راهنمای مبتدیان برای دستاوردهای Xbox: هر آنچه که باید بدانید

107
0
دستاوردهای Xbox

مقدمه ما در مورد دستاوردهای Xbox شامل چیستی آنها، نحوه کسب آنها و چند نکته برای کمک به شما می شود.

خوب یا بد، دستاوردهای ایکس‌باکس وقتی با ایکس‌باکس 360 وارد شدند، نحوه‌ی دید ما را تغییر داد.

دستاوردهای ایکس باکس چیست، چگونه آنها را به دست می آورید و برای چیست؟ در حین بررسی به تمام سوالات شما و موارد دیگر پاسخ خواهیم داد.

مبانی دستاوردهای ایکس باکس

دستاوردهای ایکس باکس اهداف مختلفی هستند که تقریباً در هر بازی ایکس باکس گنجانده شده است – این شامل عناوین Xbox Series X|S، Xbox One و Xbox 360 می شود. آنها وظایف خاصی را تعیین می کنند که برای باز کردن قفل آنها باید انجام دهید.

پس از کسب امتیاز، یک دستاورد به شما امتیاز بازی می دهد. برای دستیابی به موفقیت‌های آسان، به اندازه 5 امتیاز بازیکن یا برای چالش‌های سخت‌تر چند صد امتیاز دریافت خواهید کرد. اکثر عناوین شامل 1000 امتیاز کل Gamerscore در بازی پایه هستند.

Gamerscore شما در کنار برچسب Game شما در پلتفرم Xbox Live ظاهر می‌شود و به سایر بازیکنان ایده می‌دهد که چه تعداد دستاورد کسب کرده‌اید. با این حال، دستاوردها کاملا اختیاری هستند. برای تکمیل بازی خود لازم نیست نگران آنها باشید، زیرا در سطح Xbox ردیابی می شوند و تاثیری در بازی ندارند.

باز کردن قفل همه آنها چیز خاصی برای شما به ارمغان نمی آورد، به جز رضایت از این که می بینید همه 1000 امتیاز بازی را برای آن عنوان به دست آورده اید. بنابراین، به دست آوردن دستاوردها در واقع فقط برای لذت بردن و حق بالیدن شماست.

همانطور که می دانید، دستاوردها منحصر به ایکس باکس نیستند. پلی استیشن دارای یک ویژگی تقریباً یکسان است که به عنوان تروفی شناخته می شود و Steam نیز سیستم دستاوردهای خاص خود را دارد. برای بازی‌های چند پلتفرمی، دستاوردها یکسان هستند.

نمونه هایی از دستاوردهای ایکس باکس

این به توسعه دهنده بازی بستگی دارد که چه تعداد دستاورد در یک بازی گنجانده شده است. برخی از بازی ها به تعداد 10 یا 12 بازی دارند، در حالی که برخی دیگر می توانند تا 50 یا بیشتر بروند. گاهی اوقات، DLC قابل توجهی دستاوردهای اضافی را به عنوان اضافه می کند.

علاوه بر این، انواع دستاوردهای ارائه شده می تواند در هر بازی متفاوت باشد. برخی از بازی‌ها دستاوردهایی برای تکمیل داستان اصلی دارند، بنابراین نیازی به انجام کار دیگری ندارند. دیگران دستاوردهایی دارند که شما را ملزم می کند تا بازی را به طور کامل کشف کنید، چندین بار آن را شکست دهید یا چالش های دشوار را کامل کنید.

در اینجا نگاهی به چند نمونه از دستاوردهای بازی های اخیر می اندازیم تا تصوری از ظاهر آنها به شما بدهد:

Deadshot (Battlefield 2042).: انجام 20 ضربه هدشات در یک دور.

. تازه واردان (FIFA 22): یک فصل را با یک باشگاه تازه ایجاد شده بازی کنید.

. نمایش (Forza Horizon 5): برنده هر رویداد نمایشگاهی شوید.

بدیهی است که برای دستیابی به دستاوردها باید به انواع مختلف بازی کنید. گاهی اوقات دستاوردها با پیدا کردن اسرار در بازی گره می خورند، در حالی که گاهی اوقات آنها از شما می خواهند که چندین بار در طول بازی همان عمل را انجام دهید. برخی از بازی‌ها برای تکمیل هر مرحله یک جایزه اعطا می‌کنند، در حالی که برخی دیگر دستاوردها را به کارهای دشوارتر محدود می‌کنند.

اگر عاشق یک بازی خاص هستید، تلاش برای به دست آوردن تمام دستاوردهای آن می تواند سرگرم کننده باشد. اما اگر فقط می‌خواهید امتیاز Gamerscore خود را به سرعت افزایش دهید، بازی‌های زیادی با امتیاز Gamerscore آسان برای کسب درآمد وجود دارد.

مشاهده دستاوردهای Xbox شما

کنسول ایکس باکس شما یک پنجره بازشو سریع نشان می دهد که دستاوردی کسب کنید. اگر دستاوردی نادر به دست آورده اید که تعداد کمی از بازیکنان دیگر آن را دارند، صدای خاصی را نیز می شنوید و نماد الماس را مشاهده خواهید کرد. دکمه Xbox را فشار دهید زمانی که این اعلان نشان داد که مستقیماً به صفحه اطلاعات مربوط به آن دستاورد بروید. (در صورتی که این نوتیفیکیشن شما را آزار دهد، راهنمای نکات Xbox ما نحوه تنظیم مکان و طول اعلان را نشان می دهد.)

در هر زمان دیگری، می توانید به راحتی دستاوردهایی را که در ایکس باکس خود به دست آورده اید مشاهده کنید. این همچنین به شما امکان می‌دهد ببینید که چند بازیکن دیگر دستاوردهای خاصی کسب کرده‌اند و به شما ایده می‌دهد که چقدر دشوار هستند.

برای مشاهده دستاوردهای خود، دکمه Xbox را فشار دهید تا راهنمای باز شود، سپس از LB و RB برای رفتن به برگه فعالیت بازی (که دارای آیکون کنترلر است) استفاده کنید. همه دستاوردها را انتخاب کنید تا لیستی از بازی های خود و پیشرفت دستاوردهای خود را برای هر کدام ببینید.

یک بازی را انتخاب کنید تا لیستی از دستاوردهایی را که تاکنون به دست آورده اید و همچنین اطلاعاتی در مورد نحوه قرار دادن دوستان خود در آن بازی را مشاهده کنید. هر دستاورد نشان می‌دهد که چه زمانی قفل آن را باز کرده‌اید، چقدر امتیاز بازیکن دارد و چند درصد از بازیکنان آن دستاورد را کسب کرده‌اند.

اگر آیکون الماس را در کنار یک دستاورد می بینید، به این معنی است که این آیکون نادر است زیرا تنها درصد کمی از بازیکنان آن را به دست آورده اند. و برای دستاوردهایی که هنوز قفل آن را باز نکرده اید، برخی از بازی ها دارای نوار پیشرفت هستند. این به ردیابی پیشرفت شما برای دستاوردهایی مانند کسب 1000 کشتار تجمعی کمک می کند.

اگر ترجیح می دهید، می توانید دستاوردهای خود را در رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود مشاهده کنید. در ویندوز، برنامه Xbox را برای رایانه شخصی دانلود کنید، سپس روی آیکون پروفایل خود در نوار بالا کلیک کنید و View profile را انتخاب کنید. از آنجا، به قسمت Achievements بروید تا ببینید چه چیزی به دست آورده اید.

همچنین می‌توانید دستاوردهای خود را در تب پروفایل برنامه Xbox برای اندروید یا آیفون بررسی کنید.

با استفاده از Xbox Achievement Tracker

اگر می خواهید در مورد تعقیب دستاوردها جدی باشید، باید از ویژگی ردیاب دستاورد در ایکس باکس خود استفاده کنید. این به شما امکان می دهد تا در حین بازی پیشرفت دستاوردهای خود را دنبال کنید. برای استفاده از آن، ابتدا یک بازی راه اندازی کنید.

سپس دکمه Xbox را فشار دهید تا Guide باز شود و دوباره به تب Game Activity بروید. ورودی دستاوردها را برای مشاهده آنها برای بازی فعلی خود انتخاب کنید، سپس ردیاب دستاوردها را روشن کنید.

در مرحله بعد، باید گزینه های موجود را تنظیم کنید. برای تغییر تنظیمات، از جمله مکان ردیاب روی صفحه، آیکون چرخ دنده را انتخاب کنید. شما می توانید بین یک تا پنج دستاورد را در یک زمان ردیابی کنید و شفافیت را طوری تنظیم کنید که پنل در بازی شما اختلال ایجاد نکند. Done را بزنید و اکنون یک ردیاب مفید روی صفحه خواهید داشت.

به‌طور پیش‌فرض، ردیاب دستاوردهایی را نشان می‌دهد که به کسب آنها نزدیک‌تر هستید. اگر ترجیح می دهید موارد مختلف را اولویت بندی کنید، پیشرفت را انتخاب کنید و معیارهای دیگر را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید دکمه قفل را بین دستاوردهای کسب‌نشده و کسب‌شده تغییر دهید.

برای سهولت در ردیابی دستاوردهای خاص، می توانید برخی از آنها را به عنوان موارد دلخواه خود تنظیم کنید. برای انجام این کار، یک دستاورد را در لیست برجسته کنید و روی X کلیک کنید تا آن را به موارد دلخواه خود اضافه کنید، که آن را به بالای صفحه منتقل می کند.

استفاده از راهنمای موفقیت

وقتی تصمیم می گیرید که می خواهید تمام دستاوردهای یک بازی را به دست آورید، می توانید با مراجعه به راهنمای دستاوردها کارآمدتر کار کنید. سایت Xbox Achievements یک منبع فوق العاده برای این کار است. یک بازی را جستجو کنید و می‌توانید فهرست دستاوردها را بررسی کنید تا دستاوردهای عنوان و ارزش آن‌ها را بررسی کنید.

اکثر عناوین همچنین یک راهنمای دستاورد در صفحه خود دارند که بسیار مفید است. در این راهنماها، سایر شکارچیان دستاوردها آنچه را که برای به دست آوردن تمام دستاوردهای یک بازی باید انجام دهید، تشریح می کنند.

بخش نمای کلی برخی از اطلاعات ضروری را در یک نگاه ارائه می دهد:

. دشواری تخمینی میزان سختی کسب همه دستاوردها را در مقیاس 1-10 ارزیابی می کند. سایر بازیکنان برای تصمیم گیری در این مورد رای می دهند.

. دستاوردهای آنلاین شما را ملزم به بازی حالت چندنفره می کند، بنابراین اگر حالت چند نفره برای بازی تمام شده باشد، به دست آوردن آن دشوار خواهد بود.

. مقدار تقریبی زمان و حداقل تعداد دفعات بازی را بررسی کنید تا ببینید چه میزان سرمایه گذاری برای کسب همه دستاوردها است.

. دستاوردهای غیرقابل فراموشی به شما در مورد هر چیزی که ممکن است برای همیشه از دست بدهید هشدار می دهد.

. آیا دشواری بر اچیومنت ها تأثیر می گذارد، به شما امکان می دهد تا بدانید که آیا برای به دست آوردن برخی دستاوردها باید روی سختی خاصی بازی کنید یا خیر.

در زیر می‌توانیم نمونه‌ای از نمای کلی Cuphead را مشاهده کنیم:

پس از بررسی کلی، اکثر نویسندگان نکات کلی برای تسلط بر بازی را درج خواهند کرد. سپس نقشه راه را مشاهده خواهید کرد که به عنوان مجموعه ای اساسی از مراحلی است که برای تکمیل همه چیز به آن نیاز دارید. به عنوان مثال، راهنما ممکن است توصیه کند که بازی را در حالت سخت شکست دهید تا دستاوردهای مربوط به دشواری را بدست آورید، سپس برای انتخاب کلکسیون ها، بازی را با سختی آسان بازی کنید.

در نهایت، اطلاعات مربوط به هر دستاورد را خواهید دید. بسته به بازی، این می‌تواند شامل اطلاعاتی مانند بهترین زمان برای کسب آن، تله‌هایی برای تماشا و موارد دیگر باشد. برخی از دستاوردها به‌عنوان مرتبط با داستان علامت‌گذاری می‌شوند، زیرا آنها را از طریق گیم‌پلی معمولی به دست خواهید آورد، در حالی که ممکن است برخی از دستاوردها در طول کار روی دیگری به دست بیایند.

دستاوردهای Xbox و Microsoft Rewards

آخرین اطلاعات مهم در مورد دستاوردها این است که گاهی اوقات می توانید از آنها برای کسب جوایز استفاده کنید. برنامه Microsoft Rewards به شما امکان می‌دهد برای کارهایی مانند خرید بازی‌های دیجیتال، تکمیل نظرسنجی‌ها و اتمام چالش‌های با زمان محدود امتیاز کسب کنید. گاهی اوقات، این چالش ها شامل کسب مقدار مشخصی از Gamerscore است.

شما فقط از طریق جمع آوری دستاوردهای Xbox درآمد زیادی کسب نخواهید کرد، اما اگر قصد دارید به هر حال به دنبال دستاوردها باشید، ممکن است مراقب هر چالشی باشید.

برای کسب برخی از دستاوردها در ایکس باکس آماده هستید؟

شما دیگر یک مبتدی دستاوردهای Xbox نیستید! اکنون می‌دانید که چگونه می‌توانید دستاوردها را به دست آورید، کجا می‌توانید راهنماهایی برای حداکثر بازدهی پیدا کنید، و حتی چگونه دستاوردها را با دوستان خود ردیابی و مقایسه کنید. اکنون زمان آن رسیده است که صعود را برای افزایش امتیاز بازیکن خود آغاز کنید.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که دستاوردها همه چیز در یک بازی نیستند. شما نباید در هر عنوانی که بازی می کنید در مورد کسب آنها استرس داشته باشید. اگر نمی خواهید نگران یک دستاورد خاص باشید، فقط از آن بگذرید. از این گذشته، آنها فقط به امتیازهای اینترنتی جعلی تبدیل می شوند. لذت بردن شما از یک بازی بسیار مهمتر از تکمیل لیستی از وظایف است که فقط به خاطر آن انجام می شود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس