معرفی مک استودیو و نمایشگر اپل استودیو

88
0
مک استودیو و نمایشگر اپل استودیو

اپل یک کتگوری کاملاً جدید و منحصر به فرد از دستگاه های سری مک را با نام مک استودیو معرفی کرده است که این سری از مک با نمایشگر استودیو جدید این برند، در طی چند روز اخیر معرفی شد. اپل که همه ساله کاربران و طرفداران خود را با محصولات منحصر به فرد و جنجالی خود شگفت زده می کند، بار دیگر از محصولی رونمایی کرده که امکانات کاربردی بسیاری را در اختیار کاربران قرار می دهد. در ادامه همراه اول نیوز باشید تا به معرفی محصولات معرفی مک استودیو و استودیو نمایشگر اپل که به تازگی عرضه شده اند، بپردازیم.

معرفی محصولات مک استودیو و نمایشگر اپل استودیو که به تازگی رونمایی شدند

مک استودیو که در رویداد Peek Performance مارس 2022 توسط برند اپل معرفی شد، قدرت، بهره وری انرژی و مجموعه ای از پورت ها را در یک جعبه کوچک و منظم ارائه می دهد. اگرچه مک استودیو شبیه یک دستگاه دسکتاپ جدید و نوآورانه است اما نمی توان آن را کاملاً به عنوان یک مک پرو دانست. این دستگاه چیزی بیش از یک مینی مک ارائه می دهد و همه این ویژگی های منحصر به فرد را به صورت قابل حمل، در داخل یک دستگاه کوچک و جمع و جور در اختیار کاربران قرار می دهد.

برند اپل، مک استودیو را همراه با نمایشگر جدید استودیو، به بازار عرضه می کند. به نظر می رسد با عرضه این محصول اپل، می توان در هر محل کاری از فناوری مک استودیو بهره‌مند شد و بسیاری از ویژگی های قبلی این سری از محصولات اپل، با استفاده از این دستگاه راحت تر از قبل قابل دسترس می باشد. بیایید در مورد ویژگی ها و جزئیات مک استودیو بیشتر صحبت کنیم و به طور کامل با آن آشنا شویم.

ویژگی ها و قیمت مک استودیو

ویژگی ها و قیمت مک استودیو
ویژگی ها و قیمت مک استودیو

اپل بر اساس تراشه ای که انتخاب می کنید، دو گزینه و قیمت اولیه را برای Mac Studio ارائه می دهد:

  • Mac Studio M1 Max از 1999 دلار شروع می شود.
  • Mac Studio M1 Ultra از 3999 دلار شروع می شود.

در مدل Ultra جدا از عملکرد و گنجاندن یک درگاه Thunderbolt 4 در جلو به جای USB-C ، بیشتر مشخصات با نمونه Max مطابقت دارند و در صورتی که استفاده از این درگاه به کار شما نمی آید می توانید با صرفه جویی در هزینه، همان مدل اصلی را تهیه کنید.

مک استودیو اپل از چهار پورت تاندربولت ۴ در بخش پشتی خود بهره می‌برد. همچنین از پورت اترنت به جهت اتصال کابل اینترنت به طور مستقیم دستگاه استفاده می شود که سرعت آن ۱۰ گیگابایت بر ثانیه است. از طرفی، دو پورت USB-A، یک پورت HDMI و همین‌طور جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون هم از جمله پورت‌های متنوع و بسیار مک استودیو را تشکیل می‌دهند.

مک استودیو جدید با تراشه‌ی M1 مکس این امکان را دارد تا ۵۰٪ عملکرد سریع‌تری نسبت به مک پرو با پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای زئون و دو و نیم برابر سریع‌تر از آی‌مک با تراشه‌ی ۱۰ هسته‌ای i9 اینتل را در اختیار کاربر قرار دهد. از جمله قابلیت‌های بی‌ سیم مک استودیو هم می ‌توان به پشتیبانی از وای فای ۶ و بلوتوث ۵ اشاره کرد.

مک استودیو همچنین تا 8 ترابایت حافظه SSD را پشتیبانی می کند، اما برای داشتن چنین هارد دیسک جاداری، هزینه ای حدود 2200 دلار بر روی قیمت مدل اصلی اضافه می شود. در واقع، وقتی که آیتم های قوی و ارتقاهای زیادی را به مک استودیو خود اضافه کنید، هزینه آن به سرعت به اعداد نجومی افزایش می یابد! بنابراین قبل از این که شیفته قابلیت های بی نظیر این دستگاه شوید، اول نیاز های خود را بررسی کنید.

حال بیایید در مورد پورت ها و تراشه سیلیکونی جدید M1 Ultra صحبت کنیم.

پورت های مک استودیو اپل

در اینجا لیستی از تمام پورت های موجود در Apple Mac Studio آمده است:

  • 4 عدد تاندربولت 4 پورت
  • 1 پورت اترنت 10 گیگابیتی
  • 2 عدد پورت USB-A
  • 1 x پورت HDMI
  • 1x جک صدا
  • 2 پورت USB-C یا Thunderbolt 4 برای مدل m1 Ultra (در جلو)
  • اسلات کارت SDXC (در جلو)

همان‌طور که می بینید، Mac Studio پورت های زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهد تا کاربران بتوانند در هر شرایطی در محل کار خود از این دستگاه استفاده کنند و بدون مشکل و دغدغه همه فعالیت های خود را انجام دهند.

ویژگی های Apple M1 Ultra Silicon

ویژگی های Apple M1 Ultra Silicon
ویژگی های Apple M1 Ultra Silicon

با انتشار مک استودیو، آخرین نسخه اضافه شده به طیف سیلیکون M1 اپل نیز ارائه می شود و این نسخه چیزی نیست به جز M1 Ultra. این محصول جدید اپل، از روشی به نام Ultra Fusion برای اتصال دو تراشه به منظور ارائه عملکرد سریع‌تر استفاده می کند.

M1 Ultra دارای یک CPU 20 هسته ای و 64-GPU است و در عین حال انرژی مصرفی کارآمدی دارد. با این حال، بازخورد های مصرف کنندگان و معیارهای آینده نشان خواهند داد که آیا تراشه جدید اپل مطابق با تبلیغات و بازاریابی های انجام شده است یا خیر!

ویژگی ها و قیمت صفحه نمایش اپل استودیو

صفحه نمایش استودیو اپل از 1599 دلار شروع می شود و بیشتر ویژگی هایی را که از یک صفحه نمایش حرفه ای انتظار دارید ارائه می دهد:

  • منطقه فعال 27 اینچی
  • رزولوشن 5K رتینا
  • ارائه سه میکروفون
  • سیستم صوتی شش بلندگو با صدای فضایی
  • 3 عدد پورت USB-C
  • پورت تاندربولت با توان خروجی 96 وات برای شارژ دستگاه های دیگر
  • پایه های قابل تنظیم ارتفاع و گزینه های آداپتور نصب

به عنوان تجهیزات جانبی مجموعه جدید استودیو، اپل همچنین نسخه‌های نقره‌ای و مشکی صفحه کلید جادویی، ماوس جادویی و ترک‌پد جادویی را معرفی کرد و این محصولات جدید فوق العاده نرم به نظر می رسند.

تاریخ عرضه مک استودیو و نمایشگر اپل استودیو

اپل در حال حاضر پیش سفارش‌های مک استودیو و نمایشگر اپل استودیو را می‌پذیرد و ارسال اقلام را از ۱۸ مارس ۲۰۲۲ آغاز می‌کند.

اگر به دنبال دستگاه مکی هستید که کمی بیشتر از سایر دستگاه‌ های دسکتاپ ارائه شده قدرت پردازش داشته باشد، مک استودیو جدید ممکن است ارزش استفاده را داشته باشد. برای لذت بردن از مک جدید می توانید آن را با یک نمایشگر استودیویی همراه کنید و به این صورت یک دستگاه کاری قدرتمند در اختیار داشته باشید که با هیچ دستگاه دیگری قابل رقابت نباشد.

همچنین در طول این رویداد، اپل به معرفی آینده مک پرو جدید اشاره کرد که بدون شک با بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد ظاهری و عملکردی بی نظیر همراه خواهد بود.

جمع بندی

در این مطلب به شرح ویژگی های بی نظیر محصول تازه رونمایی شده اپل پرداختیم. اطلاع از ویژگی های خاص محصولات تکنولوژی روز دنیا، به شما کمک می کند تا با آگاهی کامل بتوانید محصولات و دستگاه های مورد نیاز خود را خریداری نمایید. از همین رو، پیشنهاد می شود با اول نیوز همراه باشید تا همه روزه از اخبار تکنولوژی روز دنیا با خبر شوید.

5/5 - (2 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس