میلیاردر سرمایه گذار فناوری، Peter Thiel، هیئت مدیره Meta را ترک می کند!

29
0
Peter Thiel متا را ترک میکند

بنیانگذار پی پال تیم تصمیم گیری Facebook را ترک می کند. Peter Thiel، یکی از اولین سرمایه گذاران Facebook و یکی از اعضای هیئت مدیره از سال 2005 تاکنون، هیئت مدیره شرکت را ترک می کند. Meta روز دوشنبه گفت که Thiel برای انتخاب مجدد در نشست سالانه 2022 نامزد نخواهد شد. به هر حال Peter Thiel متا شرکت مادر فیسبوک را ترک میکند.

Mark Zuckerberg ، مدیر عامل Meta گفت، Thiel، که در سال 1998 PayPal را تأسیس کرد، در عوض “زمان خود را وقف علایق دیگرش خواهد کرد.”

Zuckerberg در بیانیه ای افزود: “Peter یکی از اعضای ارزشمند هیئت مدیره ما بوده است و من از صمیم قلب برای همه کارهایی که او برای شرکت ما انجام داده است سپاسگزارم – از باور داشتن به ما در حالی که افراد کمی ما را باور داشتند گرفته، تا اینکه به من درس های زیادی در مورد تجارت، اقتصاد و جهان داده است.”

به گزارش نیویورک تایمز به نقل از یک منبع ناشناس، Thiel، که از حامیان پرو پا قرص ترامپ است و ظاهرا در سال 2019 با توافق Facebook اجازه داد تا سیاستمداران برای تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی دروغ بگویند، اظهار کرد که بر کمک به نامزدهای جمهوری خواه همسو با ترامپ در انتخابات میان دوره ای امسال تمرکز خواهد کرد. Meta از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

Thielدر بیانیه ای گفت: “هوش، انرژی و وظیفه شناسی Mark Zuckerberg فوق العاده است. استعدادهای او باعث پیشرفت Meta خواهد شد، و او این شرکت را وارد عصر جدیدی خواهد کرد.”

طبق گزارش مجله وال استریت، Thielدر اوایل سال 2018 به دلیل تنش های سیاسی بین او و یکی دیگر از مدیران Facebook، در نظر داشت هیئت مدیره Facebook را ترک کند. همچنین آن گزارش می گوید که Thiel مشارکت خود را در صنعت فناوری به دلیل «سیاست متعصبانه و متمایل به چپش» و انتقال از سیلیکون ولی به لس آنجلس، همکاری خود با صنعت فناوری را کاهش خواهد داد.

Thiel، به درخواست برای اظهار نظر اضافی بلافاصله پاسخ نداد.

Facebook سال گذشته در میان تلاش هایش برای تبدیل شدن به یک پیشرو در زمینه متاورس، که توسط طرفدارانی مانند Zuckerberg به عنوان مرحله بعدی اینترنت معرفی می شود، نام خود را به Meta تغییر داد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس