گزارش: خودروی برقی اپل در سال 2024 عرضه می‌شود

به نظر می‌رسد اپل بار دیگر به طور جدی به دنبال ساخت ماشین است. در ادامه شما را بیش‌تر با گزارش خودروی برقی اپل از رویترز آشنا می‌کنیم.

115
0
گزارش خودروی برقی اپل در سال 2024 منتشر می‌شود

به نظر می‌رسد اپل بار دیگر به طور جدی به دنبال ساخت ماشین است. رویترز گزارش داد که اپل در حال پیگیری تولید یک وسیله نقلیه مسافربری تا سال ۲۰۲۴ و ایجاد سیستم‌های خودران و “فناوری پیشرفته باتری” است. اما این گزارش کمی مبهم است، مشخص نیست که همه این فن آوری‌ها وارد اولین وسیله نقلیه مسافربری می‌شود که اپل امیدوار است تولید کند، یا این که نشان می‌دهد اپل پس از تعطیل کردن برنامه‌های ساخت ماشین، در حال بررسی تولید خودرو است. در ادامه شما را با گزارش خودروی برقی اپل به نقل از رویترز آشنا می‌کنیم.

خودروی برقی اپل

خودروی برقی اپل در سال 2024 منتشر

شایعات مبنی بر توسعه اپل برای تولید اتومبیل به سال ۲۰۱۵ بر می‌گردد. اما در سال ۲۰۱۶، پروژه به طور قابل توجه‌ای نادیده گرفته شد. بر اساس این گزارش، سال گذشته حدود ۲۰۰ نفر از تیم اتومبیل اپل اخراج شدند. اکنون به نظر می‌رسد که اپل تمرکز خود را در ساخت یک وسیله نقلیه واقعی تمدید کرده است، اگرچه در مورد زمان وقوع عدم اطمینان زیادی وجود دارد. رویترز می‌گوید ۲۰۲۴ هدف تولید یک وسیله نقلیه مسافری ساخت اپل است، اگرچه ممکن است “به سال ۲۰۲۵ یا بعد از آن” به دلیل تأخیرهای مربوط به بیماری همه گیر عقب رانده شود. همچنین هشدار می‌دهد که اپل می‌تواند تلاش‌های خود را فقط به فناوری رانندگی مستقل بسپارد.

دیگر جزئیات گزارش

خودروی برقی اپل در سال 2024 منتشر می‌شود

این گزارش می‌گوید که اپل برای تهیه برخی از مولفه‌های فناوری خودرانش از جمله سیستم‌های LIDAR خود به اشخاص ثالث اعتماد می‌کند. گزارش شده است که فناوری باتری اپل به یک طراحی “تک سلولی” متکی است که با تقسیم نکردن آن به سلول‌های گسسته، ظرفیت بیشتری را می‌توان در واحد کلی باتری جا داد. رویترز گزارش داد که می‌تواند “دامنه بالقوه طولانی‌تر” و هزینه‌های کمتری را فراهم کند.

اگر اپل قصد دارد اتومبیل خودران تولید کند، ممکن است قبل از ورود به جاده با موانع نظارتی نیز روبرو شود. امروزه هیچ وسیله نقلیه خودران واقعی در دسترس نیست، اگرچه برخی از اتومبیل‌ها، مانند اتومبیل‌های تسلا، در شرایط خاص، دستیار رانندگی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهند.

در اوایل این ماه، اپل کنترل پروژه اتومبیل خود را به جان Giannandrea، رئیس هوش مصنوعی این شرکت تحویل داد. Giannandrea پس از اینکه قبلاً در گوگل به عنوان رئیس جستجو و هوش مصنوعی کار می‌کرد، در سال ۲۰۱۸ برای کار بر روی Siri به اپل آمد.

همین دیروز، گزارش دیگری، از اخبار اقتصادی روزانه در تایوان، گفت که یک ماشین ساخت اپل می‌تواند در سال ۲۰۲۱ در یک بازه زمانی خیره کننده و جاه طلبانه در صورت صحت، به بازار عرضه شود. با توجه به MacRumors، در سال ۲۰۱۸، مینگ-چی کو، تحلیلگر قابل اعتماد اپل، عرضه یک ماشین را بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ پیش بینی کرد. به طور کلی، تصور این بوده است که اپل در چند سال گذشته به جای تولید یک وسیله نقلیه واقعی با مارک اپل، بر روی فناوری خودران تمرکز کرده است. حال که با گزارش خودروی برقی اپل بیش‌تر آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس