فروش فیلم Avatar: The Way of Water به ۱۸۰ میلیون دلار رسید

29
0
فیلم Avatar: The Way of Water

اکران سراسری فیلم Avatar: The Way of Water از پنجشنبه شب آغاز شد و تاکنون توانسته با فروش ۱۲۷ میلیون دلاری در بازارهای بین المللی و ۵۳ میلیون دلاری در داخل آمریکا، در مجموع ۱۸۰ میلیون دلار در سرتاسر جهان به دست آورد.

فیلم Avatar: The Way of Water

باید اشاره کرد که قسمت دوم در باکس آفیس داخلی آمریکا کمی کمتر از حد انتظار ظاهر شده و به دلیل موج جدید کرونا در چین نیز احتمالا فروش کمی در آن کشور خواهد داشت تا نتواند رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه سال ۲۰۲۲ را از Doctor Strange in the Multiverse of Madness بگیرد.

انتظار می‌رفت ساخته‌ی جدید جیمز کامرون پس از اولین آخر هفته اکرانش بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ میلیون دلار در سطح جهانی بفروشد، اما این رقم اکنون به ۴۱۰ میلیون دلار تغییر یافته است. این فیلم در حال حاضر در ۵۲ کشور در حال اکران است که از جمله شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به چین اشاره کرد. Avatar: The Way of Water جدیدترین فیلم هالیوودی بود که پس از مدت‌ها در این کشور اکران شد، اما زمانی که موج جدیدی از ویروس کرونا باعث تعطیلی تعداد قابل توجهی از سینماها شد، امیدهای آن از بین رفت.

در حالی که استودیوهای هالیوود بخش عمده‌ای از دهه گذشته را صرف تشویق مخاطبان چینی کرده‌اند، تحریم‌های دولتی و تحول قوی صنعت داخلی باعث شده واردات سینمایی کمتر شود. به عنوان مثال، تنها فیلم برجسته هالیوودی که امسال در چین اکران شد، Jurassic World Dominion است که در نهایت در آنجا کمی بیش از ۱۵۰ میلیون دلار به دست آورد. قسمت اول آواتار همچنان یک اثر محبوب برای مردم چین است و در طول سال‌ها ۲۰۰ میلیون دلار در این کشور به دست آورده است.

انتظار می‌رفت The Way of Water در افتتاحیه چین به ۱۰۰ میلیون دلار برسد اما از آن زمان پیش‌بینی‌ها کاهش یافته به طوری که تاکنون ۴۴ میلیون دلار فروش داشته است. فروش این فیلم در کشور کره جنوبی نیز تاکنون ۱۷ میلیون دلار بوده است. البته هنوز این ارقام به آمار رسمی فروش فیلم اضافه نشده است. جیمز کامرون پیش از این گفته بود که قسمت دوم با بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری تولید شده و باید حدود ۲ میلیارد دلار در سطح جهانی به دست آورد.
در مقام مقایسه، قسمت اول آواتار پس از پنج روز اکران، ۲۴۱ میلیون دلار در سطح جهان به دست آورد. در داخل آمریکا، Avatar در اولین آخر هفته خود ۷۷ میلیون دلار به دست آورد که بسیاری از ناظران پیش‌بینی کردند شکست خواهد خورد. این فیلم با فروش ۷۶۰ میلیون دلاری در باکس آفیس داخلی و بیش از ۲.۹ میلیارد دلاری در سراسر جهان، همچنان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ است.

رکورد بزرگ‌ترین فروش جهانی با ۱.۲ میلیارد دلار فروش متعلق به Avengers: Endgame است. امسال دکتر استرینج ۲ در افتتاحیه جهانی ۴۵۰ میلیون دلار، دنیای ژوراسیک ۳۹۲ میلیون دلار و بلک پنتر ۲ حدود ۳۳۰ میلیون دلار فروش کردند. استقبال مثبت تماشاگران و فقدان رقابت در گیشه، به The Way of Water کمک خواهد کرد تا در هفته‌های آتی به فروش خوب خود ادامه دهد.

collider

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس