نحوه بکاپ گرفتن از پلی استیشن 5: چگونه نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟

321
2
نحوه بکاپ گرفتن از پلی استیشن 5

فرض کنید چندین ساعت بازی کنید و شخصیت خود در بازی را ارتقا دهید. با یک اتفاق ناگهانی تمام اطلاعات شما حذف شود! اما نگران نباشید، در این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از بازی های خود محافظت کنید، داده ها، عکس ها و موارد دیگر را ذخیره کنید تا چیزی در پلی استیشن 5 خود از دست ندهید. نحوه بکاپ گرفتن از پلی استیشن 5 را در ادامه با هم مرور میکنیم.

حفاظت از داده های ذخیره بازی ها بسیار مهم است زیرا نتیجه ی وقتی است که شما بازی کردید. شما نمی خواهید پیشرفت خود را در بازی ای که تقریباً به پایان رسانده اید، یا بازی مورد علاقه قدیمی که تمام مراحل را باز کردید، از دست بدهید.

مطالب مرتبط:

آموزش ریست کردن PS4 جهت فروش | reset factory پی اس فور

نحوه بروزرسانی PS5 را یاد بگیرید!

مقایسه پلی استیشن 5 با ایکس باکس X: کدام کنسول برای خرید بهتر است؟

این مقاله راهنمای تهیه نسخه پشتیبان از داده های PS5 است تا در صورت خرابی سخت افزار یا حذف تصادفی، چیزی از دست ندهید.

نحوه بکاپ گرفتن از پلی استیشن 5

اگر می خواهید از کل محتوای پلی استیشن 5 خود به طور همزمان نسخه پشتیبان تهیه کنید، باید از ابزار پشتیبان داخلی استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می دهد از تمام اطلاعات مهم کنسول خود در یک درایو USB نسخه پشتیبان تهیه کنید، اما باید چند نکته را در نظر بگیرید.

برای به حداقل رساندن حجم پشتیبان خود، ایده خوبی است که ابتدا فضای ذخیره سازی PS5 خود را مدیریت کنید. حذف بازی هایی که دیگر بازی نمی‌کنید و حذف عکس های قدیمی، زمان پشتیبان گیری را کاهش می‌دهد.

از تنظیمات > فضای ذخیره سازی دیدن کنید تا ببینید چقدر از فضای موجود در کنسول شما استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که دسته دیگر در پشتیبان‌گیری گنجانده نشده باشد، زیرا شامل فایل های نرم‌افزار سیستم و سایر داده هایی است که نیازی به محافظت از آنها ندارید.

نحوه بکاپ گرفتن از پلی استیشن 5
نحوه بکاپ گرفتن از پلی استیشن 5

اگر SSD M.2 در PS5 خود دارید، محتوای آن در نسخه پشتیبان گنجانده نشده است. اطمینان حاصل کنید که ابتدا هر چیزی را که می خواهید از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید به حافظه داخلی منتقل کنید.

جام ها Trophy تنها نوع داده ای هستند که با این ابزار نسخه پشتیبان تهیه نمی شوند. جام هایی که به دست آورده اید به طور منظم با حساب پلی استیشن شما که از آنها نسخه پشتیبان تهیه می کند، همگام می شوند.

برای اجرای دستی این همگام سازی، نماد نمایه‌تان را از گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی PS5 انتخاب کنید و جام ‌ها را انتخاب کنید. Options را در کنترل‌کننده تان ضربه بزنید و همگام سازی با شبکه پلی‌استیشن را انتخاب کنید.

 

نحوه بکاپ گرفتن از پلی استیشن 5
نحوه بکاپ گرفتن از پلی استیشن 5

نحوه بکاپ گرفتن از پلی استیشن 5: اجرای فرآیند پشتیبان گیری

وقتی آماده تهیه نسخه پشتیبان هستید، یک هارد دیسک خارجی را به PS5 خود متصل کنید و مطمئن شوید که فضای کافی برای نگهداری همه چیز را دارد. به Settings > System > System Software > Back Up and Restore > Back Up Your PS5 بروید. در اینجا، نوع داده ای را که می خواهید پشتیبان بگیرید انتخاب کنید. شما می توانید از موارد زیر انتخاب کنید:

  • بازی ها و برنامه ها (اگر می‌خواهید فقط بازی های خاصی را پشتیبان بگیرید، نماد مداد را انتخاب کنید)
  • داده های ذخیره شده برای بازی ها
  • اسکرین شات ها و کلیپ های ویدیویی که گرفته اید
  • تنظیمات کنسول

این انتخاب بستگی به نیاز شما دارد. اگر اتصال اینترنت سریع دارید و بارگیری مجدد بازی های دیجیتال مهم نیست، ممکن است انتخاب کنید که فقط از داده های ذخیره شده خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. داده ها و عکس های ذخیره شده غیر قابل تعویض هستند. بازی ها و تنظیمات ارزش کمتری دارند.

نحوه بکاپ گرفتن از پلی استیشن 5: اجرای فرآیند پشتیبان گیری
نحوه بکاپ گرفتن از پلی استیشن 5: اجرای فرآیند پشتیبان گیری

هنگامی که اطلاعات مورد نظر را برای پشتیبان گیری انتخاب کردید، اندازه فایل پشتیبان را مشاهده خواهید کرد. اگر می‌خواهید چیزی در مورد پشتیبان گیری به خاطر بسپارید، توضیحی وارد کنید، سپس روی «BackUp» ضربه بزنید. در طول این فرآیند، کنسول شما چند بار راه اندازی مجدد می شود. وقتی همه چیز تمام شد، «BackUp Complete» را خواهید دید.

اکنون می‌توانید درایو USB را جدا کنید و تا زمانی که به آن نیاز داشته باشید، آن را در مکانی امن نگهداری کنید.

بازیابی نسخه پشتیبان از PS5

اگر برای عیب یابی مشکلی (مانند خطای نور آبی چشمک زن) باید PS5 خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید یا اطلاعات شما به دلیل دیگری خراب شده است، می‌توانید نسخه پشتیبان تهیه شده را بازیابی کنید.

هشدار:

توجه داشته باشید که بازنشانی اطلاعات موجود در PS5 شما، تمام اطلاعات موجود در کنسول را پاک می کند. اگر اطلاعات جدیدی در PS5 خود دارید که هنوز از آن نسخه پشتیبان تهیه نشده است، یکی از روش های زیر را دنبال کنید تا قبل ادامه از آن در جای دیگری نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای شروع بازیابی، همان درایو USB را دوباره به سیستم خود متصل کنید، سپس به Settings > System > System Software > Back Up and Restore برگردید. این بار PS5 خود را بازیابی کنید.

بازیابی نسخه پشتیبان از PS5
بازیابی نسخه پشتیبان از PS5

در مرحله بعد، داده هایی را که می خواهید از نسخه پشتیبان بازیابی کنید، انتخاب کنید. لازم نیست همه چیز را انتخاب کنید، اما از آنجایی که این فرآیند تمام داده های کنسول شما را پاک می‌کند، معمولاً بهتر است همه آنها را بازیابی کنید. مانند نسخه پشتیبان، کنسول شما چندین بار با بازیابی داده ها راه اندازی مجدد می شود. پس از انجام، صفحه اصلی را مشاهده خواهید کرد و آماده کار هستید.

وقتی از فرآیند بازیابی استفاده می‌کنید، PS5 شما به طور خودکار تنظیمات اشتراک گذاری کنسول و پخش آفلاین را خاموش می‌کند. این گزینه برای اشتراک گذاری بازی در PS5 استفاده می‌شود، بنابراین اگر از این قابلیت استفاده می‌کنید، حتماً پس از تکمیل بازیابی دوباره آن را روشن کنید.

نحوه پشتیبان گیری از ذخیره PS5 در فضای ابری

داشتن یک نسخه پشتیبان کامل از PS5 بسیار عالی است، اما در صورتی که بخواهید فقط از چند سیو بازی پشتیبان بگیرید، بسیار زیاد است. یکی از مزایای مشترک پلی‌استیشن پلاس، امکان پشتیبان گیری از تمام ذخیره های خود در فضای ذخیره سازی ابری است. این سرویس 100 گیگابایت فضا برای ذخیره های PS5 و 100 گیگابایت فضای دیگر برای ذخیره های PS4 فراهم می کند.

PS5 شما این کار را به صورت خودکار انجام می دهد‌. در صورت تمایل می توانید یک نسخه پشتیبان دستی را اجرا کنید.

برای اطمینان از اینکه PS5 شما به صورت خودکار پشتیبان گیری می‌کند، باید چند گزینه را فعال کنید. موارد زیر را بررسی کنید:

  • از تنظیمات > سیستم > صرفه جویی در انرژی > ویژگی های موجود در حالت استراحت دیدن کنید و «Stay Connected to Internet» را فعال کنید تا PS5 شما بتواند در حالت خواب، داده های ذخیره شده را بارگذاری کند.
  • به تنظیمات > داده های ذخیره شده و تنظیمات بازی/برنامه بروید. برای محافظت از ذخیره های PS5، «داده های ذخیره شده» (PS5) و سپس «همگام سازی داده های ذخیره شده» > «همگام سازی خودکار داده های ذخیره شده» > «فعال کردن همگام سازی خودکار» را انتخاب کنید. سپس Saved Data (PS4) > Auto-Upload > Auto-Upload را فعال کنید تا از ذخیره های بازی PS4 محافظت کنید.
نحوه پشتیبان گیری از ذخیره PS5 در فضای ابری
نحوه پشتیبان گیری از ذخیره PS5 در فضای ابری

می‌توانید در Settings > Saved Data and Game/App Settings > Saved Data (PS5) > Sync Saved Data > View Sync Status، بررسی کنید که آیا داده های ذخیره شده بازی PS5 در فضای ابری به‌روزرسانی شده است یا خیر. برای بررسی سریع این مورد، دکمه options را روی کنترل‌کننده تان فشار دهید، سپس روی بررسی وضعیت همگام سازی داده های ذخیره شده ضربه بزنید تا مطمئن شوید آخرین پیشرفت شما همگام سازی شده است.

نحوه پشتیبان گیری از ذخیره PS5 در فضای ابری
نحوه پشتیبان گیری از ذخیره PS5 در فضای ابری

وقتی می‌خواهید به صورت دستی داده های ذخیره شده را در فضای ذخیره سازی ابری به‌روزرسانی کنید، به «تنظیمات > داده های ذخیره شده و تنظیمات بازی/برنامه» برگردید و «داده های ذخیره شده» (PS5) یا «داده های ذخیره شده» (PS4) را انتخاب کنید.

برای هرکدام، Console Storage را انتخاب کنید، سپس یک یا چند بازی و سپس آپلود در Cloud Storage را انتخاب کنید. برای بازیابی ذخیره سازی ابری در سیستمتان، همین فرآیند را انجام دهید، اما «فضای ذخیره سازی ابری» و سپس «دانلود در فضای ذخیره سازی کنسول» را انتخاب کنید.

نحوه پشتیبان گیری از ذخیره PS5 در فضای ابری
نحوه پشتیبان گیری از ذخیره PS5 در فضای ابری

متأسفانه، PS5 به شما این امکان را نمی دهد که از داده های ذخیره شده PS5 در یک درایو USB نسخه پشتیبان تهیه کنید. دلیل آن احتمالاً حرکتی از سوی سونی برای تشویق خرید اشتراک پلی استیشن پلاس است.

می‌توانید داده های ذخیره شده برای بازی های PS4 را به درایو USB در Settings > Saved Data and Game/App Settings > Saved Data (PS4) > Console Storage منتقل کنید، بازی هایی را که می‌خواهید کپی کنید بررسی کنید و «کپی در درایو USB» را انتخاب کنید.

نحوه پشتیبان گیری از ذخیره PS5 در فضای ابری
نحوه پشتیبان گیری از ذخیره PS5 در فضای ابری

تنها گزینه شما برای کپی کردن داده های ذخیره شده PS5 در یک دستگاه USB، استفاده از فرآیند بالا برای پشتیبان گیری از همه فایل های ذخیره شده است.

چگونه از عکس های PS5 خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

اگر می‌خواهید از اسکرین شات ها و کلیپ های ویدیویی ذخیره شده خارج از فرآیند پشتیبان گیری کامل بالا، نسخه پشتیبان تهیه کنید، PS5 به شما امکان می‌دهد عکس های خود را در فضای ذخیره سازی ابری آپلود کنید تا از طریق برنامه PS به گوشی هوشمند خود دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید آنها را در YouTube یا Twitter آپلود کنید تا دسترسی به عکس های مورد علاقه‌تان و پشتیبان گیری از آنها را آسان می‌کند.

از همه اطلاعات در PS5 خود محافظت کنید

تهیه نسخه پشتیبان از همه داده های مهم در پلی استیشن 5 کار سختی نیست. از دست دادن داده های ذخیره شده پس از ده ها ساعت انجام بازی های طولانی مانند Elden Ring یا Persona 5 Royal بسیار دلخراش است، بنابراین تهیه یک نسخه بسیار مهم است. با پشتیبان گیری کامل که با پشتیبان گیری ابری تکمیل می شود، نباید هیچ پیشرفت قابل توجهی را از دست بدهید.

اگر روی سیستم های دیگر بازی می‌کنید، مطمئن شوید که از سیوهای خود در آنجا نیز نسخه پشتیبان تهیه می‌کنید!

4/5 - (5 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه برای “نحوه بکاپ گرفتن از پلی استیشن 5: چگونه نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟

  1. سلام میخواستم بدونم من با یه فلش میتونم اول از کنسول ps5 یکی دیگه بک اپ بگیرم مثلا بازی کراش. رو که ۲۰ گیگ هست بعد وصل کنم به کنسول ps5 خودم و بازی رو اجرا کنم؟؟

    • · 14 مرداد 1402 در 08:38

      سلام وقت بخیر
      دوست عزیز پلی استیشن اصطلاحا کپی خور نیست و بازی رو اجرا نکینه و هنوز هم نسخه کرک شده کنسول در اختیار عموم قرار نگرفته

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس