راهنمای استفاده از برنامه وب واتس اپ (WhatsApp Web)

76
0
برنامه وب واتس اپ

واتس‌اپ محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسانی در جهان است و از فوریه 2020 بیش از 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. کاربران زیادی از طریق نسخه وب واتس اپ به این سرویس دسترسی دارند. واتس اپ یک سرویس گیرنده مبتنی بر وب است که انعطاف بیشتری در نحوه استفاده از این برنامه پیام رسانی به شما ارائه می دهد. در این مقاله به راهنمای استفاده از برنامه وب واتس اپ (WhatsApp Web) می پردازیم.

برنامه وب واتس اپ (WhatsApp Web)

این برنامه متعلق به شرکت فیس بوک است و کاربران با استفاده از آن میتوانند با یکدیگر چت کنند، فایل ها را ارسال کنند و به صورت رایگان تماس صوتی و تصویری برقرار کنند. همچنین میتوان از نسخه وب واتس اپ به صورت آنلاین استفاده کرد. در واقع کاربران از طریق مرورگر وب به مکالمات خود دسترسی خواهند داشت.

WhatsApp در ابتدا فقط برای موبایل در دسترس بود. این شرکت نسخه وب واتس اپ را در ژانویه 2015 راه اندازی کرد. کلاینت وب (web client) یک افزونه از تلفن کاربر است. نسخه وب واتس اپ فقط مکالمات و پیام هایی را که کاربران از موبایل خود دریافت می کنند نشان میدهد. در واقع برای امنیت بیشتر هیچ یک از پیام ها به رایانه منتقل نمی شوند.

نحوه استفاده از نسخه وب واتس اپ 

برنامه وب واتس اپ
برنامه whatsapp

نسخه وب واتس اپ نیاز به احراز هویت از طریق یک کد QR دارد. کاربران می توانند این کد QR را در اپلیکیشن واتس اپ گوشی خود پیدا کنند. از آنجایی که رابط وب اساساً فقط برنامه را منعکس می کند، گوشی باید به اینترنت متصل باشد تا واتس اپ وب کار کند. اگر اینترنت گوشی قطع شود واتس اپ وب کار نخواهد کرد.

برای دریافت کد QR باید به web.whatsapp.com مراجعه کنید. پس از اینکه صفحه به طور کامل لود شد، کد به طور خودکار تولید می شود.کد QR باید از طریق برنامه واتس اپ روی گوشی شما اسکن شود تا اتصال برقرار شود.

برنامه وب واتس اپ
برنامه whatsapp

این کار را می‌توانید با راه‌اندازی برنامه روی گوشی خود و کلیک روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا انجام دهید. از منو کشویی WhatsApp Web و سپس Link A Device را انتخاب کنید. برای راه اندازی برنامه وب کافی است دوربین گوشی خود را به سمت کد QR وب واتس اپ بگیرید.

اکنون همه مکالمات شما در مرورگر وب در دسترس خواهند بود. حتی زمانی که از واتس اپ به صورت آنلاین استفاده می کنید، ارتباطات سرتاسر رمزگذاری می شوند. بنابراین گیرنده هرگز نمی داند که از واتس اپ وب استفاده می کنید یا برنامه موبایل.

مزایای استفاده از برنامه وب واتس اپ

برنامه وب واتس اپ
برنامه whatsapp

هنگامی که کد QR وب WhatsApp را اسکن کرده و برنامه وب را باز کردید، دیگر نیازی به استفاده از موبایل برای ارسال پیام و فایل ندارید. با این کار به راحتی میتوانید از طریق رایانه مکالمات خود را ببینید و هر بار که پیام جدیدی دریافت میکنید می توانید آنها را از مرورگر وب بخوانید و پاسخ دهید.

بزرگترین مزیت نسخه وب واتس اپ این است که می توانید از صفحه کلید رایانه برای تایپ پیام ها استفاده کنید. بنابراین می توانید بسیار سریعتر از صفحه کلید موبایل تایپ کنید و تایپ پیام های طولانی را بسیار آسان می کند.

از طریق واتس اپ وب می توانید به راحتی مخاطبین، عکس ها، اسناد و فایل های دیگر را سریع ارسال کنید. اگر فایل های زیادی را از طریق واتس اپ دریافت کرده اید، توجه داشته باشید که برنامه وب به طور خودکار آنها را در رایانه شما ذخیره نمی کند. شما باید فایل های دریافتی را به صورت دستی در کامپیوتر دانلود کنید. در صورت فعال بودن گزینه دانلود خودکار برنامه واتس اپ موبایل رسانه های دریافتی را به طور خودکار ذخیره می کند.

با نسخه وب واتس اپ مانند اپلیکیشن موبایل میتوانید با مخاطبان خود تماس صوتی و تصویری برقرار کنید. برقراری تماس های ویدیویی گروهی در نسخه وب از طریق ویژگی Messenger Rooms امکان پذیر است. پس از ایجاد یک اتاق با به اشتراک گذاری لینک اتاق با افراد آن ها را به چت ویدیویی گروهی دعوت کنید. 

حتی اگر واتس‌اپ یا مسنجر نداشته باشند، می‌توانند وارد اتاق گفتگو شوند. همچنین نیازی به ورود شما یا سایر افراد به فیس بوک نیست. لازم به ذکر است که اتاق‌های مسنجر رمزگذاری سرتاسری نیستند.

اگر از برنامه واتس اپ در دستگاه اندرویدی خود استفاده می کنید اما هنوز برنامه واتس اپ وب را امتحان نکرده اید، کافی است WhatsApp Web QR را اسکن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس