کدام لپتاپ را باید بخرید؟ مقایسه کروم بوک و ویندوز

97
0
مقایسه کروم بوک و ویندوز

اگر بازار لپتاپ را برای پیدا کردن یک مورد مناسب بالا و پایین کرده اید، ممکن است از خود بپرسید که آیا باید از یک دستگاه ویندوز استاندارد استفاده کنید یا به جای آن یک Chromebook بخرید. مقایسه کروم بوک و ویندوز کدام یک بهتر است؟

 روی وب کار می‌کنید؟ از Chromebook استفاده کنید 

 از کرونا به اینور، کار در خانه به یک بخش اساسی تبدیل شده است. بسیاری از مردم هنوز در برابر بازگشت به کار مقاومت می‌کنند، حداقل برای یک هفته کامل. بسیاری از ابزارهای مبتنی بر وب مانند Slack، بدون توجه به موقعیت مکانی، ارتباط را برای تیم ها آسان تر می‌کند. 

 اکنون انجام کارهای اداری بر روی وب نیز رایج است. Google Docs یک ابزار آنلاین محبوب است زیرا کار بر روی اسناد را آسان می‌کند. 

 اگر از ابزارهای مبتنی بر وب مانند اینها استفاده می‌کنید، باید Chromebook ها را جدی بگیرید. 

 یک کامپیوتر بدون سر و صدا می‌خواهید؟ Chromebook را زیرچشمی بپائید. 

 ویندوز مدت ها پیشتاز بازار لپتاپ ها بوده است، اما مدت زیادی است که بار زیادی را بر دوش کشیده است. بسیاری از لپتاپ های ویندوز با مجموعه ای کامل از برنامه ها و ابزارهای کمکی عرضه می‌شوند. اینها چه بخواهید چه نخواهید از قبل نصب شده اند. Detractors از این برنامه ها به عنوان “bloatware” یاد می‌کنند. 

 در مقابل، Chromebook ها خالیِ خالی هستند. تنها برنامه هایی که پیدا خواهید کرد، برنامه های به طور پیش فرض هستند. به همین دلیل است که کروم بوک ها مشهور به سبک وزنی اند. 

 دانشجو هستید؟ احتمالاً از قبل با Chromebook آشنا هستید یا حتی استفاده کرده اید. 

 کروم بوک ها در مداری دانشگاه ها، به ویژه در مدارس K-12 محبوب شده اند. آنها بازاری را به چالش کشیده اند که به طور سنتی حیاط خلوت اپل بود. 

 این قضیه احتمالاً به دلیل سادگی سیستم عامل کروم و همچنین هزینه پایین سخت افزار در مقایسه با لپتاپ های استاندارد مک و PC است. اینها دلایلی است که اماکن بیشتری برای دانشجویان خود Chromebook را پیشنهاد می‌کنند. 

 گوگل در یک پست وبلاگ Keyword ادعا می‌کند که بیش از 50 میلیون دانش آموز و معلم از کروم بوک استفاده می‌کنند. 

 از برنامه های Office استفاده کنید؟ پس ویندوز را انتخاب کنید.

  مایکروسافت آفیس یا بهتر است بگوییم Microsoft 365 (اسمی که شرکت ترجیح می‌دهد این مجموعه را با آن بخواند) در نسخه آنلاین در دسترس قرار داده است. یعنی اینکه دستگاه های Chromebook نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. اما در صورتی که زیاد از برنامه های آفیس استفاده می‌کنید، ویندوز همچنان بهترین گزینه است. 

 بودجه محدودی دارید؟ یک Chromebook انتخاب کنید 

 کروم‌بوک ها به دلیل قیمت ارزانشان محبوب شده‌اند. می‌توانید مدل های ممتاز، مانند سری Chromebook Plus را بخرید، دستگاه های ارزان‌قیمت دارای مشخصاتی هستند که خیلی پایین نیستند، اما تا زمانی که کارهای سبکی انجام بدهید نیازتان را رفع خواهد کرد. 

 می‌توانید یک لپتاپ اصلی Chromebook با قیمت کمتر از 500 دلار تهیه کنید. 

 طرفدار لینوکس هستید؟ از Chromebook استفاده کنید. 

 اگر از لینوکس استفاده می‌کنید، Chromebook ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد. می‌توانید یک محیط توسعه لینوکس را هم در سیستم عامل Chrome و هم در ویندوز اجرا کنید، اما کروم‌بوک ها دست برتر را دارند زیرا این سیستم عامل قبلاً مبتنی بر لینوکس است. 

 ویندوز برای گیمرها بهترین است 

 فشار زیادی برای لپتاپ های گیمینگ Chromebook وجود دارد، اما بازار بازی ویندوز سابقه بسیار طولانی تری دارد که به روزهای MS-DOS برمی‌گردد. اکثریت قریب به اتفاق بازی های محبوب به راحتی در ویندوز در دسترس هستند. کروم‌بوک ها شما را به بازی های مبتنی بر وب، اندروید، لینوکس و استریم محدود می‌کنند. 

 بازار بازی کروم‌بوک مثل یک نوزاد کم سن است و مشخص نیست که در دراز مدت چقدر از آن پشتیبانی خواهد کرد. 

 قدرت سخت افزاری می‌خواهید؟ ویندوز یک کلام. 

 اگر به دنبال عملکرد هستید، احتمالاً با یک لپتاپ استاندارد ویندوز راحت تر خواهید بود. تعداد لپتاپ های پریمیوم، مانند مجموعه Dell XPS، بیشتر از کل کروم‌بوک های موجود است. نرم افزارهای حرفه ای، مانند برنامه های خلاقانه Adobe، نیز در ویندوز بسیار توسعه یافته تر هستند – اگرچه Lightroom به عنوان یک برنامه اندروید از فروشگاه Google Play در دسترس است. 

 کروم‌بوک ها معمولاً از پردازنده های ضعیفی استفاده می‌کنند، مخصوصاً در سطح پایین. پایگاه نرم افزاری آنها نیز مانند بازی Chromebook به برنامه های وب، اندروید و لینوکس محدود است. با این حال، به خاطر داشته باشید که می‌توانید ابزار قدرتمند لینوکس مانند GIMP و ImageMagick را نصب کنید. 

 اکنون می‌توانید بین Chromebook و Windows Laptop یکی را انتخاب کنید 

 اگرچه انتخاب بین لپتاپ های Windows و Chromebook ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما مهم این است که برای چه کاری از دستگاه استفاده می‌کنید.  اگر به دنبال یک کامپیوتر ساده بدون سر و صدا هستید، باید یک کروم بوک را در نظر بگیرید.  اگر برای بهره وری به قدرت بیشتری نیاز دارید، از یک دستگاه ویندوزی استفاده کنید. 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس