نقد و بررسی مسابقه موسیقی صداتو

133
0
نقد و بررسی مسابقه موسیقی صداتو

مسابقه صداتو به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حامد جوادزاده عنوان تازه‌ترین پروژه غیرداستانی است که با زمینه معمایی-موسیقایی و جنبه سرگرمی منتشر می‌شود. در این پست به نقد و بررسی مسابقه موسیقی صداتو می پردازیم.

نقد و بررسی مسابقه موسیقی صداتو

اما چهره متفاوت این برنامه، محسن کیایی است که به عنوان مجری «صداتو» اولین تجربه اجرا را به عهده می‌گیرد. او که در سال گذشته با سریال بی‌گناه حضور داشت، حالا با تغییر چهره‌ای محسوس و تجربه‌ای جدید، روبه‌روی دیده مخاطبان قرار می‌گیرد.

زمان پخش صداتو کی است؟

مسابقه صداتو از دهم خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸ صبح در فیلیمو پخش می‌شود. این برنامه موزیکال معمایی هیجان‌انگیز یک ویژگی مهم دارد؛ مخاطبان، علاوه بر تماشای یک مسابقه متفاوت در نمایش خانگی، در این مسابقه هم حضور فعال و تعاملی دارند و جایزه می‌گیرند!

چه ستاره‌هایی در برنامه صداتو حضور دارند؟

در فصل اول این مسابقه، گروه کمک‌کنندگان صداتو از چهره‌های نام‌آشنایی چون شبنم مقدمی، محمد بحرانی، محسن شریفیان و امیرمهدی ژوله تشکیل شده است. این جمع، گروه کمک‌کنندگان نام دارند و شبیه بقیه مسابقه‌های موسیقی، هیئت داوری نیستند. آنها قرار است شرکت‌کنندگان صداتو را در این مسابقه راهنمایی و کمک کنند.

شبنم مقدمی
او بازیگر موفق سال‌های اخیر سینما و سریال ایران است. همیشه استانداردی از بازی را به نمایش می‌گذارد که در اثرهای متوسط هم می‌درخشد. حالا قرار است در مسابقه صداتو -متفاوت از تجربه بازی‌هایش- به شرکت‌کنندگان کمک کند تا بتوانند از عهده چالش‌های پیچیده این مسابقه بربیایند.

محمد بحرانی
صدای شناخته‌شده و محبوب تلویزیون، حالا در نمایش خانگی هم می‌درخشد. او که سابقه تولید، بازیگری، اجرا، صداپیشگی زیادی دارد، با جنابخان برای مردم شناخته‌تر شد. حالا او با ترکیبی از همه هنرهایی که دارد و طنز درخشانی که در کلامش نهفته است، به شرکت‌کنندگان صداتو کمک می‌کند.

محسن شریفیان
موسیقایی‌ترین کمک‌کننده یا هلپر برنامه صداتو. خواننده، آهنگساز، نویسنده و نوازنده بوشهری که با گروه لیان برای بسیاری از مردم شناخته شده است. او تقریبا همه سازهای جنوبی و بادی را استادانه می‌نوازد و حضورش در کنار بحرانی یکی از جذابیت‌های مسابقه صداتو برای بینندگان خواهد بود.

امیرمهدی ژوله
قدیمی‌ها اگه او را یک روزنامه‌نگار و سپس نویسنده کمدی با استعداد می‌دانستند، حالا او برای مردم یک بازیگر بانمک است که حضورش در هر فیلمی غنیمت است. ژوله اجرا و قلم درجه‌یکی دارد و موشکافی و ریزبینی هم از ویژگی‌هایی اوست و می‌تواند به شرکت‌کنندگان صداتو حسابی کمک کند.

شیوه اجرای مسابقه صداتو چگونه است؟

الان برای لو دادن شیوه اجرای این مسابقه زود است! باید قسمت اول را ببینید تا شگفت‌زده شوید و مشتری دائم این برنامه جدید شوید. ولی همین‌قدر بدانید که قالب معمایی-موزیکال برنامه صداتو از مواردی است که آن را با دیگر تولیدات مشابه در این حوزه متفاوت می‌کند. صداتو به واسطه همان فضای موزیکال و معمایی که دارد، قرار است اتفاقات بدیع و پرهیجانی را برای مخاطبان و کمک کنندگان مسابقه رقم بزند.

روش مسابقه به این شکل که شرکت‌کننده باید از بین افرادی که روی صحنه می‌آیند تشخیص دهد که کدام‌یک خواننده نیست و باید حذف شود! در این بین، گروه کمک‌کننده هم به شرکت‌کننده برای باز کردن معمای هر بخش، کمک و همراهی می‌کند. در صورتی که شرکت‌کننده بتواند همه مراحل مسابقه را بگذراند، برنده خوشبخت ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود. در این برنامه جز تهیه‌کننده، هیچ‌کس -حتی مجری- از خواننده اصلی این برنامه اطلاعی ندارد.

شرایط شرکت در مسابقه صداتو چیست؟

همزمان با پخش قسمت اول مسابقه صداتو متوجه می‌شوید که مخاطبان چگونه می‌توانند در این برنامه شرکت کنند و حضور آنها به چه شکل و روشی خواهد بود و چه شرایطی خواهد داشت… بعد از پخش قسمت اول، اطلاعات کامل مراحل شرکت در مسابقه را در همین صفحه بخوانید.

آیا صداتو مسابقه استعدادیابی است؟

خیر! این نکته بسیاری مهمی است که صداتو مسابقه استعدادیابی موسیقی به شیوه مرسوم و تجربه آن در جهان و ایران نیست. نباید آن را با نسخه جهانی خوانندگی و موسیقی یا چند برنامه داخلی برای کشف استعداد موسیقی مقایسه کردی. این برنامه بیشتر از استعدادیابی (که البته استعدادهایی برای مخاطبان رو می‌شود!) یک برنامه معمایی است.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس