محبوب ترین شخصیت های کارتونی تاریخ، قسمت اول

136
0
محبوب ترین شخصیت های کارتونی

محبوب ترین شخصیت های کارتونی موضوعیست که در این مقاله از اول نیوز به آن می پردازیم در این مقاله ما قصد داریم محبوب ترین شخصیت های کارتونی در صد سال اخیر را به شما معرفی کنیم. شخصیت های کارتونی که در انیمیشن های مختلف مهمان خانه ما شدند و با آنها خندیدیم و گریه کردیم انتخاب محبوب‌ترین شخصیت های کارتونی کار آسانی نیست، زیرا شخصیت های محبوب کارتونی هر فردی با دیگری متفاوت استو اما ما در این مقاله سعی کردیم که شخصیت های کارتونی را به شما معرفی کنیم که با آنها خاطره دارید و بیشتر مردم ایران و حتی جهان آنها را میشناسند.

مقاله های زیر را هم بخوانید:

محبوب ترین شخصیت های کارتونی تاریخ، قسمت دوم

چگونه نویسنده انیمیشن شویم؟

شخصیت های کارتونی معروف

1- استاد شیفو

استاد شیفو محبوب ترین شخصیت های کارتونی

انیمیشن پاندای کنگ‌ فوکار (Kung fu Panda)

نخستین حضور: سال ۲۰۰۸ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: پو، تای لانگ، استاد ببری

استاد شیفو استاد کنگ فوی پاندای کونگ فوکار بود. این شخصیت آرام و نیکو استاد بزرگ قلعه یشم است و به پو و پنج آتشین کنگ فو آمزش می دهد. در هنگامی که پسرخوانده استاد شیفو و یکی از دانش آموزانش قصد نابود کردن او را داشتند، استاد شیفو با کمک پو آن ها را شکست می دهد. تا امروز سه سریال و سه فیلم سینمایی درباره پاندای کنگ فوکار ساخته شده است.

2- السا

انیمیشن یخ‌زده (Frozen)

نخستین حضور: سال ۲۰۱۳ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: پرنسس آنا، کریستوف، اولاف

السا یا همان پرنسس السا از محبوب ترین شخصیت های کارتونی دهه جدید است. انیمیشن یخ زده اولین بار در سال 2013 اکران شد و پس از معرفی شخصیت السا کودکان زیادی مجذوب این شخصیت کارتونی شدند. لباس های ملکه السا حتی از خود شخصیت هم معروف تر شد. ملکه السا با قدرت ابرانسانی تولید برف و یخ محافظ جنگل افسون شده است. قسمت دوم انیمیشن یخ زده هم در سال 2019 اکران شد و با استقبال گسترده روبه رو شد

3- امیلی

عروس مرده‌

انیمیشن عروس مرده‌ (Corpse Bride)

نخستین حضور: سال ۲۰۰۵ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: ویکتور، ویکتوریا

انیمیشن عروس مرده با فضایی کاملا متفاوت با سایر انیمیشن ها تولید شد شخصیت اصلی این فیلم دختری به نام امیلی است که توسط یک لرد مورد خیانت قرار گرفته و کشته شد. دراین‌ زمان شخصیتی به نام ویکتور در جنگل حاضر می شود و با دیدن دست امیلی که از خاک درآمده متوجه او می شود و امیلی عاشق وی می‌شود.

4- آن شرلی

کارتون آن شرلی با موهای قرمز (Anne Of Green Gables)

نخستین حضور: سال ۱۹۷۹ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: دایانا، ریچل

«آنه، تکرار غریبانه روزهایت چگونه گذشت وقتی روشنی چشم‌هایت در پشت پرده‌های مه‌آلودِ اندوه پنهان بود؟ با من بگو از لحظه‌لحظه‌های مبهم کودکیت، از تنهایی معصومانه دست‌هایت». آن شرلی، دختری یتیم با موهای قرمز است که توسط یک خواهر و برادر به فرزندخواندگی گرفته می شود. آن شرلی انیمه پنجاه قسمتی بود که در کشور با استقبال بی نظیری روبه رو شد. شخصیت آن شرلی شخصیتی مهربان، معصوم و باهوش است که به آینده روشن امید دارد و برای آن تلاش می کند.

5- باب اسفنجی

کارتون باب اسفنجی (SpongeBob SquarePants)

نخستین حضور: سال ۱۹۹۹ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: پاتریک، اختاپوس، آقای خرچنگ

باب اسفنجی را می توان حتی جزو ده تای اول محبوب ترین شخصیت های کارتونی دانست. فیلم و سریال و بازی های ویدیویی زیادی بر اساس شخصیت محبوب باب اسفنجی ساخته شد. باب اسفنجی به همراه دوستانش پاتریک و اختاپوس در یک اقیانوس زندگی می کنند. باب اسفنجی پیشخدمت یک رستوران است که در اوقات بیکاری با دوستش پاتریک به دنبال ماجراجویی می رود.

6- باگز بانی

باگز بانی محبوب ترین شخصیت انیمیشنی

انیمیشن‌های لونی تونز (Looney Tunes)

نخستین حضور: سال ۱۹۴۰ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: لولا، المر فاد

باگزبانی هم مانند باب اسفنجی شخصیت محبوبی در ایران و جهان است و کمتر کسی پیدا می شود که این خرگوش دوست داشتنی را نشناسد. باگزبانی یک خرگوش سفید و خاکستری است که خصوصیاتی انسانی دارد. این شخصیت ناآگاه و بامزه گاهی هم کارهایی را از سر فریب کاری انجام میداد.

7 – بن ۱۰

کارتون بن ۱۰ (Ben 10)

نخستین حضور: سال ۲۰۰۵ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: مکس، گوئن

بن 10 هم از محبوب ترین شخصیت های کارتونی یکی دو دهه اخیر است. شخصیت اصلی این انیمیشن در اثر برخورد یک شهاب سنگ با زمین، در میان بقایا یک ساعت پیدا می کند که به کمک آن می تواند به موجودات فضایی و ابر انسانی تبدیل شود. تا امروز پنج سریال از شخصیت بن 10 ساخته شده است که با استقبال گسترده هم روبه رو بوده است. بن 10 بیشتر شخصیت محبوب پسر بچه هاست.

8- پپا پیگ

پپا پیگ

انیمیشن پپا خوکه (Peppa Pig)

نخستین حضور: سال ۲۰۰۴ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: جورج، ربکا، سوزی

شخصیت پپا پیگ یا همان پپا خوکه در جهانی زندگی می کند که تمام شخصیت‌ های  آن  گونه‌های مختلف حیوانات هستند. پیا پیگ درکنار خانواده و دوستانش زندگی می‌کند. داستان این شخصیت کارتونی درباره کارهای روزمره انسان‌ هاست که از نگاه این خوک  و سایر شخصیت‌های این سریال به مخاطبان نمایش داده می‌شود.  از زمان اکران این انیمیشن در بیش از ۱۸۰ کشور مختلف جهان پخش شد. یک فیلم سینمایی هم با محوریت شخصیت پیا پیگ در سال ۲۰۱۷ اکران شد. به دلیل نشان دادن زندگی روزمره این انیمیشن برای آموزش زبان هم بسیار مفید است.

‍9- پرین

انیمه باخانمان (The Story of Perrine)

نخستین حضور: سال ۱۹۷۸ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: پاریکال

پرین دختری زیبا و شیرین است که زندگی سختی را می گذراند. پدر پرین فوت می کند و به‌ خاطر بیماری مادرش مجبور می‌شود الاغ خودش را برای خرید دارو بفروشد. این انیمیشن ژاپنی در سال 1978 اکران شد. بیشتر نسل دهه شصت در ایران با انیمشن خاطره دارند. دختری که زندگی سراسر سختی را تجربه می کند.

10- پسر شجاع

کارتون دان چاک (Don Chuck Monogatari)

نخستین حضور: سال ۱۹۷۵ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: خانم کوچولو، خرس مهربون، پدرِ پسرِ شجاع

پسر شجاع شخصیت بسیار محبوبی است که در کشور ما همه افراد بالای بیست و پنج سال او را می شناسند. در این انیمیشن شخصیت های ذیگر به جز پسر شجاع هم محبوبیت خاصی دارند. پسر شجاع محبوب ترین کارتون دهه شصت و هفتاد در ایران بود. هر قسمت از این انیمه ماجرای جدایی داشت و به تقابل شخصیت های مهربانی مانند پسر شجاع، خانم کوچولو، خرس مهربون و پدر پسر شجاع در برابر شخصیت های منفی شیپورچی و روباه می پرداخت.

11- پلنگ صورتی

کارتون پلنگ صورتی (The Pink Panther)

نخستین حضور: سال ۱۹۶۳ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: بازرس کلوزو، دو دو

شخصیت پلنگ صورتی از سال 1964 وارد زندگی مردم شد. حتی اولین قسمت پلنگ صورتی در سال 1964 برنده جایزه اسکار شد. این پلنگ لاغر صورتی رنگ در بیشتر قسمت ها با بازرس کلوزو درگیری دارد و هر بار به شیوه ای خنده دار موفق می شود او را شکست دهد.

12- پیکاچو

پیکاچو

انیمه پوکمون (Pokémon anime series)

نخستین حضور: سال ۱۹۹۶ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: میستی، کچوم

شخصیت پیکاچو برای اولین بار در سال 1966 خلق شد و در مجموعه انیمه های پوکیمون نقش آفرینی کرد. الکتریسیته نقطه قوت شخصیت پیکاچو است. بعد از انیمیشن پوکمون، فیلم کارآگاه پیکاچو هم بر اساس این شخصیت ساخته شد. شخصیت پیکاچو در بازی های کامپیوتری هم حضور دارد.

13- پینوکیو

کارتون پینوکیو (Pinocchio)

نخستین حضور: در سال ۱۸۸۳ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: پدر ژپتو، فرشته مهربان

شخصیت پینوکیو در سال ۱۸۸۳ در یک رمان ایتالیایی به نام ماجراهای پینوکیو توسط کارلو کلودی خلق شد. پنج سال بعد یک اقتباس سینمایی از رمان ماجراهای پینوکیو ساخته شد. داستان این فیلم سینمایی درباره یک نجار پیر به نام ژپتو است که فرزندی ندارد. فرشته مهربان یکی از مجسمه‌های چوبی او را به یک موجود جان‌دار به‌نام پینوکیو تبدیل می‌کند. مهم‌ترین مشخصه شخصیت پینوکیو این بود که وقتی دروغ می‌گفت دماغش درازتر می‌شد. فیلم پینوکیو محصول سال ۱۹۴۰ در گنجینه ملی فیلم آمریکا به‌عنوان یکی از ۱۰ انیمیشن برتر تاریخ قرار دارد.

14- تارزان

تارزان

فیلم تارزان فرزند گوریل‌ها (Tarzan of the Apes)

نخستین حضور: سال ۱۹۱۸ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: جین پورتر، منگانی

شخصیت تارزان یک نجیب‌زاده انگلیسی است که پس از گم شدن در جنگل‌های آفریقا توسط یک گوریل به نام منگانی بزرگ می شود. تارزان در اثر زندگی با گوریل ها مانند حیوانات غذا می‌خورد، مانند حیوانات صحبت می‌کند و مانند یک میمون روی شاخ و برگ درخت‌ها زندگی می‌کند و می‌خوابد. وقتی تارزان به سنین جوانی رسیده توسط چند انسان پیدا می‌شود و کم کم آداب زندگی انسانی را به او یاد می دهند. از شخصیت تارزان چند فیلم سینمایی و انیمیشن ساخته شده است. بازی های فکری و ویدیویی زیادی هم بر اساس زندگی تارزان ساخته شد.

15- تام

کارتون تام و جری (Tom and Jerry)

نخستین حضور: سال ۱۹۴۰ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: جری

تام و جری تقریبا محبوب ترین شخصیت های کارتونی هستند. پدرو مادر شما، فرزندان شما و حتی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها هم با این موش و گربه ای که مدام با هم در جدال هستند آشنایی دارند. البته نمی توان گفت که تام محبوب تر است یا جری، زیرا این دو شخصیت در کنار هم معنا پیدا می کنند. اولین انیمیشن تام و جری در سال 1940 پخش شد. اولین سریال  تام و جری پس از پخش 114 قسمت در سال 1958  به پایان رسید. جدیدترین فیلم مربوط به تام و جری، لایو اکشن تام و جری است که در سال 2021 اکران شد.

16- توییتی

توییتی

کارتون داستان دو بچه گربه (A Tale of Two Kitties)

نخستین حضور: سال ۱۹۴۲ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: بابیت

توییتی یک قناری زرد کوچک دوست داشتنی است که در یک قفس فلزی زندگی می کند. یک گربه هم در آن خانه زندگی می کند که قصد شکار توئینی را دارد. این دو شخصیت هم مانند تام و جری به طر مداوم با هم در جدال هستند. شخصیت توییتی در انیمیشن های زیادی حضور داشته است.

17- جودی ابوت

کارتون بابا لنگ‌دراز (Watashi No Ashinaga Ojisan)

نخستین حضور: سال ۱۹۹۰ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: بابا لنگ‌دراز

انیمیشن  بابا لنگ‌ دراز با اقتباس از رمانی با همین نام به نویسندگی جین وبستر ساخته شد. بابا لنگ دراز داستان دختر یتیمی به نام جودی ابوت است  که با کمک‌ مالی شخصی که تنها یک بار سایه او را دیده است، در دبیرستان تحصیل می کند. جودی ابوت شخصیتی سرزنده و باهوش دارد و  در کودکی پدر و مادرش را از دست داده است. جودی ابوت را در نوزادی در خیابان های نیویورک پیدا کردند و به پرورشگاه سپردند. شخصیت جودی ابوت فقط یک بار سایه حامل مالی خود را دیده و به دلیل پاهای بلند او را بابا لنگ دراز صدا می کند. بابا لنگ دراز اولین بار در سال 1990 به روی آنتن رفت.

18- جیمبو

کارتون جیمبو و جت ست (Jimbo and the Jet-Set)

نخستین حضور: سال ۱۹۸۶ میلادی

جیمبو یک هواپیمای کوچک و دوست داشتنی است. در کارخانه ساخت هواپیما به جای استفاده از واحد اینچ اشتباهی از واحد سانتی متر استفاده می شود و یک هواپیما کوچک تر از اندازه عادی تولید می شود. شخصیت جیمبوی کوچولوی داستان بسیار مهربان بوده و همیشه به دنبال کمک به دیگران است.

19- دامبو

دامبو

انیمیشن دامبو (Dumbo)

  • نخستین حضور: سال ۱۹۴۱ میلادی
  • سایر شخصیت‌های محبوب: تیموتی، ماتریارک

شخصیت دامبو یک فیل مظلوم است که در سیرک کار می کند. این فیل دوست داشتنی به دلیل بزرگ بودن گوش هایش مورد تمسخر قرار می گیرد. او به کمک بهترین دوستش متوجه می شود که می تواند با این گوش ها پرواز کند. دامبو برای اولین بار در سال 1941 بر روی پرده سینما رفت و در سال 2019 هم یک لایو اکشن درباره این شخصیت ساخته شد.

20- دوقلو های افسانه‌ای

کارتون دوقلو های افسانه‌ای (The Twins of Destiny)

نخستین حضور: سال ۱۹۹۱ میلادی

سایر شخصیت‌های محبوب: پودونگ، شائوکو

جولز و جولی دوقلوهای افسانه ای که از دو نژاد مختلف بودند در یک زمان و مکان مشترک متولد شده بودند و مادرانشان در زمان تولد آن ها از دنیا رفته بودند. جولز یک پسر چینی و جولی یک دختر انگلیسی بود که با گرفت دست همدیگر نیرویی ابرانسانی پیدا می کردند. این خواهر و برادر با کمک نیروی ابرانسانی خود به دنبال مقابله با حکومت ظالمنه چین رفتند. این انیمیشن اولین بار در سال 1991 پخش شد و البته پخش شدن آن در ایران با سانسورهای زیادی همراه بود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس