آشنایی با فواید بازاریابی ویدیویی | چرا بازاریابی ویدیویی برای کسب و کار شما مهم است؟

بازاریابی ویدیویی یک روش موثر در بازاریابی آنلاین است. از کسب و کارهای کوچک تا بزرگ، همه در حال تعریف استراتژی‌های بازاریابی ویدیویی هستند.

39
0
آشنایی با فواید بازاریابی ویدیویی چرا بازاریابی ویدیویی برای کسب و کار شما مهم است؟

بازاریابی ویدیویی به یک روش موثر در بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. از کسب و کارهای کوچک تا بزرگ، همه در حال تعریف استراتژی‌های بازاریابی ویدیویی برای برند خود از طریق پلتفرم‌های دیجیتالی هستند. استفاده از ویدیو در برنامه‌های بازاریابی باعث نتایج فوق العاده خوبی برای کسب و کارها شده است.

بازاریابان و کسب و کارها معتقدند که ویدیوها باعث افزایش میزان تعامل و بازگشت سرمایه خواهد شد.

طبق بررسی های Renderforest استفاده از ویدیوها باعث شده است:

  • ۷۸٪ از کاربران ترافیک بیش‌تری برای وب سایت خود کسب کرده‌اند.
  • ۷۱٪ افزایش متوسط زمان صرف شده در سایت خود را تجربه کرده‌اند.
  • ۶۹٪ از کاربران لید (lead) بیش‌تری نسبت به قبل تولید کرده‌اند.
  • ۵۴٪ از کاربران افزایش فروش را تجربه کرده‌اند.

این مقاله به شما کمک می‌کند تا مفهوم و مزایای ویدیو مارکتینگ را درک کنید و بتوانید با استفاده از روش‌های گفته شده یک استراتژی بازاریابی ویدیویی برای تجارت خود ارائه دهید.

بازاریابی ویدیویی چیست؟

1 آشنایی با فواید بازاریابی ویدیویی چرا بازاریابی ویدیویی برای کسب و کار شما مهم است؟

بازاریابی ویدیویی یک روش بازاریابی آنلاین برای تبلیغ برند، محصولات یا خدمات شما با ویدیوهایی است که پیام درستی را به مخاطب شما می‌رساند. هدف از این روش توسعه برند، دستیابی به تعامل خوب با مشتریان و در نهایت افزایش فروش است.

بازاریابی ویدیویی موضوع جدیدی نیست. همه ما در حین دیدن برنامه‌های مورد علاقه خود با تبلیغات تلویزیونی رو به رو شده‌ایم.

این تبلیغات تلویزیونی چه هدفی دارند؟

برندها محصولات و خدمات خود را از طریق یک اجرای نمایشی تبلیغ می‌کنند. هدف آنها جذب خریداران بالقوه از طریق تبلیغات ویدیویی است. و همه ما معتقدیم که این تبلیغات تلویزیونی نسبت به تبلیغات روزنامه یا رادیو بیشتر بر ما تأثیر می‌گذارد تا خریدی انجام دهیم.

بازاریابی ویدیویی بر سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال غالب است. در ادامه دلیل آن را بررسی می‌کنیم.

چرا بازاریابی ویدیویی موثر است؟

2 آشنایی با فواید بازاریابی ویدیویی چرا بازاریابی ویدیویی برای کسب و کار شما مهم است؟

قبل از اینکه به بررسی دلایل استفاده از بازاریابی ویدیویی بپردازیم، اجازه دهید از شما سوالی بپرسیم.

اگر در این لحظه بخواهید در مورد موضوعی اطلاعات دقیقی بدست آورید در ابتدا کدام بستر آنلاین را انتخاب می‌کنید؟ قطعا YouTube بهترین پلتفرم آنلاین برای این کار است.

YouTube موضوعات مختلفی از برنامه نویسی گرفته تا نقدهای تخصصی در مورد جدیدترین تلفن‌های هوشمند، انواع دستور پخت غذاهای مختلف، یادگیری انواع آرایش و مدل‌های مو و رقص و غیره را پوشش می‌دهد و اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

طبق آمار YouTube پرتقاضاترین شبکه اجتماعی در میان شبکه‌های دیگر است. هر روز ۱ میلیارد ساعت محتوا از طریق Youtube مورد بازدید قرار گرفته می‌شود. این پلتفرم ویدیویی ۴۴٪ از کل کاربران اینترنت را به خود جذب کرده است و ماهانه ۲ میلیارد کاربر فعال دارد. ۶۰٪ از مردم YouTube را نسبت به تلویزیون برای تماشای محتوا ترجیح می‌دهند.

باز هم سوال دیگری پیش می‌آید…

چرا مردم ویدیو را به انواع دیگر محتوا ترجیح می‌دهند؟

قبل از اینکه به عوامل بازاریابی دخیل در این موضوع بپردازیم، این مفهوم را با توجه به دیدگاه علمی برای شما روشن می‌کنیم.

دیدگاه علمی در مورد محتوای ویدیویی

مغز انسان به محتوای بصری نسبت به متن توجه بیش‌تری می‌کند. تحقیقات علمی ثابت کرده است که مغز ما زبان بصری را راحت‌تر می‌پذیرد و تایید می‌کند. ۹۰٪ اطلاعات منتقل شده به مغز ما از طریق تصاویر است. یک واقعیت جالب این است که مغز ما داده‌های بصری را ۶۰۰۰۰ برابر سریعتر از متن پردازش می‌کند.

به عنوان مثال شما به راحتی می‌توانید داستان فیلمی را که دو سال پیش تماشا کرده‌اید به یاد بیاورید، اما به سختی می‌توانید اطلاعاتی را که امروز صبح در روزنامه خوانده‌اید به یاد آورید.

بنابراین از لحاظ بازاریابی، استفاده از ویدیوهای تجاری برای کاربران شما به یادماندنی خواهد بود و مطمئناً شانس ماندگاری برند شما را در ذهن آنها افزایش می‌دهد.

مزایای بازاریابی ویدیویی برای کسب و کارها

بیایید به موضوع اصلی بازگردیم. در ادامه به مزایای بازاریابی ویدیویی می‌پردازیم.

Google ویدیوها را دوست دارد

4 آشنایی با فواید بازاریابی ویدیویی چرا بازاریابی ویدیویی برای کسب و کار شما مهم است؟

 

هدف نهایی هر استراتژی بازاریابی آنلاین این است که برند خود را از طریق اینترنت به افراد معرفی کنید. بهترین راه دستیابی به مخاطبان زیاد از طریق بزرگ‌ترین موتور جستجو یعنی گوگل است. Google ویدیوهای بهینه شده را در بالای نتایج جستجوی خود قرار می‌دهد. برای اینکه ویدیو شما در بالای نتایج جستجو قرار گرفته شود باید قواعدی را رعایت نمایید. به مجموعه قواعد و اقداماتی که در خصوص بهینه سازی ویدیوها برای موتورهای جستجو انجام می‌شود، اصطلاحا سئو ویدیو می‌گویند.

اگر ویدیوهای خود را علاوه بر روی وب سایت خود به طور همزمان بر روی YouTube (دومین موتور جستجوگر بزرگ) و سایر پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی قرار دهید، احتمال نمایش آنها در نتایج برتر Google بسیار زیاد است. قرار گرفتن بر بالای نتایج جستجو مستقیماً بر افزایش مثبت بازدید از وب سایت تأثیر می‌گذارد و باعث ایجاد آگاهی از برند شما در بین مخاطبان شما می‌شود.

همچنین به طور همزمان باعث افزایش میانگین زمانی که کاربران در سایت شما میگذارند می‌شود و در نهایت باعث افزایش فروش که هدف اصلی است خواهد شد.

انگیجمنت بهتر

5 آشنایی با فواید بازاریابی ویدیویی چرا بازاریابی ویدیویی برای کسب و کار شما مهم است؟

ویدیوها یکی از عواملی است که باعث می‌شود مخاطبان سریع تر با برند شما آشنا شوند. و در واقع این پروسه را تسریع می‌بخشند. با یک ویدیوی کوتاه می‌توانید برند تجاری خود را به افراد معرفی کنید که می‌تواند تأثیر طولانی مدت‌تری بر روی آنها بگذارد.

به جای اینکه آنها قسمت معرفی وب سایت شما را بررسی کنند تا در مورد شما اطلاعاتی کسب کنند که معمولا هیچ کس علاقه‌ای به انجام آن ندارد با تماشای یک ویدیوی کوتاه اطلاعاتی در مورد کسب و کار شما بدست می‌آورند. تبلیغات ویدیویی برای محصول و هم خدمات بسیار مناسب است. افراد ترجیح می‌دهند جزئیات محصول یا خدمات را به جای خواندن یک متن طولانی از طریق یک محتوای بصری بدست آورند. بنابراین یک ویدیو کوتاه کمک خوبی برای جلب توجه خریداران بالقوه است.

به اشتراک گذاشتن ویدیوهای آگاهی دهنده در مورد عرضه یک محصول جدید یا معرفی خدمات، می‌تواند به ایجاد یک مشتری خوب کمک کرده و پایه اعتماد را بین شما و مشتریان ایجاد کند.

مزایای بازاریابی ویدیویی | ارتباط با مخاطبان هدف

 

چگونه می‌توان به مخاطبان هدف دست یافت؟ این موضوع امروزه بزرگ‌ترین چالشی است که بیشتر مشاغل با آن روبرو هستند.

بازاریابی ویدیویی می‌تواند راهی مستقیم برای رسیدن به مخاطب هدف باشد. اگر محصولات و خدمات را از طریق ویدیو به نمایش بگذارید، بخش عمده‌ی کار را انجام داده‌اید. مخاطبان هدف افرادی هستند که می‌توانید آنها را برای خرید محصولات خود مجاب کنید و هدف قرار دهید. یا به عبارت دیگر مخاطبان هدف افرادی هستند که به نحوی به محصولات و خدماتی که شما ارائه می‌دهید علاقمند هستند.

یک ویدیو استراتژیک و به دقت ساخته شده می‌تواند به شما در ارائه راه حل مناسب برای مشکلات مخاطبان کمک کند. اما برای انجام درست آن باید تحقیقات گسترده‌ای انجام دهید، از نزدیک مشکلات آنها را بفهمید و یک راه حل کامل برای رفع نیازهای آنها پیدا کنید. از این طریق می‌توانید با مخاطبان خود سریع ارتباط برقرار کنید.

اگر از یک ویدیو با توضیحات کامل برای ارائه راه حل مناسب به مخاطبان خود از طریق محصولات یا خدمات خود استفاده کنید، مطمئناً سریع توجه آنها را به خود جلب خواهید کرد.

نکته: برای این که تلاش‌های بازاریابی ویدیویی شما به موفقیت دست یابد، سعی کنید در ویدیوی خود از شخصیت‌های خبره و متخصصان استفاده کنید تا با درک مشکلات مخاطبان، بهترین راه حل‌ها را به مشتریان بالقوه ارائه دهید. اگر به ویدیوها تجربه‌های مشتری یا نقدهای آن‌ها در مورد محصولات اضافه شود، باعث اعتبار بیشتر برند شما خواهد شد.

بهبود میزان دیده شدن یا Visibility برند

6 آشنایی با فواید بازاریابی ویدیویی چرا بازاریابی ویدیویی برای کسب و کار شما مهم است؟

هرچه بیشتر در معرض دید خریداران قرار بگیرید، بیشتر با شما ارتباط برقرار می‌کنند. برای اطمینان از موفقیت یک برند، باید به جنبه‌های بازاریابی، تبلیغات، هدف گذاری مجدد توجه ویژه‌ای داشته باشید.

دیده شدن برند شانس سود شما را دو برابر می‌کند. اگر ویدیوها مورد توجه مخاطبان قرار بگیرند، می‌توانند یک ابزار بازاریابی کامل برای برند شما باشند. استراتژی‌های ویدیویی متنوعی از جمله ساخت ویدیوهای آموزنده، ویدیوهای مبتنی بر محصول، نقد، توضیحی و ویدیوهایی بر اساس تجربه مشتریان وجود دارند که هر کدام با توجه به نوع کسب و کار شما می‌توانند برای شما مناسب باشند. این ویدیوها مطمئناً بر خریداران بالقوه تأثیر می‌گذارد تا در مورد خدمات و محصولات و برند شما اطلاعاتی کسب کنند. در واقع به عنوان یک محرک عمل می‌کند تا افراد را به کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند شما ترغیب کند.

نکته: برای اینکه برند شما زودتر دیده شود و سریع‌تر به مخاطبان هدف دست یابید، شروع به ارسال ویدیو در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی کنید. شبکه‌های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای بازاریابی است و ۳/۸ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد که این تعداد هر روز در حال افزایش است. افراد در شبکه‌های اجتماعی به دنبال راه حل مناسب برای حل مشکلات خود هستند که ویدیوهای شما می‌تواند به آن ها کمک کند.

برای اینکه این استراتژی عملکرد خوبی داشته باشد، باید وقت کافی را صرف ارزیابی و انتخاب مناسب‌ترین پلتفرم شبکه‌های اجتماعی طبق ماهیت تجارت خود کنید. در این صورت قادر خواهید بود در کمترین زمان به مخاطبان هدف خود دست یابید. مزیت دیگری که شبکه‌های اجتماعی برای شما دارند این است که مشتریان یا دنبال کنندگان شما ویدیوهایی را که دوست دارند در صفحه خود و یا در دیگر شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارند. در نهایت این امر به افزایش دنبال کنندگان و دیده شدن برند شما کمک می‌کند.

ویدیوها میزان نرخ تبدیل و فروش را افزایش می‌دهد

7 آشنایی با فواید بازاریابی ویدیویی چرا بازاریابی ویدیویی برای کسب و کار شما مهم است؟

ویدیوها می‌توانند نرخ تبدیل و فروش شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشند. وب سایتی که از ویدیو استفاده نمی‌کند نرخ تبدیل بسیار کمی خواهد داشت. یک سایت بدون ویدیو به طور میانگین نرخ تبدیل ۲/۹٪ دارد. و وب سایت‌هایی که دارای ویدیو هستند نرخ تبدیلی برابر با ۴/۸٪ دارند. ۶۵ تا ۸۴٪ خریداران پس از تماشای ویدیو مربوط محصول، به احتمال زیاد خرید آنلاین انجام می‌دهند. این ویدیو به کاربران امکان مشاهده سریع محصولات یا خدمات در زمان واقعی را می‌دهد.

برای اطمینان از موفقیت استراتژی بازاریابی ویدیویی فراخوان به عمل یا Call To Action را به ویدیوهای خود اضافه کنید. CTA می‌تواند تأثیر زیادی در نرخ تبدیل و در نهایت افزایش فروش داشته باشد. زیرا باعث ترغیب دنبال کنندگان خواهد شد.

توصیه‌هایی برای بازاریابی ویدیویی

با استفاده از بازاریابی ویدیویی می‌توانید گزینه‌های زیادی برای نمایش محصول یا خدمات خود داشته باشید. با توجه به ماهیت تجارت خود و شناسایی مشکلات مخاطبان هدف، می‌توان استراتژی مناسب بازاریابی ویدیویی را انتخاب کرد تا بهترین راه حل را برای مخاطبان ایجاد کرده و ارتباط طولانی مدتی با آنها برقرار کند.

در ادامه چند توصیه برای انتخاب نوع بازاریی ویدیویی را بیان می‌کنیم:

  • دموی محصول: آیا صاحب یک تجارت مبتنی بر محصول هستید؟ در دموی محصول توضیحات سریعی در مورد محصول عرضه شده قرار دهید. همچنین به مخاطبان نشان دهید که چه محصولاتی ارائه می‌دهید و این محصولات چه مزیتی برای آن‌ها دارد.
  • ویدیوی تبلیغاتی: با استفاده از یک ویدیوی تبلیغاتی یک پیشنهاد ویژه برای محصولات یا خدمات خود ارائه دهید.
  • ویدیوی آموزنده: با به اشتراک گذاشتن ایده‌‌ها و تجربیات مربوط به مشکلات در یک ویدیوی آموزنده به حل مشکلات کاربران کمک کنید. وبلاگ‌ها یا مقالات نیز می‌توانند به صورت محتوای ویدیویی به اشتراک گذاشته شوند. همچنین باعث صرفه جویی در وقت و تلاش‌های بازاریابی شما خواهد شد.
  • معرفی برند: از طریق ویدیوی معرفی به آنها بگویید که چه کسی هستید، چه چیزی ارائه می‌دهید و چرا منحصر به فرد هستید. نقاط قوت خود را به آنها نشان دهید.
  • مطالعه موردی: با ویدیوی مطالعه موردی ارزش محصولات یا خدمات خود را نشان دهید. مزایا و تجاربی را که مشتریان دیگر با مشارکت با شما کسب کرده‌اند را به نمایش بگذارید.
  • نشان دادن نظرات مشتریان: تجربیات و نظرات مشتریان را در مورد استفاده از محصولات خود را به طور برجسته به نمایش بگذارید.

نتیجه

به نظر می‌رسد ویدیو آینده ارتباطات است. برای دستیابی به مخاطب هدف، داشتن استراتژی بازاریابی ویدیویی ضروری است و می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی آنلاین تلقی شود. با دیجیتالی شدن بیشتر کسب و کارها، ماندن در رقابت بدون برنامه ریزی دشوار خواهد بود.

اگر تا به حال از ویدیو استفاده نکرده‌اید، اکنون زمان آن است که بازاریابی ویدیویی را به عنوان یکی از تکنیک‌های آنلاین تبلیغاتی برند خود قرار دهید.

حال که با بازاریابی ویدیویی و فواید آن آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز هم دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس