نیروگاه خورشیدی جدید قطر برای کاهش آلودگی های جام جهانی فیفا

60
0
نیروگاه خورشیدی جدید قطر

کمیته عالی پروژه ها و میراث (SC) اعلام کرده است که نیروگاه خورشیدی جدید 800 مگاواتی قطر برای جبران تقریباً نیمی از آلاینده های تولید شده ناشی از جام جهانی FIFA استفاده خواهد شد. پروژه تولید برق از انرژی خورشیدی Al Kharsaah باعث صرفه جویی 1.8 میلیون تن کربن در قطر در سال 2022 خواهد شد. این نیروگاه در اکتبر افتتاح شد و به کاهش چشمگیر کربن در قطر کمک خواهد کرد.

مطلب آشنایی با مشکلات زیست محیطی مصرف انرژی بیت کوین را هم بخوانید.

این پروژه 10 کیلومتر معادل 1400 زمین فوتبال را پوشش می دهد و انتظار می‌رود که در اولین سال بهره‌برداری تقریباً 2،000،000 مگاوات ساعت معادل انرژی مصرفی 55،000 خانوار قطری تولید کند. گزارشی که در سال 2021 منتشر شد تخمین زد که قطر در سال 2022 حدود 3.6 میلیون تن کربن تولید می کند.

حدود 50 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای با نیروگاه خورشیدی جبران می شود و 1.5 میلیون تن دیگر از طریق پروژه های تعدیل کربن تایید شده توسط شورای جهانی کربن جبران خواهد شد. SC با همکاری فیفا و Q22 اقدامات اقلیمی را در طول 12 سال گذشته انجام داده اند که در استراتژی پایداری جام جهانی 2022 قطر به تفصیل آمده است.

نیروگاه خورشیدی جدید قطر
نیروگاه خورشیدی جدید قطر

برگزارکنندگان مسابقات متعهد شده‌اند که با کمک امکانات موجود از جمله حمل و نقل عمومی رایگان، کنسل کردن پروازهای داخلی، شیوه های ساختمان سبز، بازیافت و کمپوست گسترده و وسایل نقلیه الکتریکی رویدادی بدون کربن برگزار کنند.

یاسر الجمال مدیر کل شورای عالی امنیت گفت: ” برگزاری جام جهانی فوتبال بدون کربن یک تلاش سراسری است. ما به تعداد زیادی از پروژه های اجرا شده برای کمک به قطر برای دستیابی به این هدف که شامل توسعه استادیوم 974، اولین استادیوم کاملاً جداشدنی و موقتی در تاریخ جام جهانی فوتبال که با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل ساخته شده است، پروژه های بازیافت و کمپوست سازی، وسایل نقلیه سبز و سایر پروژه های سبز افتخار می کنیم.”

نیروگاه خورشیدی الخرسه به کاهش تولید کربن و انتشار گازهای گلخانه ای به اولین کشور میزبان جام جهانی فوتبال در خاورمیانه و جهان عرب کمک می کند تا به تعهدات زیست محیطی خود عمل کند و پیام سبزی برای جهان برای رویدادهای بزرگ آینده داشته باشد.

برگزارکنندگان جام جهانی 2022 قطر میزان انتشار کربن غیرقابل اجتناب از جمله پروازهای انجام شده توسط هواداران، بازیکنان، مقامات و رسانه ها را لحاظ کرده اند.

مهندس Bodour Al Meer مدیر اجرایی پایداری SC گفت:” استراتژی کاهش کربن شامل تمام بخش های آماده سازی مسابقات است. برگزاری اولین جام جهانی فوتبال بدون کربن در تاریخ یک دستاورد بزرگ است و به ارتقای برنامه زیست محیطی در قطر، منطقه و جهان کمک خواهد کرد. ما از تمام ذینفعان برای حمایت و تعهد بی دریغشان در دستیابی به این هدف تشکر می کنیم.”

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس