معرفی و بررسی بازی Fallout

55
0
بازی Fallout

بازی Fallout یکی از محبوب ترین فرنچایزهای بازی است. در این مقاله همه چیزهایی است که باید در مورد آن بدانید را جمع‌آوری کردیم.

محیط دارک، پسا آخرالزمانی، یا توانایی انتخاب هایی که روایت را شکل می‌دهند، دلیلی وجود دارد که Fallout یکی از بزرگ ترین فرنچایزهای بازی است.

اگر دوست دارید سری Fallout را امتحان کنید، در این مقاله همه چیزهایی که باید بدانید وجود دارد.

بازی Fallout

سری Fallout قدیمی است، واقعاً قدیمی. اولین بازی Fallout در سال 1997 عرضه شد و به سرعت دنباله آن در سال 1998 دنبال شد. از آنجا، این سری حدود 10 سال متوقف شد و چند اسپین آف منتشر شد، اما هیچ عنوان مهمی منتشر نشد.

در آن زمان، Bethesda، غول بازی سازی، کنترل این فرنچایز را به دست گرفت. در سال 2008، Fallout با بازی Fallout 3 دوباره در صحنه جهانی ظاهر شد.Fallout 3 که روی کنسول های نسل PS3/Xbox 360 منتشر شد، این سری را از یک RPG قدیمی به یک بازی کاملاً توسعه یافته و سه بعدی جهان باز تبدیل کرد.

"<yoastmark

Bethesda با سرمایه گذاری موفقیت آمیز، بلافاصله پس از انتشار نسخه فوق‌العاده محبوب، Fallout: New Vegas، Fallout 3 را بهبود بخشید.

با انتقال بازی به نسل بعدی، Fallout نیز تغییر کرد. اولین ورود فال اوت در نسل PS4/Xbox ، One Fallout 4 بود که پس از آن با جدیدترین عنوان فرنچایز، Fallout 76 دنبال شد.

بازی های Fallout کجا اتفاق می‌افتد؟

به سرزمین بایر یا همان Wasteland خوش آمدید.

این آمریکای پسا آخرالزمانی پس از پایان جنگ هسته ای آنگونه که ما می شناسیم، است. در بیشتر بازی های Fallout شما به عنوان یک طاق نشین بازی می‌کنید، کسی که از آخرالزمان هسته ای در امنیت نسبی پناهگاهی که در اعماق زمین ساخته شده است جان سالم به در برده است. وقتی از آن مکان امن بیرون می آیید، داستان شما شروع می شود.

وقتی سفر خود را شروع می کنید، متوجه می شوید که ایالات متحده سابق قطعا روزهای بهتری را به خود دیده است. پس از اینکه یک جنگ هسته ای، زمین را از زندگی پاک کرد، بازماندگان با هم متحد شدند تا جامعه را به بهترین شکل ممکن بازسازی کنند. همانطور که انتظار دارید، زندگی در آمریکای پسا آخرالزمانی بدون چالش نیست. Wasteland مملو از غول ها (نسخه زامبی‌های Fallout)، روبات های قاتل، راهزن ها و انواع دیگر دشمنان است.

Wasteland همچنین محل زندگی چندین گروه و جناح است. ممکن است با Iron brothers روبرو شوید، یک نظم شبه نظامی که وسواس زیادی به جمع آوری بقایای فناوری از دنیای قدیم دارد. یا ممکن است به Enclave برخورد کنید، نوادگان دولت پیش از جنگ ایالات متحده که معتقدند حاکمان برحق Wasteland هستند.

سرزمین بایر حتی خانه کشورهای کاملاً جدیدی مانند جمهوری کالیفرنیای جدید است. تکه کوچکی از تمدن در وسط دنیایی بی رحم است.

گیم پلی بازی Fallout

در بازی های Fallout، شما این آزادی را دارید که همان چیزی باشید که می خواهید باشید.

شما با انتخاب جنسیت، ظاهر و مهارت های خود شروع به کار خواهید کرد. ممکن است بخواهید شخصیتی بسازید که یک شخصیت مکانیکی باشد که بتواند هر چیزی را هک کند، یا شاید بخواهید به عنوان شخصیتی با هزاران کاریزما بازی کنید که می تواند خود را از هر موقعیتی نجات دهد. در Fallout، آسمان محدود است.

"<yoastmark

بازی های فال اوت مدرن، بازی های RPG تیراندازی اول شخص هستند. این بدان معناست که شما بیشتر وقت خود را صرف تماشای جهان از چشمان شخصیت خود خواهید کرد. جمع‌آوری وسایل و ارتقاء شخصیت خود، بخش بزرگی از فال اوت است. با اندکی لباس از مخفیگاه بیرون می‌آیید، اما به زودی زره ها، سلاح ها و توانایی های جدید را جمع‌آوری خواهید کرد.

فال اوت فقط مبارزه نیست. در طول سفر خود، با تعداد زیادی شخصیت با پیشینه و انگیزه های خاص آشنا خواهید شد. فال اوت همچنین به شما امکان می‌دهد انتخاب هایی داشته باشید که بر نحوه نمایش داستان تأثیر بگذارد. همانطور که در طول بازی تصمیم می گیرید، اختلافات را حل می کنید و حتی خود Wasteland را شکل می دهید.

بازی های سری Fallout

سری Fallout بیش از حد معقول اسپین‌آف داشته است. حتی یک بازی موبایلی در دسترس است: Fallout Shelter. اما وقتی نوبت به بازی های اصلی فال اوت می‌رسد، شش بازی وجود دارد:

 Fallout (1997)

بازی که همه چیز را شروع کرد. فال اوت اصلی یک RPG با مبارزات نوبتی است. زاویه دید از بالا به پایین است. به عنوان یکی از ساکنان Vault 13، شما وظیفه دارید که به Wasteland بروید تا یک تراشه آب را برای نجات ساکنان تعمیر کنید.

 Fallout 2 (1998)

در ادامه نسخه اصلی، ماجراجویی خود را در Wasteland آغاز خواهید کرد. با قدم گذاشتن به جای یکی از نوادگان قهرمان بازی اول، به ماموریتی فرستاده می شوید تا تکه ای از فناوری پیش از جنگ را برای نجات دهکده خود بیابید.

 Fallout 3 (2008)

Fallout 3 اولین بازی مدرن Fallout بود. این سری که برای قرن بیست و یکم بازسازی شد، به یک RPG اول شخص تغییر یافت. در Fallout 3، شما به جای یکی از ساکنان Vault 101، واقع در واشنگتن دی سی، قدم می گذارید. پس از خروج از محل امن، به جستجویی در اعماق Wasteland می پردازید تا پدر گمشده خود را پیدا کنید.

 Fallout: New Vegas (2010)

Fallout: New Vegas بسیاری از عناصر گیم پلی معرفی شده در Fallout 3 را حفظ کرد، اما داستان را به سمت غرب برد. این بار شما به عنوان پیک بازی می کنید. پس از اینکه یک معامله خراب شد و در نهایت در وسط صحرای موهاوی تیراندازی می‌کنید، سپس به جستجو و انتقام می‌روید.

 Fallout 4 (2015)

Fallout 4 اولین بازی Fallout روی کنسول های نسل PS4/Xbox One بود و فناوری جدید گرافیک و انیمیشن های بهبود یافته ای را برای این سری به ارمغان آورد. شما با مشاهده شروع همه این اتفاقات شروع می‌کنید، در حالی که نگاهی اجمالی به انفجار هسته‌ای دارید، در حالی که به سمت یک پناهکاه فرار می‌کنید. پس از گذراندن 200 سال در حالت سکون، در جستجوی یافتن پسر گمشده خود هستید.

Fallout 76 (2018)

Fallout 76 اولین بازی چند نفره Bethesda بود. در Fallout 76 به جای اینکه مانند عناوین قبلی فال اوت در Wasteland انفرادی شرکت کنید، می توانید حداکثر سه بازیکن دیگر را در کنار خود داشته باشید. بر خلاف سایر بازی های Fallout، تمرکز بازی روی کوئست‌ها نیست. در عوض، بازی به شما و شرکایتان این توانایی را می‌دهد که روایت های خود را بسازید.

با کدام بازی Fallout باید شروع کرد؟

اگر علاقمند به تجربه سری فال اوت هستید، هرگز زمان بهتری برای انجام آن وجود نداشته است. اگر عاشق بازی های RPG قدیمی هستید و می‌خواهید این امتیاز را از همان ابتدا تجربه کنید، Fallout و Fallout 2 مکان های خوبی برای شروع هستند.

اما اگر می‌خواهید تجربه ای مدرن تر را تجربه کنید، Fallout 3 یا Fallout: New Vegas را بررسی کنید. اگرچه این بازی ها نسبتا قدیمی هستند، اما واقعاً سری Fallout را روی نقشه قرار می‌دهند و طرفداران سرسخت هنوز در حال بحث هستند که کدام یک از این دو بهترین بازی Fallout است.

اگر می‌خواهید یک بازی Fallout جدیدتر با جلوه های بصری بهتر و گیم‌پلی دقیق تر را تجربه کنید، Fallout 4 را بازی کنید. یا اگر عاشق بازی های چندنفره هستید، Fallout 76 درست در سر راه شما خواهد بود. اگرچه این محبوب ترین بازی Fallout نیست، اما تنها عنوانی در این سری است که می‌توانید دوستان خود را همراه خود بیاورید.

برای ماجراجویی در Wasteland آماده هستید؟

اگرچه سری Fallout ساده شروع شد، اما به یکی از بزرگترین فرنچایزهای بازی تبدیل شده است. اگر محیط Mad Max، گیم‌پلی بازی Elder Scrolls را با هم ترکیب کنید و طنز عجیب و غریبی را به آن وارد کنید، فال اوت را دریافت خواهید کرد.

اگر علاقمند به بازدید از یک نسخه عجیب، گذشته-آینده، و پسا آخرالزمانی از آمریکا هستید، بازی های فال اوت ممکن است درست همان خواسته شما باشند.

5/5 - (3 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس