بهترین روترهای Wi-Fi سال 2023

56
0
بهترین روترهای Wi-Fi سال 2023

روترهای Wi-Fi یک راه آسان برای ارتقای اینترنت در خانه شما ارائه می‌دهند که همه افراد خانواده شما می‌توانند از آن بهره ببرند. همچنین می‌توانید در طول عمر آنها پول زیادی پس انداز کنید زیرا نیازی به اجاره روتر از ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود ندارید. بهترین روترهای Wi-Fi سال 2023 را بشناسید.

از دستگاه های دارای Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E تا جدیدترین دستگاه هایی با پشتیبانی از Wi-Fi 7، بهترین روترهای Wi-Fi را برای هر بودجه و خانه گردآوری کرده‌ایم. با این حال، اگر یک خانه چند طبقه بزرگ دارید و متوجه شده اید که مکان هایی وجود دارد که سیگنال Wi-Fi شما نمی‌تواند به آنها برسد، بهتر است به جای آن یکی از بهترین سیستم های Wi-Fi مش را بررسی کنید.

به منظور تعیین اینکه کدام روتر Wi-Fi واقعا بهترین است، آنها را از طریق آزمایش گسترده در دنیای واقعی قرار می‌دهیم، اما از نرم افزارهای معیار شبکه مانند IXChariot و iPerf3 نیز استفاده می‌کنیم. ما همچنین هر یک از روترهای وایفای را که بررسی می‌کنیم در 5، 50، 75 و 100 فوت آزمایش می‌کنیم تا برد و توان آنها را اندازه گیری کنیم. علاوه بر این، ما می بینیم که هر روتر وایفای در انتقال داده ها از دیوارها و سقف ها چقدر خوب عمل می‌کند.

اگر از پرداخت هزینه ماهانه برای روتر خود خسته شده اید یا فقط می‌خواهید دستگاهی توانمندتر داشته باشید که به شما امکان می‌دهد از سرعت اینترنت خود نهایت استفاده را ببرید، اینها بهترین روترهای Wi-Fi هستند که امروز می‌توانید تهیه کنید.

1.بهترین روترهای Wi-Fi سال 2023: Netgear Nighthawk RAXE500

مشخصات فنی:

مشخصات Wi-Fi: Wi-Fi 6e/Tri-band

تعداد آنتن/قابل جابجایی: 8

درگاه ها: 1×WAN/4 گیگابیت، LAN در ثانیه، 2×USB 3.0

توان خروجی: 2.396 گیگابیت در ثانیه

اندازه: 12 × 3.3 × 8.6 اینچ

دلایل خرید:

حداکثر سرعت باند 6 گیگاهرتز

بسیار قابل تنظیم

نرم افزار امنیتی داخلی

دلایل اجتناب:

توان عملیاتی به سرعت با فاصله کاهش می‌یابد

Netgear Nighthawk RAXE500 اولین روتر Wi-Fi 6e بود که وارد بازار شد و نتایج شگفت آور است. Nighthawk RAXE500 با افزودن باند جدید 6 گیگاهرتز به قابلیت های چشمگیر Wi-Fi 6، عملکردی پیشرو در دسته ارائه می‌کند – اما با قیمت 599 دلار، ارزان نیست.

این دستگاه سه باندی با ارائه 2.39 گیگابیت بر ثانیه در سرعت 15 فوت در طول آزمایش ما، بیش از همه با هیاهوها مقابله می‌کند. این را به طراحی شیک و گزینه های پیکربندی بسیار قابل تنظیم اضافه کنید، و Netgear Nighthawk RAXE500 به یکی از بهترین روترهای بی‌سیمی تبدیل می‌شود که تا به حال بررسی کرده‌ایم. در فاصله نزدیک بهترین است و یکی از روترهای گران قیمت در این لیست است، RAXE500 ارزش هر قرونی که پرداخت میکنید را دارد.

2.بهترین روترهای Wi-Fi سال 2023: Asus RT-AX86U

برای یک خانه کامل و برای بازی عالی است

مشخصات فنی:

مشخصات: Wi-Fi 6/Dual-band

تعداد آنتن/قابل جابجایی: 3/بله

پورت: 1 WAN/1 Multi-Gig WAN/ 4 LAN gigabit per second, 2 USB 3.0

حداکثر توان خروجی: 929.7 مگابیت در ثانیه

اندازه: 9 × 3.1 × 6.7 اینچ

دلایل خرید:

توان عملیاتی و عملکرد عالی

نرم افزار امنیتی با به روز رسانی مادام العمر

ورودی چند گیگ و تجمیع پورت

دلایل اجتناب:

فاقد ویژگی های پیشرفته بازی مانند geofencing و ping heat map

Asus RT-AX86U یک روتر Wi-Fi 6 است که سرعت های عالی و همچنین گزینه های سفارشی سازی عالی را ارائه می‌دهد. با عملکرد بالا و حفاظت مادام العمر در برابر نفوذها و بدافزارها، همچنین یک گزینه عالی برای ایمن سازی کل شبکه خانگی شما است و محافظت طولانی مدت بدون هزینه اشتراک را فراهم می‌کند. همچنین دارای دو سال گارانتی می‌باشد.

اما جذابیت واقعی Asus RT-AX86U عملکرد آن است که در آزمایش ما سرعت 929.7 مگابیت در ثانیه را در 15 فوت ارائه کرد تا اتصال سریع و بدون دردسر را برای همه دستگاه های ما فراهم کند. RT-AX86U با برد عالی و عملکرد عالی – حتی از طریق دیوارها و بین طبقات و روتر بازی با استفاده عمومی است. همچنین مجموعه ای از ویژگی ها و پورت هایی که ارائه می‌دهد در مقایسه با برخی از تجهیزات بازی با بهترین عملکرد، بسیار بد است. اگر یک روتر Wi-Fi 6 عالی برای کل خانواده می‌خواهید، Asus RT-AX86U آن است.

3. Netgear Orbi WiFi 6E (RBKE963)

عملکرد دیوانه کننده با قیمتی عالی

مشخصات فنی:

مشخصات: Wi-Fi 6e/Quad-band

تعداد آنتن: 12

درگاه‌ها: 1WAN/4 LAN، 4 LAN

حداکثر توان اندازه گیری شده: 1.009 گیگابیت در ثانیه

اندازه: 11.1 × 3 × 7.5 اینچ

دلایل خرید:

عملکرد مش بسیار عالی

راه اندازی و پیکربندی آسان

نرم افزار امنیتی اختیاری، کنترل های والدین

دلایل اجتناب:

هزینه 1500 دلار برای روتر + 2 توسعه دهنده

فقط 90 روز پشتیبانی فنی رایگان

Orbi WiFi 6E Netgear (شماره مدل RBKE963) یکی از بهترین سیستم های Wi-Fi مش روی کره زمین است – و همچنین یکی از گران ترین سیستم ها. اما اگر پولی برای سوزاندن، یک اتصال باند پهن گیگابیتی از ISP خود و یک خانه عظیم دارید، احتمالاً این سیستم مش برای شماست.

Orbi WiFi 6E می‌تواند تا 9000 فوت مربع را پوشش دهد اما افزودن ماهواره سوم می‌تواند این مساحت را تا 12000 فوت مربع افزایش دهد. در فاصله 15 فوتی، کانال 6 گیگاهرتزی روتر توان عملیاتی بیش از یک گیگابیت در ثانیه را ارائه می‌کرد.

هر واحد دارای 12 آنتن و چهار درگاه اترنت (یکی با سرعت 2.5 گیگابیت بر ثانیه) است و سیستم کانال هایی را در باندهای 2.5، 5 و 6 گیگاهرتز ایجاد می‌کند، به علاوه چهارمین درگاه 5 گیگاهرتزی برای backhaul بین واحدها. Netgear اشتراک های آزمایشی را برای نرم افزار امنیتی Armor خود ارائه می‌دهد که شامل آنتی‌ویروس Bitdefender و کنترل های والدین است. همچنین پس از 90 روز باید هزینه پشتیبانی فنی را پرداخت کنید. با این حال، اگر توانایی پرداخت هزینه این سیستم مش را دارید، مشکلی نخواهید داشت.

4.بهترین روترهای Wi-Fi سال 2023: TP-Link Archer AX6000

بهترین روتر وایفای 6 با قیمت مناسب

مشخصات فنی:

مشخصات: Wi-Fi 6/Dual-band

تعداد آنتن/قابل جابجایی: 8/بله

درگاه ها: 1 WAN/8 LAN gigabit per second, USB 3, USB C

حداکثر توان خروجی: 884.4 مگابیت در ثانیه

اندازه: 10.3 × 2.4 × 10.3 اینچ

دلایل خرید:

ارزان

8 پورت LAN

امنیت اضافی داخلی

دلایل اجتناب:

گزینه های پیکربندی محدود در برنامه

جدا کردن کابل های اترنت مشکل است

روترهای Wi-Fi 6 معمولاً هزینه بیشتری دارند، اما روتر TP-Link Archer AX6000 که مثال نقض این مسئله است، روتر وایفای 6 مقرون به صرفه مورد علاقه ما است. ممکن است از نظر عملکرد و برد عقب بماند، اما سرعت Wi-Fi 6 را با قیمت کمتری نسبت به مدل های رقیب ارائه می‌دهد.

Archer AX6000 TP-Link با هشت پورت شبکه سیمی و قابلیت جفت شدن دو با هم برای ایجاد جریان داده با سرعت 2 گیگابیت در ثانیه، راه را برای روترهای Wi-Fi 6 که به همان اندازه که در Wi-Fi با دستگاه های سیمی خوب هستند، پیشرو است. در آزمایش ما، سرعت 884 مگابیت در ثانیه در 15 فوت با برد کلی 85 فوت ارائه می‌شود. با افزودن امنیت مبتنی بر روتر، Archer AX6000 به تنهایی به عنوان یکی از بهترین روترهایی که می‌توانید تهیه کنید، با قیمتی که شکست دادن آن دشوار است، ایستاده است.

5. Asus ROG Rapture GT-AX11000

بهترین روتر بازی Wi-Fi 6

مشخصات فنی:

مشخصات: 802.11ac/Tri-Band

تعداد آنتن/قابل جابجایی: 8/بله

درگاه ها: 1 WAN, 4 1-Gbps LAN, 1 2.5-Gbps LAN, 2 USB 3.0

حداکثر توان خروجی: 731.4 مگابیت در ثانیه

اندازه: 9.4 × 2.8 × 9.4 اینچ

دلایل خرید:

عملکرد با فاصله بهبود می‌یابد

گزینه های سفارشی سازی فراوان

پورت WAN چشمگیر 2.5 گیگابیت بر ثانیه

دلایل اجتناب:

اندازه بسیار بزرگ در مقایسه با روترهای دیگر

Asus ROG Rapture GT-AX11000 برای گیمرها مناسب است، با سرعت هایی که در محدوده های طولانی تر بهبود می‌یابد، تاخیر کم و تمام ویژگی هایی که گیمرها انتظار دارند. GT-AX11000 با این حال بزرگ است، با یک پایه عظیم، هشت آنتن چرخشی و حداکثر توان 10.8 گیگابیت بر ثانیه. این روتر بی سیم به لطف طراحی سه باند و چهار پورت LAN پایین دستی گیگابیتی، یک اتصال اترنت 2.5G و دو پورت USB 3.0، قابلیت اتصال به تعداد زیادی را دارد. در آزمایش ما، آن توانسته است 731 مگابیت در ثانیه در 50 فوت با برد کلی 95 فوت ارائه دهد.

سفارشی سازی داخلی و بهینه سازی های مبتنی بر بازی، کنترل زیادی را فراهم می‌کنند، و حتی می‌توانید آن را با دیگر روترهای Asus جفت کنید تا یک شبکه مش برای پوشش خانه های بزرگ‌تر بسازید. با قیمت 450 دلار، گران است، اما این یکی از بهترین روترهای بازی برای کسانی است که می‌خواهند لبه آنلاین داشته باشند.

6. Reyee RG-E5

روتر Wi-Fi 6 مقرون به صرفه و در عین حال پر از ویژگی ها

مشخصات فنی:

مشخصات: AX3200

تعداد آنتن: 8

درگاه ها: 1 WAN/4 LAN gigabit per second

حداکثر توان خروجی: 849.2 مگابیت در ثانیه (در 15 فوت)

اندازه: 9 × 1.5 × 9 اینچ

دلایل خرید:

شبکه مش یک دکمه

عملکرد و برد میانی عالی

2 سال گارانتی

دلایل اجتناب:

فاقد امنیت اضافی / رمزگذاری WPA3

بدون پورت USB

Reyee RG-E5 یک معامله واقعی برای روتر Wi-Fi 6 است که می‌تواند 3000 فوت مربع را پوشش دهد. همچنین در صورت جفت شدن با دیگر تجهیزات Reyee می‌تواند به مرکز شبکه مش تبدیل شود و حتی یک دکمه تک لمسی برای ساده کردن فرآیند نصب وجود دارد. با این حال، قیمت مقرون به صرفه Reyee RG-E5 به این معنی است که این روتر فاقد مواردی مانند نرم افزار امنیتی اضافی، تجمیع پورت ها و یک پورت USB برای اتصال دستگاه های ذخیره سازی به شبکه شما است.

Reyee RG-E5 در پشت خود دارای چهار درگاه اترنت گیگابیتی است در حالی که هشت آنتن فلیپر در بالای دستگاه برای سیگنال بهتر قابل تنظیم هستند. در آزمایش ما، روتر توانست 849.2 مگابیت بر ثانیه را در 15 فوت ارائه دهد، اگرچه برد اعلامی آن 100 فوت است. اگر می‌خواهید بدون دردسر به وایفای 6 ارتقا دهید، این روتری است که باید دریافت کنید.

7. Linksys EA8300 Max Stream

روتر Wi-Fi جمع و جور با قدرت زیاد

مشخصات فنی:

مشخصات: 802.11ac/Tri-Band

تعداد آنتن: 6

درگاه ها:1 Wan, 4 1-gbps Lan, 1 USB 3.0

حداکثر توان خروجی: 626.5 مگابیت در ثانیه

اندازه: 8.5 × 2.2 × 6.4 اینچ

دلایل خرید:

طراحی سه باند با عملکرد عالی

نرم افزار و گزینه های خوب

طراحی فشرده

دلایل اجتناب:

برد کوتاه

برای یک روتر واقعاً قابل تنظیم، ما Linksys EA8300 Max-Stream را توصیه می‌کنیم، که نه تنها یک روتر سه باند عالی است، بلکه دارای ابزارهایی برای بهینه سازی و سفارشی کردن روتر شما برای عملکرد بهینه است. EA8300 Max-Stream کوچک مشکی می‌تواند داده های زیادی را جابجا کند، اگرچه در خانه های کوچک‌تر بهترین عملکرد را دارد. به عنوان مثال، در آزمایش ما، برد 75 فوتی داشت و 626 مگابیت بر ثانیه را در 15 فوت تحویل می‌داد.

خواه پهنای باند را برای اولویت بندی بازی یا پخش رسانه اختصاص دهید، یا فقط کنترل های والدین را تنظیم کنید، می‌توانید بسیاری از ویژگی ها را خودکار کنید، تنظیمات دستی را در لحظه انجام دهید و آن را نظارت کنید – همه از دسکتاپ یا تلفن هوشمندتان. با راه های بسیار زیادی برای سفارشی سازی عملکرد روتر، Linksys EA8300 Max Stream یک انتخاب آسان برای کاربران قدرتمند است.

آیا زمان به‌روزرسانی روتر وایفای فرا رسیده است؟

شاید متوجه شده باشید که پوشش وایفای کنونی شما کندتر از گذشته است، دریافت نادرست را تجربه کرده اید، یا شاید فقط به چیزی مجهزتر برای رسیدگی به نیازهای تعداد روزافزون دستگاه های خانه هوشمند در خانه خود نیاز دارید. اگر با هر یک از این مشکلات برخورد کرده اید، یک روتر جدید باید بتواند این مشکلات رایج را برطرف کند.

همچنین اگر هنوز از سخت افزار قدیمی استفاده می‌کنید، ارزش آن را دارد که به یک روتر Wi-Fi جدید ارتقا دهید. اگر یک روتر قدیمی Wireless-N یا Wireless-AC (به ترتیب به Wi-Fi 4 و Wi-Fi 5 تغییر نام داده‌اند) قدیمی دارید، قطعاً باید به فکر ارتقاء به چیزی جدیدتر باشید. استانداردهای جدید نه تنها اتصال سریعتر را فراهم می‌کنند، بلکه مزایای دیگری نیز دارند. به عنوان مثال، باتری گوشی هوشمند شما در نتیجه مدیریت کارآمدتر دستگاه، طولانی تر دوام می‌آورد و گجت های خانگی متصل شما با این استانداردهای توانمندتر، سریع تر احساس می‌شوند.

دلیل بزرگ دیگر برای ارتقاء روتر خود این است که از پرداخت هزینه اجاره ماهانه برای روتر از ISP خود خسته شده اید. از آنجایی که هزینه های اجاره تجهیزات به طور متوسط ​​بین 10 تا 15 دلار برای هر نصب هزینه دارد، یک روتر جدید می‌تواند هزینه را در مدت زمان کوتاهی بپردازد و در عین حال خدمات و ویژگی های بهتری را به شما ارائه دهد. فقط فراموش نکنید که آن را با یکی از بهترین مودم های کابلی جفت کنید، اگر می‌خواهید کاملاً خود را از هزینه های اضافی که اغلب با بسته های اینترنت باند پهن همراه است، رها کنید.

چگونه بهترین روتر وای فای را برای خود انتخاب کنید؟

وقتی نوبت به انتخاب بهترین روتر بیسیم برای خانه یا کسب و کار کوچک شما می‌رسد، به راحتی می‌توانید در اصطلاحات پیچیده شبکه و استانداردهای مبهم فناوری گم شوید. با این حال، تنها چیزی که واقعاً باید بدانید این است که چگونه به دو سوال کلیدی پاسخ دهید: چه سرعتی برای اتصال به اینترنت خود نیاز دارید؟ چه نوع پوششی نیاز دارید؟

سرعت ها و استانداردها: سرعت اینترنت مورد نیاز برای روتر خود با سرعتی که از ارائه دهنده خدمات اینترنت دریافت می‌کنید و همچنین سرعت های پشتیبانی شده توسط مودم تعیین می‌شود. برای بیشتر مردم، روتر استاندارد 802.11ac، همه برنامه ها را به جز برنامه های دارای بالاترین عملکرد، مانند طرح های اینترنتی Gigabit که هنوز در همه جا در دسترس نیستند، انجام می‌دهد. با متوسط ​​سرعت پهنای باند در حدود 100 مگابیت در ثانیه، اکثر روترهای AC بی سیم قادر خواهند بود به راحتی کار را انجام دهند.

آخرین فناوری برای روترها Wi-Fi 6 نام دارد که استاندارد سریع تری است و برای خانواده هایی که دستگاه های خانه هوشمند زیادی دارند مناسب‌تر است. امروزه روترهای Wi-Fi 6 زیادی در دسترس هستند، اگرچه تغییر جدیدی در این استاندارد به نام Wi-Fi 6e وجود دارد که از بخش تازه باز شده طیف رادیویی بهره می‌برد.

دستگاه های دارای Wi-Fi 6e مانند لپتاپ ها و گوشی های هوشمند هنوز هم کم هستند. اگر همزمان از چندین دستگاه استفاده نکنید، احتمالاً در حال حاضر از ارتقاء به Wi-Fi 6e سود زیادی نخواهید دید.

محدوده پوشش: بخش دیگر معادله بی‌سیم منطقه پوشش است. یک روتر مستقل پایه معمولاً 50 تا 100 فوت برد دارد، به طوری که می‌تواند اکثر آپارتمان ها و خانه های کوچکتر را به راحتی پوشش دهد. اگر خانه ای با 3000 فوت مربع یا بیشتر فضا دارید، بهتر است به جای آن یک روتر مش را در نظر بگیرید که از چندین دستگاه برای ارائه سیگنال Wi-Fi قوی در خانه های بزرگتر استفاده می‌کند. اینها به ویژه در خانه های چند طبقه یا خانه هایی با نقاط مرده که سیگنال Wi-Fi از بین می‌رود بسیار مفید هستند.

درگاه ها: اگرچه اتصال بی‌سیم اصلی ترین چیزی است که از یک روتر Wi-Fi می‌خواهید، باید به اتصالات سیمی نیز فکر کنید. اترنت اتصال سریع تری را برای دستگاه هایی مانند کنسول های بازی و تلویزیون های هوشمندی که از پهنای باند بیشتری استفاده می‌کنند ارائه می‌کند و درگاه های USB برای اتصال چاپگرهای قدیمی یا ذخیره سازی به شبکه شما مفید هستند.

ورودی موضوع دیگری است، به خصوص اگر در منطقه ای زندگی می کنید که اینترنت گیگابیت در دسترس است. با اتصال گیگابیت، یک روتر قدیمی می‌تواند یک گلوگاه باشد و کل خانه شما را کند کند. برخی از روترها حتی می‌توانند دو ورودی را برای اتصال سریعتر جمع کنند.

محدوده قیمت: روترهای فعلی 802.11ac معمولاً برای مدل های اصلی و دو باند کمتر از ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسند. مودم های گران‌تر تا 300 دلار متغیر هستند، اما پوشش بهتر و سرعت های بالاتری ارائه می‌دهند، در حالی که روترهای بازی دارای ویژگی های بهینه سازی داخلی هستند و معمولاً با قیمت های بیشتر به فروش می‌رسند. روترهای جدید با استفاده از استاندارد Wi-Fi 6 اغلب 400 دلار یا بیشتر قیمت دارند.

پیگیری همه چیزهایی که در دنیای شبکه اتفاق می‌افتد می‌تواند دشوار باشد، بنابراین راهنماهای مفید ما را در مورد جدیدترین فناوری، مانند روتر Wi-Fi مش چیست، و آیا به آن نیاز دارید، بررسی کنید؟ یا جدیدترین توصیه ها را درباره نحوه رفع مشکلات امنیتی روتر، از مراحل ساده تا حفاظت‌های پیشرفته، دریافت کنید. از امنیت روتر گرفته تا توضیحات عمیق درباره Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6e، ما همیشه آخرین اطلاعات را درباره جدیدترین محصولات و نوآوری ها ارائه می دهیم.

چگونه بهترین روترهای وای فای را آزمایش می کنیم

ما هر روتری را که بررسی می کنیم برای اندازه گیری عملکرد و برد آزمایش می کنیم، علاوه بر استفاده عملی برای ارزیابی سهولت راه اندازی و کیفیت تنظیمات و ویژگی ها.

بهترین روترهای Wi-Fi سال 2023
بهترین روترهای Wi-Fi سال 2023

توان عملیاتی بیان می کند که روتر چه مقدار داده می تواند از طریق اتصال بی سیم خود به عقب و جلو حرکت کند. توان عملیاتی بالاتر در استفاده‌های پر داده مانند پخش ویدیو، بازی یا اتصال چند کاربر به طور همزمان به شما کمک می‌کند.

ما توان عملیاتی را با استفاده از IXChariot اندازه‌گیری می‌کنیم، ابتدا در فاصله 5 فوتی بدون مانع، به طوری که می‌توانیم حداکثر مقدار داده‌ای را که روتر می‌تواند حرکت کند اندازه‌گیری کنیم. سپس میزان داده ای را که روتر می تواند در 50، 75 و 100 فوت جابه جا کند، اندازه می گیریم تا بتوانید بهترین مدل را برای خانه ها و آپارتمان های کوچکتر انتخاب کنید، جایی که عملکرد کوتاه برد ممکن است در اولویت باشد.

ما همچنین عملکرد را از طریق دیوارها و سقف‌ها آزمایش می‌کنیم تا مشخص کنیم که یک روتر چقدر می‌تواند سیگنال را در شرایط میرایی Wi-Fi مشترک در بسیاری از ساختمان‌ها و خانه‌ها ارائه دهد.

برای مسیریاب‌های مش، آزمایش‌های اضافی را انجام می‌دهیم تا مشخص کنیم که سیستم مش چگونه سیگنال را از طریق روتر اصلی و از طریق واحد ماهواره‌ای ارسال می‌کند.

پس از انجام آزمایش‌های توان عملیاتی، ما همچنین با اتصال تعدادی دستگاه – لپ‌تاپ، تلویزیون، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، روتر را در آزمایش‌های واقعی قرار دادیم و تعدادی از بازی‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها را به طور همزمان پخش کردیم تا ببینیم روتر چقدر خوب عمل می‌کند. تحت فشار.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس