نیسان از خرید سهام شرکت باتری سازی Vehicle Energy خبر داد

46
0
نیسان

شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان (OTC:NSANY) روز چهارشنبه اعلام کرد با خرید تمام سهام مشترک شرکت Vehicle Energy Japan متعلق به بزرگترین سهامدار سازنده باتری‌های لیتیوم یونی، موافقت کرده است.

شرکت خودروسازی نیسان

نیسان در این اطلاعیه خاطر نشان کرده است که پس از خرید سهام شرکت Innovation Network of Japan (INCJ) که یک صندوق سرمایه گذاری دولتی است، Vehicle Energy Japan به شرکت تابعه تلفیقی آن تبدیل خواهد شد و در کنار سهامداران فعلی آن یعنی مکسل و هیتاچی (OTC:HTHIY) قرار می گیرد. نیسان هنوز جزئیات مالی این معامله را فاش نکرده است.

گفتنی است که کمپانی Vehicle Energy در زمینه توسعه، تولید و فروش باتری های لیتیوم یونی برای خودروهای هیبریدی فعالیت دارد. نیسان امیدوار است با خرید این شرکت بتواند معضل کمبود باتری برای تولید خودروهای برقی خود را برطرف کند.

تامین مستمر مواد باتری یکی از چالش‌های بزرگی است که خودروسازان در سرتاسر جهان با آن مواجه هستند؛ از سوی دیگر، مقررات زیست‌محیطی سخت‌گیرانه‌تر باعث تسریع تولید و فروش خودروهای برقی‌ پاک‌تر می‌شود.

رقیب نیسان، هوندا موتور نیز اخیراً اعلام کرده است که با هدف تامین پایدار فلزات ضروری مورد استفاده در باتری‌های خودروهای برقی با شرکت بازرگانی Hanwa Co وارد همکاری شده است.

منبع: investing

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس