ویژگی های آیفون 14: 5 ویژگی که می خواهیم در آیفون 14 ببینیم

52
0
ویژگی های آیفون 14

عملکرد خط تولید آیفون در اپل واقعا قابل ستایش است، اما می تواند بهتر از این هم باشد. در این مقاله قصد داریم مهمترین ویژگی های آیفون 14 و مورد نیاز را از دید کاربران در آیفون را بررسی کنیم.

طرفداران اپل از زمانی که آیفون 13 در سپتامبر 2021 روانه بازار شد، مشتاقانه منتظرند تا ببینند نسل بعدی آیفون چه چیزی به همراه خواهد آورد. در سپتامبر امسال، امیدواریم شاهد تغییراتی بزرگ و طراحی کاملاً جدیدی باشیم.

اپل هر سال یک آیفون جدید عرضه می کند، اما در بعضی سال ها پر سر و صدا تر از سال های دیگر است. اگرچه سری آیفون 13 یک محصول بسیار عالی است، اما از زمانی که آیفون X در سال 2018 عرضه شد، در واقع ما شاهد آیفونی با طراحی جدید و نوآورانه نبوده ایم.

در ادامه به بررسی پنج ویژگی خواهیم پرداخت که می خواهیم در آیفون 14 ببینیم.

ویژگی های آیفون 14: عمر باتری بهتر

ویژگی های آیفون 14: عمر باتری بهتر
ویژگی های آیفون 14: عمر باتری بهتر

عمر باتری آیفون در چند سال اخیر پیشرفت زیادی داشته است. آیفون 13 با بدنه کمی ضخیم تر به اپل این امکان را می دهد که باتری بزرگتری نسبت به مدل قبلی درون دستگاه تعبیه کند. باتری آیفون 13 حدود 15 ساعت هنگام پخش ویدئو دوام می آورد. کا این میزان حدود چهار ساعت بیشتر از آیفون 12 است، و همچنین آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس حتی بیشتر از این مقدار را هم پشتیبانی می کنند.

همانطور که احتمالا میدانید این اعداد واقعا چشمگیر هستند، اما تجربه شما ممکن است متفاوت باشد. اگر برای دسترسی به سریعترین سرعت اینترنت نیاز به اتصال به شبکه 5G دارید، میتوانید باتری خود را نیز بسیار سریعتر از 4G LTE شارژ کنید. فعالیت‌های استریم و کارهای سنگین مانند بازی‌ها می‌توانند حتی در چند ساعت کوتاه باتری آیفون 13 پرو مکس را خالی کنند.

با وجود اینکه آخرین سری آیفون‌ها دارای عمر باتری بسیار قابل توجهی هستند، اما ما همچنان می‌خواهیم پیشرفت های بیشتری را در آیفون 14 ببینیم.

ویژگی های آیفون 14: Promotion در تمام مدل ها

اپل سال گذشته ProMotion را به iPhone 13 Pro و Pro Max آورد، اما ایندفعه ما می‌خواهیم ProMotion را در تمام سری های آیفون 14 ببینیم.

ProMotion یا فرکانس نوسازی مقدار دفعاتی است که تصویر یک نمایشگر به‌روز می شود. با ProMotion، صفحه نمایش آیفون شما می تواند تا 120 هرتز به روز شود. داشتن فرکانس نو سازی بالا به این معنی است که انیمیشن ها و حرکات نرم تر هستند و بازی ها بسیار روان تر انجام می شوند.

بزرگترین عیب نمایشگرهای با فرکانس نوسازی بالا این است که انرژی بیشتری مصرف می کنند، بنابراین عمر باتری شما کاهش می دهند. اما نمایشگرهای ProMotion اپل تطبیق پذیر هستند، به این معنی که فرکانس نو سازی می تواند در لحظه بسته به کاری که انجام می دهید تغییر کند. اگر در حال خواندن یک متن هستید یا به یک تصویر ثابت نگاه می کنید،فرکانس نو سازی تا 10 هرتز کاهش می یابد. اما زمانی که انیمیشن تماشا می کنید، ProMotion می تواند فرکانس نوسازی صفحه نمایش شما را افزایش دهد تا نرم ترین تجربه ممکن را به شما ارائه دهد.

این به این معنی است که می توانید از تمام مزایای صفحه نمایش 120 هرتزی بهره مند شوید، بدون اینکه آسیب زیادی به عمر باتری گوشی خود وارد کنید. دلایل زیادی برای لزوم به کارگیری ProMotion وجود دارد. همچنین ما می‌خواهیم ببینیم که آیا اپل ProMotion را به تمام مدل‌های آیفون 14 می‌آورد تا همه بتوانند بهترین تجربه را در آیفون خود داشته باشند یا خیر.

ویژگی های آیفون 14: ناچ کوچکتر، آیفون 13 نسبت به آیفون 12

ویژگی های آیفون 14: ناچ کوچکتر آیفون 13 نسبت به آیفون 12
ویژگی های آیفون 14: ناچ کوچکتر آیفون 13 نسبت به آیفون 12

زمانی که آیفون X در سال 2018 عرضه شد، اپل بالاخره تصمیم گرفت حاشیه‌های صفحه نمایش را به کل حذف کرده و یک آیفون تمام صفحه به ما بدهد.

سال گذشته، زمانی که آیفون 13 عرضه شد، اپل در نهایت اندازه ناچ را کاهش داد. اندازه ناچ در سری آیفون 13 حدود 20 درصد کوچکتر از آیفون 12 است. اگرچه ناچ کوچکتر شده است، اما هنوز بسیار چشمگیر است.

در حالی که کاربران آیفون هنوز با این ناچ سر و کله می زنند، بسیاری از گوشی‌های اندرویدی از نمایشگرهای حفره دار، دوربین‌های سلفی بازشو و راه‌حل‌های دیگر برای ایجاد یک گوشی تمام صفحه واقعی استفاده کرده‌اند. سامسونگ حتی یک دوربین سلفی زیر صفحه نمایش به گلکسی زد فولد 3 آورده است.

ما در طول چند سال گذشته به این موضوع عادت کرده‌ایم، اما اگرچه یاد گرفته‌ایم چگونه با آن زندگی کنیم، اما مشتاق هستیم تا در نهایت با آن خداحافظی کنیم.

ویژگی های آیفون 14: بازگشت Touch ID

ویژگی های آیفون 14: بازگشت Touch ID
ویژگی های آیفون 14: بازگشت Touch ID

Face ID یک ویژگی بسیار است، اما ما Touch ID را نیز در کنار آن می خواهیم. با وجود در مورد Face ID شک و تردید هایی وجود داشت اما، در چند سال گذشته ثابت کرده است که Face ID ایمن، قابل اعتماد و سریع است. اما، هنوز هم کامل نیست. اگر تلفن خود را در زاویه درستی قرار ندهید، Face ID شما را نمی‌شناسد، و اگر صورت شما توسط چیزی پوشیده شده باشد، ممکن است برای باز کردن گوشی خود با مشکل روبرو شوید.

ما در طول چند سال گذشته درگیر یک بیماری همه گیر بوده ایم، و برای بسیاری از مردم، ماسک بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره آنها شده است. در همین راستا Face ID برای تشخیص چهره آنهم در حالتی که ماسک زده اید با مشکل روبرو است. یک راه حل آسان برای رفع این مشکل Face ID، اضافه شدن ویژگی حسگر اثر انگشت است.

اپل با معرفی Touch ID در آیفون 5S، سر و صدای زیادی به پا کرد، اما به نظر می‌رسد که استفاده از این ایده را برای آیفون کنار گذاشته است. در همین حال، بسیاری از تلفن‌های اندرویدی اکنون با اسکنرهای اثرانگشت در دکمه‌های پاور یا حتی اسکنرهایی که به طور مستقیم در زیر نمایشگر تعبیه شده، عرضه می‌شوند. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد که با سرعت و امنیت بالا به تلفن های خود دسترسی داشته باشند، چه صورتشان پوشیده باشد یا نباشد.

علیرغم برخی مشکلات، Face ID یک فناوری بسیار عالی و کاربردی است و ما نمی‌خواهیم آن را از دست داده یا کنار بگذاریم. اما افزودن Touch ID به آیفون نسل بعد به این معنی است که همیشه یک نسخه پشتیبان برای مواقعی که Face ID کار نمی کند وجود خواهد داشت.

ویژگی های آیفون 14: اضافه شدن USB-C

ویژگی های آیفون 14: اضافه شدن USB-C
ویژگی های آیفون 14: اضافه شدن USB-C

اپل USB-C را در خط تولید خود نگهداشته است، اما برای آیفون اینطور نیست.

بسیاری از دستگاه های اپل در حال حاضر از USB-C استفاده می کنند. از سال 2016، تمام مک‌بوک‌های اپل غالبا USB-C استفاده می کنند و کل سری iPad اکنون فقط با USB-C کار می کند.

با این حال متأسفانه، اپل همچنان اصرار دارد که از پورت های لایتنینگ در آیفون و لوازم جانبی آن استفاده کند. لایتنینگ نسبت به کانکتور 30 ​​پینی که اپل قبلاً در آیفون استفاده می کرد، یک اقدام عالی بود، اما امروزه همه چیز تغییر کرده است. Lightning کندتر شارژ می شود و داده ها را بسیار کندتر از USB-C انتقال می دهد.

اگر در چند سال اخیر یک کاربر وفادار به آیفون بوده اید، به احتمال زیاد بیش از سهم منصفانه خود از شارژرها، دانگل ها و لوازم جانبی لایتنینگ استفاده کرده اید. در حالی که دور انداختن تمام این لوازم جانبی غم انگیز به نظر می رسد، اما دستیابی به مزایای بسیار زیاد USB-C ارزشش دارد.

در سال 2021، اتحادیه اروپا قانونی را پیشنهاد کرد که بر اساس آن تمام گوشی های هوشمند فروخته شده در اتحادیه اروپا باید مجهز به USB-C باشند. با توجه به اینکه حتی سیاستمداران هم درگیر این موضوع شده‌اند، امیدوار هستیم در نهایت USB-C را در آیفون 14 ببینیم.

چه زمانی باید منتظر آیفون بعدی باشیم؟

اپل معمولاً مدل‌های جدید آیفون را در رویداد پاییزی خود در ماه سپتامبر معرفی می‌کند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که آیفون بعدی را تقریباً در همان زمان ببینیم. سال گذشته، اپل رویداد آیفون 13 خود را در 14 سپتامبر برگزار کرد. پیش‌سفارش‌ها تنها چند روز بعد در 17 سپتامبر شروع شد و مدل‌های جدید در 24 سپتامبر در قفسه‌های فروشگاه‌ها عرضه شدند.

شمارش معکوس برای آیفون 14

در حالی که سری آیفون 13 فوق العاده است، از بسیاری جهات، آیفون احساس می کند که در حال بازی کردن با رقبای اندرویدی خود است. افزودن ویژگی‌های جدید مانند USB-C، طراحی تمام صفحه، و ProMotion به آیفون کمک می‌کند در این رقابت سرپا باقی بماند و کاربران جدیدی جذب کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس