معرفی هفت افزونه سافاری که برای در آیپد و آیفون کاربردی هستند

98
0
افزونه سافاری

اپل ، در نسخه‌ی iOS 15  آیفون و آیپد، برای مرورگر سافاری افزونه‌های جدیدی قرار داده است. در این مقاله به معرفی ۷ افزونه سافاری در آیفون و آیپد خواهیم پرداخت، امیدواریم این مطلب برایتان مفید باشد.
 در ادامه برخی از نکات مهم و یک نمای کلی از نحوه عملکرد این برنامه ها در iOS و iPadOS آورده شده است.

هفت افزونه سافاری که برای در آیپد و آیفون

 مدیریت برنامه ها در سافاری iPhone و iPad

دارک مود در سافاری : Turn Off the Lights or Nitefall

 مدیریت تب‌های مرورگر سافاری: Startpage.ai

 غیرفعال کردن پنجره‌ی پاپ آپ مجوزهای کوکی: Super Agent

 تماشای ویدیو به صورت تصویر در تصویر: PiPifier

 مدیریت رمز عبور: 1 Password

 غیرفعال کردن AMP و موارد دیگر: Hyperweb

مدیریت برنامه های افزودنی برای سافاری در iPhone و iPad

 برنامه های افزودنی برای مرورگر Safari در iPhone و iPad با استفاده از App Store مدیریت می شوند.  می‌توانید مانند هر برنامه دیگری برای دستیابی به افزونه‌های جدید جستجو کنید، به‌روزرسانی‌ها توسط  App Store انجام می‌شوند و می‌توانند به‌طور خودکار نیز اعمال شوند.

حتی با ضربه زدن روی تب apps و سپس اسکرول کردن به «Top Categories» و ضربه زدن روی All > Safari Extensions، یک مجموعه از برنامه‌های افزودنی اختصاصی سافاری را در App Store  مشاهده خواهید کرد.

 افزونه سافاری
افزونه سافاری

هنگامی که یک یا چند افزونه را فعال کردید، یک نماد کوچک در نوار آدرس خواهید دید که شبیه یک قطعه پازل است.  با ضربه زدن روی آن افزونه‌های فعال و گزینه «Manage Extensions» نمایش داده می‌شود که در این قسمت می‌توانید برنامه‌های افزودنی را به سرعت فعال و غیرفعال کنید.

 افزونه سافاری
افزونه سافاری

با توجه به رویکرد دقیق اپل در زمینه حفظ حریم خصوصی در iOS، انتظار می‌رود که از شما خواسته شود به وب‌سایت‌ها یا سرویس‌های خاصی مجوز دهید.  برخی از برنامه‌ها نیاز به «دسترسی» به هر وب‌سایتی دارند که برای کار با آن طراحی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بخواهند ترافیک شما را فیلتر کنند، اگر که برای مسدود کردن یک محتوای خاص طراحی شده باشند.

 افزونه سافاری
افزونه سافاری

می‌توانید به Settings > Safari > Extensions بروید تا فهرستی از برنامه‌های افزودنی نصب شده، و دسترسی های آنها را ببینید.  همچنین می‌توانید به یک برنامه افزودنی دسترسی کامل به همه وب‌سایت‌ها را از این قسمت بدهید، تا از دست پنجره‌های بازشوی مجوزها خلاص شوید.

 

البته باید از خطرات این مجوز برای دسترسی به این اطلاعات آگاهی کامل داشته باشید.  در مثال مشابه می‌توان به نرم افزار های صفحه‌کلید اشاره کرد، که ممکن است به «دسترسی کامل» نیاز داشته باشند و بنابراین می‌توانند هر چیزی را که تایپ می‌شود ذخیره یا منتقل کنند.

 افزونه سافاری
افزونه سافاری

دارک مود در سافاری : Turn Off the Lights or Nitefall

 افزونه سافاری
افزونه سافاری

امروزه بسیاری از وب‌سایت‌ها از تم‌های تیره پشتیبانی می‌کنند.  البته هنوز هستند وب سایت هایی که از این ویژگی پشتیبانی نمی کنند که این امر باعث خستگی چشم ها هنگام وب گردی در شب  می شود. Turn Off the Lights یکی از برنامه‌های افزودنی رایگان است که سعی در رفع این مشکل دارد.

 در سافاری،این برنامه با افزودن یک پوشش نیمه شفاف تاریک کار می کند.  این کار باعث می‌شود که محتوای صفحه بدون معکوس کردن رنگ‌ها کم‌نور شود، بنابراین همه چیز بسیار تیره‌تر به نظر می‌رسد.  مزیت این کار این است که تنظیمات صفحه را تغییر نمی دهد.

البته ممکن است در برخی وب سایت ها کار نکند،  همچنین فاقد سفارشی‌سازی است.

اگر Turn Off the Lights  برایتان کارساز نبود، Nitefall جایگزین خوبی است.  رایگان است اما فقط در تعداد محدودی (25) وب سایت میتوان از آن استفاده کرد.  دارای سه تم تاریک، پشتیبانی از نقشه‌ها و تنظیمات خاص وب سایت است،البته اگر می‌خواهید از آن در وب‌سایت‌های بیشتری استفاده کنید، باید با پرداخت هزینه 3.99 دلار آن را ارتقا دهید.

مدیرت تب‌های مرورگر سافاری: Startpage.ai

 افزونه سافاری
افزونه سافاری

بستن صدها تب باز شده در سافاری حتی در جدیدترین دستگاه‌ها نیز خسته‌کننده است. خواندن نام کامل وب سایت یا URL امکان پذیر نیست و بسیاری از پیش نمایش های تب های قدیمی پاک می شوند.  Startpage.ai  این کار را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند.

 هنگامی که تب های جدید را برای باز کردن با Startpage.ai تنظیم کردید، فهرستی منظم از همه تب های فعلی را مشاهده خواهید کرد که جدیدترین آنها در بالا قرار می گیرد.  هر عنوان تب با URL آن فهرست شده است، و حتی می توانید با استفاده از نوار جستجو در بالا، تب ها را فیلتر کنید.  سپس می توانید هر تب را با ضربه زدن روی گزینه قرمز رنگ “Close” ببندید.

حتی یک گزینه دارک مود در بالای صفحه وجود دارد.  یک برنامه افزودنی ضروری برای افرادی که عادت ندارند تب‌های خود را ‌بندد.

غیرفعال کردن پنجره‌ی پاپ آپ مجوزهای کوکی: Super Agent

 افزونه سافاری
افزونه سافاری

هشدارهای کوکی یکی از آزاردهنده ترین چیزها در اینترنت امروزی است.  اینکه وب‌سایت‌ها باید قبل از ردیابی شما یا جمع‌آوری اطلاعات از شما ، ابتدا از شما درخواست مجوز کنند لزوما چیز بدی نیست، اما هشدارهای کوکی مراحل زیاد و آزاردهنده ای را برای خواندن یک مقاله ساده در وب قرار می دهند.

Super Agent یکی از برنامه های افزودنی است که می تواند در این زمینه به شما کمک کند. این برنامه افزودنی را نصب کنید، سپس تنظیمات برگزیده کوکی خود را در برنامه تنظیم کنید و اجازه دهید Super Agent  بقیه کارها را به عهده بگیرد.  برنامه افزودنی تنظیمات برگزیده شما را در تعداد زیادی از وب سایت ها اعمال می کند (اگرچه همه وب سایت ها پشتیبانی نمی شوند).

 کوکی ها به سه بخش تبلیغاتی، کاربردی و عملکردی تقسیم می شوند.  هر چیزی که با این دسته بندی ها مطابقت ندارد به طور خودکار مسدود می شود.

تماشای ویدیو به صورت تصویر در تصویر: PiPifier

 افزونه سافاری
افزونه سافاری

PiPifier که قبلتر یک افزونه برای نسخه دسک‌تاپ Safari بود، تنها یک کار انجام می‌دهد ولی  به نحو احسن: ایجاد شرایط برای تماشای ویدیو به صورت تصویر در تصویر در سراسر وب.  اپل این ویژگی مفید را به سافاری در iOS 14 اضافه کرد، اما آنطور که انتظار می رفت عمل نکرد.  این ویژگی به شما این امکان را می دهد که در حین استفاده از برنامه های دیگر، یک ویدیو را در یک فریم تماشا کنید و این افزونه باعث می شود تا چندین کار را به طور همزمان بتوان انجام داد.

البته توجه کنید که یوتیوب حالت تصویر در تصویر را در سافاری برای آیفون و آیپد مسدود می کند تا شما را به استفاده از برنامه یوتیوب سوق دهد.  برنامه YouTube در حال حاضر این ویژگی را به عنوان بخشی از اشتراک YouTube Red به شما می فروشد.  PiPifier حالت تصویر در تصویر را به نسخه وب YouTube بازیابی می کند و به شما امکان می دهد یک بار دیگر از عملکرد کامل سافاری با YouTube استفاده کنید.

مدیریت گذرواژه‌ها: 1Password

 افزونه سافاری افزونه سافاری
افزونه سافاری

استفاده از رمزهای عبور مختلف در پلتفرم های مختلف یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از هک شدن است. اما اگر حساب های زیادی دارید، به خاطر سپردن این رمز های ورود کاری دشوار خواهد بود، اینجاست که 1Password یکی از بهترین مدیریت های رمز عبور موجود امروزی وارد می شود و یک رمز عبور شناخته شده است. البته، اگر از سرویس دیگری مانند LastPass یا iCloud Keychain اپل (که به خوبی با Safari ادغام می‌شود) استفاده می‌کنید، این افزونه برای شما مفید نخواهد بود.

 می‌توانید از این افزونه برای گذرواژه، جزئیات کارت اعتباری، کدهای احراز هویت دو مرحله‌ای و موارد دیگر استفاده کنید.

غیرفعال کردن AMP و موارد دیگر: Hyperweb

 افزونه سافاری
افزونه سافاری

این یک افزونه همه کاره است، Hyperweb همان چیزی است که به دنبال آن هستید.  مانند یک چاقوی ارتش سوئیسی از ویژگی ها و امکانات زیادی در سافاری موبایل پشتیبانی می کند، ویژگی هایی مانند دارک مود (با معکوس کردن رنگ‌ها)، مدیریت پاپ‌آپ کوکی، مسدود کردن محتوا به‌علاوه تصویر در تصویر و شخصی‌سازی موتور جستجو را ارائه می‌دهد.

Hyperweb همچنین به شما این امکان را می‌دهد تم‌های سفارشی را اعمال کرده و اسکریپت‌های سفارشی را از وب سایت‌هایی مانند Stylish و Greasy Fork اجرا کنید که می تواند ظاهر و تجربه شما از وب سایت های مورد علاقه تان را تغییر دهد.  همچنین هنگام بازدید از یک موتور جستجو، صفحات AMP Google را مسدود می کند و در حال حاضر تنها برنامه افزودنی رایگان برای انجام این کار است.

اگر از برنامه های مختلفی برای سرویس هایی مانند Twitter، Reddit یا YouTube استفاده می کنید، می توانید محتوا را با استفاده از آن، در برنامه هایی مانند Tweetbot، Apollo یا Syndromi باز کنید.  همچنین می‌توانید نقشه‌های اپل را به Google Maps هدایت کنید یا فایل‌های PDF را به PDF Expert ارسال کنید.

 با این افزونه می‌توانید همه چیز را شخصی سازی کنید. تجربه وب‌گردی شما را متحول خواهد کرد. می‌توانید بلوک‌های جدید بسازید یا جستجو را همیشه شخصی سازی شده مشاهده کنید.

منبع : howtogeek

5/5 - (4 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس