چک مارک (Check Marks) واتساپ

91
0

آیا شما هم نمی دانید که کاربرد دقیق چک مارک (Check Marks) واتساپ چیست؟ پس در ادامه راهنما همراه ما باشید تا با انواع تیک ها در واتساپ آشنا شویم. یکی از بزرگترین مزایایی که واتساپ نسبت به ارسال پیامک سنتی دارد، این است که با استفاده از آن می توانید ببیند آیا طرف مقابل پیام های شما را دریافت کرده یا خوانده است. واتس‌اپ این موارد را با استفاده از چک مارک ها به شما نشان می دهد، اما هنوز هم خیلی از افراد نمی ‌دانند تیک‌ های واتس‌اپ به چه معنا هستند. بیایید به معنای پشت هر یک از تیک ها در واتس‌اپ بپردازیم تا بتوانید متوجه شوید که آیا طرف مقابل شما، پیام های ارسالی شما را دیده است یا خیر. 

چک مارک (Check Marks) واتساپ

آیکون‌ های چک مارک در واتس‌اپ نشان ‌دهنده ویژگی تیک های آبی پیام ها هستند و به شما اطلاع می ‌دهند که آیا طرف مقابل پیام شما را دریافت کرده یا خوانده است. در واتساپ، یک علامت تیک خاکستری به این معنی است که پیام شما ارسال شده است، اما هنوز به طرف مقابل تحویل داده نشده است. دو علامت تیک خاکستری به این معنی است که پیام شما با موفقیت به تلفن طرف مقابل رسیده است، اما هنوز آن را باز نکرده است. در نهایت، وقتی طرف مقابل مکالمه شما را باز کرد و به پیام نگاه کرد، دو علامت تیک آبی را در زیر پیام ارسالی خود مشاهده خواهید کرد.

چک مارک (Check Marks) واتساپ
چک مارک (Check Marks) واتساپ

اگرچه واتساپ به شما امکان می دهد بتوانید از چندین دستگاه به حساب واتساپ خود دسترسی داشته باشید، اما در اصل همه اینها از طریق تلفن شما که دستگاه اصلی حساب شما است، هدایت می شوند. بنابراین، اگر پیامی را در تلفن یا رایانه خود بخوانید، چک مارک ها برای طرف مقابل شما آپدیت می شوند. 

البته چک مارک ها در چت های گروهی WhatsApp در مکالمه با افراد عضو گروه، کمی متفاوت عمل می کنند. وقتی همه اعضای گروه پیام شما را دریافت کردند، دو تیک خاکستری در کنار پیام خود خواهید دید. وقتی همه پیام را بخوانند، این به دو تیک به رنگ آبی تغییر می کنند. در صورت تمایل، حتی می توانید زمان دقیق خواندن پیام WhatsApp خود را مشاهده کنید. در یک چت گروهی، این به شما امکان می دهد ببینید چه زمانی هر فرد پیام را دریافت کرده و چه زمانی آن را باز کرده است.

نحوه غیرفعال کردن تیک های آبی پیام ها در واتساپ

از آنجایی که ویژگی تیک های آبی پیام ها به طور خودکار فعال می شود، واتساپ چک مارک ها را به طور پیش فرض برای افراد دیگر نشان می دهد. اگر می خواهید تیک های آبی پیام های دریافتی خود را در واتساپ را غیرفعال کنید، انجام این کار آسان است. در ابتدا باید WhatsApp را باز کنید و روی قسمت تنظیمات که در زیر منوی سه نقطه در بالا سمت راست در اندروید است، ضربه بزنید. Account > Privacy را انتخاب کنید و پس از آن گزینه Read Receipts را غیرفعال کنید تا دیگر زمانی که فردی به شما پیامی ارسال می کند، تیک آبی پیام برای آن‌ها نشان داده نشود و نتوانند بفهمند که چه زمانی پیام ها را خوانده اید.

چک مارک (Check Marks) واتساپ
چک مارک (Check Marks) واتساپ

البته باید توجه داشته باشید که اگر تیک های خوانده شده پیام ها را خاموش کنید، پیام های خوانده شده دیگران نیز برای شما نشان داده نمی شود و درواقع نمی توانید بفهمید که آیا شخص مقابل پیام شما را خوانده یا نه. 

همچنین حتی اگر این قابلیت را خاموش کنید، نمی‌توانید تیک های آبی پیام های چت‌ های گروهی در واتس‌اپ را غیرفعال کنید.

دلایل خوانده نشدن پیام WhatsApp شما

 

اگر چند وقتی است که متوجه شده اید مدت زیادی طول می کشد تا شخص دیگری پیام واتساپ شما را ببیند، چندین دلیل ممکن است وجود داشته باشد :

همانطور که اشاره کردیم، اگر یکی از طرفین تیک های آبی پیام های دریافتی خود را خاموش کرده باشد، شما نمی توانید تیک های خوانده شدن پیام ها را مشاهده نمایید. 

اگر طرف مقابل شما را در واتساپ بلاک کرده باشد، نمی توانید ببینید که آیا پیام شما را خوانده است یا خیر.

ممکن است تلفن شخص مقابل، در حالت هواپیما یا خاموش باشد و یا به دلیل اتصال ضعیف اینترنت، آنلاین نباشد.

البته، ممکن است طرف مقابل شما درگیر کار دیگری باشد و هنوز وقت برای باز کردن پیام شما نداشته باشد. 

همچنین این احتمال وجود دارد که طرف مقابل شما از ترفندی استفاده کرده که بتواند پیام های شما را بدون ارسال تیک آبی مشاهده کند. 

به عنوان مثال، آن‌ها ممکن است هنگام مشاهده پیام به حالت هواپیما رفته باشند، بنابراین زمانی که پیام را بخوانند، واتساپ آن را به عنوان پیام خوانده شده علامت گذاری نمی کند زیرا زمانی که آن را دیده اند، آفلاین بودند. هم اندروید و هم آیفون به شما امکان پیش‌ نمایش پیام ها را از قسمت اعلان ها می دهند و با خواندن پیام ها از این قسمت، تیک آبی برای فرد به نمایش در نمی آید. .

اگر طرف مقابل شما از این ترفندها استفاده کرده باشد، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که از آن‌ها بپرسید آیا پیام شما را دیده اند یا خیر.

چک مارک واتساپ خود را تنظیم کنید !

در این راهنما، به این موضوع پرداختیم که چگونه می توانید بفهمید کسی پیامتامن را در واتس‌اپ دریافت کرده یا خوانده است. به کمک این ویژگی واتساپ، شما می توانید اطمینان حاصل کنید که طرف مقابل پیام شما را دریافت کرده و خوانده است. با این حال، برای تسلط بیشتر بر روی این سرویس پیام رسان، نکات بسیار بیشتری نیز وجود دارد که می توانید یاد بگیرید. 

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس