یک بدافزار جدید اندرویدی در این اپلیکیشن‌ها مخفی شده است

62
0
بدافزار جدید اندرویدی

یک تیم تحقیقاتی امنیتی، یک بدافزار جدید اندرویدی به نام Autolyco را در ۸ اپلیکیشن اندرویدی محبوب کشف کرده که حساب شما را خالی می‌کنند. پس از بدافزارهای وحشتناک بانکی Revive یا BRATA، کاربران اندروید این بار با یک بدافزار دیگر به نام Autolycos دست به یقه شده اند که اخیراً توسط تیم امنیتی Maxime Ingrao کشف شده است.

این بدافزار حداقل در ۸ اپلیکیشن اندرویدی که در گوگل پلی قرار گرفته بودند و جمعاً ۳ میلیون بار توسط کاربران دانلود شده‌اند، دیده شده است. بسیاری از این اپلیکیشن های آلوده اکنون از پلی استور حذف شده‌اند، اما همچنان ۲ مورد از آنها همچنان در فروشگاه برنامه‌های گوگل موجود است.

بدافزار Autolycos که یکی از شایع‌ترین انواع بدافزارهای اندرویدی می باشد، کاربران را مجبور می‌کند عضو سرویس‌های پولی شوند. معمولاً هم از یک دستگاه آلوده برای اتصال به صفحات پرداخت خدمات پولی استفاده کرده و کاربر را مجبور به پرداخت حق اشتراک برای محتوای پولی می‌کند.

همین حالا این اپلیکیشن‌ها را پاک کنید

همین حالا این اپلیکیشن‌ها را پاک کنید
همین حالا این اپلیکیشن‌ها را پاک کنید

در میان این ۸ اپلیکیشن اندرویدی که به بدافزار Autolycos آلوده شده‌اند، همچنان ۲ تای آن‌ها در پلی استور موجود است که این دو، اپلیکیشن Razer Keyboard & Theme ساخت تیم توسعه xcheldiolola و اپلیکیشن Funny Camera ساخت تیم توسعه KellyTech هستند. این دو اپلیکیشن در مجموع ۵۵۰ هزار بار دانلود شده‌اند. دیگر برنامه‌های آلوده شامل موارد زیر هستند:

  • اپلیکیشن Vlog Star Video Editor با ۱ میلیون بار دانلود
  • اپلیکیشن Creative 3D Launcher با ۱ میلیون بار دانلود
  • اپلیکیشن Wow Beauty Camera با ۱۰۰ هزار بار دانلود
  • اپلیکیشن Gif Emoji Keyboard با ۱۰۰ هزار بار دانلود
  • اپلیکیشن Freeglow Camera 1.0.0 با ۵ هزار بار دانلود
  • اپلیکیشن Coco Camera v1.1 با ۱۰۰۰ بار دانلود

اگر شما هم یکی از اپلیکیشن‌های نامبرده را روی گوشی خود نصب کرده‌اید، توصیه می‌کنیم فوراً آن‌ها را پاک کنید. گوگل ژوئن سال گذشته گزارشی را در مورد این اپلیکیشن‌ها منتشر کرده است، اما بیش از ۶ ماه طول کشید تا آن‌ها رااز گوگل پلی پاک کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس