بررسی سونی FX30

105
0
بررسی سونی FX30

آیا این احتمال وجود دارد که سونی روی یک نسخه مقرون به صرفه تری از دوربین فیلمبرداری FX3 خود کار کند؟ بررسی سونی FX30 را در ادامه بخوانید.

همچنین ممکن است مطلب بهترین دوربین های عکاسی هم برای شما مفید باشد.

سونی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دوربین های سینمایی، شناخته شده است که دوربین هایی را در اختیار کاربران بزرگی مانند هالیوود، آژانس ها و فیلمسازان قرار می دهد. محبوب ترین محصول این شرکت در حال حاضر Sony FX3 می باشد – و حالا خبرهایی به گوش میرسد که سونی قصد دارد نسخه مقرون به صرفه تری از این دوربین تولید کند.

با توجه به اینکه سونی FX3 در زمان عرضه 3899 دلار / 4200 پوند قیمت داشت ، این می تواند واقعاً خبر بسیار خوبی باشد. FX3 یک دوربین فیلمبرداری فول فریم است که ترکیبی از سری آلفای سونی با ویژگی‌های ویدئویی پیشرفته سینمایی است.

این محصول یک دروازه ورودی به دوربین های سینمای تولید شده سونی ارائه می کند، در حالی که ویژگی های آن برای طرفداران سری آلفای نیز آشنا می باشد. این دوربین مبتنی بر Sony A7S III، یکی از بهترین دوربین‌های ویدیویی است که می‌توانید خریداری کنید.

از زمان عرضه Sony FX3، این دوربین در بین فیلمسازان و متخصصان باتجربه این صنعت که به دنبال یک دوربین کوچک اما قدرتمند هستند محبوبیت پیدا کرده است. اکنون، یک سال پس از انتشار آن، شایعاتی در حال انتشار است که سونی قصد دارد دوربین جدیدی تحت عنوان FX30 روانه بازار کند.

تاریخ عرضه و قیمت سونی FX30

به نظر می رسد میتوان تاریخ عرضه دقیقی برای Sony FX30 تعیین کرد. Sony Alpha Rumors که یک منبع کاملاً مطمئن است ، ادعا میکند این دوربین در 28 سپتامبر عرضه می شود.

در این صورت، این دوربین پس از 18 ماه از ورود Sony FX3 که در فوریه 2021 وارد بازار شد ، عرضه خواهد شد. FX30 همچنین اولین دوربین بدون آینه جدید سونی در سال خواهد بود.

بررسی سونی FX30
بررسی سونی FX30

هنوز هیچ خبر یا شایعه‌ای در مورد قیمت احتمالی FX30 منتشر نشده است، اما می‌توانیم حدس‌هایی بزنیم. نزدیکترین دوربین به این مدل جدید شایعه شده سونی A7S III (3499 دلار / 3800 پوند / 5999 دلار استرالیا) و FX3 است که در سال گذشته 3899 دلار / 4200 پوند (حدود 7485 دلار استرالیا) قیمت داشت.

هر دوی این دوربین ها مدل های فول فریم هستند. اگر FX30 سنسور APS-C کوچک‌تری داشته باشد، به نظر می‌رسد قیمت آن در حدود 2500 دلار باشد، عددی که در اخبار منتشر شده ی قبلی از Sony Alpha Rumors نیز دیده شد. این قیمت برای دوربین APS-C زیاد است، اما اگر FX30 اکثر ویژگی های FX3 را به همراه داشته باشد، می تواند تاحدودی قابل توجیه باشد.

شایعات سونی FX30 و آنچه می خواهیم در این محصول ببینیم

Sony Alpha Rumors در 12 سپتامبر ادعا کرد که Sony FX30 را دیده است و ظاهری شبیه به Sony FX3 دارد. با این حال، لیست مشخصات شایعه شده دوربین تاکنون دو بار تغییر کرده است، بنابراین ما اطلاعات لو رفته تا به امروز را بررسی می کنیم.

در ابتدا اعتقاد بر این بود که Sony FX30 دارای سنسور فول فریم خواهد بود. اما اکنون به نظر می رسد به احتمال زیاد FX30 در عوض دارای سنسور APS-C باشد، در حالی که همان فرم فشرده FX3 را حفظ کند.

بررسی سونی FX30
بررسی سونی FX30

یکی از جالب‌ترین مشخصات ادعا شده برای FX30 این است که می‌تواند حسگر 26 مگاپیکسلی APS-C مانند Fujifilm X-H2S داشته باشد.

Sony Alpha Rumors ادعا می‌کند که FX30 می‌تواند ویدیوهای 4K/120p فیلمبرداری کند، اما جزئیات بیشتری در مورد اینکه آیا این قابلیت همراه با محصول است یا خیر ارائه نمی‌کند. در واقع، در حال حاضر این موضوع در مورد مشخصات شایعه شده دوربین های سینمایی بعدی سونی است.

سونی FX30: آنچه ما دوست داریم در این محصول مشاهده کنیم

1. Open-gate recording

اگر مشخصات شایعه شده را باور کنید و Sony FX30 از همان سنسور Fujifilm X-H2S استفاده کند، ما دوست داریم شاهد فیلمبرداری6.2K ‘open gate’ باشیم.

2. Dual-native ISO

دوربین‌های بدون آینه Prosumer که قادر به گرفتن عکس‌ها و فیلم‌ها هستند، اغلب دارای یک محدوده ISO خطی هستند که کیفیت تصویر هنگام بالا رفتن از مقیاس، نویز دیجیتال و پخش رنگ را ایجاد می‌کند.

دوربین‌های ویدیویی می‌توانند دارای Dual-native ISO باشند که به فیلمبردار امکان می‌دهد هنگام عکاسی، ISO پایین‌تری را تنظیم کند و سپس به محدوده ISO دیگری مناسب برای شرایط کم نور تغییر دهد. این به شما امکان می دهد بدون توجه به شرایط، با کارایی هرچه بیشتر عکس بگیرید. ما دوست داریم این Dual-ISO را در FX30 با ISO 800 و 4000 ببینیم.

بررسی سونی FX30
بررسی سونی FX30

3. CFexpress Type B +  SDXC cards

Sony FX3 CFexpress Type A +  SDXC cards را برای سرعت انتقال سریع ارائه می‌کرد. اما از آنجایی که فناوری با سرعتی سرسام آور در حال پیشرفت است، خوب است که CFexpress Type B را در این محصول جدید تجربه کنیم.

4. High frame-rate slow-mo

حتی اگر FX3 قادر به ضبط با کیفیت 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه بود، اگر FX30 با حالت 240 فریم در ثانیه (یا حتی 480 فریم در ثانیه) با وضوح پایین‌تر عرضه شود، یک امتیاز بزرگ خواهد بود تا سرعت بیشتری را در اختیار ما قرار دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس