بررسی ۵ دلیل اصلی که چرا ارزهای دیجیتال اتلاف وقت است

144
0
ارزهای دیجیتال

ارزهای رمزنگاری شده مانند  بیت کوین از سال 2009 و اتریوم از سال 2015 پا به این جهان گشوده اند . و هزاران ارز دیجیتال دیگر یا به اختصار کریپتو نیز وجود دارد.  بسیاری از آنها در جریان آخرالزمان آلت کوین مردند.  مابقی اما توانسته‌اند جلوی این فاجعه را بگیرند و به سختی خود را سرپا نگه دارند. در این مقاله به بررسی ۵ دلیل اصلی که چرا ارزهای دیجیتال اتلاف وقت است می پردازیم.

ارزهای دیجیتال و اتلاف وقت

 هر توکن دیجیتالی یک ارز دیجیتال نیست.  برخی از آنها توکن های امنیتی هستند، که معمولا توسط دارایی ها در دنیای واقعی پشتیبانی می شوند.  برخی دیگر از آنها چیزی نیستند جز امتیازهایی که ارزش زیربنایی آنها صفر است، و با این حال، برخی از افراد هنوز مایل به خرید و فروش آنها با پول واقعی هستند.

به تازگی صحبت های زیادی در مورد ارزهای دیجیتال «central bank» وجود دارد.  اکثر آنها هیچ ارتباطی با ارزهای دیجیتال ندارند زیرا 100٪ متمرکز هستند و توزیع نمی شوند.

 ارزهای رمزپایه قرار بود برای مردم باشند.  سوابق باید به گونه ای نگهداری می شد که غیرمتمرکز، توزیع شده و تغییر ناپذیر باشد.  کل شبکه، از جمله داده های دفتر کل، باید کاملا شفاف و برای بازرسی توسط هر کسی امکان پذیر باشد.

پس چه اتفاقی افتاده است؟

۵ دلیل تلف کردن وقت در ارز های دیجیتال

ارزش بازار بیت کوین امروز 183,176,653,494 دلار است.  در واقع 183 میلیارد دلار است.  4 درصد از آدرس ها 95 درصد از کل ارزش بازار را در اختیار دارند.

ارز های دیجیتال
ارز های دیجیتال

 با چنین تعداد کمی کیف پول که بخش اعظمی از این سرمایه را در خود جای داده است، شانس دستکاری بازار بسیار زیاد است.  با این حال این ایده که بیت کوین بهشتی برای نوسانات بازار سهام است هر روزه رد می شود.

بیت‌کوین برای برخی از خریداران اولیه بسیار نتیجه بخش و سودآور بود.  سرمایه گذاران نهادی همچنان بسیار محتاط هستند (با دلایل بسیار خوب) زیرا در نهایت بیت کوین هیچ ارزش ذاتی ندارد و نه از حمایت دولت برخوردار است ونه فایده ای در بازار داشته است.

 حال بیایید بگوییم که چرا فعالیت در زمینه کریپتوها اتلاف وقت است؟

۱. هیچ کس به آنها نیاز ندارد. 
رمزارزها در شکل فعلی خود مشکلی را حل نمی کنند.  تجربه کاربری در کریپتو وحشتناک است.  هیچ کس چگونگی عملکرد کلیدهای عمومی و خصوصی را نمی فهمد.  آنها از عدم مسئولیت پذیری در زمانی که کسی  کلیدها یا رمز عبور خود را گم یا فراموش کند، متنفرند.  آنها از نوسانات قیمت متنفرند.  آنها نمی توانند خریداری را پیدا کنند که ارزها را در هنگام نوسانات بخرد.  سرعت تراکنش کند است و هزینه تراکنش متغیر است.  این محدودیت‌ها در مورد بیت‌کوین، اتریوم و هر رمزارز دیگری که تلاش می‌کند خود را به عنوان یک «
fiat killer» قرار دهد اعمال می‌شود.

۲. رمزارزها برای تضمین سرمایه گذاری اصلا خوب نیستند.
حتی پس از مجموعه
car-crash-TV در سال 2017، هنوز افرادی هستند که سعی می کنند در ارزهای دیجیتال پول پس انداز یا سرمایه گذاری کنند.  پیشنهادات اولیه سکه (ICO) به پیشنهادات توکن امنیتی (STO) تبدیل شد و سپس به پیشنهادات توکن صرافی ETO  تغییر یافت. به هر حال بهتر است بدانید جمع آوری سرمایه به شیوه سنتی آسان تر است.

ICO ها کاملا بی ارزش هستند.  آنها چیزی نیستند جز افرادی که به یک پروژه پول می دهند و سپس سعی می کنند یک بازار ثانویه برای دور ریختن توکن های خود پیدا کنند.  STO ها توسط سهام شرکت پشتیبانی می شوند، اما اغلب کنترل بسیار کمتری نسبت به مالکیت سهام واقعی به شما می دهند.  و ETOها فقط STOهایی را افزایش دادند که توسط یک صرافی پشتیبانی می شد. در واقع در این بازار کاری می کنند که فقط ثروتمندان را ثروتمندتر می کند.

۳. افرادی که امروز توکن می خرند، واقعا نمی دانند که چه کاری انجام می دهند.
تنها چیزی که آنها می شنوند این است: “هی اینCrypto است.  می دانی که داری وارد چه چیزی می شوی.»

یک سرمایه‌گذار متوسط ​​از جنی یا رابرت راهنمایی می‌خواهد که چه ارز دیجیتالی بخرد تا بتوانند ثروتمند شوند.  در واقعا این مردم اصلا نمی خواهند وقت بگذارند و بررسی کنند که دارند چه چیزی می خرند یا مکانیزم بازار یا ریسک های موجود را بررسی کنند. همان‌قدر که مردم می‌خواهند ناله کنند که محصولات مالی که بیشترین درآمد را دارند به طور انحصاری توسط ثروتمندان قابل دسترس است، این ثروتمندان هستند که وقتی قیمت کاهش می‌یابد ریسک می‌کنند.

همان شرط احتیاطی که در قمار بتید رعایت کنید اینجا هم صادق است، البتا که تفاوتی هم با یکدیگر ندارند، هرگز بیش از آنچه که می توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید.

۴. هیاهو می تواند گمراه کننده باشد.
 
بهترین چیزها در جهان به صورت ارگانیک رشد می کنند.  Crypto بازار کاملا متفاوت است: همه چیز در مورد
shill ها و shyster ها است. تمام این سر و صدا ها تنها به یک دلیل است  زیرا آنها می دانند که به افراد بیشتری برای ورود به این بازی و خرید نیاز دارند تا ارزش توکن های آنها افزایش یابد.

اصلا نمی دانم که چگونه کسی می تواند همچین چیزی را سرمایه گذاری بنامد.

۵. نقدینگی وجود ندارد  جدای از بیت کوین و اتریوم و شاید یکی دو مورد دیگر تقریبا میتوتن گفت نقدینگی کافی در بازار وجود ندارد.
صرافی های زیادی وجود دارند که دارای استخر نقدینگی مشترک نیستند.  شرکت ها یا پروژه های پشت توکن های کوچکتر، نقدینگی را اضافه و حذف می کنند تا قیمت را دستکاری کنند. که این باعث ایجاد مشکلاتی در آینده خواهد شد.  و با وضعیت مالی کنونی ناشی از شرایط کووید-19 و برگزیت، مردم برای پرداخت هزینه هایی مانند وام مسکن خود، خواهان بازگشت پول خود هستند.

بیت کوین بر روی یک بلاک چین ساخته شده است.  و بلاک چین یکی از  فناوری‌هایی است که هنوز در حال توسعه هستند.  حتی امروز نسخه بعدی اتریوم در آستانه انتشار است.  ارزهای رمزنگاری شده بسیاری از این پیشرفت ها را ممکن کردند.

شاید این تنها دلیلی است که کریپتو می توانست اتلاف وقت نباشد.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس