آدرس IP کثیف چیست و چه تاثیری بر امنیت شما دارد

182
0
آدرس IP کثیف چیست

درخواست‌های مداوم CAPTCHA را نادیده نگیرید. اگرچه چندین عامل باعث ایجاد آنها می شود، درخواست های مکرر اغلب نشان دهنده یک آدرس IP کثیف است. شبکه شما ممکن است ترافیک غیرعادی ارسال کند.

مشکل را فورا حل کنید. آدرس‌های IP کثیف نه تنها درخواست‌های متعدد CAPTCHA را دریافت می‌کنند، بلکه در معرض نفوذ به داده‌ها، کلاهبرداری‌های فیشینگ، سرقت شناسه و حملات هک نیز هستند.

آدرس IP کثیف چیست؟

نهادهای آنلاین اعتبار کاربر را از طریق آدرس های IP ارزیابی می کنند. ISP ها و وب سایت ها، در میان سایر اشخاص ثالث، کاربران پرخطری را که احتمالاً در فعالیت های مخرب دخیل هستند، علامت گذاری می کنند.

اگر آدرس IP کثیفی داشته باشید، تأیید بیشتری خواهید کرد. ارائه‌دهندگان ایمیل ممکن است پیام‌های شما را به‌عنوان هرزنامه طبقه‌بندی کنند، درخواست‌های CAPTCHA اغلب ظاهر می‌شوند و برخی از وب‌سایت‌ها می‌توانند شما را به‌کلی مسدود کنند.

برای اینکه ببینید آیا آدرس IP شما تمیز است یا خیر، از چک کننده لیست سیاه استفاده کنید. پلتفرم هایی مانند آدرس IP من چیست نشان می دهد که کدام پایگاه داده های اصلی قبلاً شما را پرچم گذاری کرده اند.

چگونه یک آدرس IP کثیف به دست آوریم؟

اگر پایگاه داده شما را مسدود کرد، وحشت نکنید. همه آدرس های IP کثیف یا لیست سیاه در فعالیت های آنلاین مخرب دخیل نیستند.

فهرست سیاه IP فقط یک اقدام پیشگیرانه در برابر حملات سایبری است. اگرچه وب‌سایت‌ها کاربران مشکوک را پرچم‌گذاری می‌کنند، اما هر درخواستی که از طریق سرورهایشان می‌رود را بررسی نمی‌کنند. هنگامی که منبع درخواست‌های غیرمعمول خود را ردیابی کنید، دسترسی مجدد را به دست خواهید آورد.

استفاده از VPN های رایگان

VPN های رایگان به دلیل دسترسی به آنها محبوبیت پیدا کردند. هر زمان که با محتوای محدود مواجه شدید می توانید به سرعت یکی را دانلود و نصب کنید. در همین حال، همتایان ممتاز آنها هزینه های ماهانه دریافت می کنند.

اگرچه چندین VPN رایگان قابل اعتماد وجود دارد، اکثر آدرس های IP را بازیافت می کنند. یک IP قدیمی احتمالاً در چندین پایگاه داده در لیست سیاه قرار گرفته است. اگر از آن استفاده کنید، درخواست های مکرر CAPTCHA دریافت خواهید کرد، برخی از سایت ها شما را مسدود می کنند و هکرها ممکن است شما را هدف قرار دهند. از قضا، VPN ها ظاهرا محدودیت ها را دور زده و ترافیک را پنهان می کنند.

هنوز هم می توانید VPN های رایگان را اجرا کنید. فقط توجه داشته باشید که محدودیت‌های آنها باعث می‌شود برای مرور روزانه مناسب نباشند – فقط در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.

شرکت در فعالیت های سایه آنلاین

ISP ها و موتورهای جستجو فعالیت های مشکوک را علامت گذاری می کنند. اگر درخواست‌های غیرعادی را از شبکه شما شناسایی کنند، درخواست‌های CAPTCHA را ارسال می‌کنند.

“سایه” لزوماً به معنای غیرقانونی نیست. می‌توانید برای فعالیت‌های مختلف، مانند بازدید از سایت‌های آلوده به بدافزار، مشاهده محتوای بزرگسالان، و جستجوی کلمات کلیدی واضح در Google، پرچم‌گذاری کنید.

در بیشتر موارد، پاسخ دادن به درخواست‌های CAPTCHA باعث بازیابی دسترسی می‌شود. در حالی که برای مشاهده هر آنچه که می خواهید آزاد خواهید بود، توجه داشته باشید که بررسی های تأیید برای اهداف امنیتی ظاهر می شوند. آنها را به عنوان یک هشدار در نظر بگیرید. بازدید بی‌دقت از وب‌سایت‌های خطرناک، امنیت شما را به خطر می‌اندازد و شما را در معرض خطر بیشتر قرار گرفتن در لیست سیاه قرار می‌دهد.

ارسال انبوه ایمیل های اسپم

ارائه دهندگان ایمیل فعالانه هرزنامه ها را در لیست سیاه قرار می دهند، بنابراین هنگام ارسال تبلیغات و خبرنامه ها مراقب باشید. آنها مقصدهایی را هدف قرار می دهند که شکایات هرزنامه بالایی دارند، مانند کاربرانی که گیرندگان را بمباران می کنند، پیام های عمومی را به طور انبوه ارسال می کنند، و ایمیل ها را با پیوست های فایل پر می کنند.

هنگامی که مسدود می شوید، پیام های شما مستقیماً به هرزنامه می رود. ارائه دهندگان ایمیل اهمیتی نمی دهند که 1 یا 1000 پیام ارسال کنید.

برندهای لیست سیاه نمی توانند به سرعت اعتبار را بازیابی کنند. بهتر است از همان ابتدا از پرچم گذاری خودداری کنید. سرنخ های خود را فیلتر کنید، پیام های جذاب بنویسید، پیوست های فایل را محدود کنید، و ارسال پی در پی را متوقف کنید.

دریافت آدرس های IP پویا کثیف

دو نوع اصلی آدرس IP وجود دارد: استاتیک و پویا. یک IP ثابت یا ثابت در طول عمر دستگاه شما می‌چسبد، در حالی که یک IP پویا براساس ارائه‌دهنده خدمات اینترنت (ISP) تغییر می‌کند.

به روز رسانی های IP پویا غیر قابل پیش بینی هستند. ISP شما می تواند برای ماه ها همان آدرس IP را به شما اختصاص دهد، اما همچنین می تواند یک آدرس جدید برای راه اندازی مجدد روتر به شما بدهد.

در هر صورت، احتمالاً یک ترکیب بازیافتی دریافت خواهید کرد. بنابراین اگر سایت‌های دارای محدودیت جغرافیایی ناگهان شما را مسدود کردند یا درخواست‌های CAPTCHA را ارسال کردند، آدرس IP خود را آزاد و تمدید کنید.

معایب یک آدرس IP کثیف

مطمئن شوید که چه چیزی باعث ایجاد ترافیک غیرمعمول در انتهای شما شده است. گشت و گذار با آدرس IP کثیف امنیت، حریم خصوصی و عملکرد آنلاین شما را به خطر می اندازد. به یاد داشته باشید: به عنوان هویت دیجیتال شما عمل می کند.

ارائه دهندگان ایمیل شما را به عنوان هرزنامه فیلتر می کنند

ارائه دهندگان ایمیل به همان پایگاه داده دسترسی دارند. اگر آدرس IP شما در یک پلتفرم جهانی مانند جیمیل یا یاهو در لیست سیاه قرار گیرد! ایمیل، انتظار داشته باشید مارک های دیگر شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کنند.

با تمیز نگه داشتن IP خود، آن را ایمن بازی کنید. باز هم بازگرداندن اعتبار زمان می برد. قبل از اینکه ارائه دهندگان نشانی IP شما را لغو کنند، باید کمپین های ایمیل خود را بازبینی کنید.

و حتی پس از آن، گیرندگان شما ممکن است همچنان شما را به عنوان یک برند فروش و بی اعتبار ببینند. برچسب زدن به عنوان هرزنامه به شدت به تصویر شما آسیب می رساند.

وب سایت ها بیشتر به درخواست های CAPTCHA نیاز دارند

پر کردن درخواست CAPTCHA باعث اتلاف وقت می شود. اگرچه می توانید در عرض چند ثانیه به آنها پاسخ دهید، پردازش اطلاعات جدید و پرش بین صفحات باعث استرس شناختی می شود. برای رسیدن به حالت جریان مشکل خواهید داشت.

هکرها همچنین ویروس ها را به عنوان درخواست های CAPTCHA پنهان می کنند، بنابراین شما نباید به آنها عادت کنید. حل بی رویه درخواست ها شما را در معرض خطر قرار می دهد. کلاهبرداران می‌توانند درخواست‌های CAPTCHA را برای شروع دانلود بدافزار، ویروس‌های تقویم گوشی هوشمند و تبلیغات پاپ‌آپ برنامه‌ریزی کنند.

همیشه قبل از پاسخ دادن به درخواست های CAPTCHA دو بار فکر کنید. اگر صفحه وب در یک وب سایت مخدوش و بی اعتبار است، به طور کلی ببندید.

ممکن است اشخاص ثالث آدرس IP شما را مسدود کنند

ادمین های وب از طریق لیست سیاه IP با کلاهبرداران مبارزه می کنند. آنها کاربران پرخطر درگیر در فعالیت های مخرب را پرچم گذاری می کنند، خواه قبلاً حمله کرده باشند یا نه. این فرآیند فقط آدرس های IP را نمایش می دهد. فرقی نمی کند چه کسی یا چه چیزی در طرف دیگر صفحه باشد.

کاربران مسدود شده بیشتر مورد تأیید قرار می گیرند. جدا از حل درخواست‌های CAPTCHA، وب‌سایت‌ها امنیت شبکه شما را ارزیابی می‌کنند – که معمولاً چند ثانیه طول می‌کشد. آنها همچنین می توانند بسته به دستورالعمل های امنیتی خود شما را مسدود کنند.

هر وب سایتی می تواند IP را در لیست سیاه قرار دهد. با این حال، اغلب با ارائه‌دهندگان ایمیل، وب‌سایت‌های دولتی، کتابخانه‌های دانشگاهی و پلتفرم‌های پخش با آن‌ها مواجه می‌شوید.

مجرمان سایبری آدرس های IP کثیف را هدف قرار می دهند

به طور کلی باید از دسترسی به داده های خصوصی با آدرس IP در لیست سیاه خودداری کنید. پروتکل ها و شبکه های کثیف در برابر حملات سایبری آسیب پذیرتر هستند. درگیری آنها با فعالیت های مخرب آنلاین، آنها را به یک هدف راحت تر تبدیل می کند، به خصوص اگر کلاهبرداران قبلاً از آنها استفاده کرده باشند. آنها می توانند ترافیک را رهگیری کنند یا تبلیغات پاپ آپ آلوده به بدافزار را پخش کنند.

برای یک تجربه آنلاین بهتر، تمیز بمانید

چه از یک آدرس IP پویا یا ثابت استفاده کنید، لطفاً آن را تمیز نگه دارید. VPN های رایگان را با احتیاط نصب کنید، از وب سایت های سایه دار اجتناب کنید و هرگز در فعالیت های وب غیرقانونی شرکت نکنید. اگر یک IP پویا کثیف دریافت کردید با ISP خود تماس بگیرید.

همچنین مراقب سایر اشتباهات امنیتی مخرب و در عین حال ظریف باشید. عادات به ظاهر بی‌ضرر مانند اشتراک‌گذاری بیش از حد در رسانه‌های اجتماعی، باز کردن فایل‌های کاری در دستگاه‌های شخصی و نادیده گرفتن سابقه دسترسی به فایل‌ها عواقب شدیدی دارند. مانند استفاده از آدرس های IP کثیف، امنیت دیجیتال را به خطر می اندازند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس