مقایسه تسلا مدل S Plaid با F1: کدام سریعتر است؟

81
0
مقایسه تسلا مدل S Plaid با F1

یک خودروی برقی جاده ای قانونی در مقابل اوج موتوراسپرت تک صندلی؟ این مسابقه نیست، درست است؟

تسلا مدل S Plaid پادشاه بی چون و چرای عملکرد است و نه فقط در حوزه خودروهای الکتریکی. این هیولای چهار در مانند یک سدان (sedan) خانوادگی نسبتا خسته کننده به نظر می رسد، اما اجازه ندهید ورق فلزی آن شما را گول بزند. مدل S Plaid می تواند ماشین های فوق العاده را به راحتی نابود کند و سپس شما را با خیال راحت به خرید مواد غذایی ببرد. مدل S Plaid دارای چنان اعداد مضحکی است که مقایسه دیوانه کننده با اتومبیل های مسابقه ای واقعاً دیوانه کننده نیست.

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه یک Plaid در برابر یک ماشین F1 قرار می گیرد؟ بخوانید تا متوجه شوید!

مقایسه تسلا مدل S Plaid با F1: آمار تسلا مدل S Plaid

مدل S Plaid بر قلمرو خودروهای الکتریکی عملکردی برتری دارد. آمارها افسانه ای هستند و این بر اساس طراحی است. ایلان ماسک به احتمال زیاد می‌خواست که Plaid برای مدتی طولانی از حق رجزخوانی برخوردار باشد و در حال حاضر قطعاً می‌تواند آرامش داشته باشد زیرا هیچ چیز در خیابان به Plaid نزدیک نمی‌شود. اگر دیوانه‌کننده‌ترین شتاب را از یک خودروی تولیدی می‌خواهید، به دنبال Plaid نباشید. سریع‌ترین مدل S سرعت 0-60 مایل در ساعت را در 1.99 ثانیه زمین لرزان انجام می‌دهد (با کم شدن زمان عرضه).

Plaid به طرز مضحکی سریع است، بیشتر به دلیل سه موتور الکتریکی آن، که همچنین به منجنیق (سنگ انداز catapult) سدان (sedan) سنگین از یک چهارم مایل در 9.23 ثانیه با سرعت 155 مایل در ساعت کمک می کنند. اگر می‌پرسید آیا تسلا آیرودینامیک است، بهتر است شرط ببندید که اینطور باشد.

مدل S Plaid دارای ضریب درگ شگفت انگیز تنها 0.208 است که با ضریب درگ لغزنده Lucid Air برابری می کند. نکته احمقانه این است که این آمار در یک ماشین مسابقه ای سبک وزن نامناسب به نظر نمی رسد، اما این واقعیت که این یک سدان (sedan) خانوادگی سنگین است که به این اعداد دست می یابد، فراتر از احمقانه است.

بزرگترین جذابیت تسلا این است که یک خودروی خانوادگی چهار در رادار است که می تواند در آرامش آرام حرکت کند، اما در عین حال هر چیزی را که در راه رسیدن به حداکثر سرعت 200 مایل در ساعت (که تسلا می گوید نیاز به ارتقاء سخت افزاری پولی خاصی دارد) را نابود می کند. اما آیا می‌تواند قدرت فوق‌العاده یک ماشین مسابقه فرمول 1 را به خود بگیرد؟

مقایسه تسلا مدل S Plaid با F1: آمار ماشین F1

آخرین امید موتور احتراق داخلی یک خودروی F1 ردبول 2011 است. به طور خاص، RB7، دارای یک موتور V8 با قدرت 750 اسب بخار است. البته، خودروی F1 کم مصرف است، اما بدنه فیبر کربنی پیشرفته آن کمتر از 1500 پوند وزن دارد. از نظر وزن، خودروی F1 در این مسابقه برنده شده است، اما عملکرد آن در یک چهارم مایل چگونه است؟ خب، در ویدیوی بالا، carwow drag یک RB7 در برابر بوگاتی شیرون مسابقه داد و اعداد بسیار حیرت آور هستند.

خودروی F1 یک چهارم مایل را در 9.2 ثانیه طی کرد. مشکل این است که مسابقه بعد از 2/10 ثانیه شامل هیچ رقم قابل توجهی نمی شود، بنابراین ما باید اتومبیل F1 را پادشاه مسابقه درگ از نظر فنی اعلام کنیم. به عنوان یک امتیاز، بوگاتی در ویدئو 9.6 ثانیه طول کشید تا یک چهارم مایل را به پایان برساند، بنابراین Plaid به وضوح این ماشین چند میلیون دلاری را در یک مسابقه درگ برای پول کمتر نابود می کند. متأسفانه، از نظر سرعت 60 مایل در ساعت، carwow در واقع آمار ماشین فرمول 1 را منتشر نکرد.

اما وب‌سایت Zero to 60 Times یکی دیگر از خودروهای F1 ردبول را به نام RB11 فهرست می‌کند که می‌تواند سرعت 60 مایل در ساعت را در 1.7 ثانیه از بین ببرد که اگر منبع صحیح باشد، یک پیروزی دیگر برای اتومبیل‌های F1 است. طبق همین وب‌سایت، RB11 همچنین می‌تواند در مدت زمان نامعقول کمتر از 10 ثانیه به سرعت 190 مایل در ساعت برسد.

اگر همه چیز برای Plaid گم شده است، نگران نباشید زیرا ممکن است شتاب ماشین ردبول یک انحراف باشد. طبق گزارش Autosport، آخرین نسل از خودروهای F1 (نظیر 2022) شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت را در 2.6 ثانیه سریع می‌کنند. در این مواقع مدل S شطرنجی ماشین F1 را خرد می کند. بنابراین بستگی به این دارد که راننده Plaid در جاده باز یا دراگ با کدام خودروی F1 برخورد کند.

تسلا مدل S شطرنجی هنوز به طرز عجیبی سریع است

حتی اگر Plaid در این دور شکست بخورد، باز هم به طرز وقاحت باری (obscenely) سریع است. بهترین دلیل این است که ما مجبور شده ایم به مقایسه با اتومبیل های F1 متوسل شویم – زیرا هیچ چیز دیگری حتی نزدیک نیست.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس