5 ابزار رمز عبور برای ایجاد کلمات عبور قوی و به روز رسانی امنیت شما

64
0
ابزار رمز عبور برای ایجاد کلمات عبور قوی

یک رمز عبور قوی ایجاد کنید که بعداً بتوانید آن را به خاطر بسپارید. امروز از این برنامه ها برای ارتقای امنیت خود با گذرواژه های قوی جدید استفاده کنید. ابزار رمز عبور برای ایجاد کلمات عبور قوی را در ادامه بشناسید.

اگر رمز عبور شما ترکیبی از اطلاعات شخصی مانند نام، نام حیوان خانگی و تاریخ تولد شما باشد، برای هکرها به راحتی می توان آن را شکست داد. بهترین راه برای ایجاد یک رمز عبور قوی، استفاده از ترکیب تصادفی الفبا و کاراکترهای خاص است، اما به دست آوردن چنین رمز عبوری دردسرساز است، چه رسد به یاداوری آن.

ابزارهای آنلاین رایگانی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد رمزهای عبور قوی استفاده کنید، چیزی که شخصی که می داند شما نمی توانید به راحتی آن را حدس بزنید، و یک هکر نمی تواند حتی با ابزارهای خاص آن را بشکند.

1. مولد رمز عبور قوی (وب): رمزهای عبور قوی اما به یاد ماندنی

Strong Password Generator (Web): Strong but Memorable Passwords

اگر نمی دانید چگونه یک رمز عبور قوی و ایمن بسازید، اجازه دهید اینترنت این کار را برای شما انجام دهد. Strong Password Generator (SPG) بسته به نیاز شما یک رمز عبور منحصر به فرد و سخت برای شکستن برای شما ایجاد می کند. مهمتر از آن، به شما کمک می کند رمز عبور را به خاطر بسپارید.

این برنامه وب مدتی است که وجود داشته است و مورد تمجید و شناسایی چندین متخصص امنیتی قرار گرفته است. دارای پنج پارامتر اساسی است که یک رمز عبور قوی ایجاد می کند: حداقل 15 کاراکتر، ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها. همچنین می‌توانید از تنظیمات پیشرفته برای تغییر جنبه‌ها استفاده کنید، مانند استفاده از علائم نگارشی ساده و اجتناب از برنامه‌نویسی.

طبق توصیه کارشناسان امنیتی، SPG سه راه مختلف برای به خاطر سپردن رمز عبور را توصیه می کند. مولد همچنین دارای یک مولد کلمه آوایی است که به شما یک عبارت با کلمات انگلیسی می دهد تا رمز عبور را به خاطر بسپارید. این ویژگی SPG را به یکی از بهترین تولیدکنندگان آنلاین برای رمزهای عبور تصادفی قوی تبدیل می کند که باید در مرورگر خود نشانه گذاری کنید.

2. منگنه صحیح باتری اسب (وب): مولد رمز عبور مبتنی بر XKCD

Correct Horse Battery Staple (Web): XKCD-based Password Generator

ابزار رمز عبور برای ایجاد کلمات عبور قوی
ابزار رمز عبور برای ایجاد کلمات عبور قوی

احتمالا این یکی را قبلا دیده اید. در شش پانل از یک کمیک استریپ، XKCD نشان داد که چگونه یک رمز عبور طولانی که به‌طور تصادفی تولید می‌شود، بهتر از یک رشته حرف‌های جعلی است، زیرا شکست دادن آن برای ماشین‌ها سخت‌تر است، اما به اندازه کافی برای کاربر به یاد ماندنی است. این برنامه وب آن فرمول را عملی می کند.

Correct Horse Battery Staple از عبارت تصادفی استفاده شده در کمیک اصلی نامگذاری شده است. تولید کننده رمز عبور به شما امکان می دهد انتخاب کنید:

. حداقل تعداد کلمات در عبارت عبور (دو تا 10).

. حداقل طول کاراکتر رمز عبور کامل (10-40).

. علامت نگارشی برای استفاده به عنوان جداکننده بین کلمات (اختیاری).

. بزرگ کردن حرف اول هر کلمه (اختیاری).

. اضافه کردن یک عدد تصادفی به انتهای لیست (اختیاری).

بر اساس تنظیمات انتخاب شده، یک رمز عبور قوی به صورت تصادفی ایجاد می کنید. پس ترفند این است که یک صحنه سرگرم کننده در ذهن خود ایجاد کنید که به شما امکان می دهد این چهار کلمه تصادفی را به عنوان بخشی از یک رمز عبور به خاطر بسپارید. یا می توانید به سادگی آن را در مکانی بسیار امن بنویسید که هیچ کس دیگری به آن دسترسی نداشته باشد.

3. عبارت عبور Diceware (وب): فوق العاده امن، عبارت عبور پیچیده

Diceware Passphrase (Web): Super Secure, Complex Passphrases

دلایل خوبی برای استفاده از مدیریت رمز عبور وجود دارد. اما همچنان باید یک رمز عبور اصلی ایجاد کنید که با هر یک از رمزهای عبور موجود در مدیر متفاوت باشد زیرا کلید همه حساب های شما است. Diceware ابزاری عالی برای ایجاد عبارات عبور قوی و طولانی است که می توانید آن ها را به خاطر بسپارید، اما هک کردن ماشین ها دشوار خواهد بود.

در اینجا نحوه کار آن آمده است. شما به یک تاس استاندارد و لیست کامل کلمات Diceware از وب سایت نیاز دارید. Diceware کلمات انگلیسی را به گروه های اعداد پنج رقمی اختصاص می دهد. به عنوان مثال، 56322 به معنای synod است، در حالی که 21123 به معنای کلیو است. تاس را بیندازید و اعدادی را که به دست می آورید یادداشت کنید.

Diceware حداقل شش کلمه را توصیه می کند، به این معنی که شما به حداقل 30 رول نیاز دارید. رول ها را به اعداد پنج رقمی تقسیم کنید تا شش کلمه خود را از فهرست کلمات اصلی Diceware دریافت کنید. اعداد را به خاطر بسپارید نه کلمات را و در صورت نیاز ترکیب اعداد را در مکانی امن نگهداری کنید.

ممکن است در ابتدا کمی پیچیده و ترسناک به نظر برسد، اما ترکیبی از تعداد کاراکترهای طولانی و کلمات تصادفی شده منجر به عباراتی می شود که هک یا حدس زدن آنها دشوار است. چندین متخصص امنیتی از روش Diceware استفاده می کنند و آن را توصیه می کنند.

اگر در اطراف جستجو کنید، جایگزین هایی برای وب سایت رسمی Diceware نیز خواهید یافت که ایجاد عبارات عبور مشابه با لیست های کلمات دیگر را آسان تر می کند. اگر نمی‌خواهید به نسخه اصلی بچسبید، از فهرستی از یک منبع قابل اعتماد مانند عبارت عبور EFF Dice-Generated استفاده کنید.

4. رمز عبور سنج (وب): رمز عبور شما چقدر قوی است؟

Password Meter (Web): How Strong Is Your Password?

از هر یک از روش هایی که می خواهید استفاده کنید، اما پس از ایجاد رمز عبور، می خواهید آن را با رمز عبور فعلی خود آزمایش کنید. هر دو را در Password Meter امتحان کنید، که قدرت رمزهای عبور را بر روی پارامترهای مختلف آزمایش می کند.

به غیر از الزامات اولیه هشت کاراکتر با ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها، معیارهای بی شمار دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، حروف کوچک متوالی قدرت رمز عبور را کاهش می دهد.

در هر پارامتر، یک نماد نشان می دهد که آیا عبارت عبور شما از تنظیمات توصیه شده برای رمزهای عبور قوی فراتر رفته، مطابقت دارد یا مطابقت ندارد. این یک برنامه کوچک ساده است که می تواند به شما بگوید رمز عبور شما در کجا در برابر حملات آسیب پذیر است.

5. تولید کننده رمزهای عبور تصادفی (وب): چندین کلمه عبور را همزمان ایجاد کنید

Random Password Generator (Web): Generate Several Passwords at Once

ابزار رمز عبور برای ایجاد کلمات عبور قوی
ابزار رمز عبور برای ایجاد کلمات عبور قوی

تولید کننده رمزهای عبور تصادفی با مولدهای رمز عبور ذکر شده در نحوه تولید رمزهای عبور متفاوت است. اکثر ژنراتورها ترکیبی از حروف عددی و کاراکترهای خاص را بر اساس پارامترهای از پیش تعیین شده ایجاد می کنند که در نهایت یک الگو را تشکیل می دهد. از سوی دیگر، RPG برای تولید رمزهای عبور تصادفی به نویز جوی متکی است. نتیجه یک رمز عبور واقعا تصادفی است.

علاوه بر این، RPG می تواند تا 100 رمز عبور تصادفی را به طور همزمان ایجاد کند. اما مشکل این است که رمزهای عبور ایجاد شده حاوی نمادهای خاصی نیستند، فقط حروف الفبا و اعداد هستند.

شما به یک مدیر رمز عبور نیاز دارید

این تولیدکننده‌های رمز عبور، رمزهای عبور قوی برای حساب‌های آنلاین شما ایجاد می‌کنند، اما همانطور که می‌توانید تصور کنید به سختی می‌توانید با آنها همراه شوید. شما می توانید یک رمز عبور طولانی را به خاطر بسپارید، اما نه صدها رمز عبور تصادفی حاوی اعداد، حروف و نمادها. در این مورد، برای پیگیری به یک مدیر رمز عبور نیاز دارید. Bitwarden، Keeper و Google Password Manager گزینه های خوبی هستند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس