در اولین راه، شرکت ها و کاربران ممکن است به خرید خدمات مربوط به ویندوز از وب سایت هایی که در کشورهای مختلف پشتیبانی می شوند، متوسل شوند. این روش، به مردم روسیه اجازه می دهد تا علیرغم ممنوعیت فروش، به تجهیز رایانه های شخصی خود به ویندوز ادامه دهند.

دوم، ممکن است افراد برای نصب ویندوز روی سیستم خود به دزدی متوسل شوند. در واقع، هر زمان که یک شرکت تکنولوژی محور در یک کشور خاص، اقدام به محدود کردن محصولات خود می کند، کاربران اغلب با دانلودهای غیرقانونی خدمات، راهی برای دست یابی به آن ها پیدا می کنند.

اگر اکثریت کاربران صنعت فناوری روسیه از این رویکرد استفاده کنند، ممکن است شاهد افزایش شدید دزدی در زمینه خدمات ویندوز و ایجاد یک “بازار سیاه” جدید برای دانلودهای غیرقانونی باشیم.

در نهایت، صنعت فناوری روسیه ممکن است تصمیم بگیرد که به یک سیستم عامل دیگر جهش کند. با توجه به اینکه اپل نیز تجارت با روسیه را متوقف کرده است، احتمالاً لینوکس گزینه خوبی برای آن ها خواهد بود.

به احتمال زیاد شهروندان روسیه، این ممنوعیت را به عنوان نشانه ای برای انتقال به یک سیستم عامل دیگر در نظر بگیرند و با توجه به اینکه بسیاری از سیستم های لینوکس برای کاربران ویندوز قابل استفاده می باشد، برخی از افراد ممکن است لینوکس را یک راه بی دغدغه و راحت تر برای پیشبرد کارهای خود بدانند.

احتمال ورود فناوری های جدید در دنیای بدون مایکروسافت روسیه

در پی خارج کردن محصولات مایکروسافت از روسیه، باید ببینیم که صحنه فناوری چگونه به این اتفاق واکنش نشان می دهد. شاید زمانی که تحریم ها برداشته شوند، مایکروسافت اکوسیستمی کاملاً متفاوت از آنچه که پشت سر گذاشته است پیدا کند.

جمع بندی توقف فروش تمام محصولات مایکروسافت در روسیه

همان طور که اشاره شد، کشور روسیه اکنون با تحریم های زیادی دست و پنجه نرم می کند که تحریم شدن توسط شرکت مایکروسافت، می تواند یکی از بزرگترین و تاثیر گذارترین تحریم ها برای مردم روسیه به حساب بیاید. با این حال، باید بینیم که شرکت های دیگر، چه عملکردی را در مقابل جنگ بین روسیه و اوکراین پیش خواهند گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به اخبار به روز تکنولوژی همراه سایت اول نیوز باشید.

5/5 - (2 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “توقف فروش تمام محصولات مایکروسافت در روسیه

  1. · 16 اسفند 1400 در 08:51

    با توقف فروش تمام محصولات مایکروسافت در روسیه جنگ تازه شروع میشه احتمالا تمامی شرکت های آمریکایی و اروپایی از روسیه بیان بیرون و روسیه برا اینکه کم نیاره اقدامات متناسب که همون جنگ بیشتر هست رو راه میندازه

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس