معرفی 4 سایت برای اشتراک گذاری آنلاین ویدیوها با خانواده و دوستان

78
0
سایت برای اشتراک گذاری آنلاین ویدیوها

یک ویدیوی شخصی دارید که می خواهید با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارید؟ در این مطلب بهترین سایت برای به اشتراک گذاری آنلاین ویدیوهای خصوصی معرفی شده است؛ با ما همراه باشید.

آیا ویدیوی شخصی دارید که بخواهید با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید؟ سرویس‌هایی که باعث می‌شوند شما فیلم‌های روزمره خود را در سراسر جهان پخش کنید، ممکن است بهترین راه‌حل برای اشتراک‌گذاری ویدیوهای خانوادگی خصوصی نباشند.

اگر می‌خواهید بهترین راه‌ها برای اشتراک‌گذاری ویدیوهای خصوصی آنلاین با افرادی که نزدیک شما هستند را بدانید، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

چگونه بهترین سایت اشتراک گذاری ویدیو را برای نیازهای خود انتخاب کنید؟ اگر می‌خواهید ویدیوهای خانوادگی خصوصی را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید، چند سؤال کلیدی وجود دارد که باید قبل از تصمیم‌گیری درباره خدماتی که می‌خواهید استفاده کنید، از خود بپرسید.

مثلا:

  • آیا می خواهید ویدیو برای همیشه در دسترس باشد؟
  • حجم ویدیو چقدر است؟
  • ویدیو در حال حاضر کجا ذخیره شده است؟
  • ویدیو از چه فرمتی استفاده می کند؟
  • مشاهده ویدیو برای طرف گیرنده چقدر آسان است؟

بیایید نگاهی بیندازیم به جواب این سوالات که چگونه چند تا از بهترین راه‌ها برای اشتراک‌گذاری ویدیوها با خانواده وجود دارد.

1. یوتیوب

یوتیوب
یوتیوب

بسیاری از مردم نمی دانند که یوتیوب راهی برای آپلود ویدیوها و به اشتراک گذاری آنها به صورت خصوصی با سایر کاربران فراهم می کند. به هر حال، یوتیوب اساساً حول کتابخانه وسیع ویدیوهای community  ساخته شده است.

اما نه تنها دستیابی به آن امکان پذیر است، بلکه انجام آن نیز بسیار ساده است.

با کلیک بر روی آیکون در گوشه سمت راست بالا، آپلود یک ویدیو در YouTube را به روش معمول شروع کنید. این روزها، تمام ویدیوهای یوتیوب که آپلود می شوند، تا زمانی که آنها را منتشر نکنید، روی حالت خصوصی تنظیم می شوند.

با این حال، شما هرگز نیازی به انتشار آنها ندارید. یوتیوب دو گزینه را ارائه می دهد که برای اشتراک گذاری ویدیوهای خصوصی مفید خواهد بود:

Private: می توانید افراد را برای مشاهده ویدیو دعوت کنید. شما مجاز هستید حداکثر 50 کاربر با حساب های YouTube را برای دیدن ویدیوی خود دعوت کنید. ویدیو در نتایج جستجوی عمومی YouTube نشان داده نمی شود. هر دوست یا خانواده ای که لینک آن را داشته باشد می تواند ویدیو را ببیند، اما فقط در صورتی که شما آنها را دعوت کرده باشید.

Unlisted: ویدیوی شما در نتایج جستجوی YouTube نشان داده نمی‌شود، اما هر کسی که لینک آن را داشته باشد می‌تواند ویدیو را مشاهده کند. همچنین برای عموم قابل دسترسی است، چه کسی که حساب YouTube داشته باشد یا نداشته باشد.

برای انتخاب تنظیمات خود، YouTube Studio را باز کنید و به Content > Visibility بروید.

YouTube محدودیت هایی در طول مدت دارد، اما برای اکثر کاربران مشکلی ایجاد نخواهد کرد. حداکثر اندازه 128 گیگابایت یا 12 ساعت است، هر کدام کمتر باشد.

می‌توانید ویدیوهای MOV، MPEG4، MP4، AVI، WMV، MPEGPS، FLV، 3GPP، WebM، DNxHR، ProRes و CineForm را آپلود کنید.

2.سایت برای اشتراک گذاری آنلاین ویدیوها: Facebook

Facebook
Facebook

فیس بوک در مورد حریم خصوصی کاستی های زیادی دارد. برخی از کاربران ممکن است تصمیم بگیرند که به هیچ وجه ویدیوهای خود را به شبکه اضافه نکنند، به خصوص اگر حاوی محتوای خانوادگی خصوصی باشند.

با این حال، اگر بتوانید سرفصل‌های حریم خصوصی را پشت سر بگذارید، فیس‌بوک یکی از بهترین راه‌ها برای اشتراک‌گذاری آنلاین ویدیوهای خصوصی است. تقریباً همه یک حساب دارند و انتخاب مخاطبان خود برای ویدیوی شما نسبتاً ساده است.

اگر می خواهید یک ویدیوی خصوصی را از طریق Facebook به اشتراک بگذارید، شروع به ایجاد یک post کنید، سپس روی برگه Photo/Video در پایین پنجره new post کلیک کنید.

فیس بوک از شما می خواهد که انتخاب کنید کدام ویدیو را می خواهید آپلود کنید. اما قبل از زدن دکمه ارسال، مطمئن شوید که انتخاب کرده اید چه کسی می تواند آن را ببیند.

اگر روی لیست کشویی Friends کلیک کنید، گزینه های Public، Friends، Friends Except، Specific Friends و Only Me را مشاهده خواهید کرد.  Specific Friendsرا انتخاب کنید و دوستان خود را از لیست بازشو انتخاب کنید.

یک ویدیوی فیس بوک می تواند تا 10 گیگابایت اندازه و 240 دقیقه طول داشته باشد. این اندازه کمتر از YouTube است. همچنین درب FPS 30 و حداقل عرض 600 پیکسل وجود دارد. اگر شخصی ویدیوی خصوصی شما را در تلفن همراه تماشا کند، ویدیوهای landscape  و portrait  هر دو با نسبت تصویر 2:3 نمایش داده می شوند.

و به یاد داشته باشید، دوستان و خانواده شما به یک حساب فیس بوک نیاز دارند تا هر ویدیوی خصوصی را که می خواهید با آنها به اشتراک بگذارید تماشا کنند. آنها همچنین می توانند فیلم ها را از فیس بوک دانلود کنند.

3. ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی ابری

ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی ابری
ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی ابری

سومین راه محبوب برای اشتراک‌گذاری ویدیو به صورت خصوصی، استفاده از ارائه‌دهنده فضای ذخیره‌سازی ابری است. سه نام بزرگ در این صنعت عبارتند از: Google Drive، OneDrive و Dropbox، اما تعداد زیادی سرویس کوچکتر نیز وجود دارد.

تقریباً همه ارائه دهندگان ابری به شما امکان می دهند فایل های خود از جمله ویدیوها را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید، چه از طریق ایمیل یا با استفاده از یک لینک قابل اشتراک گذاری.

با این حال، به جای اشتراک‌گذاری ویدیوها به صورت موردی، اگر می‌خواهید محتوای زیادی را با خانواده خود به اشتراک بگذارید (به عنوان مثال، ویدیوهای کریسمس یا ویدیوهای عروسی)، ممکن است منطقی‌تر باشد که اشتراک‌گذاری را در پوشه تنظیم کنید. به این ترتیب، هر ویدیویی که به پوشه خاص اضافه کنید، به طور خودکار گزینه های اشتراک گذاری صحیح را دارد.

برای تنظیم گزینه‌های اشتراک‌گذاری پوشه در Google Drive، روی نام پوشه کلیک راست کرده و به Share  (برای اشتراک‌گذاری ایمیل) یا Get Shareable Link بروید. این روند در سایر ارائه دهندگان cloud  مشابه است.

از نظر محدودیت ها، تقریباً همه انواع فایل ها پشتیبانی می شوند. تنها محدودیت در اندازه، مقدار فضای ذخیره‌سازی رایگانی است که در حساب ابری خود دارید.

4.سایت برای اشتراک گذاری آنلاین ویدیوها: WeTransfer

WeTransfer
WeTransfer

سه سرویسی که ما تاکنون به آنها نگاه کرده ایم دو ویژگی مشترک دارند:

آنها برای ارسال ویدیو به یک حساب کاربری نیاز دارند.

آنها ویدیوی شما را برای مدت زمان نامحدود ذخیره می کنند.

اگر نمی‌خواهید حساب کاربری ایجاد کنید، یا نگران این هستید که ویدیوی خود برای مدت طولانی آنلاین در دسترس بماند، می‌توانید یکی از بسیاری از سرویس‌های رایگان را که به شما امکان می‌دهد فایل‌های حجیم آنلاین ارسال کنید، بررسی کنید.

ما فکر می کنیم که WeTransfer بدون شک بهترین است. نسخه رایگان این برنامه به شما امکان می‌دهد فایل‌هایی تا حجم ۲ گیگابایت ارسال کنید. فرمت ویدئو، میزان بیت و سایر ابرداده ها مهم نیستند.

اما افسوس که چند محدودیت قابل توجه وجود دارد:

ویدیوها فقط به مدت هفت روز در دسترس هستند.

شما باید آدرس ایمیل افرادی را که می خواهید ویدیوی خصوصی را برای آنها ارسال کنید، بدانید.

فقط می توانید سه آدرس ایمیل اضافه کنید.

در صورت لزوم، می توانید برای حذف محدودیت هفت روزه و افزایش حجم فایل به 20 گیگابایت، در WeTransfer Plus مشترک شوید.

راه های دیگر برای اشتراک گذاری آنلاین ویدیوهای خصوصی

چهار سرویسی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم باید برای اکثر افراد کافی باشد تا بتوانند ویدیوهای خصوصی و ویدیوهای خانوادگی را به اشتراک بگذارند.

فقط مطمئن شوید که سرویسی را انتخاب می‌کنید برای شما مناسب باشد تا به راحتی ویدیوها را به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس