کدام کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال هستند

93
0
کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال

همان طور که می دانید، سرمایه گذاری در صنعت ارزهای دیجیتال، امروزه به یکی از محبوب ترین سرمایه گذاری ها تبدیل شده است و افرادی که در این زمینه از اطلاعات و دانش کافی برخورداند، توانسته اند در این صنعت به کسب درآمدهای فعال و غیر فعال بپردازند. با این حال، سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال تنها راه استفاده از این رمز ارز ها نیست و امروزه بسیاری از کشور ها شروع به بکارگیری این ارز ها در بخش های مختلف جامعه کرده اند. در ادامه قصد داریم تا کشورهایی که در این صنعت پیشرو هستند را بررسی کنیم و با چگونگی استفاده از مرز ارزها را در آنها آشنا شویم.  اگر شما نیز از علاقه‌مندان به صنعت ارزهای دیجیتال هستید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال

بدون شک امروزه صنعت کریپتوکارنسی به صنعتی بسیار بزرگ و پر طرفدار تبدیل شده است. در طول دهه گذشته، ارزهای دیجیتال به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری و ارز جایگزین بسیار محبوب، تبدیل شده اند. اما استفاده از ارز دیجیتال در سراسر جهان یکسان نیست و این رمز ارزها در برخی جوامع بیش از سایر کشور ها مورد قبول واقع شده اند. به عنوان مثال برخی از کشورها به هیچ وجه استفاده از کریپتو ها را مجاز نمی دانند، در حالی که برخی دیگر صنعت عظیمی از ارز های دیجیتال را راه اندازی کرده اند. در ادامه قصد داریم 10 کشور مطرح و پیشرو در استفاده از ارز دیجیتال را معرفی نماییم. برای آشنایی بیشتر با این کشور ها همراه ما باشید.

ایالات متحده آمریکا

کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال
کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال ایالات متحده در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهانی است. خرید، فروش و خرج کردن ارزهای دیجیتال در ایالات متحده قانونی است. بنابراین جای تعجب نیست که بازار رمز ارز ها در این کشور، هر سال رشد بیشتری را شاهد باشد.

بر اساس تحقیقات به دست آمده توسط سازمان Pew Research  گفته می شود که 16٪ از آمریکایی ها ادعا می کنند در نوعی از ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری، خرید و فروش و یا معامله کرده اند، در حالی که گزارش Gemini در سال 2021 State of Crypto این عدد را حدود 14٪ نشان می دهد. با این که در صد دقیقی در دست نیست اما اعتقاد بر این است که بین 30 تا 50 میلیون شهروند ایالات متحده، تاکنون به شکلی از صنعت ارزهای دیجیتال استفاده کرده اند.

یکی از تحقیقات جالبی که در این زمینه انجام شده، تحقیقی است که توسط Gemini از تعداد زیادی شهروندان آمریکایی به دست آمده و طبق این بررسی، حدود 63 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که هنوز روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نکرده اند، اما کنجکاو هستند که بیشتر بیاموزند و به زودی قصد خرید دارند.

هند

کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال
کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال

اگرچه رابطه هند با ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته دارای موانع بسیار بوده است، به طوری که در سال 2018 استفاده از رمز ارز ها در کشور هند به طور کامل ممنوع شد و در سال 2020 نیز صاحبان دارایی های رمزنگاری در این کشور با مشکلاتی مواجه شدند، اما باوجود این موانع، باز هم بازار ارزهای دیجیتال هند بسیار رشد کرده و به یکی از بزرگترین بازارهای جهان تبدیل شده است.

در سال 2021، ارزش بازار ارزهای دیجیتال هند 5.39 میلیارد دلار تخمین زده شد و تعداد کاربران کریپتو از 15 میلیون به 20 میلیون و سپس 100 میلیون کاربر رسیدند.

دولت هند دوباره در حال بررسی روش های بهره‌مندی از ارزهای دیجیتال در سراسر کشور است و معتقد است که این صنعت می تواند یک تهدید برای پول ملی هند، روپیه (و CBDC هند) به شمار بیاید. در نتیجه، این نگرانی وجود دارد که دوباره ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال در سطح کشور اجرا شود، اما مقامات هنوز این موضوع را تائید نکرده اند.

ژاپن

کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال
کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال ژاپن در طول سال 2021 به طور تصاعدی رشد کرده است، به طوری که میزان مبادلات ارزهای دیجیتال در این کشور بین پاییز 2020 و زمستان 2021 تقریباً رشد شش برابری را در پی داشته. در همان سال، مشخص شد که حدود 4 درصد از ساکنان ژاپنی در این صنعت با یکدیگر تعامل داشته اند و به نوعی خرید و فروش انجام داده اند. در واقع حدود 6.29 میلیون نفر از ساکنان ژاپن در زمینه ارزهای دیجیتال فعال هستند که این عدد به هیچ وجه عدد ناچیزی نیست.

مطمئناً رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال در کشور ژاپن چشمگیر است، اما برخی حدس می زنند که ممکن است این رشد همیشگی نباشد. مقررات سخت‌گیرانه ای که بر روی صنعت ارزهای دیجیتال ژاپن وضع شده است و ثبات پول ملی کشور، هر دو نقشی اساسی در کاهش احتمالی رشد بازار کریپتو خواهند داشت. همچنین به نظر می‌رسد دولت ژاپن مشتاق به مهار کردن صنعت کریپتو در ژاپن می باشد.

نیجریه

کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال
کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال

چهارمین کشور پیشرو در زمینه رمز ارز ها، کشور نیجریه می باشد، اما نمی توان گفت که این کشور تاکنون رابطه خوبی با ارزهای دیجیتال داشته است. 

در واقع دولت نیجریه استفاده از رمز ارزها را برای بانک ‌ها و سایر مؤسسات مالی ممنوع کرده است و طبق بیانیه‌ ای که در اوایل سال 2021 منتشر کرده است، استفاده از ارز دیجیتال در سراسر نیجریه ممنوع خواهد شد.

اما این موضوع، مانعی برای ورود نیجریه ای ها به صنعت کریپتو نشد، به طوری که جستجوهای آنلاین نیجریه ای کلمات «بیت کوین» و «کریپتو» به قدری پر استفاده است که در حال حاضر بین جستجو های آنلاین انجام شده در این صنعت، از پر استفاده ترین کلمات به حساب می آیند.

نرخ بالای تورم در کشور نیجریه و بیزاری عمومی مردم از نگرش سرکوبگرانه دولت این کشور، باعث شده تا شاهد رشد مداوم بازار ارزهای دیجیتال در کشور نیجریه باشیم و در پی همین موضوع، بازار ارزهای دیجیتال نیجریه به یکی از سریع ‌ترین بازارهای در حال رشد جهان تبدیل شده است.

اوکراین

کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال
کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال

مطمئناً اوکراین از نظر استفاده از دارایی های رمزنگاری شده، در حال تبدیل شدن به بازیکنی است که سایر کشوها باید حواس خود را بیشتر به آن جمع کنند. در حال حاضر، بیش از 5.5 میلیون نفر در داخل کشور اوکراین دارای ارز دیجیتال هستند. این رقم تکان دهنده، 12.7 درصد از کل جمعیت و یکی از بالاترین نرخ های مالکیت در سراسر جهان را نشان می دهد.

در حال حاضر کشور اوکراین در حال افتتاح کارخانه‌ های استخراج کریپتو است و به نظر می رسد این کارخانه ها در دو مکان مختلف، یکی در نزدیکی نیروگاه هسته ‌ای Zaporizhzhia و دیگری در نزدیکی نیروگاه هسته ‌ای Rivne غرب کشور اوکراین، ساخته شوند. اگرچه هنوز پرداخت کالاها یا خدمات با استفاده از رمزارزها در داخل کشور قانونی نیست، اما پیش بینی می شود دولت اوکراین برای استفاده از رمز ارز ها مشتاق باشد.

 السالوادور

کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال
کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال

السالوادور را می توان متعهدترین کشور به صنعت ارزهای دیجیتال، در این لیست دانست. دولت کشور السالوادور اخیراً پس از اعلام اینکه ارزهای دیجیتال را به عنوان ارز قانونی می پذیرد، میلیون ها دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است.

نایب بوکله، رئیس جمهور این کشور، طی بیانیه ای اعلام کرد که این تصمیم برای کاهش هزینه های بالای تراکنش شهروندان، در فرآیند ارسال بین المللی ارزها برای دوستان و خانواده شان، اتخاذ شده است؛ نقل و انتقالات بین المللی در بین شهروندان السالوادور بسیار رایج است. 

همچنین، با توجه به اینکه تقریباً سه چهارم مردم السالوادور حساب بانکی ندارند، انجام تراکنش‌ها با استفاده از ارزهای دیجیتال انتقالات مالی را به میزان قابل توجهی برای ساکنین این کشور آسان ‌تر خواهد کرد.

پرو

کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال
کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال

ساکنان پرو علاقه شدیدی به ارزهای دیجیتال نشان داده اند، به طوری که 3.7٪ از جمعیت (حدود 1.2 میلیون نفر) ادعا می کنند که در حال حاضر دارایی هایی مبتنی بر ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند. علاوه بر این، کشور پرو شاهد افزایش 18.3 درصدی استفاده از کیف پول کریپتو در تاریخ های ژوئن تا جولای سال 2020 بوده است.

با این حال، دولت پرو اجازه استفاده از رمز ارزها را بدون مداخله در تراکنش ها، به مردم نمی دهد. مقامات این کشور اعلام کرده اند که در حال حاضر تحقیقات برای اعمال قوانین و مقررات مناسب در زمینه استفاده از ارزهای دیجیتال در حال انجام است. 

با این حال، اعمال قوانین از طرف دولت بر روی ارزهای دیجیتال، می تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای صاحبان رمز ارزها شود، زیرا بسیاری بر این باورند که بازار کریپتو باید بدون نظارت و به صورت غیر متمرکز باقی بماند.

انگلستان

کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال
کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال

در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال بریتانیا در حال رشدی صعودی است و تقریباً یک میلیون نفر ادعا می کنند که دارای نوعی دارایی رمزنگاری شده، هستند. این نرخ مالکیت در سه سال گذشته شش برابر افزایش یافته است و این نرخ رشد نشاندهنده علاقه ساکنین بریتانیا به دنیای کریپتو می باشد. با توجه به این که استفاده از ارزهای دیجیتال در کشور بریتانیا کاملاً قانونی است، تعداد زیادی از شهروندان بریتانیایی، ارزهای دیجیتال را به عنوان یک سرمایه گذاری پر بازده می شناسند. 

ویتنام

کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال
کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال

ویتنام در حال حاضر با وجود غیرقانونی شدن رمزارزها در سراسر کشور، نهمین نرخ استفاده از ارزهای دیجیتال را در سطح جهان دارد. بر اساس قوانین اعمال شده در کشور ویتنام، استفاده و معامله در صنعت رمز ارزها، جریمه های قابل توجهی را به همراه خواهد داشت؛ بنابراین تعجب آور است که 6.1 درصد از ساکنان ویتنامی، نوعی از دارایی های رمزنگاری شده را در اختیار دارند.

همچنین ترافیک آنلاین زیادی توسط کاربران ویتنامی در سایت های رمزنگاری وجود دارد، به طوری که ویتنام در حال حاضر رتبه پنجم جهان برای دسترسی به پلتفرم های آنلاین مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده را دارد. با توجه به اینکه تقریباً 60 درصد از افراد ویتنامی به داشتن ارز دیجیتال علاقه نشان می دهند، به نظر می رسد که بازار ارزهای دیجیتال این کشور در آینده به رشد خود ادامه دهد.

چین

کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال
کشورها پیشرو ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال در کشور چین به طور کامل ممنوع شده است و مسئولین این کشور مایل به استفاده از رمز ارزها نیستند. با این حال، علیرغم تلاش‌های مداوم دولت برای حذف کامل حضور رمز ارزها از کشور و تلاش برای حفظ اقتصاد تحت کنترل دولت، ساکنان چین به سرمایه ‌گذاری در ارزهای دیجیتال ادامه می ‌دهند.

اما، این بدان معنا نیست که سرمایه گذاران چینی، دارایی های رمزنگاری شده خود را در داخل کشور نگهداری کنند؛ در واقع روزانه میلیاردها دلار ارز دیجیتال در حال انتقال به خارج از چین است تا سرمایه گذاران بتوانند پول خود را از دست دولت در امان نگه دارند. از طرفی همه این تراکنش‌های بین ‌المللی کریپتو قانونی نیستند و برخی از آن‌ها از حداکثر مقدار مجاز برای جابه‌جایی فراتر می ‌روند. 

کلام آخر

با افزایش روزافزون کشورهایی که مالکیت و استفاده از ارزهای دیجیتال در آن ها رو به رشد است، نمی توان گفت که کدام کشور در رتبه بعدی این لیست قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسد حتی ممنوعیت ‌ها و محدودیت ‌ها نیز مانع از خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کشورها نمی ‌شوند، بنابراین نمی توان پیش بینی کرد که غول‌ های بازار رمز ارزها در چند سال آینده چه کسانی خواهند بود. 

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس