ممنوع شدن تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی توسط 5 وب سایت هنری

66
0
ممنوع شدن تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی

این سایت های هنری به دلیل پیامدهای اخلاقی علیه استفاده از هنر هوش مصنوعی موضع گرفته اند. دلایل ممنوع شدن تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را در ادامه بررسی کرده ایم.

ژنراتورهای هوش مصنوعی مانند Midjournery و ChatGPT در حال تبدیل شدن به بخش جدایی ناپذیر چندین صنعت هستند و بعید است که از بین بروند. اما اخلاقیات ایجاد محتوا از طریق هوش مصنوعی به آنها می رسد.

بسیاری از وب سایت های هنری تصاویر هوش مصنوعی را از پلتفرم های خود ممنوع کرده اند. در همان زمان، شکایت‌ها و سیستم‌های بهتری در حال ظهور هستند تا کنترل آزاد موتورهای هوش مصنوعی و توسعه دهندگان آنها را متوقف کنند.

چرا وب سایت ها محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را ممنوع می کنند؟

این یک سیاست خشن اما معقول برای وب سایت ها برای مبارزه با سوء استفاده از ژنراتورها و کاربران است. این از هنر اصلی دفاع می کند که حق چاپ کسی را نقض نمی کند.

در عین حال، سایر سرویس‌ها سعی می‌کنند استفاده عادلانه‌تری از فناوری هوش مصنوعی را اجرا کنند. یک مثال عالی، تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی Shutterstock است که به هنرمندان اصلی جبران می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد بدون احساس گناه، بهترین استفاده را از DALL-E 2 ببرند.

اگر می خواهید بهتر بفهمید که چرا پلتفرم ها تصاویر هوش مصنوعی را رد می کنند، مزایا و معایب اخلاقی نسل هنر هوش مصنوعی را در نظر بگیرید.

از یک طرف، هر کسی می تواند تصاویر را ارزان یا حتی رایگان ایجاد کند. اما موتورها به انبوهی از تصاویر نیاز دارند که اغلب بدون رضایت به دست می‌آیند تا هنر را بر اساس درخواست‌ها بیاموزند و تولید کنند.

نه تنها این، بلکه مردم از این فناوری بهره برداری می کنند. برخی از آن برای بریدن گوشه ها در محل کار استفاده می کنند. دیگران از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی خود کسب درآمد می کنند. آن‌ها ادعا می‌کنند آثار هنری که هیچ تلاشی برای آن انجام نمی‌دهند یا به وضوح از سبک‌های هنرمندان موجود کپی می‌کنند.

به همین دلیل است که Getty Images از Stability AI شکایت کرد، در حالی که دادخواهی GitHub Copilot و OpenAI Codex آن را هدف قرار می دهد. هدف جنبش رو به رشد علیه تولید هوش مصنوعی این است که برنامه نویسان را مجبور کند به قوانین کپی رایت احترام بگذارند و فرآیندهای خود را عادلانه تر کنند.

این بهترین راه برای توقف تعارض است زیرا هوش مصنوعی در صنایع بیشتر و بیشتر، از هنر گرفته تا مدیریت کسب و کار ریشه می‌گیرد.

طبق بررسی McKinsey از وضعیت هوش مصنوعی در سال 2022، پذیرش جهانی این فناوری 2.5 برابر بیشتر از سال 2017 است. سرمایه‌گذاری نیز سنگین‌تر است، زیرا 52 درصد از سازمان‌ها گزارش دادند که هوش مصنوعی پنج درصد یا بیشتر از بودجه دیجیتال خود را دریافت کرده است.

فناوری هوش مصنوعی آینده است، اما نسل هنر بخشی از آن است که نمی‌تواند به راحتی با جامعه ادغام شود مگر اینکه در استراتژی خود تجدید نظر کند. وب سایت های هنری زیر یک تکان اخلاقی خوب را ارائه می دهند.

1.سایت Getty Images

در سال 2022، Getty Images رسماً هنر هوش مصنوعی را با ممنوعیت استفاده از آن در وب سایت به چالش کشید. این فناوری هنوز دارای مرزهای قانونی مبهم است، اما نقض بالقوه حقوق واضح است.

این به مدیران Getty Images مربوط می‌شود، به‌ویژه در رابطه با منابع تصاویر هوش مصنوعی، ابرداده‌ها و موضوعات انسانی آن‌ها.

Getty Images می‌توانست مشکلات را در افق ببیند و تصمیم گرفت از هنرمندان و کاربران خود در برابر عواقب محافظت کند.

2.سایت Newgrounds

وب سایت دیگری که تصاویر هوش مصنوعی را ممنوع کرد Newgrounds است. کاربران فقط باید آثار اصلی را به اشتراک بگذارند که ابزارهایی مانند Midjourney، DALL-E و حتی ArtBreeder دست نخورده باشند.

با این حال، برخی استثناها وجود دارد. دستورالعمل‌های هنری در Newgrounds به طرح‌های اصلی اجازه می‌دهد پس‌زمینه‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی داشته باشند و شما می‌توانید از تصاویر هوش مصنوعی به عنوان الهام استفاده کنید. ردیابی ایده خوبی نیست.

آنچه در این موارد ضروری است، شفافیت است. هنرمندان اصلی که از کمی هوش مصنوعی در کار خود استفاده می کنند باید آن را اعلام کنند.

3.سایت PurplePort

هنر هوش مصنوعی بر عکاسی نیز تأثیر می گذارد، که باعث انتشار پست وبلاگ PurplePort و ممنوعیت آن شد. مانند Newgrounds، این پلتفرم پس‌زمینه‌های ساده تولید شده توسط ماشین را می‌پذیرد، اما نه چیزی بیشتر.

خط مشی PurplePort کمتر به ترس از نقض حقوق مردم مربوط می شود و بیشتر به این واقعیت مربوط می شود که تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی برخلاف آنچه این وب سایت معرفی می شود.

این از انسان‌ها حمایت می‌کند که زمان و مهارت خود را برای خلق هنری که فقط از یک دستور و الگوریتم نشأت نمی‌گیرد، سرمایه‌گذاری کنند.

4.ممنوع شدن تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی سایت InkBlot

استفاده از مولدهای تصویر برای مرجع یا الهام در InkBlot مجاز است، تا زمانی که هنرمندان در مورد آن صادق باشند و اعتبار مناسب را به آن اختصاص دهند.

چیزی که این وب سایت هنری ممنوع کرده است، آپلود آثاری است که حتی تا حدی توسط هر ابزار هوش مصنوعی ایجاد شده است. کشیدن تصاویر بیش از حد تولید شده نیز غیرقابل قبول است.

همانطور که خط‌مشی‌های محتوای InkBlot به وضوح بیان می‌کند، ادمین‌ها تمام محتوایی را که قوانین پلتفرم در مورد هنر هوش مصنوعی را نادیده می‌گیرد حذف می‌کنند.

5.ممنوع شدن تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی سایت Fur Affinity

آخرین سایتی که در مورد ممنوعیت رسمی کاربران برای آپلود محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باید در نظر داشته باشید Fur Affinity است. آثار اورجینال، بار دیگر، ضروری هستند.

راهنمای بارگذاری‌های Fur Affinity شامل بخش کوچکی در مورد هوش مصنوعی است که مقررات آن سخت‌تر از پلتفرم‌های بالاست.

هیچ ژنراتوری را تحمل نمی کند. شما حتی نمی توانید از آنها برای پس زمینه، الهام گرفتن، یا ایجاد و اشتراک گذاری محتوا بر اساس کار اصلی خود استفاده کنید.

وب سایت ها و هنرمندان می توانند مولدهای تصویر هوش مصنوعی را اخلاقی تر کنند

جنبه خوب و بد هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی به لطف برندهایی مانند Getty Images و PurplePort آشکارتر می شود. این جوامع محبوب برای هنرمندان مرزهای اخلاقی و عملی ارزشمندی را برای استفاده از هوش مصنوعی تعیین می کنند.

فشار بر مهندسان هوش مصنوعی با یافتن راه‌هایی برای محافظت از خود نیز افزایش می‌یابد. بین ممنوعیت وب‌سایت‌های هنری و افرادی که فعالانه با محتوای تولید شده توسط ماشین مبارزه می‌کنند، صنعت ممکن است برای بهتر شدن تغییر کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس