بازی Tower of Fantasy چگونه می‌تواند با گنشین ایمپکت رقابت کند

117
0
بازی Tower of Fantasy چگونه می‌تواند با گنشین ایمپکت رقابت کند

بازی Tower of Fantasy یک MMORPG جدید است که به دلیل شباهت به Genshin Impact مورد انتقاد قرار گرفته است، اما راهی وجود دارد که بازی بتواند متمایز باشد و ما در اینجا به آن خواهیم پرداخت. بازی Tower of Fantasy چگونه می‌تواند با گنشین ایمپکت رقابت کند؟ اول نیوز پاسخ می‌دهد.

بازی Genshin Impact اولین بازی نقش‌آفرینی اکشن فانتزی نیست که مخاطبان زیادی پیدا می‌کند، اما HoYoverse (که قبلا miHoYo بود) به دلیل سبک هنری چشم‌نواز، داستان‌های خوب و به‌روزرسانی‌های مداوم، پس از عرضه بازی در سال 2020 بسیار موفق ظاهر شد. به این ترتیب، Genshin Impact با چندین نامزدی جوایز مانند “بهترین بازی 2020” گوگل پلی و جوایز TapTap Game به عنوان “بازی سال” مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. به تازگی، توسعه دهنده چینی Perfect World با Tower of Fantasy وارد صحنه MMORPG به عنوان بازی رایگان و free to play شده است.

این بازی به دلیل عناصر قابل مقایسه با Genshin Impact و بازی Nintendo یعنی The Legend of Zelda: Breath of the Wild در حال جلب توجه است، اگرچه این لزوماً منفی نیست. Tower of Fantasy به بهترین وجه از Genshin Impact از طریق مبارزه سریع، تمرکز بر ارتقای سلاح‌ها و تاکید بر جنبه چندنفره متمایز است. Tower of Fantasy می‌تواند رقیب Genshin Impact باشد اگر یاد بگیرد که این تفاوت‌ها را بپذیرد.

بازی Tower of Fantasy چگونه می‌تواند با گنشین ایمپکت رقابت کند

بازی Tower of Fantasy وقتی با بازی‌های دیگر رقابت نمی‌کند بهترین است

بازی Tower of Fantasy را نباید جایگزینی برای Genshin Impact دانست، بلکه یک بازی کاملاً متفاوت با مخاطبان مشابه است. در حالی که هر دو بازی دارای زیبایی شناسی الهام گرفته از انیمه و مقدمه‌ای هستند که به بازیکنان اجازه می‌دهد بین یک شخصیت مرد و زن همراه با یک همراه پری مانند انتخاب کنند، اکثر شباهت‌های اصلی به همین جا ختم می‌شود. سیاره بیگانه آیدا شبیه دنیای فانتزی تیوات نیست که بسیار بزرگتر است و دارای هفت منطقه است. با این حال، این تغییر دقیقاً همان چیزی است که Perfect World باید به آن تکیه کند تا هویت خود را بسازد.

از آنجایی که Aida کوچک‌تر است، توسعه‌دهنده باید به بازیکنان دلیلی برای ورود مجدد به بازی، جدا از جوایز رایگان درون بازی Tower of Fantasy بدهد. Perfect World باید این تمایز را بین محیط فانتزی Genshin Impact در مقابل خودش که یک دنیای پسا آخرالزمانی با عناصر علمی تخیلی است، مشخص کند. در حال حاضر، داستان Tower of Fantasy نسبتاً ساده است، زیرا بازیکنان شخصیت خود را دچار فراموشی در سیاره‌ای دیستوپیایی می‌بینند و به سادگی از آنچه شخصیت‌های دیگر به آن‌ها می‌گویند اطاعت می‌کنند. اگر پیچش‌های داستانی پیش بینی نشده‌ای در انتظار باشد، نویسندگان واقعاً می‌توانند از این تفاوت در ژانر به نفع خود استفاده کنند و داستان را حول مجموعه‌های آینده نگرانه ببافند.

بهترین دارایی‌های Tower of Fantasy آن‌هایی هستند که آن را از دیگران متمایز می‌کنند، مانند شخصی‌سازی عمیق شخصیت‌ها، سیستم نبرد پر زرق و برق با مکانیک‌های جالب، و چرخیدن برای سلاح‌های Simulacra به جای شخصیت‌ها. این بازی برای مبتدیان مناسب است، به خصوص با سیستم گاچا که سخاوتمندتر نامیده می‌شود با شانس 0.75 درصد برای کاراکترهای بنر در یک بار کشیدن در مقایسه با نرخ معمولاً 0.6 درصدی Genshin Impact برای شخصیت‌های 5 ستاره.

البته، الهام گرفتن Tower of Fantasy از بازی‌هایی مانند Lost Ark و Genshin Impact یک حرکت هوشمندانه است. زیرا می‌تواند بهترین کار را مطالعه کند و آن را اجرا کند. برای اکثر افراد، محتوای جدید چیزی است که افراد را به واسطه نحوه ارائه تجربه متفاوتی نسبت به آنچه که مردم با Genshin Impact به آن عادت کرده‌اند، جذب می‌کند. اگر Tower of Fantasy می‌خواهد از احساس خستگی یا تکرار در کاربران جلوگیری کند، باید فضاهای بیشتری را برای کاوش، کاراکترهای قانع‌کننده و به‌روزرسانی‌ها ایجاد کند، همانطور که HoYoverse در دو سال گذشته انجام داده است.

تنها زمان نشان خواهد داد که آیا Tower of Fantasy به یکی از اصلی‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی جهان‌باز مدرن تبدیل می‌شود یا ظرف چند ماه فراموش می‌شود. اگر Perfect World بتواند خود را به گونه‌ای شروع به بازاریابی کند که اجازه نمی‌دهد بازی‌اش مستقیماً با Genshin Impact مقایسه شود، رقابت بین هر دو بازی احتمالاً فروکش می‌کند و مخاطبان را آزاد می‌گذارد که از هر ۲ بازی در اوقات فراغت خود لذت ببرند.

بازی Tower of Fantasy هم اکنون برای موبایل و کامپیوتر در دسترس است. نظر شما در این خصوص چیست؟ بازی Tower of Fantasy چگونه می‌تواند با گنشین ایمپکت رقابت کند؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس