نکات مهم در مورد شروع بیزینس بدون سرمایه

در یک دنیای ایده آل همه ما سرمایه نامحدودی خواهیم داشت. متأسفانه این دنیا واقعیت نیست. در ادامه شما را با بیزینس بدون سرمایه آشنا می‌کنیم.

47
0
نکات مهم درمورد بیزینس بدون سرمایه

در یک دنیای کامل و ایده آل همه ما سرمایه نامحدودی برای تأمین بودجه‌ی کسب و کارهای رویایی خود خواهیم داشت و هرگز نگران پول نخواهیم بود. متأسفانه این دنیای ایده آل واقعیت نیست. در ادامه شما را با نکات مهم برای شروع بیزینس بدون سرمایه آشنا می‌کنیم.

نکات مهم درمورد شروع بیزینس بدون سرمایه

نکات مهم در مورد شروع بیزینس بدون سرمایه

وقتی می‌خواهیم پول لازم برای راه اندازی کسب و کار را پیدا کنیم باید کمی خلاق باشیم. خبر خوب این است که امکان ایجاد یک تجارت کوچک با سرمایه گذاری بسیار کم مالی وجود دارد. اما قبل از اینکه ادامه‌ی مقاله را بخوانید، یک دقیقه وقت بگذارید تا مطمئن شوید ایده تجاری شما واجد شرایط و شایسته وقت و توجه شما است.

اگر اطمینان دارید که برای کسب و کار شما تقاضا وجود دارد و محصولات و خدمات شما بازار مناسبی را به خود جلب می‌کنند و در حال حاضر یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد دارید که شما را از رقابت جدا می‌کند، قدم بعدی این است که راه‌های کاهش هزینه در شروع یک کسب و کار را بخوانید.

مفهوم بوت استرپینگ (Bootstrapping) را درک کنید.

بوت استرپینگ زمانی است که شما با استفاده از منابع محدود کسب و کاری را شروع می‌کنید و یاد می‌گیرید چگونه با صرفه جویی در هزینه‌ها بتوانید با پول کم کسب و کار خود را شروع کنید و رونق دهید. روش‌هایی برای بوت استرپ کردن فرآیند راه اندازی، بازاریابی و حتی روشی که کسب و کار خود را به طور مستمر و مداوم اداره کنید، وجود دارد. نکته اصلی استفاده از بازاریابی دهان به دهان و شبکه‌های فعال برای ارائه تبلیغات در مورد کسب و کار خود است.

درباره گزینه‌های بودجه، خلاق باشید

در مورد شروع بیزینس بدون سرمایه

 

نیازی نیست که کل سرمایه اولیه خود را در جیب خود داشته باشید و همچنین لازم نیست که سرمایه خود را فقط با یک منبع مالی تأمین کنید. برخی منابع احتمالی تامین بودجه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • وام مشاغل کوچک
  • کمک هزینه‌های کسب و کار کوچک
  • کارت‌های اعتباری
  • دوستان و خانواده
  • سرمایه گذاری جمعی
  • پس انداز شخصی
  • سرمایه گذاران
  • استفاده از برنامه‌ی (Rollovers as Startups Business (ROBS

تمام گزینه‌های موجود را در نظر بگیرید، سپس با هم ترکیب کنید و مطابقت دهید تا سرمایه موردنیاز شما با شرایطی که می‌توانید زندگی کنید فراهم شود.

تیم شدن

نکات درمورد شروع بیزینس بدون سرمایه

کاری را که به تنهایی نمی‌توانید انجام دهید، ممکن است با کمی کمک بتوانید آن را انجام دهید. در واقع می‌توانید تجارت خود را به یک مشارکت تبدیل کنید. مشارکت نه تنها سرمایه مالی موجود برای تجارت را دو برابر می‌کند، بلکه می‌تواند باعث گسترش کار (و خطر) شود، بنابراین همه مسئولیت‌ها بر عهده شما نخواهد بود. اگر مشارکت دقیقاً همان چیزی نیست که شما در ذهن دارید، می‌توانید از طریق مبادله‌ی کالا و یا خدمات، پشتیبانی خارجی را نیز به دست آورید. اطمینان حاصل کنید که برای حافظت از خود و تجارت خود در هر یک از این شرایط قرارداد یا توافقنامه‌ای منعقد کرده‌اید.

شغل اصلی خود را حفظ کنید.

شروع بیزینس بدون سرمایه

راه اندازی یک کسب و کار لزوماً یک وضعیت کامل یا یک وضعیت صفر نیست. برخی از بهترین کسب و کارها به عنوان یک شغل ثانویه راه اندازی می‌شوند در حالی که از مزایای درآمد شغل تمام وقت نیز برخوردار هستند. در مورد آن فکر کنید. ابتدا کسب و کار خود را به صورت پاره وقت در حالی که یک شغل تمام وقت دارید شروع کنید. این کار به شما مزایایی می‌دهد که می‌تواند تفاوت زیادی را ایجاد کند؛ زیرا ثبات مالی را حفظ می‌کنید و موقعیت کسب و کار جدید را امتحان کنید. اطمینان حاصل کنید که با شغل تمام وقت و تجارت جدید خود تضاد منافع ندارید.

فعالیت‌های تجاری خود را برای مواقعی که در ساعت کاری شغل اصلی نیستید، انجام دهید و خود را برای موقعیت مناسبی که کسب و کار خود را به یک کار تمام وقت تبدیل کنید، آماده کنید.

به یاد داشته باشید که پول تنها یک نوع سرمایه گذاری است که داشتن آن برای شروع کار لازم است. دیگری زمان است و هر دوی این‌ها ارزشمند هستند. بنابراین اگرچه ممکن است با سرمایه گذاری اندک مالی بتوانید از پس هزینه‌های خود برآیید، اما برای تحقق کسب و کار خود به تلاش و سرمایه گذاری بر زمان زیاد، نیاز دارید.

آیا منطقی است؟ اگر با این موارد موافق هستید، همین حالا به دنبال شروع کسب و کار خود بروید. حال که بیشتر با نکات مهم درمورد شروع بیزینس بدون سرمایه آشنا شدید می‌توانید از دیگر خدمات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس