آشنایی با بالگرد Ingenuity | اولین پرنده‌ای که بر روی مریخ پرواز خواهد کرد

بالگرد Ingenuity. این پرنده ۴ پره‌ای، اولین پرنده‌ای خواهد شد که در یک سیاره دیگر جز زمین پرواز خواهد کرد.

39
0
1 آشنایی با بالگرد Ingenuity اولین پرنده‌ای که بر روی مریخ پرواز خواهد کرد

با فرود آمدن مریخ نورد Perseverance ناسا در مریخ، یک همراه ویژه باعث جذاب‌تر شدن این سفر شده است. چیزی که درون یک حفره همراه با مریخ نورد است: بالگرد Ingenuity. این پرنده ۴ پره‌ای، اولین پرنده‌ای خواهد شد که در یک سیاره دیگر جز زمین پرواز خواهد کرد.

اکنون، آزمایشگاه پیشران جت ناسا (JPL) اولین نسخه به روز شده از Ingenuity را به معرض دید عموم گذاشته است. سیگنال از محل فرود مریخ نورد در دهانه Jezero آمد و در ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر توسط JPL در کالیفرنیا دریافت شد. (۶:۳۰ بعد از ظهر EST) روز جمعه ۱۹ فوریه، توسط ماهواره‌ی شناسایی مریخ نورد شناسایی و گزارش شد.

وضعیت فعلی بالگرد Ingenuity

0 آشنایی با بالگرد Ingenuity اولین پرنده‌ای که بر روی مریخ پرواز خواهد کرد

بالگرد هنوز درون شکم مریخ نورد قرار گرفته است و سیگنال نشان می‌دهد بالگرد و ایستگاه پایه آن سالم و فعال هستند. این بدان معناست که Ingenuity در فاصله ۶۰ تا ۹۰ روز پس از فرود در مریخ، می‌تواند به عنوان اولین پرنده‌ی سطح مریخ پرواز کند.

این خبر خوبی برای تیم JPL است که مشتاق هستند این فناوری جدید و نوآورانه را امتحان کنند.

Tim Canham رهبر پروژه Ingenuity در JPL گفت: “دو مسئله وجود دارد که ما در داده‌ها به دنبال آن‌ها هستیم: وضعیت شارژ باتری‌های Ingenuity و همچنین تأیید اینکه ایستگاه پایه همانطور که طراحی شده کار می‌کند، به بخاری‌ها فرمان خاموش و روشن شدن می‌دهد تا الکترونیک بالگرد را در حد انتظار نگه دارد.” به نظر می‌رسد هر دو عالی کار می‌کنند. با این گزارش مثبت، ما با شارژ فردا باتری‌های بالگرد، به جلو حرکت خواهیم کرد.”

بخاری‌ها از عناصر مهم بالگرد هستند زیرا وسایل الکترونیکی به سرما حساس هستند و دمای مریخ می‌تواند در روز تا منفی ۲۰ درجه سانتیگراد و در شب تا منفی ۹۰ درجه سانتیگراد باشد. با یک ساعت شارژ، باتری‌ها باید ۳۰ درصد شارژدهی داشته باشند. جلسات آینده برای بررسی روند شارژ شدن بالگرد اختصاص دارد.

وقتی آماده پرواز شد، Perseverance به تدریج Ingenuity را در سطح مریخ رها می‌کند و تا یک مسافت امن دور می‌کند. اولین پرواز آزمایشی Ingenuity یک پرواز کوتاه در هوا خواهد بود. اگر همه چیز خوب پیش برود، حداکثر چهار پرواز آزمایشی دیگر نیز برنامه ریزی شده است که در هر یک پیچیدگی‌های آنها افزایش می‌یابد. این اتفاق برای وسیله ۲ کیلوگرمی و همچنین برای گردانندگان و طراحان آن یک شاهکار خواهد بود.

MiMi Aung مدیر پروژه هلیکوپتر Ingenuity Mars در JPL، گفت: “ما در سرزمین شناخته نشده‌ای هستیم، اما تیم ما به کار در آن عادت کرده است. تقریباً تمامی لحظات اولین پرواز در مریخ برای ما یک نقطه عطف محسوب می‌شود و هر مرحله باید موفق شوند تا به مرحله بعدی برویم. لحظه‌ای از این خبر خوب لذت خواهیم برد، اما پس از آن باید به کار خود برگردیم.”

حال که با بالگرد Ingenuity آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس